LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
RobertvanS
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2009 16:23

Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door RobertvanS »

Beste lezer,

Vandaag werd ik voor het eerst geconfronteerd met de firma Basic-Fit. En dan wel met de vestiging uit Deventer.

Mijn partner besloot haar boekhouding te gaan bijwerken. Tijdens het nakijken van de afschrijvingen viel het haar op dat er een drietal automatische incasso's waren uitgevoerd door Basic-Fit uit Deventer. Kende ze niet. Even Googlen dus...

Al snel werd duidelijk dat het hier gaat om een sportschool. Nu wil het feit dat mijn lieftallige vriendin absoluut niet van het sporten is. Ze steekt nog liever de straat over dan dat ze langs een sportschool loopt. En mocht ze dan toch willen gaan sporten dan kan dat hier in Rotterdam ook prima. Sterker, m'n vriendin is nog nooit in Deventer geweest(sorry Deventer).

Conclusie: onterechte afboekingen.

Actie: contact opgenomen met de bank en alle incasso's laten storneren. Bovendien de bank gevraagd alle toekomstige incasso's van Basic Fit te weigeren.

Vervolg: Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik ging op onderzoek. Al snel werd duidelijk dat Basic Fit onbereikbaar is. Als telefoonnummer wordt alleen een 0900 nummer gegeven wat 60 eurocent per minuut blijkt te kosten. Post kan alleen gestuurd worden naar een postbus. De organisatie is absoluut onbereikbaar.

En toen kwam ik uit bij allerlei fora, waaronder deze, met info over de praktijken van deze club. En wat blijkt? Mijn vriendin is absoluut niet de enige die met deze praktijken te maken heeft. Er zijn vele anderen met haar. Mensen die absoluut nog nooit een sportschool hebben bezocht hebben last van spookafboekingen, leden van Basic-Fit krijgen met geen mogelijkheid hun abonnement opgezegd en krijgen daardoor te maken met de praktijken van incassobureau Hoek & Partners. Die bij vragen weer terugverwijzen naar, u raadt het al, het onbereikbare Basic-Fit.

Het grappige is dat alhoewel de organisatie zichzelf heel goed heeft afgeschermd van lastige vragenstellers zij wel op fora reageert op de aantijgingen. Ik bedoel eigenlijk dat de organisatie zich lekker anoniem probeert te verdedigen. Een zwaktebod. Geef gewoon een normaal telefoonnummer waar mensen naar kunnen bellen en los de problemen op.

Al met al is mijn partner er nu vanaf. Maar Basic-Fit is nog niet van mij af(journalist). Er zijn teveel signalen dat er bij deze club iets heel fout zit. Het riekt naar oplichting. Ik ga op onderzoek uit. Mocht dat niks opleveren dan is aangifte doen ook nog een optie. Ik hou u op de hoogte.

MvG,

Robert
Laatst gewijzigd door RobertvanS op 31 okt 2009 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een onterechte incasso kan in tegenstelling tot normale niet 1 maand maar 1 jaar terug geboekt worden..

Dus via Uw eigen bank kunnen ze bewijs vragen of er een incasso toestemming is, en bij niet kunnen leveren alle gegevens krijgt U van Uw eigen bank alles terug.
0900 bellen tegen hoge kosten hoeft dus niet.

Wel voortaan maandelijks alle boekingen bekijken want vaak willen ze alleen de laatste maand terug te boeken.

RobertvanS
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2009 16:23

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door RobertvanS »

Hoi Stofzuigertje,

Dat klopt helemaal. Als eerste is de bank gebeld. Die heeft alle incasso's gestorneerd en ervoor gezorgd dat er geen verdere incasso's van Basic-Fit kunnen plaatsvinden.

Ik heb inmiddels al aardig wat interessante info verzameld over Basic-Fit. Ik verwacht dit vanavond nog op dit forum te publiceren.

Cheers,

Robert

stofzuigertje

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via de ZOEKEN NAAR hier boven op de pagina kunt je ook deze firma invoeren en zie je jou bericht nu bovenaan een lange lijst staan.

Ook bij Vara Kassa is deze bekend en zo krijgen ze nog minder klanten dus vooral overal doorvertellen hoe slecht en onsportief deze spo(r)t school is!

RobertvanS
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2009 16:23

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door RobertvanS »

Nadat mijn vriendin geconfronteerd werd met spookafboekingen door Basic-Fit ben ik een beetje op onderzoek gegaan. Er zijn talloze klachten over het bedrijf op even zoveel fora en ze verschuilen zich achter een postbus en een 0900 nummer. Dat vraagt om opheldering toch?

We gaan eerst een kijken wie nou eigenlijk de eigenaar is van die club.

