LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Unknown18
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2010 15:05

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door Unknown18 »

Zo, Schokkend dat ik dit hier lees...

Ik zit ook bij Basic Fit, en omdat ik niet binnen de laatste 3 maanden vorig jaarcontract had opgezegt, zat ik er mooi nog een jaar aan vast...

Dus ik denk oke eigen schuld, ik ga opzeggen.

Bij de balie gevraagt dat ik wou opzegge, lieten me al zelf het uitzoeken en gave me een adres sticker mee waar ik zelf maar een brief naartoe moest sturen..

Dus ik maar keurig netjes gedaan dat ik me wou afmelden, inclusief me lid nummer etc... De desbetreffende balie medewerker zei dat ik een SMS zou krijgen ter bevestiging. Dus ik had ook mijn mobiele nr + email erbij gezet in de brief..

Maand later, Nog steeds geen enkel geluid van Basic Fit...

Ik nog maar een brief schrijven, op een iets dreigendere toon, dat ik maand geleden al een brief ter afmelding had geschreven en er niet gereageerd op wordt.. en ik als ik binnen de volgende maand geen reactie krijg, de betalingen voor dit jaarcontract ga blokkeren.. En jahor, 2 dagen later krijg ik direct de SMS ter bevestigign van afmelden.. Ik heb deze SMS gelukkig nog altijd in mijn telefoon staan & daardoor dus nog een beetje bewijs mocht het straks in juli, als het contract eindelijk af is, nog misgaan.

Over basic fit sportschool zelf, weinig problemen mee gehad, was altijd schoon en netjes. (Vestiging Heerhugowaard).

SjaakDraak
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2010 13:07

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door SjaakDraak »

Inmiddels zit ik ook in het spook incasso traject van de firma van Hoek & Partners. En naar wat ik net gehoord heb aan de telefoon willen ze me voor het gerecht dagen wanneer ik niet de resterende 37 euro incassokosten overboek.

Na de e-mail verstuurd te hebben waarin ik mijn contract niet wilde verlengen kreeg ik een mail terug waarin vermeld stond dat ik te laat was en het geld voor het abonnement gewoon moest betalen. Ik was onder de indruk dat de opzegtermijn nog niet verstreken was maar helaas kon ik dat niet staven met een kopie van het contract. Ik heb zodoende via e-mail gevraagd wat de ingangsdatum is van het contract. Dit zou voor me nagekeken worden aldus ene mevrouw Brouwer van Basic-Fit die mij dit via de e-mail notificeerde.

Na een poos beland er een brief op de mat van de firma van Hoek en Partners, of ik de jaar contributie wilde betalen. Nee dat wil ik niet, ik ben nog in afwachting van een reactie van Basic-Fit daar ik onder de indruk ben nog op tijd te zijn om mijn contract op te zeggen.

Precies 10 dagen later valt een tweede brief op de mat waarin staat dat ik 253,88 over mag maken op de rekening van het incassobureau bestaande uit de Buitenrechtelijke incassokosten, de G.B.A. kosten / KvK kosten en de hoofdsom. Pardon!?

Via dit forum ben ik er achter gekomen wat de werkwijze was van dit incassobureau, en zodoende heb ik ook een mail gestuurd waarin ik mijn kritiek uit op het belachelijke beleid en de onrechtmatige opbouw van het totaalbedrag dat ik zogenaamd verschuldigd zou zijn.

Inmiddels had ik mijn contract gevonden en daaruit bleek inderdaad dat ik te laat was met het opzeggen. Het is dus waar wat mevrouw Brouwers mij e-mailde en zodoende heb ik ook direct de jaarcontributie overgemaakt. Echter, ik was geenszins van plan om de incasskosten te gaan betalen daar ik nog in afwachting was van een e-mail van Basic-Fit. Om dan onderwijl de vordering uit handen te geven aan een deurwaarder is je reinste onzin.

