LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
nv80
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2014 22:50

onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door nv80 »

Ik zag tot mijn grote verbazing de volgende incasso klaarstaan:

6-2-2014 BASIC FIT NEDERLAND B.V. schrijft op 13 februari 2014 via het Europees incasso € 24,32 af van uw rekening.

Tekst bank: Wat betekent dit?
U heeft BASIC FIT NEDERLAND B.V. met een doorlopend incasso gemachtigd om van uw rekening af te schrijven. Dat gebeurt voortaan met het nieuwe Europees incasso (met IBAN). Dat vervangt het Nederlandse incasso.

Ik ben nooit in contact geweest met deze organisatie en heb geen abonnement afgesloten.
Op diverse fora zag ik dat ik niet de enige ben. Ik heb mijn bank opdracht gegeven om de automatische incasso (en toekomstige) te weigeren van Basic Fit Nederland B.V.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Waarschijnlijk is het verstandiger toch even contact op te nemen met Basic Fit, al is het alleen al om later geen misére te krijgen met een of ander duister incasso bureau. Geef dan in elk geval niet al te veel info over u zelf aan hen.

Anna99
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2014 01:41

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door Anna99 »

Ik schrok toen ik zag dat basic fit 79,90 EURO van mijn bankrekening afgehaald heeft.
Ik sportte bij een sportschool Gosh, deze ging begin februari jl failliet en was toen overgenomen door basic fit. De eerste volgende dag heb ik per aangetekende brief mijn abonnement met Gosh opgezegd. Door all personeel van voormalige Gosh werd ik verzekerd dat mijn opzegging verwerkt was en ik me geen zorgen meer moest maken.
Ik heb nooit een contract met basic fit getekend en nooit een machtiging afgegeven. Hoe kan ABN-AMRO zonder machtiging incasseren dat geld?

Kan iemand mij svp vertellen wat ik moet doen in deze situatie? Ik heb alleen hun naam in Google ingetikt en toen begon het regenen met dezelfde klachten.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 apr 2014 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel verwijderd: ongefundeerd

Basic-Fit Nederland
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2013 10:05

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door Basic-Fit Nederland »

Beste nv80,

Bedankt voor je bericht.

Helaas is het niet mogelijk om je vraag te beantwoorden, omdat we met de verstuurde gegevens het lidmaatschap niet kunnen vinden in ons ledensysteem.

Om je beter van dienst te kunnen zijn wil ik je vragen om onderstaande gegevens te mailen naar [email protected].

- lidnummer (het lidnummer staat vermeld als kenmerk bij je afschrijving, dit zijn 9 cijfers)
- Rekeningnummer

Alvast bedankt voor de moeite en we zien je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Dustin van Basic-Fit

Basic-Fit Nederland
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2013 10:05

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door Basic-Fit Nederland »

Beste Anna99,

Bedankt voor je bericht.

Helaas is het niet mogelijk om je vraag te beantwoorden, omdat we met de verstuurde gegevens je lidmaatschap niet kunnen vinden in ons ledensysteem.

Om je beter van dienst te kunnen zijn wil ik je vragen om onderstaande gegevens te mailen naar [email protected]

- Pas- of lidnummer (pasnummer staat vermeld onder de streepjescode, het lidnummer staat vermeld als kenmerk bij je afschrijving, dit cijn 9 cijfers)
- Adresgegevens
- Geboortedatum
- Rekeningnummer

Alvast bedankt voor de moeite en we zien je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Dustin van Basic-Fit

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door ruud_a »

Basic-Fit Nederland schreef:Beste Anna99,

Bedankt voor je bericht.

Helaas is het niet mogelijk om je vraag te beantwoorden, omdat we met de verstuurde gegevens je lidmaatschap niet kunnen vinden in ons ledensysteem.

Om je beter van dienst te kunnen zijn wil ik je vragen om onderstaande gegevens te mailen naar [email protected]

- Pas- of lidnummer (pasnummer staat vermeld onder de streepjescode, het lidnummer staat vermeld als kenmerk bij je afschrijving, dit cijn 9 cijfers)
- Adresgegevens
- Geboortedatum
- Rekeningnummer

Alvast bedankt voor de moeite en we zien je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Dustin van Basic-Fit
waarom is een pasnummer niet genoeg?
de rest van de gegevens die u wilt hebben zou daaraan moeten zijn gekoppeld in uw systeem.
anders is er toch iets goed fout in uw ledensysteem.
en dan zou ik toch eens contact opnemen met de leverancier van de software.

