LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit For Free - onmenselijk

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
gillian21
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2012 01:20

Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door gillian21 »

Ik ben een gedupeerde van Fit For Free, ik heb mij vorig jaar mei aangemeld en ik heb goed en wel 1.5 maand van mijn abonnement gebruik kunnen maken, ik was toendertijd bezig met "een lange herstel periode" voor wat betreft Fybromyalgie, het ging redelijk tot het mis ging en ik door een nieuwe diagnose en daarbij behordende operatie niet meer in staat zou zijn om te gaan sporten, conclusie is dus dat ik 10 maanden voor niks heb betaald, Ik heb hun per mail aangeschreven en ik kreeg de volgende reactie terug "we kunnen uw abonnement niet stopzetten vanwege medische redenen" het is simpelweg geld klopperij en zeker zwak uitgedrukt "ONMENSELIJK" je laat mensen die ziek worden en er niets aan kunnen doen toch niet voor niks betalen bijna een heel jaar lang, tot overmaat van ramp "kunnen ze 1 keer niet incasseren, krijg je er even 50 euro bovenop, schandalig" ! Ik hoop heel erg dat mensen zich bedenken om bij fit for free te gaan sporten, ze zijn niet humaan, niet vriendelijk, in één woord uitgedrukt "A-sociaal"

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door Winterman »

Hebben zij je gedwongen lid te worden dan?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

fymbromyalgie,blijf je altijd houden is niet te genezen

http://www.fibromyalgie.heetmijnwebsite ... naid=77884

dus herstellende zal u niet geweest zijn,meer goed bewegen dat is goed voor fm...



het feit dat een sportschool u maant om te betalen is logisch...
uheeft waarschijnlijk een jaar contract afgesloten..

zie voorwaarden
artikel 2Lidmaatschap, termijn en betalingsvoorwaarden

u wist dus hoe het zat..helaas.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door CSM »

Ik kocht laatst gebakjes voor een verjaardagsfeestje. Lekker lekker, maar er bleven er nog een paar over. Bracht ze na het weekend terug naar de bakker, die wilde me mijn geld niet teruggeven. Onmenselijk!

TS, u heeft iets uit vrije wil en onder duidelijke voorwaarden gekocht (abonnement).... dat u er vervolgens geen gebruik van wilt of kunt maken, dat is uw probleem, niet van de leverancier.

gillian21
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2012 01:20

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door gillian21 »

nee u leest niet goed, een NIEUWE DIAGNOSE + operatie dus niet voor fybromyalgie.

gillian21
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2012 01:20

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door gillian21 »

@CSM het is ook mijn probleem, maar aangezien hier ZOVEEL mensen problemen mee hebben, zit er een kern van waarheid in. Fit for free zijn gewoon bloedzuigers, dat is de waarheid.

Ze zouden een clausule moeten invoeren waardoor mensen die door onmacht geraakt worden in het leven zoals ziektes van dien aard, overlijden etc. er wel onderuit kunnen komen.

Jij betaalt toch ook niet voor niets? ongeacht of je op het moment van afsluiten je bewust bent van de voorwaarden, things do happen in peoples lives you know! dus ik ben niet echt gediend van je zeer zielige vergelijking met je gebakjes.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door CSM »

gillian21 schreef:@CSM het is ook mijn probleem, maar aangezien hier ZOVEEL mensen problemen mee hebben, zit er een kern van waarheid in. Fit for free zijn gewoon bloedzuigers, dat is de waarheid.

Ze zouden een clausule moeten invoeren waardoor mensen die door onmacht geraakt worden in het leven zoals ziektes van dien aard, overlijden etc. er wel onderuit kunnen komen.

Jij betaalt toch ook niet voor niets? ongeacht of je op het moment van afsluiten je bewust bent van de voorwaarden, things do happen in peoples lives you know! dus ik ben niet echt gediend van je zeer zielige vergelijking met je gebakjes.


1) Hoe zou Fit for free moeten bepalen in hoeverre iemands ziekte het sporten belemmert?
2) Hoe zou Fit for free "onmacht" moeten vaststellen/controleren?

Uw clausule is praktisch niet realiseerbaar. De bureacratie zou enorme kosten veroorzaken. Als er geen medische keuring of iets dergelijks nodig zou zijn, dan zouden consumenten op elk moment met een smoesje van hun jaarcontract af kunnen.

Bovendien...

U kunt mijn gebakjes vergelijking zielig vinden, maar het principe is hetzelfde. Als ik teveel gebakjes bestel, dan is het risico dat ik niet alles nodig ga hebben voor mij. Things do happen in life, maar waarom zou dat risico door de leverancier gedragen moeten worden?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door crazyme »

gillian21 schreef:Ik ben een gedupeerde van Fit For Free, ik heb mij vorig jaar mei aangemeld en ik heb goed en wel 1.5 maand van mijn abonnement gebruik kunnen maken, ik was toendertijd bezig met "een lange herstel periode" voor wat betreft Fybromyalgie, het ging redelijk tot het mis ging en ik door een nieuwe diagnose en daarbij behordende operatie niet meer in staat zou zijn om te gaan sporten, conclusie is dus dat ik 10 maanden voor niks heb betaald, Ik heb hun per mail aangeschreven en ik kreeg de volgende reactie terug "we kunnen uw abonnement niet stopzetten vanwege medische redenen" het is simpelweg geld klopperij en zeker zwak uitgedrukt "ONMENSELIJK" je laat mensen die ziek worden en er niets aan kunnen doen toch niet voor niks betalen bijna een heel jaar lang, tot overmaat van ramp "kunnen ze 1 keer niet incasseren, krijg je er even 50 euro bovenop, schandalig" ! Ik hoop heel erg dat mensen zich bedenken om bij fit for free te gaan sporten, ze zijn niet humaan, niet vriendelijk, in één woord uitgedrukt "A-sociaal"
Dit is pure laster.

