LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
bernadet
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2004 16:19

Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door bernadet »

Misleidende tekst?

Op de website https://fitin4minuten.com/welkom/welkom-1-trial/ wordt de suggestie gewekt dat je voor de actieprijs van 1 euro mee kunt doen aan het fit in 4 minuten programma.
Omdat ik ME/CVS heb wilde ik dat wel eens uitproberen, om zo toch eventueel iets aan een betere conditie te kunnen doen. Wat kon me gebeuren voor één euro?
Tot mijn verbazing werd van de week echter 37 euro van mijn rekening geboekt wat ik onmiddellijk teruggeboekt heb. Na contact te hebben opgenomen werd mij verteld dat het op hun verkoopsite vermeld staat.
Het enige wat er staat is 1 euro en balans 36 euro. Wat dat balans inhoudt staat er niet bij vermeld. De nadruk wordt vooral gelegd op de ene euro die je betalen moet.

Volgens de mensen achter deze site moet ik wél die 37 euro betalen. Mijn vraag, wat kan ik hier aan doen? Want er staat in mijn ogen niet vermeld dat die 36 euro bij dit Fit 1 4 minuten programma hoort.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door Spacestar »

Als U 1 euro hebt betaald (via iDeal hoop ik of Paypal??) hoe kan er dan 37 euro van uw rekening worden gehaald??
Hebt U een incasso opdracht moeten geven voor 1 euro??
Fit in 4 minuten lijkt me ook niet mogelijk, maar ze zullen wel 4 minuten per dag bedoelen.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Hele tekst wel gelezen?
We rekenen vandaag slechts €1 en je kan onmiddellijk je thuis fitness starten. Iedere dag ontgrendelen we een nieuwe video tot aan dag 20, zodat je alles ervaren hebt.

En enkel dan, nadat je het ervaren hebt en we jou onze onvoorwaardelijke garantie van succes en tevredenheid geven, rekenen we éénmalig €37 aan. Er zijn GEEN BIJKOMENDE KOSTEN.

bernadet
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2004 16:19

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door bernadet »

Nee die tekst heb ik niet gelezen en ik zie hem ook niet op de door mij aangegeven pagina staan.

Het enige wat ik daar lees is: Je registreert vandaag voor slechts €1 en de balans van €36 binnen 30 dagen. Het is een eenmalige transactie.

Wat die 'balans' inhoudt staat er niet bij. Wel wordt verderop aangegeven dat je iets cadeau krijgt ter waarde van 37 euro.

Ook op de betaalpagina https://fitin4minuten.com/welkom/bestel-f4m-1/
staat niet gemeld dat je meer dan 1 euro betalen moet.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door Moneyman »

bernadet schreef:Misleidende tekst?

Op de website https://fitin4minuten.com/welkom/welkom-1-trial/ wordt de suggestie gewekt dat je voor de actieprijs van 1 euro mee kunt doen aan het fit in 4 minuten programma.
Omdat ik ME/CVS heb wilde ik dat wel eens uitproberen, om zo toch eventueel iets aan een betere conditie te kunnen doen. Wat kon me gebeuren voor één euro?
Tot mijn verbazing werd van de week echter 37 euro van mijn rekening geboekt wat ik onmiddellijk teruggeboekt heb. Na contact te hebben opgenomen werd mij verteld dat het op hun verkoopsite vermeld staat.
Het enige wat er staat is 1 euro en balans 36 euro. Wat dat balans inhoudt staat er niet bij vermeld. De nadruk wordt vooral gelegd op de ene euro die je betalen moet.

Volgens de mensen achter deze site moet ik wél die 37 euro betalen. Mijn vraag, wat kan ik hier aan doen? Want er staat in mijn ogen niet vermeld dat die 36 euro bij dit Fit 1 4 minuten programma hoort.
Die hele site heeft al een gigantisch hoog Tell-Sell-gehalte (en is dus veel te mooi om waar te zijn). Alle relevante informatie ontbreekt gewoon volledig.