BarenduitAlmere
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2014 09:08

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door BarenduitAlmere »

Puur voor de dossiervorming trap ik dit oude draadje even omhoog. Basic Fit lijkt z'n zaakjes nog steeds niet onder controle te hebben.

Vanochtend zag ik dat Basic-Fit 23,90 euro van mijn rekening had afgeschreven per incasso. Ik moest daarna even googelen wat Basic-Fit uberhaupt was. Ik heb nooit enig contact met basic fit gehad, laat staan dat ik ze gemachtigd zou hebben. Incasso is teruggeboekt en rekening geblokkeerd. Bovenstaand mailadres is aangeschreven. Ik ben benieuwd naar de reactie.

BarenduitAlmere
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2014 09:08

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door BarenduitAlmere »

Eind goed al goed?
In elk geval kreeg ik vanmiddag al mail van Basicfit:

Beste Barend,

Bedankt voor je mail.
Ik zie inderdaad dat er een lidmaatschap aan is gekoppeld welke niet overeenkomt met jouw naam.

Mijn excuses hiervoor. Het kan zijn dat dit lid net een cijfertje verkeerd heeft ingevoerd waardoor jouw rekeningnummer is ons systeem is komen te staan, deze zal ik per direct verwijderen en het lid hiervan op de hoogte stellen.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Nathalie

Team Webcare Basic-Fit.
Postbus 3124
2130 KC Hoofddorp



Gaan we er vooralsnog maar eens van uit dat dit is opgelost. Met de aantekening dat, als ik op dit forum rondkijk maar ook met wat simpel Google werk, het er op lijkt dat basic Fit dit foutje wel heel vaak maakt.

noud911
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2016 16:57

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door noud911 »

ik zag net in mijn online bankzaken dat basic fit door mij gemachtigd zou zijn om op 9 maart geld van mijn rekening af te schrijven,23 euro nogwat,maar ik heb dit dus niet gedaan(ze gemachtigd). ik heb de machtiging alvast geweigerd en ze gemaild maar ik vind dit wel een kwalijke zaak.

Basic-Fit Nederland
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2013 10:05

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door Basic-Fit Nederland »

Beste Noud,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb jouw bericht op klacht.nl al in behandeling genomen. Als jij mij de juiste gegevens kan sturen dan zal ik je verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Dustin van Basic-Fit

Wout-je
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2016 17:34

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door Wout-je »

Ook wij kregen vandaag een onterechte incasso van Basic-fit. Nooit lid geweest of eerder contact met ze gehad. Hebben de automatische incasso laten blokkeren. Maar wilde ook netjes Basic-fit van hun fout op de hoogte brengen.
De dame aan de telefoon begon begon in eens met jij en jou tegen mij te praten en vond dat ik maar even mijn IBAN moest geven aan haar dan zou ze even kijken of ik echt geen lid was.
Ik vind het niet veilig om deze gegeven aan basic-fit te geven aangezien ze op dit form te zien regelmatig dit soort "foutjes" maken blijkbaar. Het lijkt bijna op een bedrijfspolitiek van Basic-fit om op deze manier zaken te doen.
Wie kan mij helpen hoe ik Basic-fit op een voor mij veilige manier op de hoogte kan brengen dat ik geen lid ben en dit ook nooit van plan ben geweest om te worden.

Alvast bedankt Wout-je

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door berndv »

Wout-je schreef:vond dat ik maar even mijn IBAN moest geven aan haar dan zou ze even kijken of ik echt geen lid was.
Ik vind het niet veilig om deze gegeven aan basic-fit te geven aangezien ze op dit form te zien regelmatig dit soort "foutjes" maken blijkbaar.
op zich hebben ze uw iban al, anders zouden ze er niet van incasseren, dus het doorgeven van uw iban zou niet heel veel meer risico geven en wellicht een oplossing, misschien een typefoutje, dat kan bij ING/Postbank rekening makkelijk gebeuren, aangezien die rekeningnummers van oorsprong niet controleerbaar zijn met de elf-proef.

Basic-Fit Nederland
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2013 10:05

Re: onterechte incasso Basic Fit Nederland B.V.

Ongelezen bericht door Basic-Fit Nederland »

Beste Wout,

Bedankt voor je bericht.

Kan jij mij een mail sturen met jouw NAW-gegevens en IBAN rekeningnummer. Dit hebben wij nodig om in ons systeem het lidmaatschap te vinden wat aan jouw rekeningnummer staat gekoppeld. Als wij dit hebben gevonden dan kunnen wij jouw rekeningnummer eruit halen en dan zal er niet meer worden geïncasseerd.

Ik hoor het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Dustin van Basic-Fit

Gesloten