Fit For Free is contributie blijven incasseren

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door Philo12 »

Klacht (overigens van veel leden) is dat Fit For Free wel de contributie is blijven innen over de afgelopen 5 maanden terwijl hun sportclubs gesloten waren. Ik denk dat horeca ook wel zo'n regeling zouden willen.

Sterker: FFF's inkomsten bleven op peil terwijl de kosten omlaag gingen (vanwege het gesloten zijn).

Fit For Free zou een deel moeten retourneren. Maar ondanks herhaalde mails hierover, geeft FFF niet thuis.
Sterker nog (kan dat dan vraag je je af): ze geven mij geen toegang tot het boeken van een uurtje op de fitness.

Dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik voor april en mei gestorneerd heb (incasso terugdraaien).
Een aanrader. Ik sta in mijn recht: FFF kan niet contributie innen wettelijk als daar niks voor geleverd wordt.

Meer mensen die ervaring hebben met FFF? Of vertellen hoe hun club het heeft opgelost?...

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05
Beste antwoord
Gekozen door Philo12

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

door alfatrion » 18 mei 2021 12:33

Heeft FFF een rechtsgeldige machtiging. Zo niet dan kun je tot 13 maanden terug storneren. Ik zou dat uitzoeken en daar gebruik van maken.
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 12:24
Volgens de starre letter van de wet zou u recht hebben om niet te betalen, maar wat schiet je er mee op als de sportschool failliet gaat?
Het antwoord zit in de vraag besloten. Ik had al veel eerder gestorneerd.
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 12:24
U hebt nu 2 incasso’s zelf terug gedraaid. Daarmee maakt u het er niet makkelijker op, want daarmee kan ook uw overeenkomst ontbonden zijn.
Dat kan niet. Je schrijft zelf dat TS niet verplicht is om te betalen. TS heeft nu dan ook een geldvordering op FFF (bodemprocedure) en kan vorderen dat hij wordt toegelaten (kort geding of provisionele vordering tijdens de bodemprocedure).
NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is altijd kiezen uit kwaden in deze situatie. Volgens de starre letter van de wet zou u recht hebben om niet te betalen, maar wat schiet je er mee op als de sportschool failliet gaat? Diverse sportscholen hebben verschillende regelingen. Sommigen zijn gestopt met incasseren, anderen gaven online les en weer anderen laten de overeenkomst na einde contract doorlopen ter compensatie.
Wat FFF in uw geval doet zal u weten. Immers zijn er mailings verstuurd met mogelijkheden.

U hebt nu 2 incasso’s zelf terug gedraaid. Daarmee maakt u het er niet makkelijker op, want daarmee kan ook uw overeenkomst ontbonden zijn.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft FFF een rechtsgeldige machtiging. Zo niet dan kun je tot 13 maanden terug storneren. Ik zou dat uitzoeken en daar gebruik van maken.
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 12:24
Volgens de starre letter van de wet zou u recht hebben om niet te betalen, maar wat schiet je er mee op als de sportschool failliet gaat?
Het antwoord zit in de vraag besloten. Ik had al veel eerder gestorneerd.
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 12:24
U hebt nu 2 incasso’s zelf terug gedraaid. Daarmee maakt u het er niet makkelijker op, want daarmee kan ook uw overeenkomst ontbonden zijn.
Dat kan niet. Je schrijft zelf dat TS niet verplicht is om te betalen. TS heeft nu dan ook een geldvordering op FFF (bodemprocedure) en kan vorderen dat hij wordt toegelaten (kort geding of provisionele vordering tijdens de bodemprocedure).

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door grun »

De vereniging waar ik lid van ben heeft geen keus, het is of betalen of failliet gaan. De huur van de accomodatie loopt gewoon door, terwijl de inkomsten uit de kantine wegvallen. Van alle leden zijn er tot nu toe maar twee opgestapt, de rest is loyaal en heeft de contributie gewoon betaald.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
18 mei 2021 12:33
Heeft FFF een rechtsgeldige machtiging. Zo niet dan kun je tot 13 maanden terug storneren. Ik zou dat uitzoeken en daar gebruik van maken.
Die kans zal nihil zijn, bij het aanmelden geef je akkoord voor de wijze van betaling.
alfatrion schreef:
18 mei 2021 12:33
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 12:24
Volgens de starre letter van de wet zou u recht hebben om niet te betalen, maar wat schiet je er mee op als de sportschool failliet gaat?
Het antwoord zit in de vraag besloten. Ik had al veel eerder gestorneerd.
Als iedereen zoals u was waren hier geen discussies meer. En in mijn ogen het leven ook een stuk afstandelijker en harder.
alfatrion schreef:
18 mei 2021 12:33
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 12:24
U hebt nu 2 incasso’s zelf terug gedraaid. Daarmee maakt u het er niet makkelijker op, want daarmee kan ook uw overeenkomst ontbonden zijn.
Dat kan niet. Je schrijft zelf dat TS niet verplicht is om te betalen. TS heeft nu dan ook een geldvordering op FFF (bodemprocedure) en kan vorderen dat hij wordt toegelaten (kort geding of provisionele vordering tijdens de bodemprocedure).
Of je kan ook de minder moeilijke weg gaan kiezen en te zorgen dat iedereen zijn werk blijft houden. TS zal eerst kunnen nakijken welke regeling(en) FFF gecommuniceerd heeft en daarop verder kunnen acteren. Op eigen houtje en individueel in deze situatie dingen gaan doen is niet bepaald slim te noemen.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door Philo12 »