Vervolgens beland er een nieuwe brief dat de 191.40 jaar contributie is ontvangen, maar of ik nog wel binnen 3 dagen de 37 euro incassokosten wil voldoen. Dat lijkt me nou niet de juiste volgorde van zaken doen. Ik moet hen blijkbaar voorkauwen hoe ze hun bedrijfsvoering behoren te regelen. Dus maar even opgebeld hoe het nou zat.

Na gezegd te hebben dat ik een dubieuze brief ontvangen had inzake de kosten voor de incasso wist de mevrouw aan de lijn mij te melden dat ze inderdaad niet die kosten mochten maken die wél op de rekening stond. Maar ik moest wél de incassokosten betalen. Vermeldend dat deze niet voldoen aan de dubbele redelijkheidstoets heb ik gezegd hier niet mee akkoord te gaan.

Het zinnetje in de brief "Ter voorkoming van rechtsmaatregelen en de daaraan verbonden hoge kosten, adviseer ik u het restant van de vordering €37.- binnen drie dagen na heden te storten" deed mij toch afvragen wat ze hier mee bedoelden. De mevrouw informeerde mij dat ik naar de rechtbank zou moeten komen indien ik niet betaalde, waarop ik niet zo handig reageerde met "Volgens mij moet de eerste rechtszaak voor 37 euro nog geschieden" Dat zouden we nog wel eens zien aldus de mevrouw, die het dossier door zou spelen aan de rechtsgeleerden van het bedrijf.

Nu heb ik een e-mail gestuurd naar de mevrouw die mij zou berichten over de ingangsdatum van mijn contract of ze me wil opbellen. Ik heb tot op heden nog geen bericht.

Ik snap dat van Hoek en Partners incassokosten in rekening brengt, en dat de fout bij Basic-Fit ligt, ondanks de onterecht opgevoerde kosten voor zaken als G.B.A. en de extra btw. Toch ben ik niet van zins deze incassokosten te gaan betalen.

Het makkelijkste zou zijn om gewoon 37 euro over te maken en klaar zijn met dit gezeur. Maar het voelt totaal oneerlijk, en heb een sterke morele drang om niet in te spelen op malifide activiteiten van louche bedrijven.

De vraag blijft nu, hoe groot is de kans dat ze mij extra kosten aan gaan spelden wanneer ik niet betaal. Hoe groot is de kans dat ze mij voor 37 euro voor gaan laten komen? Ik zie het namelijk al helemaal gebeuren dat ze nu allerlei extra kosten gaan bedenken zodat het totaal bedrag weer hoger word, en ze toch eventueel gaan afdwingen bij de rechter dat ik betalen moet.

Iemand ervaring hiermee?

Shxll
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2010 23:30

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door Shxll »

Geen spookboekingen of dergelijke, maar ik hoor in omgeving ook genoeg verhalen. Vorig jaar begin november abonnement afgesloten. Één keer Hoek & Partners rekening gehad. Een bedrag van € 7,82 . Er komen dan al gelijk vragen bij me op met zo'n bedrag. Kan dat wel? Hoe maken ze zo'n bedrag? , het is niet eens de helft van het maandelijkse tarief. Aangezien ik elke maand netjes geld over houd aan het einde van de maand kan er gewoon € 16,95 afgeboekt worden. Waarom dan incassobureau? Ja, dat gaf mij al gelijk een verkeerde indruk. Daarna ben ik er nooit meer heen gegaan. Nu bijna een jaar voorbij, ik wil het abonnement graag opzeggen, alhoewel er verhalen rond gaan dat dat onmogelijk is. Ik wilde het net gaan proberen, adres van het hoofdkantoor is nergens te vinden. Als je Basic fit op de site ilocal.nl probeert te vinden, staan bijna alle vestigingen van Basicfit onder de woonplaats Hoofddorp. Is dat misschien het hoofdkantoor?
Ik stap eerst naar de vestiging dichtbij zijnde, voor het adres. Deze aantekening volgt...

karelishier
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:47

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door karelishier »

Albert Peters schreef:
Ik vermoed dat het een dekmantel is om andere activiteiten te kunnen plegen.
Geen E-mail correspondentie mogelijk, geen tel. contact mogelijk, geen direct
contact mogelijk op welke wijze dan ook.
Alles is in de anonimiteit getrokken,.......dat riekt naar criminaliteit !!!!!
Wie weet zijn het wel witwas praktijken, hiervan heb ik wel een sterk vermoeden.