De Sports and Leisure Group uit Zeist geeft op dit forum aan slechts de vestiging in Bergen op Zoom te exploiteren en niet over de gegevens van Basic-Fit te beschikken. Dit lijkt mij vreemd. Als de Sports and Leisure Group werkelijk alleen die vestiging zou exploiteren dan zou dit betekenen dat Basic Fit een soort van franchise moet zijn. Of de Sports and Leisure Group heeft een éénmalige som(koop?) aan aan Basic-Fit betaald voor het exploiteren van die ene vestiging in Bergen op Zoom. In beide gevallen zouden Zij dus moeten beschikken over de gegevens van een eventuele gemachtigde van Basic-Fit. Op een forum zeggen dat je die gegevens niet hebt terwijl alles erop wijst dat dit wel zo is lijkt verdacht. Die club moeten we op een later tijdstip nog eens wat beter bekijken. We gaan verder met wat we nu hebben....

Klantenservice
Het adres vvan de klantenservice van Basic-Fit nodigt uit tot nader onderzoek. Na wat truukjes met Google stuit ik op de onderstaande vermelding in de Nationale Bedrijvengids.

Fit4Lady BV
Simon Koopmanstraat 191
1693 BE Wervershoof
Contact gegevens:
KvK-nummer: 37117377 0000
Telefoonnummer : 0228-584666

E-mail : XXXX

Lijkt slechts een sportschool voor vrouwen. Maar kijk goed naar het bijbehorende emailadres. Juist ja. Basic-Fit. Ik heb het nog even goed nagekeken maar er is geen reguliere vestiging van Basic-Fit in Wervershoof.

Het begint nu toch wel leuk te worden. Ik ga de website van Fit4lady maar eens bekijken. Niks bijzonders. of toch wel? Zowel Fit4lady.nl als basic-fit.nl hebben dezelfde favicon in de adresbalk. Een favicon is dat kleine logo'tje wat u voor het webadres ziet staan. Beide sites plaatsen op hun homepage een linkje naar "Windkracht standaardsite". Klikken levert het volgende op:
"Standaardsite® is ontwikkeld door Windkracht voor ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf die zich professioneel willen presenteren op internet en snel en gemakkelijk informatie willen kunnen wijzigen."
Een soort van hostingpakketje dus. Opvallend dat zowel Basic-Fit als Fit4lady van dezelfde host en hostingpakket gebruik maken maken. Echter, dit kan gewoon toeval zijn. Maar daar geloof ik dus niet in.

Het is zaterdag en er zijn alleen maar halloween films op tv dus ik besluit toch nog even wat verder te gaan met mijn onderzoekje. Ik doe voor allebei de domeinen een WHOIS-lookup. Hiermee kan je snel nakijken wie de eigenaar is van een domein en de bijbehorende contactgegevens bekijken.

Uit de gegevens van basic-fit. nl blijkt dat één en ander geregistreerd is door Windkracht Internet B.V. Er is eigenlijk niks bijzonders in de registratie te vinden. In ieder geval geen gegevens die leiden naar een adres of telefoonnummer van Basic-Fit. Slechts Windkracht Internet BV en de registrant "Wijn Design" worden genoemd. Mocht mijn onderzoekje vastlopen kan ik altijd nog deze lieden bellen...

Bingo!
Anders wordt het als ik de WHOIS gegevens van Fit4lady.nl bekijk. Opeens zie ik als "administrative contact" een emailadres([email protected]) met de domeinextensie van Basic-Fit staan. Huh? Ik kijk nog een keer maar het klopt. Er hoort ook nog een naam bij, XXXX met telefoonnummer XXXXXXXXX. Of u gaat bellen laat ik volledig aan u over. Maar laat duidelijk zijn dat deze informatie vrijelijk op internet beschikbaar is. Ik dien te vermelden dat ik het nummer zelf nog niet gebeld heb. Aangezien de naam van de heer XXXX al eerder op de Tros Radar fora is gevallen heb ik er alle vertrouwen in dat heet nummer waarschijnlijk niet meer in gebruik is.

Er is in ieder geval een niet te ontkennen link tussen Basic-Fit en Fit4lady. Waar bij Basic-Fit duidelijk de eigenaar/registrant van Fit4lady is. Dat wisten we natuurlijk al door het emailadres van de vestiging van Fit4lady in Wervershoof, maar toch.

Bij de gegevens vvan fit4lady.nl is wordt echter een andere registrant genoemd. Niet één of ander webdesignburo'tje maar een echte BV! Het zou gaan om een bedrijf uit Castricum genaamd "Framar Uitgeest Holding BV". Bij de Kamer van Koophandel kan ik geen bedrijf met die naam in Castricum vinden. Ik vind echter wel een bedrijf met die naam in Oss. De kans dat er twee bedrijven met exact een dezelfde, vrij lange, naam staat ingeschreven is praktisch uitgesloten. Het kan niet anders dan dat het hier om dezelfde organisatie gaat.