Goeie reacties. Mijn complimenten.

FFF komt met de 'regeling' dat als je opzegt, je de maanden die je niet hebt kunnen fitnessen, dan kado krijgt.
M.a.w. 5 maanden na opzeggen er nog kosteloos bij fitnessen.

Fijn als iemand weet dat ie er over 5 maanden de brui aangeeft.
Dat weten maar weinigen, denk ik. Verhuizen zou een reden zijn die je kan anticiperen. Of terminaal zijn.

Overigens ben ik natuurlijk niet de enige die er zo over denkt, en poogt verhaal te halen.
Klacht.nl staan er een hoop van dezelfde strekking.

Wat mij betreft mogen ze drie maanden in hun zak steken, houd ik het recht om te fitnessen.
Maar daar hoor ik FFF niet over.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 13:19
Of je kan ook de minder moeilijke weg gaan kiezen en te zorgen dat iedereen zijn werk blijft houden.
TS is -net als alle andere leden- niet verantwoordelijk voor de werkgelegenheid.
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 13:19
Op eigen houtje en individueel in deze situatie dingen gaan doen is niet bepaald slim te noemen.
Echt wel. Het voorkomt namelijk dat je achter het net vist omdat je te lang hebt gewacht. En dat is geen illusie. Ik ben verantwoordelijk voor mijn portemonnee, niet voor die van anderen en al helemaal niet voor die van FFF.
grun schreef:
18 mei 2021 13:06
De vereniging waar ik lid van ben heeft geen keus, het is of betalen of failliet gaan. De huur van de accomodatie loopt gewoon door, terwijl de inkomsten uit de kantine wegvallen. Van alle leden zijn er tot nu toe maar twee opgestapt, de rest is loyaal en heeft de contributie gewoon betaald.
Ik zou dat ook doen, als ik lid was van een plaatselijke vereniging, waarin het vaak veel persoonlijker is. Maar niet bij een club als FFF, die erom bekend staat enkel en alleen aan zichzelf te denken.

sake1987

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dan heeft Basic Fit het netjes gedaan, 5 maanden niks hoeven te betalen en a.s. donderdag weer mijn eerste afspraak.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 12:24
Het is altijd kiezen uit kwaden in deze situatie. Volgens de starre letter van de wet zou u recht hebben om niet te betalen, maar wat schiet je er mee op als de sportschool failliet gaat? Diverse sportscholen hebben verschillende regelingen. Sommigen zijn gestopt met incasseren, anderen gaven online les en weer anderen laten de overeenkomst na einde contract doorlopen ter compensatie.
Wat FFF in uw geval doet zal u weten. Immers zijn er mailings verstuurd met mogelijkheden.

U hebt nu 2 incasso’s zelf terug gedraaid. Daarmee maakt u het er niet makkelijker op, want daarmee kan ook uw overeenkomst ontbonden zijn.
Gaat u TS nu werkelijk verwijten dat deze een onterechte incasso heeft gestorneerd? Het is een wettelijk recht. Daarnaast wordt door FFF geen prestatie geleverd en hoeft TS helemaal niets te betalen.
Corona of geen corona, de wettelijke rechten gelden nog altijd.

sake1987

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 12:24
Het is altijd kiezen uit kwaden in deze situatie. Volgens de starre letter van de wet zou u recht hebben om niet te betalen, maar wat schiet je er mee op als de sportschool failliet gaat? Diverse sportscholen hebben verschillende regelingen. Sommigen zijn gestopt met incasseren, anderen gaven online les en weer anderen laten de overeenkomst na einde contract doorlopen ter compensatie.
Wat FFF in uw geval doet zal u weten. Immers zijn er mailings verstuurd met mogelijkheden.