Dat het niet pluis is, is mij nu wel duidelijk.

Als er gezamelijke aktie`s ondernomen worden, sluit ik mij daar graag bij aan.

Albert

Serieus, kijk eens wat minder films haha.. *****.

westenborg
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:20

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door westenborg »

Aan een ieder die problemen heeft met Basic fit.

Basic fit is overgenomen door Waterland Investments uit Bussum.(0356941680) Dit bedrijf wordt geleid door Rene Moos die ook discotheek de Callenge bezit in Hoofddorp.
Na lang speuren omdat de deuren in de vestiging Alkmaar gesloten zijn en niemand bereikbaar is ben ik zelf maar op onderzoek gegaan. Ik heb dit bedrijf gebeld en de mededeling was dat er niemand aanwezig was om mij te woord te staan, en hoe ik aan hun nummer was gekomen!! Ik heb uitgelegd dat het e.e.a.op internet te vinden is, en de vraag gesteld wat er precies aan de hand was. De mevrouw die mij te woord stond zei dit niet te weten, maar zou dit aan een van de investerings medewerkers voor leggen die Basic fit had overgenomen.
Bij deze aan een ieder die tracht Basic fit te benaderen maar geen antwoord krijgt,
Bel naar het bovenstaande nummer want dat is de zogenaamde nieuwe eigenaar.
Ook beter bekend onder de Healt City vestigingen waar ook problemen zijn.

SunKissed
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 09:38

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door SunKissed »

Hallo,

Gelukkig dat ik deze site ben tegen gekomen. Ik heb ook problemen met het opzeggen van mijn abonnement. Begin april dit jaar heb ik netjes binnen mijn opzegtermijn een brief gestuurd om mijn abonnement op te zeggen. En ben ik toen later verhuist voor mijn studie. Het abonnement stond op mijn moeders naam. En zijn we pas maanden later erachter gekomen dat het dus niet is stop gezet. Nu verwijzen die baliemedewerkers mij steeds naar hun klantenservice maar geen hond die opneemt. Van de 4 kiesnummer heb je maar bij 1 de mogelijkheid om met een medewerker te spreken...en dan nog moet je geluk heb dat er wordt opgenomen.

Wie kan mij hiermee helpen? Ze hebben nu al onterecht een bedrag van boven de €100.

Ik heb ook eens die 'Rene Moos' gebeld. Maar die vrouw aan de telefoon had voor mij alleen een ander nummer en een mail adres: 023 89 01 750 en [email protected]. Het nummer is van healthcity...dus echt ver kwam ik niet. Overal zeggen ze: '' laat uw telefoonnummer achter na de piep en dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op''.

MAXIEM

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door MAXIEM »

SunKissed

Zoals ik jouw bericht lees, heb je de opzegbrief niet aangetekend en met bewijs van ontvangst verzonden. In deze branche kan dat niet, want daar komen niet aangetekende opzegbrieven standaard niet aan. Mijn advies is dus: stuur een aangetekende brief en zeg de overeenkomst op per de eerstkomende vervaldatum. Vraag in die brief ook om een bevestiging met opzegdatum.

Maxiem.

lobkep
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2010 13:35

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door lobkep »

Hallo Robert,

Check even het topic over joy4kidz dit is ook een bedrijf die je geld afhandig probeerd te maken en vervolgens direct incassobedrijf Van Hoek & partners op je af stuurt. Dubieuse praktijken hebben ze, met volgens mij heel wat bv-tjes die allemaal met elkaar verbonden zijn.

Groet Lobke

larsje66
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2010 10:37

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door larsje66 »

exabo schreef:Ik heb ook een probleem met Basic Fit.