Als er niet bij staat wat die balans is, dan vraag je daar toch eerst naar voordat je een overeenkomst sluit?

bernadet
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2004 16:19

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door bernadet »

Ja het is inderdaad een nogal flitsende Tell-Sell achtige pagina. Helemaal mee eens.
Maar nadat ik deze pagina een paar keer gelezen had, kon ik er niet uit opmaken dat ik meer dan één euro moest betalen. Ook de vervolgpagina waarvan ik de link gaf maakt dat niet duidelijk. Dat het niet slim is geweest om er op in te gaan is me nu wel bekend. Het schiet ook niet erg op als me dat steeds gemeld wordt.

Het enige wat ik vraag aan jullie of het inderdaad een misleidende site is en wat je er eventueel aan kan doen .

Persoonlijk vind ik het heel slecht, tot niet, aangegeven dat dit programma 37 euro kost.
En als je deze site bezoekt zie je ook heel veel meldingen voorbij komen van mensen die zich inschrijven voor dit programma. (kan ook verkoopstrategie zijn) Maar ik ben ook echt wel bang dat veel meer mensen niet beseffen dat ze meer dan één euro moeten betalen.
Er wordt in mijn ogen heel handig met bedragen gegooid die suggesties opwekken van gratis te zijn. En dat vind ik erg.

Vandaar mijn melding en vragen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Je registreert vandaag voor slechts €1 en de balans van €36 binnen 30 dagen. Het is een eenmalige transactie. Dat er geen uitleg staat wat dat balans inhoudt maakt niet uit, het staat er bij.

Trouwens, een bedrijf wat op de hoofdpagina al 57 keer zegt dat iets 4 minuten duurt zou ik over slaan.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door renewouters »

Balans is gewoon een slechte vertaling van het Engelse balance (=saldo). Gezien de rest van de site verbaast het me niet dat er dit soort rare vertaalfouten staat. En site als deze zou alle alarmbellen moeten laten rinkelen.

bernadet
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2004 16:19

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door bernadet »

Dankjullie wel voor de opbouwende kritiek. Je zou bijna bang worden hier wat te plaatsen. Dat kan toch de bedoeling niet zijn neem ik aan.

Je krijgt dus elke dag een oefening toegestuurd die exact 4 minuten duurt. Omdat ik een ziekte heb waardoor ik heel weinig energie heb zoek ik steeds naar iets wat ik eventueel kan doen om toch in conditie te blijven. En dat is heel lastig. En ja er zit veel 'troep' op internet bij. Maar ik dacht voor één euro, daar kan ik me geen buil aan vallen. Eens kijken wat het is. Die ene euro blijkt dus 37 euo's te zijn. En ik vind dat niet naar voren komen op de site.

Ik vind het vreemd dat de 36 euro balans wordt genoemd. Ik las verderop dat mij iets als bonus werd gegeven ter waarde van 37 euro. En nam aan dat dat die ene euro plus 36 euro 'balans' was.

Ik vraag dus puur of de site misleidend is en wat ik eventueel kan doen.
Is het mogelijk om op die vraag antwoord te geven? En niet alleen kritiek te leveren op mijn handelen door in te gaan op het aanbod op de site?
Ik weet dat het er flitsend uitziet en heel veel blabla bij staat, maar dat neemt niet weg dat de informatie wat je precies moet betalen wel helder moet zijn.
Laatst gewijzigd door bernadet op 10 jul 2018 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door riddert »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het u geholpen heeft. Bent u door de 4 minuten oefeningen fitter geworden?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door kuklos »

Misleidend? Wellicht. Juridisch misleidend? Durf ik niet te zeggen. Onduidelijk? Ja.
Maar jij zit ook fout. Je ziet een tekst die je niet duidelijk is, en bestelt vervolgens toch. Waarom? Waarom niet eerst contact opnemen om duidelijk te krijgen wat ze bedoelen en dan pas bestellen?

bernadet
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2004 16:19

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door bernadet »

Nee, het heeft mij niet geholpen, ik kreeg na ca 15 oefeningen steeds meer gewrichtsklachten en moest ermee stoppen. Omdat ik ME heb zou het misschien daaraan kunnen liggen en dacht ik ik probeer de oefeningen later misschien nog wel eens een keer. Maar als ik geweten had dat het me uiteindelijk 37 euro zou kosten dan had ik het gemeld dat het mij niet hielp. Dan had ik me sowieso niet eens ingeschreven voor de oefeningen.
Maar omdat ik er vanuit ging dat het me maar één euro zou kosten deed ik het wel.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die € 37 staat echt wel op uw eigen link, dat u dat niet helemaal doorgelezen hebt, kunt u hen niet verwijten.