Over de "Framar Uitgeest Holding BV" is op internet vrijwel niks te vinden. Ben het zoeken nu ook wel even zat. Zal dit weekend nog de KvK uittreksels van de betrokken firma's opvragen. Maandag een paar belletjes plegen. En dan komen we een heel eind. Begin nu toch wel heel erg benieuwd te worden hoe het zaakje in elkaar steekt.

Mocht u zelf de handen uit de mouwen willen steken kunt u natuurlijk altijd bellen naar de vestiging van Fit4lady in Wervershoof. Zij hebben duidelijk banden met Basic-Fit en weten wellicht meer. Of ze al die telefoontjes leuk gaan vinden is wat anders. Het kan *kuch* zo zijn dat het echt toeval is dat de klantenservice van Basic-Fit in Wervershoof zit en dat Fit4lady Wervershoof zich bediend van Basic-Fit emailadressen *kuch*. Het zou kunnen....

Blijf altijd vriendelijk. Kill them with kindness...


Wordt vervolgd.....

JanBond
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2009 11:04

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door JanBond »

Hoi Robert,

Ik ben ook op zoek geweest, eerlijkheid gebied te zeggen dat dat overbodig was: mijn klacht is door Basic Fit netjes afgehandeld.

Toch mijn info, ik vermeld geen namen en tel.nr's, maar wel alle vrijelijk opinternet beschikbare bronnen:

Het lezen van een basic-fit-krantje (http://www.basic-fit.nl/dl-16135-1-2049 ... i_2009.pdf) laat je kennis maken met de 3 oprichters. Het blijkt dat zij zeer aktief zijn in de health/fitness wereld, bijvoorbeeld hebben zij ook Fit4Lady opgericht http://www.fitness-update.nl/artikel.ph ... bgroepID=8 en een Life Style Centre in Almere http://almerebuiten.blogspot.com/2006_1 ... chive.html. In dit laatste artikel wordt ook een bedrijfsnaam (Healthcenter) genoemd.

Even bij de kamer van koophandel gekeken, meerdere healthcenter-bedrijven o.a. één met vestiging te Wervershoof (daar staat toevallig ook de postbus van Basic Fit) en één te Oostzaan. Zou het toeval zijn dat Basic Fit (of is het Health Center?) de tennisclub Twiske te Oostzaan sponsort? Zie hun clubblad van december 2007: http://www.tc-twiske.nl/PDF/Clubblad_december2007.pdf . In een adem met de sponsor wordt in dat clubblad nog een andere, bekende naam genoemd. Het doorzoeken van detelefoongis.nl in Oostzaan op die naam levert een adres op waar volgens de KvK ook een bekend helathcenter-bedrijf gevestigd is. Dit kan geen toeval zijn....

Verder als je het bekende adres in wervershoof intikt op Google maps, dan zie je in een oogopslag dat daar nog een heel bosje BV’s hun thuisbasis hebben. Sommige BV’s hebben zeer herkenbare namen…. (als je de namen van de oprichters kent).

Albert Peters
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008 22:08

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door Albert Peters »

Na veel vandaag gelezen te hebben als voorbereiding om ook op te zeggen , het volgende,........
Basic-Fit is inderdaad een instituut dat niet deugt.
Ik ben er naar toegegaan om het abonnement te gaan opzeggen.
Aan de medewerker aan de balie vertelde ik dat ik het abonnement wilde beeindigen, waarop hij mij het adres wilde geven , waar dat schriftelijk moest gebeuren.
Ik meldde hem dat het abonnement hier in Spijkenisse is afgesloten, en dus ook HIER het wil opzeggen.
Ik had alles al op papier gezet, met een duplicaat.
Ik hield hem dit voor, en verzocht hem dit in ontvangst te nemen, en het duplicaat voor ontvangst te ondertekenen.
Hij herhaalde, dat dit naar klantenservice verzonden moest worden.
Wederom herhaalde ik wat IK wilde.
Dit ging tot 5x toe hetzelfde, en inmiddels werdt de stemming grimmiger.
Inmiddels had hij de telefoon gepakt en wilde de politie inschakelen.
Maar aan het telefoon gesprek te horen, had hij zijn chef aan de telefoon.
Ik vroeg hem of ik die kon spreken, ....hij beeindigde het telefoon gesprek.
Toen heb ik met zeer luide stem en voor iedereen duidelijk hoorbaar, gewaarschuwd over het feit dat je wel mag betalen,maar dat het beeindigen vrijwel niet mogelijk is.
Ook nieuw komende mensen werden door mij geinformeerd.
Wederom dreigde hij met de politie...... waarop ik direct mijn mobieltje pakte, en
112 belde......
Binnen 5 minuten stonden er 3 politie auto`s met 5 agenten....
Een hele oploop .....
Ik werdt apart genomen en vertelde haar rustig wat het probleem was, en dat ik de balie medewerker een opzegging wilde geven en hij voor ontvangst zou moeten tekenen.
Nadat ik verteld had , dat aangetekend opzeggen niet in ontvangst zou worden genomen, en dat ik hier het abonn. gemaakt had, en dus ook hier wilde opzeggen, werdt de balie mede werker onder enige druk gezet, maar bleef halsstarrig weigeren.

