LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorbetalen na opzeggen sportschool

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
maryvogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2018 13:40

Doorbetalen na opzeggen sportschool

Ongelezen bericht door maryvogel »

Ik was meer dan 20 jaar lid van Fitline in Maassluis. Een tevreden klant. Begin maart is er een sauna uitgebrand en heeft schade in het pand veroorzaakt. Heel vervelend voor de eigenaar, die ongetwijfeld veel aan zijn hoofd heeft hangen.

Via via vernam ik dat er ergens op Social media mededelingen over de sportschool waren gedaan. In ieder geval op een online forum waar ik geen lid van ben. Naar aanleiding hiervan heb ik een email gestuurd met een vraag over de laatste stand van zaken.
Na een paar weken had ik nog geen reactie ontvangen en toen heb ik op 27 februari 2018 wederom een mail gestuurd en mijn abonnement opgezegd vanwege het feit dat men niet de moeite neemt om de leden te informeren over de laatste stand van zaken. Ik had in een eetgelegenheid mensen achter me horen zeggen dat de sportschool al lang weer open was.

Een paar weken later belde er een vrouw van de sportschool op naar onze huistelefoon, waarop een gezinslid aangaf dat ik om half zes thuis zou zijn. Verder heb ik niets meer vernomen.
Gisteren ontving ik een email van de sportschool waarin werd aangegeven dat ze al twee maanden geen email hadden ontvangen en mijn mail niet hadden kunnen lezen. Met andere woorden mijn abonnement loopt nog gewoon door en ik moet de kosten betalen.

Nu is het zo dat de email bij de provider binnenkomt en wanneer de computer op de balie is verbrand, je de emailberichten zonder enig probleem op een ander device kan binnenhalen (pc, laptop, iPad, Mobile). Ik had de email naar het algemene emailadres en het emailadres van de manager van de sportschool gestuurd.
Als sportschool ben je blijkbaar wel in staat om via de computer online op een forum mededelingen over de sportschool te doen, maar je email binnenhalen en lezen is een brug te ver en hier leg je nu zelfs een claim op. Het interessante is dat de dame die een maand ervoor belde, naar een nummer heeft gebeld dat ik 20 jaar geleden heb doorgegeven, waar ook mijn emailadres bij staat vermeld. Je had ook je klanten een emailbericht kunnen sturen. De ledeninformatie is dus beschikbaar en toegankelijk. Met andere woorden; de emailberichten had je ook gewoon via je netwerk-account kunnen uitlezen, maar vermoedelijk te laks geweest om dit te doen.

Wat moet ik hiermee? Een club, die alleen maar geïnteresseerd is een bepaald type klanten die via een bepaald forum communiceren. Ik heb op 27 februari 2018 formeel opgezegd. De sportschool doet nu net alsof ze mijn mail niet hebben gezien en willen dat financieel gecompenseerd hebben. Hoe kan ik dit traject het beste aanvliegen?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 apr 2018 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Doorbetalen na opzeggen sportschool

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet bewijzen dat de e-mail is aangekomen bij de provider van de sportschool, als op dit punt een geschil ontstaat.

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Doorbetalen na opzeggen sportschool

Ongelezen bericht door MrMancunian »

alfatrion schreef:Je moet bewijzen dat de e-mail is aangekomen bij de provider van de sportschool, als op dit punt een geschil ontstaat.
TS schrijft het volgende
Gisteren ontving ik een email van de sportschool waarin werd aangegeven dat ze al twee maanden geen email hadden ontvangen en mijn mail niet hadden kunnen lezen.
Daarmee reageren ze m.i. op de laatste mail van TS waarin TS aangeeft het abonnement te beëindigen. Dat lijkt me bewijs genoeg dat de mail is aangekomen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Doorbetalen na opzeggen sportschool

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komt u zelf dan niet in de sportschool? U hoort via via alles, maar als u gewoon zou sporten zou u weten hoe de zaak er voor staat.
U zegt opgezegd te hebben, maar heeft u daar bewijs van? In ieder geval geen bevestiging. Als u geen bevestiging zou ontvangen, dan kan u toch ook gaan informeren?

U geeft alleen maar af op de sportschool, maar zelf onderneemt u ook geen actie.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Doorbetalen na opzeggen sportschool

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Mary, stuur beide door u verstuurde mails mails nog een keer als FWD door. Vergezeld van de mededeling dat u op tijd heeft opgezegd.
Dat is genoeg.
Dat men bij de sportschool twee maanden geen mail heeft gelezen doet niets ter zake. Dat is een zaak van de sportschool, niet van u.
U hebt aan uw verplichting voldaan.
Zeker niet betalen.

maryvogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2018 13:40

Re: Doorbetalen na opzeggen sportschool

Ongelezen bericht door maryvogel »

Op 18 februari 2018 was er een brand in de sauna. Naar aanleiding van de geruchten dat er al op Social Media berichtgeving bleek te zijn van een vermoedelijke openingsdatum bij Fitline, heb ik op 21 februari 2018 een email gestuurd met de vraag naar de stand van zaken en heb ik aangegeven dat ik geen Social Media account heb voor de online platformen waar Fitline met hun leden communiceerden en dat ik graag op de hoogte gehouden wilde worden.
Hierop heeft Fitline niet gereageerd.

Mijn eerste en tweede email die aan elkaar gekoppeld waren moeten zijn aangekomen bij de (hosting) provider. In het geval dat de provider ook buiten dienst was, dan zou er een retourmelding zijn gekomen dat het emailbericht niet is afgeleverd.
Het feit dat Fitline mijn gekoppelde emailberichten op 10 april heeft beantwoord, is het bewijs dat de twee emailberichten zijn aangekomen en afgeleverd.

Omdat ik hoorde dat het pand was dichtgetimmerd ging ik ervan uit dat er voorlopig geen sport beoefend kon worden. Fitline ligt niet bij mij om de hoek om ’s avonds, wanneer ik uit mijn werk kom in het donker nog even aan de haven te gaan kijken of ik ergens door een raam kan kijken.

Op mijn tweede mail (27 februari) waar Fitline gisteren (10 april) heeft gereageerd, staat mijn opzegging vermeld. Gisteren heb ik op de vraag of ik nog steeds mijn abonnement wil opzeggen, gereageerd dat ik mijn abonnement al op 27 februari bij Fitline heb opgezegd.

Mailverkeer:
21 februari 2018 – van mij aan Fitline: [email protected]
27 feburair 2018 – van mij aan Fitline: [email protected] + Carlo Mast (General Manager Fitline Healthclubs) [email protected]
10 april 2018 – van Fitline aan mij verzonden van: [email protected]

Hieruit maak ik op dat verschillende medewerkers toegang moeten hebben tot het emailverkeer.

stofzuigertje

Re: Doorbetalen na opzeggen sportschool

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je niets retour kreeg is het binnengekomen maar op verbrande computer blijkbaar gemist....

Of per ongeluk op Delete gedrukt... U heeft bewijs van verzend datum + tijd en stuur dat eens......
Gewoon automatisch afgeboekte tot 2 maanden terug halen en blokker deze.

Ze hadden bij weer open gaan na herstel wel moeten melden want je gaat niet regelmatig kijken of ze al weer open zijn......
Hun probleem als ze geen backup hebben.... en bij brand dit is verloren...

Incasso negeren want zij moeten bewijs leveren....

Gesloten