Fit4free - compensatie corona

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
jeroeningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2009 16:28

Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door jeroeningen »

Van fit4free ontvang ik onderstaande mail:

Compensatie
Je abonnement liep door tijdens de sluiting van de clubs. Je hebt ons laten weten dat je daarvoor compensatie wilt ontvangen. Komende week incasseren we eventuele nog uitstaande bedragen. Je kunt je compensatie als volgt regelen.

Hoe het werkt
Om de compensatie goed te regelen, willen we iedereen graag zo veel mogelijk persoonlijk te woord staan. Waar kan dat beter dan in je eigen club. Neem deze e-mail met je lidnummer mee als je de volgende keer gaat trainen. Loop even langs bij de informatiebalie die we speciaal hiervoor hebben ingericht. Elke werkdag tussen 09:00 - 17:00 uur is er iemand van ons bij deze infobalie aanwezig om je te helpen. Op andere momenten kun je altijd een van de teamleden in de club aanspreken. Hopelijk heb je een beetje geduld. Het zal namelijk best druk zijn in de eerste paar weken - maar de informatiebalie blijft net zo lang staan tot we iedereen hebben kunnen helpen.

Als je er even over nadenkt is dit duidelijk een extra barriere opwerpen in de hoop dat mensen het vergeten. Hoewel er niet zoveel tegen te doen is, vind ik het wel uitermate flauw.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

jeroeningen schreef:
25 mei 2021 12:49
Van fit4free ontvang ik onderstaande mail:

Compensatie
Je abonnement liep door tijdens de sluiting van de clubs. Je hebt ons laten weten dat je daarvoor compensatie wilt ontvangen. Komende week incasseren we eventuele nog uitstaande bedragen. Je kunt je compensatie als volgt regelen.

Hoe het werkt
Om de compensatie goed te regelen, willen we iedereen graag zo veel mogelijk persoonlijk te woord staan. Waar kan dat beter dan in je eigen club. Neem deze e-mail met je lidnummer mee als je de volgende keer gaat trainen. Loop even langs bij de informatiebalie die we speciaal hiervoor hebben ingericht. Elke werkdag tussen 09:00 - 17:00 uur is er iemand van ons bij deze infobalie aanwezig om je te helpen. Op andere momenten kun je altijd een van de teamleden in de club aanspreken. Hopelijk heb je een beetje geduld. Het zal namelijk best druk zijn in de eerste paar weken - maar de informatiebalie blijft net zo lang staan tot we iedereen hebben kunnen helpen.

Als je er even over nadenkt is dit duidelijk een extra barriere opwerpen in de hoop dat mensen het vergeten. Hoewel er niet zoveel tegen te doen is, vind ik het wel uitermate flauw.
Dus als ik het goed lees mag je eerst de nog openstaande bedragen betalen en pas daarna gaan praten over een compensatie.
Volgens mij is dat totaal de verkeerde weg van F4F.
Ik zou per mail aandringen op een compensatie (eigenlijk terugbetaling van de ten onrechte betaalde bedragen) en daarna kijken voor verlenging van het contract of het afsluiten van een nieuw contract. Het is immers F4F die zich niet gehouden heeft aan de overeenkomst, ongeacht wat daarvoor de reden is.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Moneyman »

Typisch FFF. Waar een grote club klein in kan zijn.

En dan nog zijn er mensen die vinden dat je hen gewoon door moet betalen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Je hoeft idd niet te betalen als een sportschool is gesloten tijdens corona crisis. Ze leveren niet de dienst die is overeengekomen. Je kan deze bedragen ook terugvorderen. compensatie is wettelijk gezien 00% terugbetaling. FFF zal dit uiteraard anders zien.

https://www.achmearechtsbijstand.nl/die ... ik-betalen

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus in plaats van op de grote digitale hoop te komen ergens op een kantoor regelt nu elke vestiging de compensatie. De drukte wordt zo verspreid en er is vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er niets gecompenseerd zal worden.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door 16again »