Ik heb eind oktober 2008 een jaarabonnement afgesloten. Ik heb toen in één keer het abonnementsgeld à 191,40 (12*15,95) betaald, per pin aan de balie. Een klein jaar later, in augustus 2009, realiseerde ik me dat ik dat abonnement 2 maanden van tevoren op moest zeggen. Op dat moment, vlak voordat die opzegtermijn inging, zat ik echter voor enkele weken in de Verenigde Staten.

Direct bij terugkomst heb ik Basic Fit een brief gestuurd waarin ik mijn abonnement opzegde. Ik kreeg daarop enkele weken later een sms terug, waarin werd aangegeven dat mijn abonnement per 1-11-2010 was opgezegd. Ze zijn er dus maar voor het gemak vanuit gegaan, dat mijn opzegging pas voor het jaar daarop gold. Ik heb die sms vervolgens genegeerd omdat ik dacht dat het wel los zou lopen. Nou, mooi niet dus.

Op 22 december 2009, zo'n 2 maanden nadat mijn eerste lidmaatschapsjaar was verstreken, kreeg ik opeens een aanmaning van incassobureau Van Hoek & Partners uit Den Bosch. Of ik nog even de openstaande 191,40 wilde betalen en dat ik daarvoor 10 dagen de tijd kreeg (brief was gedateerd 21-12-09, dus ik moest volgens hun uiterlijk 31-12 betalen). Daarvóór had ik dus van Basic Fit zelf geen enkele factuur of wat dan ook ontvangen. Die aanmaning viel dus koud op mijn dak.

Ik was op dat moment van mening dat ik had opgezegd en dat de vordering niet terecht was. Ik wilde dit daarom met iemand van VH&P dan wel Basic Fit bespreken. Ik heb VH&P gebeld (op maandag 28 december, want de kerst en het weekend daarop zaten ertussen), maar zij vertelden mij dat ze niet zomaar een vordering konden annuleren. Dat snap ik. Ik ben daarom contact gaan zoeken met Basic Fit. En dat is waar de ellende begon.

Op de website http://www.basic-fit.nl is de enige wijze van contact die je vindt een telefoonnummer, namelijk 0900-22742348. Ik heb dit telefoonnummer gebeld, maar dat bleek een bandje waar je enkele minuten aan het lijntje wordt gehouden met allerlei algemene zaken, à 60 cpm. Vervolgens werd de verbinding verbroken, zonder dat je ook maar de mogelijkheid krijgt een keuze uit een menu te maken of wat dan ook. Het is dus onmogelijk om iemand aan de telefoon te krijgen! En dat noemt zich 'klantenservice'.

Vervolgens ben ik op de site naar een e-mailadres op zoek gegaan, maar die staat er niet op. Het enige wat ik op dat moment nog kon doen, was persoonlijk naar een filiaal van Basic Fit gaan. In mijn geval is dat filiaal Hoorn. Ik had toevallig een vrije dag op 30 december, dus ben daarheen gegaan. De baliemedewerker aldaar had duidelijk geen enkele intentie om mij te assisteren om direct in contact te komen met de klantenservice, de directeur of wie dan ook. Toen ik hem vertelde over het telefoonnummer dat niets opleverde, was zijn reactie kortweg, en ik citeer, "***, hè?". Hij had vervolgens nog wel het lumineuze idee om mij het adres van de klantenservice op een piepklein kaartje te geven. Het bleek een postbusnummer in Wervershoof. Lekker anoniem dus weer.

Ik heb daar meteen, dezelfde dag nog, een brief heen gestuurd waarin ik onder andere uitlegde dat ik inderdaad wat te laat was met opzeggen, maar dat ik in het buitenland was ten tijde van ingaan van de opzegtermijn, slechts enkele maanden gebruik had gemaakt van mijn abonnement, dat ze dat konden checken aan de hand van mijn inloggegevens, die ongetwijfeld in hun computer staan, en met de vraag of ze daarom enige coulance in acht wilden nemen.