Er is niets onmenselijks aan wanneer je gemaakte afspraken doet nakomen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ts

ik lees goed en ik geef aan ,
u zegt,ik was toendertijd bezig met "een lange herstel periode" voor wat betreft fymbromyalgie...
daar herstel je niet van....dus dat klopt niet,je kan het jezelf wat aangenamer door te sporten(als dat nog kan want bij veel mensen kan dat niet eens)daar worden de spieren soepel van,maar herstellende????

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door bprosman »

1) Hoe zou Fit for free moeten bepalen in hoeverre iemands ziekte het sporten belemmert?
2) Hoe zou Fit for free "onmacht" moeten vaststellen/controleren?
Hoe ze het controleren weet ik niet maat bij andere sportscholen (oa HealthCity) staat het wel in de voorwaarden dat in geval van blessure, ziekte etc. je "opschorting" kunt krijgen van je abbonement/betaling.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door CSM »

bprosman schreef:
1) Hoe zou Fit for free moeten bepalen in hoeverre iemands ziekte het sporten belemmert?
2) Hoe zou Fit for free "onmacht" moeten vaststellen/controleren?
Hoe ze het controleren weet ik niet maat bij andere sportscholen (oa HealthCity) staat het wel in de voorwaarden dat in geval van blessure, ziekte etc. je "opschorting" kunt krijgen van je abbonement/betaling.

Ik ken de prijzen niet, maar misschien dat andere sportscholen dit risico wel willen dragen, maar daar dan wel een iets hoger jaartarief voor vragen? Speculatie van mijn kant...

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door Winterman »

Fit for Free sluit een hoop dingen uit, omdat "ze zo goedkoop" zijn.
Daar kies je dus voor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door bprosman »

@CSM @Winterman,

Dat zou kunnen , ik betaal 48,- per maand.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door Winterman »

Bij Fit For Free kun je kiezen voor verschillende abonnementsvormen. We bieden de volgende abonnementen aan:

Fitness voordeel: € 9,95 per maand!
Fitnessen, onbeperkt in het weekend en op maandag t/m vrijdag tussen 7.00 uur en 17.00 uur

Onbeperkt fitness: € 15,95 per maand!
7 dagen per week onbeperkt fitnessen

Onbeperkt fitness + groepslessen*: € 19,95 per maand!
7 dagen per week onbeperkt fitnessen en deelnemen aan het brede scala van groepslessen

Het inschrijfgeld bedraagt eenmalig € 25,- ongeacht de abonnementsvorm.

Alle abonnementen worden afgesloten voor de duur van één jaar en het verschuldigde bedrag dient vooruit te worden voldaan. Betaling per maand of kwartaal is mogelijk tegen betaling van een toeslag van € 1,- per maand bij maandbetaling of € 1,- per kwartaal bij kwartaalbetaling.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door ciske »

Winterman schreef:Bij Fit For Free kun je kiezen voor verschillende abonnementsvormen. We bieden de volgende abonnementen aan:

Fitness voordeel: € 9,95 per maand!
Fitnessen, onbeperkt in het weekend en op maandag t/m vrijdag tussen 7.00 uur en 17.00 uur

Onbeperkt fitness: € 15,95 per maand!
7 dagen per week onbeperkt fitnessen

Onbeperkt fitness + groepslessen*: € 19,95 per maand!
7 dagen per week onbeperkt fitnessen en deelnemen aan het brede scala van groepslessen

Het inschrijfgeld bedraagt eenmalig € 25,- ongeacht de abonnementsvorm.

Alle abonnementen worden afgesloten voor de duur van één jaar en het verschuldigde bedrag dient vooruit te worden voldaan. Betaling per maand of kwartaal is mogelijk tegen betaling van een toeslag van € 1,- per maand bij maandbetaling of € 1,- per kwartaal bij kwartaalbetaling.

Van internet kan iedereen alles hier plakken!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Van internet kan iedereen alles hier plakken!!
Ja, en? In dit geval wel erg handig EN duidelijk!

O ja? dan moet je alles hier neerzetten, ook de bijkomende kosten!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:2. Bijkomende kosten staan al in topic vermeld!

Verder nog wat te ze*ken???

Bijkomende kosten zijn niet vermeld....zelf iets te ze#ken?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ gillian21, fybromyalgie is niet te genezen en blijf je houden, ook
maar je er niets mee kapot in je lichaam door de fitnessen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:

O ja? dan moet je alles hier neerzetten, ook de bijkomende kosten!!
Welke bijkomende kosten bedoel je Ciske ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fit For Free - onmenselijk

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:

O ja? dan moet je alles hier neerzetten, ook de bijkomende kosten!!
Welke bijkomende kosten bedoel je Ciske ?

10 euro als je begeleiding wilt bij die van 9,95 , weet dat van een kennis.

@vogels als je niet lekker in je vel zit...beter de pc uitzetten!

Gesloten