LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ellende Sportcity en incasso ggn mastering credit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
fabulouss
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2011 19:03

Ellende Sportcity en incasso ggn mastering credit

Ongelezen bericht door fabulouss »

in eind 2010 begin 2011 wou een toen ''vriend'' van mij perse dat ik mee ging sporten bij Sportcity na meerdere malen aan te geven dat dit niet ging omdat ik dit niet kon betalen sleepte hij me mee naar de sportschool en gaf aan dat hij dit abbonement ging betalen, dit was allemaal prima volgens Sportcity en ''vriend'' en hoefde allleen te tekenen voor het pasje om binnen te komen ( dus zijn rekeningnummer staat op het contract).
ik heb hier maar even getraind want rond maart 2011 werd ik flink ziek ( ik heb een Chronische longaandoening) mijn gezondheid ging zo hard achteruit dat ik niet meer kon sporten tot mijn grote verdriet, ik heb dit aan die ''vriend'' verteld en hij zou het doorgeven aan Sportcity en het met het pasje regelen ( want het staat op zijn naam).

Ik heb vervolgens een brief naar Sportcity gestuurd met mijn opzegging en de reden en als ze meer info nodig hadden dat ze dan contact met mij moesten opnemen en als ik niets meer hoorde dat ik er van uit ging dat het zo verder goed was. ''Vriend'' vertelde me dat hij het pasje had ingeleverd en dat het was doorgegeven. Maanden later krijg ik opeens bericht dat ik 200 nog iets moet betalen. Ik heb meteen contact gezocht met Sportcity en dit was volgens hun omdat die ''vriend'' zijn geld had teruggestort?? Ik vraag mij zowiezo af hoe dat dat bedrag kan zijn want maandelijks betaalde hij 35 euro.
Na veel heen en weer gedoe met Sportcity waar ik meerdere malen duidelijk aangaf dat het zijn verantwoordelijkheid was voor de betaling en niet ik, en meerdere malen mijn longfunctie test heb opgestuurd naar hun ( want ze hadden natuurlijk de opzegging niet gehad en wilde de rede van mijn stoppen op papier hebben) Hebben ze dit uit handen gegeven aan incassobureau ggn mastering credit de eerste brief begon met over de 700 euro???!!!! wat ik Sportcity schuldig zou zijn??? Hier klopt helemaal niets van en heb ook herhaaldelijk gevraagd om een specificatie tot op heden niets gekregen.

Ggn telt ook nog eens belachelijk hoge kosten bij elk contact wat ze met mij hebben opgenomen en ik met hun. Ik heb zelfs met een jurist papieren/contracten aangetekend gestuurd naar Ggn maar ze gaan gewoon door en nu ben ik al bijna aan de 900 euro :cry: :x . laatst stuurde Ggn mij dat Sportcity een bewijs wil hebben van mijn gezondheid???? Die heb ik dus al zoveel malen verstuurd dit hen ook laten weten ik toch naar de huisarts die aangf dat hij wettelijk geen bewijs op mag maken dat ik niet meer kan sporten, dit heb ik weer doorgegeven aan Ggn. Hierop krijg ik een brief dat het hun helemaaaaaal??! niet bekend was dat mijn arts dit niet mag en hun toch bewijs willen.

Mijn arts zei ook dat alle Sportscholen hier heel goed van op de hoogte zijn, nu heb ik een brief gestuurd waarin ik aangeef dat ik toestemming geef dat hun contact kunnen opnemen met mijn huisarts blijft ggn erover bezig ik heb een nieuwe brief gestuurd waarin ik alsnog weer toestemming geef voor de arts en ik heb mijn huisarts een brief laten opmaken dat het wettelijk niet is toegestaan dat artsen gegevens verschaffen aan derde, ook heb ik in de brief gezet dat ik afgekeurd ben voor mijn gezondheid en hiervoor een Wajong uitkering krijg oftewel << bewijs van mijn ziekte.

ook heb ik ALWEER gevraagd voor een specificatie van alle kosten. Ik heb nog niets gehoord is nu een week geleden. Ik weet echt niet wat ik hier mee aanmoet en wat mijn rechten zijn want ik hoor veel verschillende dingen, ik probeer overal hulp in te winnen want ik kan dit echt niet betalen en wil dit ook helemaal niet betalen!!! :x hebben jullie misschien nog tips wat ik nog meer kan doen?? ik ga hier echt onder kapot en mijn aandoening lijd onder deze stress :( Alvast bedankt!
mvg

Gesloten