Vervolgens kreeg ik zaterdag 2 januari meteen een 2e aanmaning van VH&P, gedateerd 31 december 2009, dus precies 10 dagen later dan die 1e aanmaning. Daarin werd gesteld dat ik inmiddels 191,40 + 44,03 buitengerechtelijke incassokosten + 18,45 G.B.A. kosten/KvK-kosten schuldig was, dus totaal € 253,88.

Ik heb vervolgens tot 13 januari 2010 moeten wachten op een antwoord op mijn brief. Die kreeg ik toen namelijk per e-mail (??) van [email protected], ondertekend door ene XXXX van de klantenservice. Zij vertelde me dat ze voor mij geen uitzondering konden maken, dat ik maar liefst 2 weken te laat was met opzeggen, bla bla bla. Op aanraden van een jurist heb ik dus toch maar de hoofdsom betaald, die € 191,40. Terecht, ik was te laat met opzeggen en ze zijn niet coulant, het zij zo. Dat heb ik meteen de dag na de reactie van XXXX gedaan, o.v.v. het dossiernummer.

Wat schetst mijn verbazing? Deze week, een maand na mijn betaling, werd ik door VH&P gebeld. Dat ik nog niet betaald zou hebben. Ik heb ze toen zelfs nog netjes een e-mail gestuurd met daarin een kopie van de regel van mijn internetbankieren.

De volgende dag had ik wéér een aanmaning in de bus. Of ik nog ff die extra kosten wilden aftikken, en of ik dat binnen 3 wilde regelen omdat ik anders een gerechtelijke procedure aan mijn broek heb hangen. Ze belden er ook nog achteraan. Ik heb uitgelegd dat ik op Basic Fit heb moeten wachten voordat ik tot betaling over kon gaan. Ik was immers in afwachting van hun reactie. Maar VH&P bleef van mening dat ik moest betalen. Ik heb daarop mijn advocaat ingeschakeld en die heeft nu een e-mail gestuurd met wat er allemaal niet klopt aan hun incassobeleid. Onder andere het volgende:
  • Ten eerste is het onterecht dat ze 44,03 rekenen voor buitengerechtelijke incassokosten. Dit is namelijk 119% van € 37,-. Dat houdt dus in, dat ze BTW rekenen over die kosten. Dat mogen ze niet doen.

    Ten tweede zijn die € 18,45 G.B.A. kosten/KvK-kosten grote onzin; dat is gewoon een fictief extra postje om nog meer geld uit mijn zak te kloppen.

    Ten derde zijn die incassokosten niet terecht, omdat er aan de dubbele redelijkheidstoets voldaan moet worden, wat niet het geval is. Vraag me overigens niet wat het precies inhoudt, ik ben hier de advocaat niet... ;-)
Ik ben nu in afwachting van een reactie. Ben benieuwd of VH&P het verder aandurft mij nog langer lastig te vallen!
Beste exabo, inmiddels moet je abonnement zijn stopgezet, is dit ook zo? Nog problemen gehad? Ik ben zelf ook iets te laat geweest (1 week!) en heb aangetekende brief gestuurd, zal dit alsnog lukken of zit ik er nog een jaar aan vast? Graag pm van mensen die dit weten!

trueknowledge
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2010 13:09

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door trueknowledge »