U hebt nu 2 incasso’s zelf terug gedraaid. Daarmee maakt u het er niet makkelijker op, want daarmee kan ook uw overeenkomst ontbonden zijn.
Met de arrogantie die FFF ten toon spreid zou ik ook hebben gestorneerd, hadden ze me te woord gestaan was er in overleg misschien wat mogelijk geweest.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 mei 2021 15:06
Gaat u TS nu werkelijk verwijten dat deze een onterechte incasso heeft gestorneerd? Het is een wettelijk recht. Daarnaast wordt door FFF geen prestatie geleverd en hoeft TS helemaal niets te betalen.
Corona of geen corona, de wettelijke rechten gelden nog altijd.
Ik verwijt niemand iets, ik zeg enkel dat het niet slim is om op eigen houtje en zonder overleg iets te gaan doen. Daarmee verstoor je enkel processen en maak je het voor jezelf alleen maar lastiger.
Maar deze discussie voeren we al meer dan een jaar, het heeft geen zin om dat opnieuw te gaan doen. De overheid is duidelijk geweest hoe om te gaan in deze situatie, dan kan je als klant je poot stijf houden, maar daar zal je alleen jezelf maar mee hebben.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 15:19
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 mei 2021 15:06
Gaat u TS nu werkelijk verwijten dat deze een onterechte incasso heeft gestorneerd? Het is een wettelijk recht. Daarnaast wordt door FFF geen prestatie geleverd en hoeft TS helemaal niets te betalen.
Corona of geen corona, de wettelijke rechten gelden nog altijd.
Ik verwijt niemand iets, ik zeg enkel dat het niet slim is om op eigen houtje en zonder overleg iets te gaan doen. Daarmee verstoor je enkel processen en maak je het voor jezelf alleen maar lastiger.
Maar deze discussie voeren we al meer dan een jaar, het heeft geen zin om dat opnieuw te gaan doen. De overheid is duidelijk geweest hoe om te gaan in deze situatie, dan kan je als klant je poot stijf houden, maar daar zal je alleen jezelf maar mee hebben.
Je hebt als klant rechten en die wilt u onder de noemer corona maar even aan de kant schuiven. Het is heel simpel een klant heeft rechten en plichten. De klant heeft de plicht te betalen voor een product/dienst en heeft vervolgens recht op dat product/dienst.
De enige die dit proces verstoort is de ondernemer die wel netjes zijn geld blijft incasseren en geen prestatie wenst te verrichten.
Het is juist wel slim om te storneren omdat je kunt fluiten naar je geld als een ondernemer failliet gaat. Dan staat de klant achteraan in de rij want dan gelden ineens wel weer de wettelijke rechten.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 15:19
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 mei 2021 15:06
Gaat u TS nu werkelijk verwijten dat deze een onterechte incasso heeft gestorneerd? Het is een wettelijk recht. Daarnaast wordt door FFF geen prestatie geleverd en hoeft TS helemaal niets te betalen. Corona of geen corona, de wettelijke rechten gelden nog altijd.
Ik verwijt niemand iets, ik zeg enkel dat het niet slim is om op eigen houtje en zonder overleg iets te gaan doen. Daarmee verstoor je enkel processen en maak je het voor jezelf alleen maar lastiger.
In één woord; onzin. Je gaat er volkomen aan voorbij dat de klant hiermee snel, eenvoudig én terecht zijn eigen positie veilig stelt.
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 15:19
Maar deze discussie voeren we al meer dan een jaar, het heeft geen zin om dat opnieuw te gaan doen. De overheid is duidelijk geweest hoe om te gaan in deze situatie, dan kan je als klant je poot stijf houden, maar daar zal je alleen jezelf maar mee hebben.
Alweer onzin. Juist omdat er in de loop van dit jaar al genoeg voorbeelden zijn geweest waarin je recht niet gebruiken tot verlies van je positie heeft geleid, zou je beter kunnen weten dan deze door jou verkondigde duidelijke onwaarheden.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door gosewijn »

Weet het niet 100% zeker , maar gisteren stond er een stuk in de krant over dit bedrijf . Kan het helaas niet meer vinden . Dat ging over betalingen -huur . Volgens de krant hadden ze het helemaal niet slecht , maar betaalde de huur niet meer ,dus wordt het een rechtzaak.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 mei 2021 15:28
Je hebt als klant rechten en die wilt u onder de noemer corona maar even aan de kant schuiven.
Nee hoor, niet ik:
Veel bedrijven bieden vouchers, inhaalmogelijkheden of online lessen aan ter compensatie. Het kan redelijk en verstandig zijn om die te accepteren.
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... oronavirus