De aanname (en wellicht ook de bedoeling) is dan ook , dat sommigen de rij bij het compensatie loket als te lang ervaren, en van compensatie afzien

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 15:17
Dus in plaats van op de grote digitale hoop te komen ergens op een kantoor regelt nu elke vestiging de compensatie. De drukte wordt zo verspreid en er is vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er niets gecompenseerd zal worden.
Wat moet er gecompenseerd worden? Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat TS simpelweg recht heeft op die bedragen die teveel betaald zijn?
Ik heb de indruk dat de grote digitale hoop minder gevaarlijk is dan het verspreiden van de drukte over meer vestigingen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 mei 2021 15:22
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 15:17
Dus in plaats van op de grote digitale hoop te komen ergens op een kantoor regelt nu elke vestiging de compensatie. De drukte wordt zo verspreid en er is vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er niets gecompenseerd zal worden.
Wat moet er gecompenseerd worden? Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat TS simpelweg recht heeft op die bedragen die teveel betaald zijn?
Ik heb de indruk dat de grote digitale hoop minder gevaarlijk is dan het verspreiden van de drukte over meer vestigingen.
Waar hoort u mij zeggen dat TS geen recht heeft op geld terug? Ik zeg dat (als voorbeeld) 10.000 aanvragen op 1 bureau langer gaat duren dan 100 aanvragen op 100 locaties.
FFF is een low budget aanbieder, die gaat dus echt geen extra mensen inzetten om dit centraal te regelen. Laat staan dat er een systeem voor ontworpen wordt om dit terug te betalen. Alles heeft zijn prijs, dit dus ook.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 15:35
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 mei 2021 15:22
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 15:17
Dus in plaats van op de grote digitale hoop te komen ergens op een kantoor regelt nu elke vestiging de compensatie. De drukte wordt zo verspreid en er is vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er niets gecompenseerd zal worden.
Wat moet er gecompenseerd worden? Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat TS simpelweg recht heeft op die bedragen die teveel betaald zijn?
Ik heb de indruk dat de grote digitale hoop minder gevaarlijk is dan het verspreiden van de drukte over meer vestigingen.
Waar hoort u mij zeggen dat TS geen recht heeft op geld terug? Ik zeg dat (als voorbeeld) 10.000 aanvragen op 1 bureau langer gaat duren dan 100 aanvragen op 100 locaties.
FFF is een low budget aanbieder, die gaat dus echt geen extra mensen inzetten om dit centraal te regelen. Laat staan dat er een systeem voor ontworpen wordt om dit terug te betalen. Alles heeft zijn prijs, dit dus ook.
Dat systeem van terugbetalen is er al en dat heet overschrijving.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 mei 2021 15:54
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 15:35
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 mei 2021 15:22


Wat moet er gecompenseerd worden? Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat TS simpelweg recht heeft op die bedragen die teveel betaald zijn?
Ik heb de indruk dat de grote digitale hoop minder gevaarlijk is dan het verspreiden van de drukte over meer vestigingen.
Waar hoort u mij zeggen dat TS geen recht heeft op geld terug? Ik zeg dat (als voorbeeld) 10.000 aanvragen op 1 bureau langer gaat duren dan 100 aanvragen op 100 locaties.
FFF is een low budget aanbieder, die gaat dus echt geen extra mensen inzetten om dit centraal te regelen. Laat staan dat er een systeem voor ontworpen wordt om dit terug te betalen. Alles heeft zijn prijs, dit dus ook.
Dat systeem van terugbetalen is er al en dat heet overschrijving.
En u denkt dat een medewerker op kantoor de klantenlijst erbij gaat pakken en met het bankpasje van de baas 1 voor 1 de overschrijvingen doet? Op grote schaal betalingen doen gaat op een iets andere manier. En daarvoor moet alles wel goed ingericht zijn.