ik kreeg bij mijn contract te horen dat de betalingen automatisch zouden gebeuren, maar later kwam ik erachter dat dat niet kon omdat mijn bank de overboekingen blokkeerde, maar dan krijg je de situatie dat je te laat bent met betalen waardoor er extra kosten boven op komen.
toen ik vroeg om een bankrekening nummer, zodat ik via internet bankieren kon betalen om die extra kosten te voorkomen, bleek dat het personeel zelf die niet wist.
verder heb ik ook geconstateerd dat het apparatuur niet eens gecontroleerd wordt op de veiligheid, want er was een dag dat ik een apparaat wou gebruiken en er van afdonderde omdat de moeren los zaten.
ik heb er toen wat van gezegd en dat was meer dan 4 weken geleden en geloof me ze zitten nog steeds los.
volgens mij ben je niet eens verzekerd als er wat zou gebeuren met je, want in het contract stond denk ik: gebruik van apparatuur op eigen risico.
eergisteren kreeg ik ook van een van de personeel leden te horen dat maandag zijn laatste werkdag word, wat al die mensen die daar trainden verbaasde vanwege zijn goede inzet op de sportschool.
nadat hij vroeg wat de reden was werd hem vertelt, ja mensen hebben per email klachten tegen je ingediend wat grote onzin is vind ik, want heb me dood lopen zoeken naar een email om daar samen met anderen wat van te zeggen.
en vandaag kreeg ik van die jongen te horen dat men ook aan hem vertelt heeft dat zijn contract verlopen is en dat is niet waar want die verloopt pas na een maand.
daarvoor hebben ze dat ook met een andere jongen gedaan die daar echt goed zijn werk deed.
ik heb echt een hekel aan mensen die denken dat ze zomaar mensen kunnen oplichten en makkelijk vanaf kunnen komen.

11041960
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2011 15:15

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door 11041960 »

Geachte radar,

Fijn dat jullie ons de mogelijkheid bieden om dit soort zaken aan de kaak te stellen. Ik hoop dat jullie hier aandacht aan willen geven in de media, waar ik toe bereid ben.

Hoi Robbert,

Ik zal een lang verhaal kort maken ik heb het zelfde verhaal als jij. Ik had op tijd een briefje bij de bali van basic fit in zwaag gehaald waarmee je je uit moest schrijven dit heb ik schriftelijk gedaan. maar kreeg geen gehoor. toen mail contact in november 2010 tot 2x gevraagd om bevestiging en die kreeg ik toen eindelijk. Maar dat zijn ze zeker vergeten dus ik betaal natuurlijk niet dat mag duidelijk zijn.
En als ze mij lastig blijven vallen dat ga ik problemen maken door b.v een stukje in het noordhollands dagblad te zetten.

Ik heb nu INCASSO Creditforce (zakelijk sterk) die dit aangenomen heeft voor basic fit, die weten NEEM IK AAN NOEG NIET met welk bedrijf ze in zee zijn gegaan, die heb ik gebeld en dit uitgelegd maar doen er niets mee.

Als iemand iets op touw wil zetten om deze praktijken stop te zetten kun je op mij rekenen.

Harry Verboom

bouncer1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2011 17:50

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door bouncer1980 »

ik heb ook problemen met basic fit. Op 6-7-2010 heb ik een abonnement afgesloten. Begin mei 2011 heb ik een opzegformulier opgestuurd naar hun adres in Hoofddorp. Vervolgens kreeg ik niets te horen, en toen ik begin juni na ging vragen bleek dat mijn abonnement doorliep en ik pas in augustus 2012 zou kunnen opzeggen.

Ik heb vorige week een brief gestuurd waarin ik nogmaals opzeg en hun voor een verklaring vraag voor het feit dat er niets met mijn opzegging van mei is gebeurd. Ik heb deze klacht tevens per mail verstuurd naar [email protected], maar ook hier nog niets van vernomen?

Ik ben dus wel op tijd geweest met opzeggen (2 maanden voor 6-7-2011) echter heb niets gehoord en nu loopt mijn abonnement dus nog steeds door tot 2012. Hoe kan ik hier alsnog vanaf komen?

MAXIEM

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bouncer1980

Ik schat in, dat je de opzeggingsbrief niet aangetekend en met bewijs van ontvangst hebt verstuurd en dat is bij dit ********bedrijf echt nodig. Nu heb je geen bewijs dat je de opzegging wel tijdig en conform de voorwaarden hebt verzonden. Gewone (opzeggings)brieven komen bij dit firmaatje standaard niet aan.