Uiteindelijk ben ik maar gestopt met het verzoek aan de politie van dit voorval goede notitie te maken.
Dit ivm een eventueel gerechtelijke procedure !!!!

Om zekerheid te hebben, zal ik alsnog wel de klantenservice op de hoogte stellen van de opzegging middels een aangetekende brief.

Over de werkwijze van Basic-Fit.........
Zoals hun werken krijg ik sterk de indruk dat er heel iets anders achter zit dan alleen maar een sportschooltje.

Ik vermoed dat het een dekmantel is om andere activiteiten te kunnen plegen.
Geen E-mail correspondentie mogelijk, geen tel. contact mogelijk, geen direct
contact mogelijk op welke wijze dan ook.
Alles is in de anonimiteit getrokken,.......dat riekt naar criminaliteit !!!!!
Wie weet zijn het wel witwas praktijken, hiervan heb ik wel een sterk vermoeden.

Dat het niet pluis is, is mij nu wel duidelijk.

Als er gezamelijke aktie`s ondernomen worden, sluit ik mij daar graag bij aan.

Albert

fitso
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:28

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door fitso »

Je vergeet wel even te melden dat je het beeldscherm op de balie omgooide en de mederwerker bij ze arm beetpakte geen wonder dat hij de politie belde ik was toevallig aan sporten toen ik jou kinderachtige gedrag waarnam hij verzoekte je meerdere malen op te houden met schreeuwen dit weigerde je en je viel andere mensen lastig als er 1 fout zat was jij het wel geen verhalen verdraaien om iemand anders zwart te maken nergens voor nodig

groetjes fitso

exabo
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2010 21:04

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door exabo »

Ik heb ook een probleem met Basic Fit.

Ik heb eind oktober 2008 een jaarabonnement afgesloten. Ik heb toen in één keer het abonnementsgeld à 191,40 (12*15,95) betaald, per pin aan de balie. Een klein jaar later, in augustus 2009, realiseerde ik me dat ik dat abonnement 2 maanden van tevoren op moest zeggen. Op dat moment, vlak voordat die opzegtermijn inging, zat ik echter voor enkele weken in de Verenigde Staten.

Direct bij terugkomst heb ik Basic Fit een brief gestuurd waarin ik mijn abonnement opzegde. Ik kreeg daarop enkele weken later een sms terug, waarin werd aangegeven dat mijn abonnement per 1-11-2010 was opgezegd. Ze zijn er dus maar voor het gemak vanuit gegaan, dat mijn opzegging pas voor het jaar daarop gold. Ik heb die sms vervolgens genegeerd omdat ik dacht dat het wel los zou lopen. Nou, mooi niet dus.

Op 22 december 2009, zo'n 2 maanden nadat mijn eerste lidmaatschapsjaar was verstreken, kreeg ik opeens een aanmaning van incassobureau Van Hoek & Partners uit Den Bosch. Of ik nog even de openstaande 191,40 wilde betalen en dat ik daarvoor 10 dagen de tijd kreeg (brief was gedateerd 21-12-09, dus ik moest volgens hun uiterlijk 31-12 betalen). Daarvóór had ik dus van Basic Fit zelf geen enkele factuur of wat dan ook ontvangen. Die aanmaning viel dus koud op mijn dak.

Ik was op dat moment van mening dat ik had opgezegd en dat de vordering niet terecht was. Ik wilde dit daarom met iemand van VH&P dan wel Basic Fit bespreken. Ik heb VH&P gebeld (op maandag 28 december, want de kerst en het weekend daarop zaten ertussen), maar zij vertelden mij dat ze niet zomaar een vordering konden annuleren. Dat snap ik. Ik ben daarom contact gaan zoeken met Basic Fit. En dat is waar de ellende begon.

Op de website http://www.basic-fit.nl is de enige wijze van contact die je vindt een telefoonnummer, namelijk 0900-22742348. Ik heb dit telefoonnummer gebeld, maar dat bleek een bandje waar je enkele minuten aan het lijntje wordt gehouden met allerlei algemene zaken, à 60 cpm. Vervolgens werd de verbinding verbroken, zonder dat je ook maar de mogelijkheid krijgt een keuze uit een menu te maken of wat dan ook. Het is dus onmogelijk om iemand aan de telefoon te krijgen! En dat noemt zich 'klantenservice'.

