LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overname Fitness - verplicht kopen van een kaart

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
derichen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2018 15:41

Overname Fitness - verplicht kopen van een kaart

Ongelezen bericht door derichen »

Goeiemiddag,

Ik ben reeds enkele jaren aan het fitnessen in 1 zaak. In het begin is hiervoor een starterspakket betaald en daarna nog jaarlijks gewoon een jaarabonnement.
Nu is recent deze zaak overgenomen door een andere fitnessketen, welke niet echt een goede naam bezit.
Alle abonnementen die er reeds verkocht waren lopen gewoon door.
Maar nu 1 maand later verplicht de nieuwe eigenaar ons een kaart aan te schaffen (35 euro), anders mogen we niet meer binnen.
Normaal konden we binnen met een vingerscan, maar dit is stopgezet en nu kan er enkel binnengegaan worden met een kaart.
Het gaat mij niet over het geld, maar kan en mag dit??

Daarnaast zijn er enkele nieuwe toestellen aangekocht, die enkel werken met een kaart. Dit vind ik geen probleem, want de oudere toestellen staan er nog. Maar nu ben ik verplicht tot de aankoop van een kaart, anders kan ik niet meer binnen.

Kan iemand mij helpen of dit kan/mag?


Merci

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Overname Fitness - verplicht kopen van een kaart

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het gaat natuurlijk wel om het geld. Volgens mij kun je meteen opzeggen. Een verandering in jouw abonnement wat duurder uitkomt. Dan volgen ze niet meer de afspraken volgens het contract.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Overname Fitness - verplicht kopen van een kaart

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ja hoor, hij mag best aanvullende eisen hebben, echter is dit voor u wel een moment dat u ''boetevrij'' onder het al lopende contract uit kan komen.
Dit is namelijk gewoon een prijsverhoging.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overname Fitness - verplicht kopen van een kaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

derichen schreef:
08 nov 2018 15:51
Goeiemiddag,

Ik ben reeds enkele jaren aan het fitnessen in 1 zaak. In het begin is hiervoor een starterspakket betaald en daarna nog jaarlijks gewoon een jaarabonnement.
Nu is recent deze zaak overgenomen door een andere fitnessketen, welke niet echt een goede naam bezit.
Alle abonnementen die er reeds verkocht waren lopen gewoon door.
Maar nu 1 maand later verplicht de nieuwe eigenaar ons een kaart aan te schaffen (35 euro), anders mogen we niet meer binnen.
Normaal konden we binnen met een vingerscan, maar dit is stopgezet en nu kan er enkel binnengegaan worden met een kaart.
Het gaat mij niet over het geld, maar kan en mag dit??

Daarnaast zijn er enkele nieuwe toestellen aangekocht, die enkel werken met een kaart. Dit vind ik geen probleem, want de oudere toestellen staan er nog. Maar nu ben ik verplicht tot de aankoop van een kaart, anders kan ik niet meer binnen.

Kan iemand mij helpen of dit kan/mag?


Merci
Dat mag niet, tenzij er in de voorwaarden een bepaling is opgenomen die dit rechtvaardigt. Als dat niet zo is, heb je gewoon een overeenkomst die jou tegen betaling van een X bedrag een jaar toegang moet verschaffen.

Mike NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2019 13:52

Re: Overname Fitness - verplicht kopen van een kaart

Ongelezen bericht door Mike NL »

Dit is inderdaad een wijziging en niet volgens de eerste voorwaarden. Grote kans dat je gewoon boetevrij kunt opzeggen! Wellicht is het handig om dit eens te lezen: https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-k ... onnementen

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Overname Fitness - verplicht kopen van een kaart

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mike NL schreef:
03 sep 2019 09:36
Dit is inderdaad een wijziging en niet volgens de eerste voorwaarden. Grote kans dat je gewoon boetevrij kunt opzeggen! Wellicht is het handig om dit eens te lezen: https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-k ... onnementen
Gaat u nu alle oude topics omhoog werken? Dit topic is al bijna een jaar oud en zal ook al lang opgelost zijn.

Mike NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2019 13:52

Re: Overname Fitness - verplicht kopen van een kaart

Ongelezen bericht door Mike NL »

NeoDutchio schreef:
03 sep 2019 09:50
Mike NL schreef:
03 sep 2019 09:36
Dit is inderdaad een wijziging en niet volgens de eerste voorwaarden. Grote kans dat je gewoon boetevrij kunt opzeggen! Wellicht is het handig om dit eens te lezen: https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-k ... onnementen
Gaat u nu alle oude topics omhoog werken? Dit topic is al bijna een jaar oud en zal ook al lang opgelost zijn.
Excuus, dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik zal vanaf nu alleen onder het kopje actieve topics kijken. :wink:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Overname Fitness - verplicht kopen van een kaart

Ongelezen bericht door tttlocke »

Mike NL schreef:
03 sep 2019 10:20
Excuus, dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik zal vanaf nu alleen onder het kopje actieve topics kijken. :wink:
Dan kunt u nu hier gewoon verder posten ;)

Gesloten