Maxiem.

bouncer1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2011 17:50

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door bouncer1980 »

oh das dan lekker.
Maar er staat nergens in hun voorwaarden dat het alleen geldig is indien ik het aangtekend verstuur. Heb ik dan helemaal geen rechten meer nu?

MAXIEM

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bouncer1980

Zo'n beperking mag ook helemaal niet in hun voorwaarden staan. Het is immers je eigen verantwoordelijkheid om er voor te zorgen, dat je tijdig hebt opgezegd en dat kan alleen maar met een aangetekend schrijven of een fax.

Maxiem.

Bertus1963
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2011 11:33

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door Bertus1963 »

Ook wij zitten met hetzelfde probleem bij Basic-Fit. Per 1 maart netjes per brief het abonnement stopgezet van onze zoon van 17 . Het abonnement liep af op 19 juni 2011 dus netjes op tijd zou men zeggen. Maar ik heb de brief niet aangetekend verstuurd en nu zeggen ze dat ze niets ontvangen hebben. Daarnaast hebben we ook per 1 juni het pasje opgestuurd omdat onze zoon toch niet meer ging sporten. We hebben meteen eind juni het abonnementsgeld van juli laten storneren en nu krijgen we al een 1e betalingsherinnering. Daarnaast hebben we ook diverse mails naar hen verzonden. Vandaag wederom telefonisch contact gehad en daar krijg ik gewoon gezegd dat ze niets van ons hebben ontvangen, geen brief, pasje of niets en dat ik lid moet blijven tot 19-6-2012. Kan me iemand aangeven hoe ik hier vanaf kom?? Daarnaast hebben we de opzeggingsbrief gestuurd naar Hoofddorp en naar Wervershoof, dat laatste adres stond op de overeenkomst van onze zoon en dus voor de zekerheid ook maar daar naartoe gestuurd.

MAXIEM

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bertus1963

Bij een groot aantal ******** bedrijven in Nederlandkomen gewone opzeggingsbrieven standaard niet aan. Omdat je per gewone brief hebt opgezegd, valt er weinig aan te doen en zit je aan een verlenging vast. De volgende keer bij een opzegging dus wel aangetekend verzenden. Met de nieuwe wetgeving in het verschiet, zou het mogelijk moeten zijn om per 1-2-2012 op te zeggen, dan beperk je de schade tot bijna 6 maanden. Zoek dat dus even uit t.z.t..

Maxiem.

Bertus1963
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2011 11:33

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door Bertus1963 »

Ik ga vandaag per aangetekende brief en met ontvangstbevestiging opzeggen voor volgend jaar en dat ze me dan niet aankomen dat we niet hebben geannuleerd. Daarnaast ga ik dit inderdaad nog even nazoeken met de nieuwe wetgeving, dank je voor de tip

lmc
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2011 12:16

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door lmc »

Ik ga vandaag mijn abbonnemet bij Basic-Fit opzeggen. Ik was vorig jaar december te laat met opzeggen dus betaal al een jaar voor nop.
Maar goed dat is een geval van eigen schuld.

Nu wilde ik de brief aangetekend versturen maar zie dat het een postbus nummer is. Nu kan dat wel:
Kan ik een aangetekende brief of pakket versturen naar een postbusadres?

Ja, dit is mogelijk. De geadresseerde vindt dan een kaart in zijn/haar postbus dat er een aangetekende zending of pakket verkrijgbaar is bij de balie. Op vertoon van een legitimatiebewijs of machtiging wordt de zending uitgereikt.


Maar ik voorzie alweer dat ze het dan niet gaan ophalen. Helemaal na het lezen van deze berichten. Nou ja, ik heb nog een maand of twee om van ze af te komen...

MAXIEM

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door MAXIEM »

lmc

Op zich is dat geen probleem. Je kunt dan -indien van toepassing- in elk geval bewijzen, dat zij de aangetekende brief niet in ontvangst hebben willen nemen. Dat bewijs is (meestal) doorslaggevend, als de rechter er aan te pas komt.

Maxiem.

Gesloten