Vervolgens ben ik op de site naar een e-mailadres op zoek gegaan, maar die staat er niet op. Het enige wat ik op dat moment nog kon doen, was persoonlijk naar een filiaal van Basic Fit gaan. In mijn geval is dat filiaal Hoorn. Ik had toevallig een vrije dag op 30 december, dus ben daarheen gegaan. De baliemedewerker aldaar had duidelijk geen enkele intentie om mij te assisteren om direct in contact te komen met de klantenservice, de directeur of wie dan ook. Toen ik hem vertelde over het telefoonnummer dat niets opleverde, was zijn reactie kortweg, en ik citeer, "***, hè?". Hij had vervolgens nog wel het lumineuze idee om mij het adres van de klantenservice op een piepklein kaartje te geven. Het bleek een postbusnummer in Wervershoof. Lekker anoniem dus weer.

Ik heb daar meteen, dezelfde dag nog, een brief heen gestuurd waarin ik onder andere uitlegde dat ik inderdaad wat te laat was met opzeggen, maar dat ik in het buitenland was ten tijde van ingaan van de opzegtermijn, slechts enkele maanden gebruik had gemaakt van mijn abonnement, dat ze dat konden checken aan de hand van mijn inloggegevens, die ongetwijfeld in hun computer staan, en met de vraag of ze daarom enige coulance in acht wilden nemen.

Vervolgens kreeg ik zaterdag 2 januari meteen een 2e aanmaning van VH&P, gedateerd 31 december 2009, dus precies 10 dagen later dan die 1e aanmaning. Daarin werd gesteld dat ik inmiddels 191,40 + 44,03 buitengerechtelijke incassokosten + 18,45 G.B.A. kosten/KvK-kosten schuldig was, dus totaal € 253,88.

Ik heb vervolgens tot 13 januari 2010 moeten wachten op een antwoord op mijn brief. Die kreeg ik toen namelijk per e-mail (??) van [email protected], ondertekend door ene XXXX van de klantenservice. Zij vertelde me dat ze voor mij geen uitzondering konden maken, dat ik maar liefst 2 weken te laat was met opzeggen, bla bla bla. Op aanraden van een jurist heb ik dus toch maar de hoofdsom betaald, die € 191,40. Terecht, ik was te laat met opzeggen en ze zijn niet coulant, het zij zo. Dat heb ik meteen de dag na de reactie van XXXX gedaan, o.v.v. het dossiernummer.

Wat schetst mijn verbazing? Deze week, een maand na mijn betaling, werd ik door VH&P gebeld. Dat ik nog niet betaald zou hebben. Ik heb ze toen zelfs nog netjes een e-mail gestuurd met daarin een kopie van de regel van mijn internetbankieren.

De volgende dag had ik wéér een aanmaning in de bus. Of ik nog ff die extra kosten wilden aftikken, en of ik dat binnen 3 wilde regelen omdat ik anders een gerechtelijke procedure aan mijn broek heb hangen. Ze belden er ook nog achteraan. Ik heb uitgelegd dat ik op Basic Fit heb moeten wachten voordat ik tot betaling over kon gaan. Ik was immers in afwachting van hun reactie. Maar VH&P bleef van mening dat ik moest betalen. Ik heb daarop mijn advocaat ingeschakeld en die heeft nu een e-mail gestuurd met wat er allemaal niet klopt aan hun incassobeleid. Onder andere het volgende:
  • Ten eerste is het onterecht dat ze 44,03 rekenen voor buitengerechtelijke incassokosten. Dit is namelijk 119% van € 37,-. Dat houdt dus in, dat ze BTW rekenen over die kosten. Dat mogen ze niet doen.

    Ten tweede zijn die € 18,45 G.B.A. kosten/KvK-kosten grote onzin; dat is gewoon een fictief extra postje om nog meer geld uit mijn zak te kloppen.

    Ten derde zijn die incassokosten niet terecht, omdat er aan de dubbele redelijkheidstoets voldaan moet worden, wat niet het geval is. Vraag me overigens niet wat het precies inhoudt, ik ben hier de advocaat niet... ;-)
Ik ben nu in afwachting van een reactie. Ben benieuwd of VH&P het verder aandurft mij nog langer lastig te vallen!

Ruben01
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:15

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door Ruben01 »

Erg vermakelijk om te lezen dat ik dus niet de enige ben !
Ik zal mijn verhaal hier niet ook gaan vertellen omdat het bijna identiek is aan bovenstaande verhalen.
Ik zit bij Basic Fit in Hoorn en uiteindelijk heb ik hier ook een leuke brief liggen van Van Hoek en Partners !... en die vordering is nu ook precies 253,88 !!

Ik weiger dan ook iets te betalen !.. en kan alleen maar tegen Exabo zeggen .. betaal niets !!... kunnen we wellicht carpoolen als we naar de rechtbankt in Alkmaar moeten.. hahahahaha.