sake1987

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wil ik, alhoewel of topic, even mijn complimenten maken voor Basicfit, zij zijn in december gelijk gestopt met afschrijven en vorige week kreeg ik een brief , dat ik de eerste afschrijving minder betaal ter compensatie dat ik de halve maand december niet heb kunnen sporten.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 16:03
En u denkt dat een medewerker op kantoor de klantenlijst erbij gaat pakken en met het bankpasje van de baas 1 voor 1 de overschrijvingen doet? Op grote schaal betalingen doen gaat op een iets andere manier. En daarvoor moet alles wel goed ingericht zijn.
... en de kans dat dat goed gaat, is heel wat groter (en het is bovendien een stuk goedkoper) als je dat centraal uitvoert, in plaats van dit door allerlei medewerkers op alle locaties te laten doen.

Kom op, FFF is geen simpele harrie ofzo, maar gewoon een groot en professioneel bedrijf. Dit is een kwestie van niet willen in plaats van niet kunnen.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
25 mei 2021 14:39
Typisch FFF. Waar een grote club klein in kan zijn.

En dan nog zijn er mensen die vinden dat je hen gewoon door moet betalen.
Het is triest.
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 mei 2021 15:54
Dat systeem van terugbetalen is er al en dat heet overschrijving.
Klopt. De klanten hadden van een ander systeem van terugbetalen gebruik kunnen maken dat heet stornering. Maar er zijn mensen die vinden dat dat onmenselijk is.
16again schreef:
25 mei 2021 15:21
De aanname (en wellicht ook de bedoeling) is dan ook , dat sommigen de rij bij het compensatie loket als te lang ervaren, en van compensatie afzien
Eens.
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 15:35
Waar hoort u mij zeggen dat TS geen recht heeft op geld terug? Ik zeg dat (als voorbeeld) 10.000 aanvragen op 1 bureau langer gaat duren dan 100 aanvragen op 100 locaties.
FFF is een low budget aanbieder, die gaat dus echt geen extra mensen inzetten om dit centraal te regelen. Laat staan dat er een systeem voor ontworpen wordt om dit terug te betalen. Alles heeft zijn prijs, dit dus ook.
FFF kan in hun systeem zien wat iedere klant heeft betaald, wanneer ze gesloten waren, en die bedragen terugbetalen door middel van overboeking. FFF heeft hier helemaal geen contact met de klant voor nodig.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
25 mei 2021 16:26
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 mei 2021 15:54
Dat systeem van terugbetalen is er al en dat heet overschrijving.
Klopt. De klanten hadden van een ander systeem van terugbetalen gebruik kunnen maken dat heet stornering. Maar er zijn mensen die vinden dat dat onmenselijk is.
De klant krijgt een keuze, geeft deze keuze door, het bedrijf gaat daarmee aan de slag en u wilt dat de consument dan van zijn keuze afstapt en ineens iets anders gaat doen? Over netjes gesproken.
alfatrion schreef:
25 mei 2021 16:26
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 15:35
Waar hoort u mij zeggen dat TS geen recht heeft op geld terug? Ik zeg dat (als voorbeeld) 10.000 aanvragen op 1 bureau langer gaat duren dan 100 aanvragen op 100 locaties.
FFF is een low budget aanbieder, die gaat dus echt geen extra mensen inzetten om dit centraal te regelen. Laat staan dat er een systeem voor ontworpen wordt om dit terug te betalen. Alles heeft zijn prijs, dit dus ook.
FFF kan in hun systeem zien wat iedere klant heeft betaald, wanneer ze gesloten waren, en die bedragen terugbetalen door middel van overboeking. FFF heeft hier helemaal geen contact met de klant voor nodig.
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. De klant heeft verschillende opties gekregen. Dat u alleen niet betalen kent wil niet zeggen dat dat de enige optie is. En dan zou iemand op kantoor moeten gokken welke optie de klant wil of heeft gekozen?

