LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Happy Bodies blijft geld afschrijven

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Equilibre
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2020 17:24

Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door Equilibre »

Ik ben zeer boos dat Sportschool Happy Bodies abonnementsgeld blijft afschrijven van mijn rekening.
Andere sportscholen innen geen geld sinds ze moesten sluiten vanwege het Corona virus.
Elke maand wordt er 69 euro afgeschreven. Ik ben zelf een kleine zzp 'er. Ik ga toch ook geen geld vragen aan mijn klanten
omdat ze een afspraak hadden. Ik heb intussen mijn abonnement opgezegd en zal tot 1 oktober moeten betalen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door Jablan »

Deze sportschool bood geen mogelijkheid om je abonnement te pauzeren?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Equilibre schreef:
20 mei 2020 17:44
Ik ben zeer boos dat Sportschool Happy Bodies abonnementsgeld blijft afschrijven van mijn rekening.
Andere sportscholen innen geen geld sinds ze moesten sluiten vanwege het Corona virus.
Elke maand wordt er 69 euro afgeschreven. Ik ben zelf een kleine zzp 'er. Ik ga toch ook geen geld vragen aan mijn klanten
omdat ze een afspraak hadden. Ik heb intussen mijn abonnement opgezegd en zal tot 1 oktober moeten betalen.
Jammer dat je niet ff de moeite hebt genomen om op hun website te kijken. Maar direct hier een topic gaat openen.

https://www.happybodies.nl/algemeen/coronavirus/

Op hun website leggen ze netjes alles uit en de opties die je hebt.

Equilibre
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2020 17:24

Re: Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door Equilibre »

Ik heb al lang op hun website gekeken. Hun aanbod ging alleen over de maand mei.

gilbert76
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:02

Re: Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door gilbert76 »

Ik vind het onacceptabel dat ze de contributie in zijn geheel afschrijven zonder dat er wat wordt geleverd waar je je abonnement voor bent aangegaan.. De opties die worden geboden vind ik de lading echt niet dekken.

A- je geeft ze gewoon de contributie kado en daarmee klaar :-O
B- je deelt het verlies 50/50
C- na je abonnement krijg je 1 maand “gratis”

Wel binnen 2 dagen reageren.. Als je geen keuze maakt wordt er automatisch A geselecteerd ja daaaaag!! Beetje omgekeerde wereld..

Ben erg teleurgesteld in opstelling van happy bodies..

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door taxikemperman »

De vaste lasten van hun gaan ook gewoon door.
Door deze maatregelen proberen ze het hoofd boven water te houden.
Wat is er mis met optie C?
Ik vermoed dat mochten ze in Juni nog niet open mogen, dat ze dan met een tweede gratis maand komen

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door 16again »

taxikemperman schreef:
23 mei 2020 00:16
Wat is er mis met optie C?
Je moet binnen 2 dagen reageren, om C te krijgen. Optie C had de default keuze moeten zijn bij geen reactie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik denk dat vele van dit soort Scholen niets leren en nu veel gestorneerd gaat worden.

Ook is de €69,- bepaald geen Budget schooltje....
€14,95 zag ik op 7 km fietsen in België en die is sinds sluiting ook op €0,00 over gegaan!
Zonder melden gewoon doen.

Niets kunnen leveren en ook niets buiten zetten, ik vermoed dat als zij niets leveren ze ook geen geld tot oktober kunnen eisen.
Zij leveren niets en dan is geld eisen voor niets?

Een ooit afgebrande kreeg ook niets meer binnen, iedereen ging elders en na 4 jaren nog steeds kavel te koop.
Eigenaar besloot tot stoppen en geld terug storten, risico ondernemer.

Dat de klant ZZPer is doet er niet toe.
Niets leveren is niets betalen.
Doe ik ook voor diensten als internet en zo.

Optie C; Dat is gewoon betalen en als ze nog 3 maanden dicht moeten blijven zal Topic starter pas deze na Oktober terug krijgen!
Ze noemen het Leden, een Club maar ik noem dit een bedrijf met klanten.
Verder is verhuizen of zo toegestaan en of je 3 maanden langer wilt blijven komen?
Bij verlies inkomsten moet de eigenaar niet de Klanten die ze Leden noemen lastig vallen maar bij Mark Rutte een Claim indienen.
Als vele betalen krijgen ze niets.

Ook komen ze straks aan einde looptijd in de problemen, maanden lang Zweten voor €0,00 inkomsten?
Dit is uitstel van problemen over de klanten heen.

gilbert76
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:02

Re: Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door gilbert76 »

Ik verwacht gewoon optie D ,
contract zoals afgesproken afmaken en niet zomaar geld afschrijven voor niets,( in het uiterste geval 6/7 maanden!!! )

Je kunt niet van een klant verwachten dat ze doorgaat na einde contract
(wat de rede ook moge zijn)
Kan HB dan ineens wel gratis werken?
Ze leggen het probleem bij de klant neer en houden zich eenzijdig Vast aan het contract.
En hun algemene voorwaarden,

Door deze lakse houding ben ik gewoon compleet het vertrouwen in de organisatie kwijt.

Daarom accepteer ik (als je voor optie C zal kiezen) niet dat ik nog één maand langer dan afgesproken in deze club te trainen.

gilbert76
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:02

Re: Happy Bodies blijft geld afschrijven

Ongelezen bericht door gilbert76 »

Ik verwacht gewoon optie D ,
contract zoals afgesproken afmaken en niet zomaar geld afschrijven voor niets,( in het uiterste geval 6/7 maanden!!! )

Je kunt niet van een klant verwachten dat ze doorgaat na einde contract
(wat de rede ook moge zijn)
Kan HB dan ineens wel gratis werken?
Ze leggen het probleem bij de klant neer en houden zich eenzijdig Vast aan het contract.
En hun algemene voorwaarden,

Door deze lakse houding ben ik gewoon compleet het vertrouwen in de organisatie kwijt.

Daarom accepteer ik (als je voor optie C zal kiezen) niet dat ik nog één maand langer dan afgesproken in deze club te trainen.

Gesloten