Heb tegen de dame van VH&P al gezegd dat ik in drieen ga betalen : Nu niet, Straks niet, Nooit niet !, de geirriteerde dame liet nu eigenlijk gewoon blijken dat ze alleen maar hun procedure doorlopen .. ze zijn dus echt niet geinteresseerd in je verhaal, en ze hing toen op

Uiteindelijk zullen de dreigementen steeds erger worden, ik hoef maar 1 ding te weten.. en dat is de datum dat ik voor de rechter moet verschijnen...de rest interesseert mij eigenlijk niet.. ik weet nu al bijna zeker dat er geen rechter in nederland is die dit soort praktijken goed zal keuren aangezien ze op het randje (en erover) handelen.
Iets anders wat in de brief van VH&P staat is dat de bijkomende kosten voor een juridische procedure voor mijn rekening komen !... daar moet ik dan van schrikken !... echter ze laten wel even achterwege dat die kosten niet voor mij zijn als ik in het gelijk word gesteld.
En mijn kosten komen dan voor rekening van VH&P !!

Zou de Van Hoek en Partners Group BV ook ergens gelinkt zijn aan de talloze Basic Fit BV's ??

word vervolgt ...

Ruben01
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:15

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door Ruben01 »

aan de lijst van BV's die gelinkt zijn aan Basic Fit kan er wellicht nog eentje worden toegevoegd !... http://www.basic-fitverzekeringen.nl
met zelfs het logo van Basic Fit !.. actieve jongens hoor !!

exabo
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2010 21:04

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door exabo »

Hey Ruben,

Nadat ik mijn advocaat een e-mail heb laten sturen over die onterechte kosten enzo, kregen wij een reactie terug waarin in feite wordt toegegeven dat die kosten inderdaad onterecht waren (maar niet met zoveel woorden), maar dat ze nog wel die 37 euro wilden hebben. Dit hebben wij uiteraard geweigerd.

Inmiddels zijn we bijna 3 weken verder sinds mijn laatste telefonische contact met VH&P, dus ik heb het vermoeden dat ze door hebben dat er bij mij niets te halen valt. En als er wel een dagvaarding bij mijn advocaat in de bus valt (ik heb 'woonplaats van mijn advocaat gekozen', wat erop neerkomt dat de schuldeiser rechtstreeks met mijn advocaat dient te corresponderen), dan zien wij die met vertrouwen tegemoet. Ik zal je zo ff pm'en.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door gerland »

Vooropgesteld: als ik een sportschool zoek, is de laatste waarmee ik zaken wil doen Basic Fit, echter:

Iemand die van zijn abonnement af wil m.i.v. een bepaalde datum,
maar verzuimt daarvoor op tijd op te zeggen,
vervolgens een reactie krijgt van Basic Fit per wanneer het abonnement wel als beëindigd kan worden beschouwd,
maar daar niet op reageert "omdat het wel los zou lopen",
ondertussen zijn betalingsverplichtingen niet nakomt,
moet er niet vreemd van opkijken dat hij een incassoburo op zijn dak krijgt.

Er valt dan te discussiëren over de wijze van opereren van Basic Fit en over de hoogte van bijkomende kosten: aangegane verplichtingen inzake betaling abonnementsgelden moeten natuurlijk gewoon nagekomen worden.
Juridisch is dit voor Exabo (en anderen) een kansloze missie.
Het slappe verhaal over niet op tijd kunnen opzeggen omdat u in het buitenland zat, zal geen rechter overtuigen (dat had u dan van tevoren maar moeten doen, of vanuit het buitenland).

exabo
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2010 21:04

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door exabo »

Beste gerland,

Zoals ik in mijn verhaal al aangeef is het terecht dat ik de hoofdsom, het abonnementsgeld, moet betalen. Dat heb ik dan ook direct gedaan nadat ik de niet-coulante reactie van Basic Fit heb ontvangen. Je hoort mij niet beweren dat ik dat geld niet schuldig was. De voortvloeiende incassokosten zijn echter een ander verhaal. Het is aan Basic Fit zelf te danken dat ik te laat heb betaald, aangezien zij twee weken wachten met antwoorden op mijn brief (en waarom zijn ze niet gewoon per e-mail bereikbaar?).

