LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit for Free : Ongewenst contact aangegaan?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
RingoC
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2013 10:28

Fit for Free : Ongewenst contact aangegaan?

Ongelezen bericht door RingoC »

Hoi,

2 weken geleden kreeg ik in mijn prive email een bevestiging dat ik een contact zou zijn aangegaan bij fit for free, wat niet het geval is trouwens.
Ik heb als reactie daarom meerdere email verstuurd naar [email protected], echter hierop totaal geen reactie gehad.

Kort daarom werd er 60,85 euro afgeschreven van mijn rekening.
Dit bedrag heb ik dan ook direct terug geboekt en hun rekening geblokeerd.

Nu heb ik dus afgelopen vrijdag een brief gekregen dat ik een contract bij fitforfree zou zijn aangegaan voor de duur van minimaal een jaar.
en of ik eventjes 69,85 euro wil betalen omdat ze het bedag van 60,85 euro niet konden afschreven.


Hoe heeft dit kunnen gebeuren? en hoe kom ik van ze af?
Ik ben wel een jaar geleden lid geweest van ze, maar denk dat dat niet van belang is.

Hoe kan ik trouwens een contract aan zijn gegaan bij een instantie zonder een handtekening te hebben gezet en zonder enige briefen te hebben ontvangen als bewijs dat ik dat contact heb aangevraagd?


Hopelijk heeft er iemand een oplossing?



Mvg
Ringo

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fit for Free : Ongewenst contact aangegaan?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als je vorig jaar een abonnement bent aangegaan heb je waarschijnlijk vergeten deze op te zeggen. Dat is opzich niet zo'n probleem want je kunt alsnog opzeggen omdat contracten sinds kort niet meer automatisch telkens met een jaar verlengt mogen worden.

Overigens is het zo dat je een contract ook mondeling kunt aangaan, al is een handtekening voor de bewijslast natuurlijk veel handiger. Maar als er een opname meeloopt (bijvoorbeeld via de telefoon) is dat ook voldoende.

RingoC
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2013 10:28

Re: Fit for Free : Ongewenst contact aangegaan?

Ongelezen bericht door RingoC »

het punt is, dat ik al een jaar niet meer betaal voor F4Free, en heb ook gewoon een brief dat dit ergens vorig jaar al stop gezet was.
Deze was dus al volledig geannuleerd.

Bellen heb ik al een jaar niet meer gedaan met hun.


Ik denk dat ik ze morgen maar eens ga bellen, want krijg maar geen reacties op de emails ook.
Want vind dit echt te belachelijk voor woorden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fit for Free : Ongewenst contact aangegaan?

Ongelezen bericht door Jolijn »

En als je belt, heb je geen enkel bewijs van wat er telefonisch afgesproken wordt. Het is niet jouw verantwoordelijkheid dat F4F niet op mails reageert.
Bewaar die opzegbevestiging van vorig jaar goed en stuur een kopie/scan mee in je mail.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fit for Free : Ongewenst contact aangegaan?

Ongelezen bericht door alfatrion »

RingoC schreef:Hoe heeft dit kunnen gebeuren? en hoe kom ik van ze af?
Stellig en schriftelijk aangeven dat er tussen Fit4Free en u geen overeenkomst bestaat, dat zij van u geen machtiging hebben om bedragen af te schrijven en je aangifte zult doen van diefstal als ze het nog een keer proberen. En vervolgens negeer je ze.

Je kunt naar de rechter en ze laten veroordelen voor een oneerlijke handelspraktijk als het echt te erg wordt, maar het is veel gedoe.
RingoC schreef:Hoe kan ik trouwens een contract aan zijn gegaan bij een instantie zonder een handtekening te hebben gezet en zonder enige briefen te hebben ontvangen als bewijs dat ik dat contact heb aangevraagd?
Een handtekening is niet nodig. Het is de verkoper die zal moeten bewijzen dat er tussen u een overeenkomst is.
olaf79 schreef:Als je vorig jaar een abonnement bent aangegaan heb je waarschijnlijk vergeten deze op te zeggen. Dat is opzich niet zo'n probleem want je kunt alsnog opzeggen omdat contracten sinds kort niet meer automatisch telkens met een jaar verlengt mogen worden.
Alleen dan met terugwerkende kracht. ;)

Jolien Fabri
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013 13:14

Re: Fit for Free : Ongewenst contact aangegaan?

Ongelezen bericht door Jolien Fabri »

Vreselijk, langs de sportschool zelf gaan kijken of dat indruk maakt. Anders hogere stappen ondernemen zoals rechtzaak.

Gesloten