Uw standpunt hierin is zeer duidelijk, vooral niet betalen, al vanaf dag 1 niet. Maar uw mening en stelligheid staat los van wat verschillende bedrijven hebben gecommuniceerd. Want dit topic van FFF staat niet op zich, elk bedrijf heeft zijn eigen keuze’s hierin gemaakt. TS heeft er voor gekozen om gecompenseerd te worden. Dat is zijn keuze geweest. In de sportschool waar ik kwam kon je ook kiezen tussen 50/50 of alles doneren. In die keuze is iedereen vrij. Dan kan je blijven roepen dat je recht hebt op storneren, maar laat de klant zelf eens zijn keuze maken en nakomen. Genoeg die niet het recht willen nemen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door sjohie »

jeroeningen schreef:
25 mei 2021 12:49
Van fit4free ontvang ik onderstaande mail:

Compensatie
Je abonnement liep door tijdens de sluiting van de clubs. Je hebt ons laten weten dat je daarvoor compensatie wilt ontvangen. Komende week incasseren we eventuele nog uitstaande bedragen. Je kunt je compensatie als volgt regelen.

Hoe het werkt
Om de compensatie goed te regelen, willen we iedereen graag zo veel mogelijk persoonlijk te woord staan. Waar kan dat beter dan in je eigen club. Neem deze e-mail met je lidnummer mee als je de volgende keer gaat trainen. Loop even langs bij de informatiebalie die we speciaal hiervoor hebben ingericht. Elke werkdag tussen 09:00 - 17:00 uur is er iemand van ons bij deze infobalie aanwezig om je te helpen. Op andere momenten kun je altijd een van de teamleden in de club aanspreken. Hopelijk heb je een beetje geduld. Het zal namelijk best druk zijn in de eerste paar weken - maar de informatiebalie blijft net zo lang staan tot we iedereen hebben kunnen helpen.

Als je er even over nadenkt is dit duidelijk een extra barriere opwerpen in de hoop dat mensen het vergeten. Hoewel er niet zoveel tegen te doen is, vind ik het wel uitermate flauw.
Als u voornemens bent om weer te gaan fitnessen bij hen, is het een kleine moeite om het dan, dus zoals zij bedacht hebben, even in je eigen sportschool te regelen. De een vindt dit een drempel, ik vind het (ben ook klant bij ze) een stuk fijner om het met een bekende fysieke medewerker te regelen, dan een amorfe stem aan de andere kant van een telefoonnummer of emailadres.

Als u er bij weg gaat, levert het inleveren van het pasje, en een eventuele parkeerkaart hetzelfde contactmoment op als ik hierboven schetste.

Los daarvan is ook dit een zwaar getroffen bedrijf, en ik vind zeker niet dat u alles maar moet slikken, maar ze vragen nou ook weer niet om vooraf even een halve marathon te lopen ofzo, of je pas te woord te willen staan als je 100 pushups voor hun neus doet.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerst alle "openstaande bedragen" incasseren (volgens mij is de crux dat er juist helemaal niets open staat) en vervolgens mag de klant in de rij gaan staan om zijn geld weer terug te krijgen. (Fit for Kafka, als u mij toestaat.)

Ik denk dat FFF hoopt dat klanten het uiteindelijk laten zitten (weer niemand te spreken kunnen krijgen) en dat de mensen die wel hun vriendelijke, bekende vaste medewerker te spreken krijgen zich om laten praten door diezelfde vriendelijke vaste medewerker, juist omdat ze hem/haar kennen en omdat een normaal mens geen onenigheid wil met een bekende, vriendelijke vaste medewerker die ze nog vaker tegen zullen komen als ze willen blijven sporten.

Zoals alfatrion al aangaf, FFF beschikt over alle gegevens om de klanten de onterecht geïncasseerde bedragen terug te storten. Dat kunnen ze heel goed en snel centraal regelen. Al die klanten die dat zielig vinden voor het bedrijf, kunnen daarna een donatie doen.
Of FFF stuurt eerst een kennisgeving van het bedrag dat teruggestort moet worden, met een "antwoordformulier" of de klant zijn eigen geld terug wil of dat hij het wil schenken aan het bedrijf.

