LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] izi fitness huizen incasso probleem

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
daantjeuuuu
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2015 19:53

izi fitness huizen incasso probleem

Ongelezen bericht door daantjeuuuu »

Goeie dag allenmaal
Ik ben al een tijdje bezig met dit conflict met izi fitness huizen.
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen
Hier mijn verhaal

Op 1-12-14 heb ik een proefweek genomen bij izi fitness huizen
Van 1-12-14 tot 8-12-14
Maar toen ik dit heb getekend heb ik ook het vakje voor
Izi voordelig (24 maanden) aangekruisd
En getekend dat die in zou gaan op 1-1-15
Na de proefweek ben ik op 8-12-14 naar het bedrijf gegaan en verteld dat ik hier niet wil sporten en het contract niet wil laten doorgaan
Toen zeiden zij dat het contract al in het systeem staan omdat het
'Tot' 8 is en niet 'tot en met' 8
Toen ben ik dezelfde avond 3 keer terug geweest om te vertellen dat ik er niet wilde sporten
Ik heb ook op 8-12-14, die zelfde dag een mail gestuurd dat ik niet wilde gaan sporten
Daarna heb ik de rekening van hun geblokkeerd
Op 22-12-14 heb ik een aangetekende brief verstuurd
Daar stond in

Geachte heer mevrouw

Op 1 december ben ik met uw organisatie een proefabbonoment van 1 week overeengekomen.
Wanneer het proefabbonoment zou bevallen zou ik per 1 januari 2015 een overeenkoms met uw organisatie aangaan.
Echter, ik heb aan de einde van de proefweek schriftelijk aangegevel niet over te willen gaan tot een abbonoment ingaande per 1 januarie 2015(zie mail d.d. 8 december 2014)
Er is derhalve geen bindende overeenkomst tot stand gekomen, dan wel deze overeenkomst is geldig en tijdig door mij beeindigd.
Ik ben u derhalve geen belating verschuldigd en zal om die reden automatische incasso weigeren en/of terugdraaien

U heeft mij aangegeven wel van mening te zijn dat er een overeenkomst tot stand is gekomen omdat ik niet tijdig heb aangegeben niet tot een abbonoment te willen overhaan, hetgeen ik ten zeerste (en op grand van bovenstaand) bestrijd.
Er is geen datum aangegeven in uw algemene voorwaarde of anderszins voor welke ik zou moeten hebben aangegeven dat ik niet te willen overgaan tot een abbonoment

Zoals aangegeven zullen pogingen tot incasso door mij als onrechtmatig worden beschouwd en worden geweigerd of teruggedraaid

Na die brief aangetekend verstuurd te hebben hadden we niks meer gehoord
Op 20-01-15 hebben wij dezelfde aangetekende brief ongeopend retour gehad

Ze hebben nooit gereageerd op mijn briefen en reacties.

Nu is mijn vraag.
Gaan ze hier een rechtzaak van maken
En zou ik het winnen

Ik heb getekend dat de ingangsdatum 1-1-15 in zouden gaan.
Ik heb op 8-12-15 aangegeven dat ik niet wil gaan sporten
Er is mij nooit verteld dat ik in die week moest opzeggen
Ik kan geen proefweek krijgen als ik niets zou tekenen?
Er staat nergens in de algemene voorwaarden dat het opzeggen van de proefweek binnen die week moet gemeld worden
In de algemene voorwaarden staat ook
'De lidmaadschapovereenkomst komt tot stand wanneer beide partijen de lidmaatschapovereenkomst ondertekenen. De verplichtingen over en weer ONTSTAAN op de ingangsdatum die vermeld staat op de lidmaatschap overeenkomst
De aangetekende brief is nooit geopend en de briefen die ik heb gestuurd zijn nooit beantwoord

Dit is mijn verhaal
Ik hoor graag tips en reacties
Groetjes daan

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: izi fitness huizen incasso probleem

Ongelezen bericht door Barre Barry »

daantjeuuuu schreef: Maar toen ik dit heb getekend heb ik ook het vakje voor
Izi voordelig (24 maanden) aangekruisd
En getekend dat die in zou gaan op 1-1-15
Dus ben je een contract aangegaan en heb je geen poot om op te staan.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: izi fitness huizen incasso probleem

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens mij is er na de proefweek geen gebruik meer gemaakt van trainings faciliteit, en aansluitend is direct , ruim voor ingangsdatum contract opgezegd.

daantjeuuuu
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2015 19:53

Re: izi fitness huizen incasso probleem

Ongelezen bericht door daantjeuuuu »

Barre Barry schreef:
daantjeuuuu schreef: Maar toen ik dit heb getekend heb ik ook het vakje voor
Izi voordelig (24 maanden) aangekruisd
En getekend dat die in zou gaan op 1-1-15
Dus ben je een contract aangegaan en heb je geen poot om op te staan.
Niet?
Kijk dat is dus mijn ding
Het word pas aangegaan op de aangegeven datum, ookal heb ik hem getekend.
En de aangegeven datum is een maand later, ik moet toch een opzeg termijn hebben.

daantjeuuuu
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2015 19:53

Re: izi fitness huizen incasso probleem

Ongelezen bericht door daantjeuuuu »

16again schreef:Volgens mij is er na de proefweek geen gebruik meer gemaakt van trainings faciliteit, en aansluitend is direct , ruim voor ingangsdatum contract opgezegd.
Ik heb na die proefweek ook nooit meer daar gesport.
Maar wat bedoel je met, aansluitend is direct, ruim voor ingangs datum opgezegd.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: izi fitness huizen incasso probleem

Ongelezen bericht door 16again »

daantjeuuuu schreef:Maar wat bedoel je met, aansluitend is direct, ruim voor ingangs datum opgezegd.
Je opzegging was 8-12-2014 dit was net wel of net niet meer in de proefweek, maar in ieder geval ruim voor het ingaan van het abonnement op 1-1-2015

stofzuigertje

Re: izi fitness huizen incasso probleem

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De proefweek en als je niets doet een 2 jaren contract.

Maar vreemd, geen 8 dec 2014 tot 2016...
En kreeg je gelijk op eerste dag de voorwaarden?
Die moet je ook gehad hebben want achteraf mag niet.

Wel is in de proefweek opzegging gedaan en tot of tot en met 8 is niet echt duidelijk...
Ze willen gewoon overleven door elke klant ooit vast te houden maar deze berichten kosten meer dan ze opleveren....
U betaalde niets en een rechtszaak is duur en zij moeten bewijs leveren of je op 7 of 8 december mondeling kwam opzeggen...

Verder is 10 maanden wachten ook niet slim dus vermoed dat ze wel dreigen met alle wettelijke maatregelen maar deze nooit zullen nemen.
Diverse incasso bureaus dreigen met in beslagname en ontruimingen en doen het nooit, ze mogen het niet eens...
Deurwaarders en incasso kosten?
Die kosten mogen ze pas ontvangen nadat je door de rechter bent veroordeeld tot betalen en dreigen met, ja dat mag helaas....

Vraag eens wanneer de zitting is zodat je jou advocaat van jou rechtsbijstand verzekeraar tijdig kan inlichten....
Meestal hoor je na deze vraag, ook als je geen RB verzekeraar zou hebben niets meer...!

Gesloten