U hoefde dat bedrag alleen niet te betalen als u binnen een bepaalde periode liet weten niet tevreden te zijn.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zag binnen één minuut googelen ook al waarschuwingen (oa bij Mens Health) om dit soort programma's niet zonder fitnesscoach te doen. Zeker gezien je ziekte lijkt het me niet verkeerd dat je er weer mee gestopt bent.

Had je je, afgezien van de site, verder ook ingelezen?

bernadet
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2004 16:19

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door bernadet »

Lady1234 schreef:Maar die € 37 staat echt wel op uw eigen link, dat u dat niet helemaal doorgelezen hebt, kunt u hen niet verwijten.

U hoefde dat bedrag alleen niet te betalen als u binnen een bepaalde periode liet weten niet tevreden te zijn.
Waar staat die 37 euro dan vermeldt Kunt u mij dat aangeven? Ik heb het niet gevonden en wel 10 x overgelezen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door Moneyman »

We willen dat je echt HOUDT van Fit-In-4-Minuten of je betaalt er niet voor.
We rekenen vandaag slechts €1 en je kan onmiddellijk je thuis fitness starten. Iedere dag ontgrendelen we een nieuwe video tot aan dag 20, zodat je alles ervaren hebt.

En enkel dan, nadat je het ervaren hebt en we jou onze onvoorwaardelijke garantie van succes en tevredenheid geven, rekenen we éénmalig €37 aan. Er zijn GEEN BIJKOMENDE KOSTEN.
https://fitin4minuten.com/thuis-fitness-trial/

bernadet
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2004 16:19

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door bernadet »

Dag Moneyman,

ik heb dus eerst mijn klacht ingediend bij degene die het programma levert en diegene verwees mij naar deze pagina https://fitin4minuten.com/welkom/welkom-1-trial/
Dat is ook de pagina waardoor ik me heb aangemeld.
Volgens haar zou daar op moeten staan dat ik 37 euro moest betalen. Ik kan het niet vinden.
Wat u mij toont, heb ik nooit gezien of gehoord.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door kuklos »

bernadet schreef:Wat u mij toont, heb ik nooit gezien of gehoord.
En blijkbaar ook niet naar gezocht. Conclusie, jij hebt enkel gekeken naar die ene pagina die jij gevonden hebt, zag iets wat je niet snapte, maar tekende toch.
Natuurlijk is het niet netjes dat daar niet de informatie stond die jij nodig had, maar in dit geheel ben je toch echt zelf tekort geschoten.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Formeel zou je echt wel kunnen ageren tegen deze overeenkomst. De praktijk is alleen dat je dat heel veel energie zal kosten, en dat de kans dat ze toegeven klein is. Dan zou je moeten gaan procederen, en dat lijkt me niet de meest verstandige keus.

Zie het als een les (de lessen zijn hier inmiddels genoeg te lezen) en laat het los. Succes met het (op een andere manier) fitter worden, zeker in combinatie met je ziekte!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Fit in 4 minuten - misleidende tekst?

Ongelezen bericht door renewouters »

bernadet schreef:
Lady1234 schreef:Maar die € 37 staat echt wel op uw eigen link, dat u dat niet helemaal doorgelezen hebt, kunt u hen niet verwijten.

U hoefde dat bedrag alleen niet te betalen als u binnen een bepaalde periode liet weten niet tevreden te zijn.
Waar staat die 37 euro dan vermeldt Kunt u mij dat aangeven? Ik heb het niet gevonden en wel 10 x overgelezen.
Van de site die je hebt gelinkt:

"Je registreert vandaag voor slechts €1 en de balans van €36 binnen 30 dagen. Het is een eenmalige transactie."

1+36=37 euro. Dat de vertaling en zinsopbouw krom is, is een andere discussie.

Gesloten