FFF komt bij mij op de lijst van bedrijven waar ik niet zal gaan sporten :D

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 16:53
De klant krijgt een keuze, geeft deze keuze door, het bedrijf gaat daarmee aan de slag en u wilt dat de consument dan van zijn keuze afstapt en ineens iets anders gaat doen? Over netjes gesproken.
Ik lees in de casus niets over een keuze die gemaakt en doorgegeven zou zijn, het doen van afstand van het ontbindingsrecht, of dat TS zelf maar de optie is gegeven om zijn geld terug te krijgen.
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 16:53
De klant heeft verschillende opties gekregen. Dat u alleen niet betalen kent wil niet zeggen dat dat de enige optie is. En dan zou iemand op kantoor moeten gokken welke optie de klant wil of heeft gekozen?
Nu heeft TS opeens geen keuze gemaakt?
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 16:53
TS heeft er voor gekozen om gecompenseerd te worden. Dat is zijn keuze geweest.
Ze kunnen TS compenseren door zijn geld terug te betalen in de periodes dat de sportschool dicht was.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
25 mei 2021 18:49
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 16:53
De klant krijgt een keuze, geeft deze keuze door, het bedrijf gaat daarmee aan de slag en u wilt dat de consument dan van zijn keuze afstapt en ineens iets anders gaat doen? Over netjes gesproken.
Ik lees in de casus niets over een keuze die gemaakt en doorgegeven zou zijn, het doen van afstand van het ontbindingsrecht, of dat TS zelf maar de optie is gegeven om zijn geld terug te krijgen.
Je hebt ons laten weten dat je daarvoor compensatie wilt ontvangen.
Is dat geen keuze?
alfatrion schreef:
25 mei 2021 18:49
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 16:53
De klant heeft verschillende opties gekregen. Dat u alleen niet betalen kent wil niet zeggen dat dat de enige optie is. En dan zou iemand op kantoor moeten gokken welke optie de klant wil of heeft gekozen?
Nu heeft TS opeens geen keuze gemaakt?
Of heeft gekozen
, wat snapt u daar niet aan?
alfatrion schreef:
25 mei 2021 18:49
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 16:53
TS heeft er voor gekozen om gecompenseerd te worden. Dat is zijn keuze geweest.
Ze kunnen TS compenseren door zijn geld terug te betalen in de periodes dat de sportschool dicht was.
Heel gek, laat dat nu ook gewoon gebeuren. Even naar de balie in de sportschool en alles wordt geregeld.

Probleem opgelost, op naar het volgende topic dus.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 19:13
Even naar de balie in de sportschool en alles wordt geregeld.

Probleem opgelost, op naar het volgende topic dus.
Blijkbaar snap je nog niet waar dit topic over gaat. Het probleem is juist het naar de balie moeten - en het aldus opwerpen van drempels.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 19:13
Je hebt ons laten weten dat je daarvoor compensatie wilt ontvangen.
Is dat geen keuze?
Niet echt. De keuze tussen wel compensatie en geen compensatie is geen echte keuze. Ik begrijp dat jij als ondernemer graag gratis geld wilt, daar stuurde je in het begin van de crisis ook op aan, maar er zullen maar weinig mensen animo voor hebben. Wie zijn geld terug wilt wilt compensatie.
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 19:13
alfatrion schreef:
25 mei 2021 18:49
NeoDutchio schreef:
25 mei 2021 16:53
De klant heeft verschillende opties gekregen. Dat u alleen niet betalen kent wil niet zeggen dat dat de enige optie is. En dan zou iemand op kantoor moeten gokken welke optie de klant wil of heeft gekozen?
Nu heeft TS opeens geen keuze gemaakt?
Of heeft gekozen
, wat snapt u daar niet aan?
Ik begrijp dat jij denkt dat dit betekend dat TS een keuze heeft gemaakt maar die alleen nog niet doorgegeven. Immers, je schrijft dat ze op kantoor dat niet kunnen gokken.

Gesloten