Opzegging Big Gym: brief niet ontvangen, wat kan ik doen?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Aldwin
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2022 11:14

Opzegging Big Gym: brief niet ontvangen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Aldwin »

Hallo allemaal,

Ik wil even wat informatie inwinnen.
Ik heb in augustus 2021 bij de balie bij Big Gym Heerhugowaard de opzegging ingeleverd voor mij en mijn vrouw.
Tot mijn verbazing zag ik in december dat er nog steeds een bedrag werd afgeschreven. (mijn contract liep overigens van augustus 2020 tot augustus 2021.)

Ik heb hier meteen op gereageerd en gebeld met Big Gym. Daar zeiden ze dat ze de formulieren niet hebben ontvangen. En dat ik het dan maar via de Website moest opzeggen. Dus op 21-12-2021 meteen via de site een opzegging gedaan. Ik heb ook een ontvangst bevestiging gekregen. Op 01-01-2022 had ik nog niet gehoord van Big Gym dus heb ik daar maar een e-mail achteraan gestuurd dat het te lang duurt.. Tot vandaag 10-2-2022.........
Beste Aldwin ,

Wij hebben jouw mail in goede orde ontvangen. Wat ontzettend jammer om te lezen dat je weg wilt gaan bij BigGym!

Wij hebben geen eerder uitschrijfformulier dan 21 december ontvangen van jou, de uitschrijving zal dan ook niet met terug werkende kracht verwerkt worden.

De uitschrijving is inmiddels in behandeling genomen. Jouw einddatum is 12-2-2022. De volledige incassoperiode/opzegtermijn is in acht genomen en de eventuele actieperiode aan het begin van het lidmaatschap is hierbij uitgesloten.

Hierbij de link voor het opzegtermijn die voldaan dient te worden, na betaling kunnen wij jouw deel van samen lidmaatschap uitschrijven per 12-2-2022 : https://ideal.boss.nl(rest heb ik verwijderd)

Houdt rekening mee dat :Indien er sprake is van een uitschrijving op een samen-abonnement of gezinspas, dienen alle personen zich individueel uit te schrijven.

Je mag uiteraard tot jouw einddatum gebruik maken van onze faciliteiten en wij hopen je daarna in de toekomst weer te mogen verwelkomen als lid. De koffie staat klaar!


Met sportieve groet | With kind regards,

***
Klantenservice

BigGym B.V.
Postbus 102,
1960 AC Heemskerk

T. 0900 - 999 2 444
Het probleem is, dat Big Gym gewoon zegt "wij hebben de opzegformulieren niet gehad". Maar dat is toch niet mijn probleem als ik de formulieren in heb geleverd bij Big Gym Heerhugowaard. Dit filiaal is dan vanaf het afgeven verantwoordelijk voor de formulieren?

Ik zou graag van jullie willen weten wat ik hier mee kan? Ik ben niet vanplan om het laatste deel te betalen.. Ze hebben al genoeg van mij ontvangen.

groet,

Aldwin

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opzegging Big Gym: brief niet ontvangen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aldwin schreef:
10 feb 2022 11:27
Het probleem is, dat Big Gym gewoon zegt "wij hebben de opzegformulieren niet gehad". Maar dat is toch niet mijn probleem als ik de formulieren in heb geleverd bij Big Gym Heerhugowaard. Dit filiaal is dan vanaf het afgeven verantwoordelijk voor de formulieren?
Ja, dat is wel jouw probleem. Als jij niet kunt bewijzen dat je eerder hebt opgezegd, zul je gewoon moeten betalen. In dit soort zaken geldt de ontvangsttheorie, oftewel: jij moet aantonen dat je opzegging is ontvangen.

Marrasn
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2022 09:38

Re: Opzegging Big Gym: brief niet ontvangen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Marrasn »

In het verleden heel veel gezeik gehad met Big Gym, na opzegging heb ik 8 maanden door moeten betalen en werd ik continu van het kastje naar de muur gestuurd. Ruim een jaar geleden toch besloten weer in te schrijven bij Big Gym omdat ik het een erg fijne Gym vind.

Inmiddels is het twee weken geleden dat ik mijn jaarabonnement heb opgezegd, nog geen reactie. Dit keer gaat het niet hetzelfde lopen en ben ik niet van plan om mij op te laten lichten zoals Big Gym bij haar klanten doet.

Ik kom dan ook graag PER DIRECT in contact aangezien ze telefonisch of per mail NOOIT bereikbaar zijn.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opzegging Big Gym: brief niet ontvangen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marrasn schreef:
20 apr 2022 09:42
Ik kom dan ook graag PER DIRECT in contact aangezien ze telefonisch of per mail NOOIT bereikbaar zijn.
Nou, ga langs, zou ik zeggen.

vonysan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2022 15:58

Re: Opzegging Big Gym: brief niet ontvangen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door vonysan »

Bereikbaar zijn ze niet. Stuur anders een aangetekende brief waarin je opzegt naar Hoofdvestiging Heemskerk (Vrijburglaan 3 A
1962VA) . Daar zit het kantoor van deze waardeloze organisatie. Ik ben inmiddels sinds 2 november bezig om op te zeggen wat je enkel digitaal kunt doen. Gelukkig heb ik de incasso gewoon geblokt, nu wordt ik lastig gevallen met storno-meldingen. Het probleem is dat ze een ledenadministratie en een financiële administratie hebben die in 2 verschillende sterrenstelsels opereren. De één weet niets van de ander. Antwoorden op een mail doen ze pas na weken en soms reageert men helemaal niet - bij mijn opzegging op 2 november kwam, nadat ik bedrag van mijn lidmaatschap had laten storneren op 16 december. Toen kon men wel snel reageren....eerst de melding dat ik moest betalen (op 17 december) en een paar uur later de melding dat men het jammer vond dat ik opzegde. Sindsdien heb ik dus ruzie.
Zorg ervoor dat, indien je mailt, alle mails bewaart. En trek je incasso in op het moment dat je een maand na je opzegging niets hebt gehoord. Anders moet je nog maar zien of je je geld terug krijgt.

Plaats reactie