LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Big Gym: verruiming abonnement blijkt nieuwe overeenkomst

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Big Gym: verruiming abonnement blijkt nieuwe overeenkomst

Ongelezen bericht door Moneyman »

[Tekst verwijderd door de Moderator]

Ik kende de uitspraak van het Europees Hof van Jusititie niet, en die geeft een goede duiding waaruit blijkt dat mijn eerdere inschatting (onder meer gebaseerd op dit artikel op Ius Mentus) onjuist was.
Maximale duur van een jaar

De Wet Van Dam verandert op zich niets aan de maximale duur van contracten, alleen aan de opzegtermijn. Volgens de wet mogen contracten maximaal voor één jaar worden aangegaan. Een contractsduur tot twee jaar is alleen toegestaan als de consument daarvoor een significant loyaliteitsvoordeel ontvangt, zoals een flinke korting ten opzichte van het jaarcontract of het gratis gebruik van een mobiele telefoon.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 aug 2018 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Passage over voorgaande berichten die inmiddels verwijderd zijn; toelichting via PB gestuurd.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Big Gym: verruiming abonnement blijkt nieuwe overeenkomst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

JvandeW schreef:
Lady1234 schreef:Maar als ik het met een contract niet eens ben, dan teken ik dat niet. Die vrijheid heeft een consument. Dus als ik wil gymen, en ik wil mij maar voor één jaar verbinden, dan teken ik geen contract voor twee jaar met in mijn achterhoofd dat ik er toch onderuit kan, omdat twee jaar onredelijk zou zijn.

Men moet zich een realiseren dat een handtekening geld waard is, of geld kost,
Ga naar de politiek om jouw mening te realiseren en houdt dit forum - waar consumenten om een oplossing vragen - vrij van jouw politieke mening.
Wat moet ik bij de politiek met mijn mening? Die wordt hier gevraagd.


En de Ts schrijft: Graag hoor ik hoe jullie hier tegenaan kijken. En zo kijk ik er tegenaan.

Gesloten