Daarnaast is het wél vreemd dat ik überhaupt een incassobureau op mijn dak krijg, aangezien ik daarvoor nooit een factuur van Basic Fit heb ontvangen. Nu jij weer.

nancy101968
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2010 22:37

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door nancy101968 »

hallo mede gedupeerde

ook bij mij word er elke maand 16.95 van onze rekening afgehaalt en we zijn der nog nooit geweest .
ook wij krijgen elke maand een brief van hoek en partners om te gaan betalen , maar dat doen wij niet .
het is in nederland nog altijd zo, dat als je iets niet heb dat je der ook niet voor hoeft te betalen.
maar ook bij hoek en partners zitten haken en ogen aan .
want welk gezond bedrijf die weet dat een client zo te werk gaat gaat dan met zo een bedrijf in zee .
dat ruikt dan ook naar misdaad .
ook mijn familie gebeurt nu zoiets en wij zijn van mening om het te gaan uitzoeken tot op de bodem, en desnoods met alberto stegeman .
of radar als ze ons willen helpen hier mee .
we weten wel dat je het bij de bank kan terug halen , maar dat is de oplossing niet , het moet gestopt worden .
want heel veel mensen zijn hier van de dupe en eigenlijk moeten we de handen in 1 steken om dit te stoppen, ik weet niet of ik me mail adres mag geven, maar doe het toch , mijn mail adres is [email protected], iedereen die heir mee te maken heeft is welkom , vr gr nancy

saskia1509
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2010 14:06

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door saskia1509 »

Hallo allemaal!

Ik heb vorig jaar met Basic-fit heel veel problemen gehad. Ze bleven maar afschrijven terwijl ik niet eens ingeschreven stond. Ze hebben ook nooit een handtekening van mij ontvangen. Ineens kreeg ik brieven van een incassobureau.
Ik heb alles laten blokkeren en het is me uiteindelijk gelukt via het incassobureau alles te laten stopzetten. Dit alles is einde van zomer 2009 gebeurd en wat schetst mijn verbazing? Ze zijn weer aan het afschrijven geslagen sinds begin maart 2010.
Ik heb het vermoeden dat ze een nieuw banknummer hebben waarmee ze het gewoon opnieuw proberen. Uiteraard heb ik alles laten terugboeken en heb ik de bank opdracht gegeven ook dit rekeningnummer te laten blokkeren. Ik ben benieuwd of ik wederom dat incassobureau aan mn broek krijg....
Ze komen maar! Ik denk dat ik een schadeclaim ga eisen... :lol:

Ik laat het weten!

kimberly kunst
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2010 13:19

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door kimberly kunst »

Wederom, dacht dat ik ook de enige was.
Na het sturen van een brief voor opzegging voor mijn moeder, zusje en ikzelf,
deze brieven heb ik tegelijk verstuurd.
Kregen wij ook begin dit jaar aanmaningen van van hoek & partners, maar alleen aan het adres van mijn moeder en zusje.
Mijn opzegging was dus wel door gekomen, die van hun niet.
Na veel heen en weer bellen met van hoek en partners uiteindelijk tegen beter weten over gegaan tot betaling.
Nu dus hetzelfde verhaal met mijn vriend, ook opgezegd en nu dus ook weer een rekening om een heel jaar vooruit te betalen.
Maar ook niet eerst van basic-fit, direct via een incasso.
Dit deugt van geen kant.

luciflame
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 apr 2010 14:31

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door luciflame »