Het mes snijdt 2 kanten op als je het juist aanpakt. Als iedereen nu de harde aanpak zou nemen vanuit hun eigen standpunt, dan kunnen de problemen alleen maar groter worden. Het geld aan de sportschool was je sowieso al kwijt, ook als je niet kon sporten door andere oorzaken. Wat dat betreft verlies je dus niets. Wat je er mee wint is dat je kan blijven sporten na de heropening.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door Philo12 »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 15:19
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 mei 2021 15:06
Gaat u TS nu werkelijk verwijten dat deze een onterechte incasso heeft gestorneerd? Het is een wettelijk recht. Daarnaast wordt door FFF geen prestatie geleverd en hoeft TS helemaal niets te betalen.
Corona of geen corona, de wettelijke rechten gelden nog altijd.
Ik verwijt niemand iets, ik zeg enkel dat het niet slim is om op eigen houtje en zonder overleg iets te gaan doen. Daarmee verstoor je enkel processen en maak je het voor jezelf alleen maar lastiger.
Maar deze discussie voeren we al meer dan een jaar, het heeft geen zin om dat opnieuw te gaan doen. De overheid is duidelijk geweest hoe om te gaan in deze situatie, dan kan je als klant je poot stijf houden, maar daar zal je alleen jezelf maar mee hebben.

Nee, nee... Ben pas gaan storneren na over meerdere weken herhaalde maal contact te hebben gevraagd hierover, waarna steeds een standaard antwoord terugkwam. Ik kan me goed voorstellen de hier op het forum gegeven motieven voor wederom kunnen gaan sporten. Die zijn er!

Welnu, mijn verzoek ging daar juist over. Drie maanden mogen ze houden. Wat FFF nu doet, is doen alsof hun neus bloedt, en ik kan niet meer bij ze terecht zonder opgaaf van redenen.

Ik heb FFF gevraagd mij niet anders te behandelen maar met een voorstel naar ALLE leden te komen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Philo12 schreef:
18 mei 2021 16:12
Nee, nee... Ben pas gaan storneren na over meerdere weken herhaalde maal contact te hebben gevraagd hierover, waarna steeds een standaard antwoord terugkwam. Ik kan me goed voorstellen de hier op het forum gegeven motieven voor wederom kunnen gaan sporten. Die zijn er!

Welnu, mijn verzoek ging daar juist over. Drie maanden mogen ze houden. Wat FFF nu doet, is doen alsof hun neus bloedt, en ik kan niet meer bij ze terecht zonder opgaaf van redenen.

Ik heb FFF gevraagd mij niet anders te behandelen maar met een voorstel naar ALLE leden te komen.
Het nadeel van een keten als FFF is dat ze groot zijn en op de kosten letten. Daarvoor betaal je een lagere prijs, maar je krijgt ook een lagere service. Het is dan lastig te verwachten dat ze procedures anders gaan inrichten. Dat kost immers tijd, dus geld.
U kunt voor principes gaan, maar uitgaande van een normale overeenkomst gaat het nu om €40,-. U moet ook bedenken of u dat wel waard vindt om daar mee verder te gaan. Een andere optie is ook om uw ongenoegen te uiten, het contract op te zeggen (voor zover dat nu nog niet gedaan is) en naar een andere sportschool over te stappen die beter past bij uw wensen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 16:00
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 mei 2021 15:28
Je hebt als klant rechten en die wilt u onder de noemer corona maar even aan de kant schuiven.
Nee hoor, niet ik:
Veel bedrijven bieden vouchers, inhaalmogelijkheden of online lessen aan ter compensatie. Het kan redelijk en verstandig zijn om die te accepteren.
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... oronavirus
Leuk selectief gequote weer... De alinea direct erboven is namelijk:
Wordt de dienst niet geleverd en kunt u daardoor geen gebruik maken van uw abonnement? Dan hebt u recht op compensatie. Volgens de wet hoeft u dan tijdelijk niet te betalen. Of het bedrijf moet u terugbetalen. U kunt zelfs uw abonnement beëindigen als het bedrijf lange tijd de afgesproken dienst niet levert.
Los daarvan ga jij in je uitspraken veel verder dan de Consumentenbond doet en verbind je er stellige, onjuist standpunten aan. Dát is waar je met name op aangesproken wordt. Twee evidente voorbeelden:
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 13:19
Of je kan ook de minder moeilijke weg gaan kiezen en te zorgen dat iedereen zijn werk blijft houden. TS zal eerst kunnen nakijken welke regeling(en) FFF gecommuniceerd heeft en daarop verder kunnen acteren. Op eigen houtje en individueel in deze situatie dingen gaan doen is niet bepaald slim te noemen.
NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 15:19
Ik verwijt niemand iets, ik zeg enkel dat het niet slim is om op eigen houtje en zonder overleg iets te gaan doen. Daarmee verstoor je enkel processen en maak je het voor jezelf alleen maar lastiger.
Maar deze discussie voeren we al meer dan een jaar, het heeft geen zin om dat opnieuw te gaan doen. De overheid is duidelijk geweest hoe om te gaan in deze situatie, dan kan je als klant je poot stijf houden, maar daar zal je alleen jezelf maar mee hebben.
En dan nóg zeggen "nee hoor, niet ik"... :lol:

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2021 16:34
Philo12 schreef:
18 mei 2021 16:12
Nee, nee... Ben pas gaan storneren na over meerdere weken herhaalde maal contact te hebben gevraagd hierover, waarna steeds een standaard antwoord terugkwam. Ik kan me goed voorstellen de hier op het forum gegeven motieven voor wederom kunnen gaan sporten. Die zijn er!

Welnu, mijn verzoek ging daar juist over. Drie maanden mogen ze houden. Wat FFF nu doet, is doen alsof hun neus bloedt, en ik kan niet meer bij ze terecht zonder opgaaf van redenen.

Ik heb FFF gevraagd mij niet anders te behandelen maar met een voorstel naar ALLE leden te komen.
Het nadeel van een keten als FFF is dat ze groot zijn en op de kosten letten. Daarvoor betaal je een lagere prijs, maar je krijgt ook een lagere service. Het is dan lastig te verwachten dat ze procedures anders gaan inrichten. Dat kost immers tijd, dus geld.
U kunt voor principes gaan, maar uitgaande van een normale overeenkomst gaat het nu om €40,-. U moet ook bedenken of u dat wel waard vindt om daar mee verder te gaan. Een andere optie is ook om uw ongenoegen te uiten, het contract op te zeggen (voor zover dat nu nog niet gedaan is) en naar een andere sportschool over te stappen die beter past bij uw wensen.
Waarschijnlijk hebt u het principe dat iedereen maar geld van uw krijgt die dat wil omdat het coronatijd is. U betaald uw abonnement voor uw krant maar krijgt geen krant. Maakt niet uit want is coronatijd. U betaald voor internet maar de helft van de tijd ligt het internet eruit. Maakt niet uit het is immers coronatijd, geld terug vragen hoeft niet. U hebt een TV abonnement maar krijgt maar 2 zenders. Dat is zo zielig voor de aanbieder dus maar geen geld terug vragen.
Gelukkig zijn de wettelijke regels anders en volgt de wet en het consumentrecht niet uw gedachtegang.
U blijft elke keer maar weer valse en onjuiste informatie verkondigen over het storneren waar geen enkele forumlid iets aan heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit For Free is contributie blijven incasseren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 mei 2021 17:49
Waarschijnlijk hebt u het principe dat iedereen maar geld van uw krijgt die dat wil omdat het coronatijd is. U betaald uw abonnement voor uw krant maar krijgt geen krant. Maakt niet uit want is coronatijd. U betaald voor internet maar de helft van de tijd ligt het internet eruit. Maakt niet uit het is immers coronatijd, geld terug vragen hoeft niet. U hebt een TV abonnement maar krijgt maar 2 zenders. Dat is zo zielig voor de aanbieder dus maar geen geld terug vragen.
Gelukkig zijn de wettelijke regels anders en volgt de wet en het consumentrecht niet uw gedachtegang.
U blijft elke keer maar weer valse en onjuiste informatie verkondigen over het storneren waar geen enkele forumlid iets aan heeft.
Het heeft geen enkel nut om er van alles bij te gaan halen en onzinnige vergelijkingen te maken. Een overheidsmaatregel vanwege een pandemie staat in geen enkel vergelijk tot haperend internet of een niet bezorgde krant. Men moet eens ophouden om alles maar op de grote hoop te gooien en daar een standaard riedeltje op los te laten. Elke situatie is anders en elke situatie zal anders aangevlogen moeten worden. In de DDR had je vroeger 1 standaard. Gelukkig leven we niet in die tijd en op die plek.

Het is aan TS wat te doen met die €40,-. Recht hebben is 1, recht nemen (zoals velen graag willen) is 2 en de situatie laten rusten 3. En ongetwijfeld zijn er nog zat andere situaties bedenkbaar.

Gesloten