LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gestalkt worden door medewerkster Health City

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
wielrenner888
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2011 11:09

gestalkt worden door medewerkster Health City

Ongelezen bericht door wielrenner888 »

Ik heb ook een apart en naar verhaal.

Ik heb zo'n 6 en half jaar bij Health City gesport. Tot dusver naar grote tevredenheid.

Het afgelopen half jaar ben ik gestalkt door een medewerkster van Health City.
Als ik op de sportschool was dan liep ze me overal achterna, en echt elke week kreeg ik sms'jes van haar. Daar was ik al niet blij mee, maar mijn vriendin nog minder.

Een half jaar geleden heb ik gezegd dat ze mij niet mag stalken en lastig vallen op de sportschool of daarbuiten. Dit is inbreuk op onze privacy en recht op onze vrijheid.

Nu bleek later wel dat ze niet helemaal goed is. Ze is aan de drugs, ze loopt bij een psychiater en heeft ook nog eens 2 kinderen. Desalniettemin wilde ik daarom toch naar een andere sportschool.

Erg lastig opzeggen is het desondanks nog steeds. Ik heb een origineel opzegformulier ingevuld bij de sportschool in Groningen (Antillenstraat) en ook nog eens een opzegbrief naar het hoofdkantoor gestuurd. Dit is al maanden geleden, en nog steeds krijg ik bericht om te betalen.

Toch wel raar dat al het personeel deze stalkingspraktijken normaal vindt en accepteert voor een half jaar, zonder haar op de vingers te tikken.
Het personeel is absoluut niet consequent, assertief. En sinds 2005 (toen het nog Total Workout heette) waren er honderden meer klanten.

Het is een aflopende zaak in Groningen. Dit komt niet door het mooie gebouw/locatie/aanbod/apparatuur, maar door het personeel wat niet op tijd ingrijpt en onbekwaam is.

Ik zal er alles aan doen om zo weinig mogelijk tijd en geld nog hier aan kwijt te zijn, maar als duidelijk is dat een personeelslid een klant op deze wijze stalkt en lastig valt, dan zou je toch uit coulance er als bedrijf toch ook eens een eind aan willen breien???

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: gestalkt worden door medewerkster Health City

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nu bleek later wel dat ze niet helemaal goed is. Ze is aan de drugs, ze loopt bij een psychiater en heeft ook nog eens 2 kinderen. Desalniettemin wilde ik daarom toch naar een andere sportschool.
OK, ik snap dat als iemand aan de drugs is raar kan doen. Een psychiater is er om problemen op te lossen, dus die zal ze dan wel hebben. Maar wat hebben die kinderen ermee te maken........

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: gestalkt worden door medewerkster Health City

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Je weet wel veel van haar en hoe komt zij trouwens aan jouw telefoonnummer?
Je had haar nummer natuurlijk ook kunnen blokkeren.

Overigens snap ik dat je over wilt stappen, alhoewel ik me alsnog oprecht afvraag of er niet toch iets meer geschiedenis is. Misschien 1 welke jouw vriendin niet mag weten?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: gestalkt worden door medewerkster Health City

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waarom denk je dat als je lidmaatschap hebt opgezegd de stalkster stopt? Ze blijft je hoogstwaarschijnlijk gewoon SMS-jes sturen of je op andere wijze lastig vallen (zo niet dan is het geen echte stalker). Ben je niet gewoon op zoek naar een reden om voortijdig op te kunnen zeggen?

wielrenner888
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2011 11:09

Re: gestalkt worden door medewerkster Health City

Ongelezen bericht door wielrenner888 »

Er zit geen blokkeringsfunctie op mijn telefoon. Heb het via kpn aangevraagd maar die doen nogal moeilijk. Deze maand krijg ik een nieuwe abbo en een nieuw nummer.

Mijn vriendin weet er al ruim een half jaar van. Die heb ik het gelijk al verteld. Zij heeft destijds ook de moeite genomen om duidelijk te maken dat we geen interesse hebben. Ze is dus op de hoogte, we hebben er beide last van.

En ja ik ben zo stom geweest om zelf mijn nummer te geven. Foutje van mij, geef ik ook wel toe. Ik dacht dat ze wel ok was omdat een ander personeelslid van health city haar op mij af had gestuurd.

En die kinderen gun ik het beste. Alleen jammer dat ze nu al verpest zijn. Ik vind het gewoon sneu voor hun. Maar die hebben er inderdaad niets mee te maken...

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: gestalkt worden door medewerkster Health City

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Maar dan nog, wat is de aanleiding geweest dat je jouw telefoonnummer afgeeft en dat ze je zoveel belt?
Of is er iets voorgevallen tussen jullie? ( Als je snapt wat ik bedoel? )

MAXIEM

Re: gestalkt worden door medewerkster Health City

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Stalking is een heel lastig probleem, maar ..........................je kunt al of niet in overleg met een advokaat wel aangifte doen bij de politie. En .....................laat je niet afschepen, maar sta erop dat zij meewerken.

Sukses, Maxiem.

wielrenner888
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2011 11:09

Re: gestalkt worden door medewerkster Health City

Ongelezen bericht door wielrenner888 »

Je bent er steeds als de kippen bij Daan! Ja klopt! Ik had een keer afgesproken met haar, en daarna nog 5 keer ofzo. Daarna werd me alles wel duidelijk en helder.

Sommige dingen kom je niet altijd op het 1e afspraakje tegen. Heb haar gezegd dat het niets werd natuurlijk en dat ik niet zo ben en niets van haar moest hebben.

Daarna ontmoette ik al snel mijn huidige vriendin. Daarna hebben we samen geprobeerd om van haar af te komen. Maar dat heeft ruim een half jaar geduurd.

Enfin, ik heb nu opgezegd. Het blijft een hobby toch? Dan maar naar een andere sportschool.

O ja, ik miste een eerdere vraag. Ik heb er zo'n 6 en half jaar gesport, dus slechts een opzegtermijn van een maand heb ik. Ik probeer niet onder een jaar- of halfjaarcontract uit komen.

Tot zover mijn verhaal hierover. Ik ga nu lekker verder op een andere sportschool en sluit deze ervaring bij deze af.

Succes allen en bedankt voor de reacties!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: gestalkt worden door medewerkster Health City

Ongelezen bericht door ruud_a »

volgens mij zijn er 2 problemen.

je wilt je abonnement opzeggen.
dat is een probleem met de sportschool

je hebt een relatieprobleem [met iemand die bij die sportschool werkt]
dat moet je zelf oplossen.
daar kan en mag de sportschool zich niet mee bemoeien.

theoretisch zou het zo kunnen zijn dat de arbeidsvoorwaarden van de sportschool personeel verbieden een relatie te hebben met hun klanten en zou dat een reden kunnen zijn voor ontslag.
dat lijkt me voor de sportschool echter een tijdrovende en waarschijnlijk ook veel geld kostende procedure.

dus nog steeds, je relatieproblemen moet je prive oplossen.

Gesloten