mensen ik heb ook te maken gehad met van hoek en partners via mijn lidmaatschap bij basic fit.... elke maand werd er netjes afgeschreven van mijn rek (mijn maandelijks abonnement bedoel ik ) tot in dec 2009 toen hadden hun niet automatiche geincaseerd terwijl er geld genoeg op mijn rekening stond.....
daar kwam ik pas achter in februari 2010 nadat ik ineens een brief kreeg van van hoek en partners maar die ik pas voor het eerst gezien heb 7 maart om dat ik al die tijd in het ziekenhuis gelegen had de betaling van 21,93 moest voor 4 maart bij hun binnen zijn. ook lag er al een vervolg brief bij omdat ik die 4 maart door die omstandigheden al gepaseerd was met daar in een bedrag van 253 en nog een klein beetje 8 maart heb ik gelijk naar hun gebeld en heb ik hun geprobeerd uit te leggen waarom ik te laat was met me betaling en ook heb ik die bewuste 8 maart in de ochtend gelijk het bedrag van 21,93 naar hun overgemaakt omdat hun computer systeem eruit lag zou zei mij later die dag erover terug bellen ,
dat heeft die zelfde persoon in kwestie ook gedaan een paar uur later had ik haar weer aan de telefoon en heb ik haar nogmaals verteld dat ik het bedrag van 21,93 al had overgemaakt ...waarop zei antw oke mevr dan zien wij die betaling tegemoet komen ... die andere brief waarin het bedrag stond vermeld van 253, nog iets was gebaseerd op 191 euro hoofdsom dus mijn hele jaar abonnee ( raar want daar waren inmiddels toen ook al 2 maanden gewoon van geincaseerd maar toch ook in dit bedrag verekend) 44 euro incasso kosten en 18 euro K.V.K kosten ??????? raar want sta daar niet ingescheven?
twee dagen na het telefonische gesprek en na mijn betaling van 21,93 werdt ik plots weer gebeld dood van Hoek&partners maar nu een andere persoon.
met de mededeling dat er nog een bedrag van 62,44 openstond ( de incasso en k.v.k kosten van de hoofdsom van 191 euro??
dus ik zeg mevr ik heb 2 dagen terug met een collega gesproken gezecht dat ik die 21,93 heb overgemaakt dan wachten we het af kreeg ik te horen over andere bedragen was niks meer gezecht dus vind dit een beetje raar??
en zei ik waar van zijn die incasso kosten dan want het bedrag van 191 euro was vervallen ...die kosten waren nu van de hoofdsom 21,93 volgens deze vrouw aan de tel ....nou sorry maar die ga ik niet betalen zei ik tegen haar want die waren eerst gebasseerd op de hoofdsom van 191 euro en nu op 21,93 en ik ben van mening dat jullie die kosten nooit niet gemaakt kunnen hebben.
na vele briefen in zeer korte tijd en tel van hun heb ik maar even contact opgenomen met jurofoon en daar kreeg ik dit meede gedeelt"in de wet staat niks vastgelegt over hoe hoog de incasso kosten mogen bedragen alleen als je het voor laat komen voor de rechter hanteerd die vrijwel altijd 15 procent van de hoofdsom!!!! met een min van 37 euro ongeveer. en omdat ik toch 4 dagen ondanks door omstandig heden te laat was met die betaling zei jurofoon tegen me dat ik het beste een voorstel kon doen met een bedrag van 37 euro omdat ik geheel onder de incasso kosten niet helemaal meer uit kon komen .... k.v.k kosten vonden ze daar al helemaal vreemd!!!!
afgelopen vrijdag kreeg ik via mail van van hoek&partners helemaal iets geks ik moest voorkomen 25-5-2010 behalve als ik tot 3 dagen voor die zitting betaalde ??
stond niet waar hoelaat ik moest voorkomen en heb van de rechtbank ook niks gehoord volgens mij wordt dat toch door de rechtbank gemaakt zo'n afspraak en niet bepaald niet een incasso bureu waneer ik moet voorkomen ...heel raar!!!!
ik heb ze terug gemailt dat ik niet van paln ben die k.v.k kosten te betalen omdat ik particulier ben dus daar niks mee van doen heb en niet meer dan 37 euro wil betalen omdat ik van mening ben dat hun niet meer dan dat bedrag aan kosten hooguit kwijt konden zijn geweest.
Een paar uur later werdt ik gebeld terwijl ik in de auto zat een mevr van van Hoek&partners ik moest 44 euro betalen want dat was een wettelijk vast gelegt bedrag aan incasso kosten ze verwees me naar een artikel die ik kon bekijken via google ....ik antw mevrouw u liegt want er staat helemaal niks vast gelegt in de wet aan kosten voor incasso's toevallig heb ik met jurofoon gesproken en hanteren rechters als het voorkomt 15 % van de hoofdsom met een min van 37 euro ......wat denken jullie ze gingen er zonder slag of stoot mee akkoord!!!!
achteraf spijt van mijn voorstel want uit eindelijk was het niet eens mijn fout dat hun de betaling niet binnen hadden maar lag het aan hun afschrijving en heb ik daarvoor al bijna 5 euro meer moeten betalen en nu dan nog eens 37 euro!!!!
maar dacht ik ga echt niet die k.v.k kosten betalen en ook geen 44 euro al was het al om een prinsipe kwestie dus mensen kijk goed wat ze je aanmalen want klopt geen hout van en als hun komen met een datum van een zitting ook dat kan nooit die krijg je altijd van de rechtbank zelf en wordt persoonlijk afgegeven en niet via mail !!!!! is niet meer dan dreigen en bang makerij!!!!
1 ding weet ik wel ik zeg zo snel mogelijk aangetekend mijn abonement stopt want heb me buik er al vol van!!!!

nancy101968
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2010 22:37

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door nancy101968 »

lieve mensen , als jullie opzeggen bij basic fit doe dit dan alstjeblieft aangetekent en dan et bericht van ontvangst , ik zie ze nog in staat om te zeggen , maar die brief hebben we helemaal niet gehad.
en met bericht van ontvangst kunnen ze daar niet omheen , en mocht het dan voor de rechter komen dan heb je altijd bewijs , ook ik was slachtoffer van hun praktijken , en weet wel dat dit goed moet worden uitgezocht en desnoods met media of iets dus als iemand van de media dit leest help ons dan aub , want gaat dit niet te ver ., vr gr nancy101968

rambi1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door rambi1 »

dit is gewoon intriest...Basic Fit lijkt wel een criminele organisatie en moet worden gestopt...misschien ook iets voor Tros opgelicht...http://baardwijks-worldview.blogspot.co ... =basic+fit

Gesloten