LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportschool verlengt abonnement met een maand

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Sporty69
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2016 13:08

Sportschool verlengt abonnement met een maand

Ongelezen bericht door Sporty69 »

Ik heb bij een Health Club samen met mijn zoon een fitnessabonnement afgesloten voor een periode van 6 maanden. Voordat het abonnement automatisch verlengd wordt wil ik het abonnement van mijn zoon en mijzelf ruim van te voren al opzeggen en wel gewoon tot het einde van het contract door blijven sporten.

Echter volgens de voorwaarden kan ik pas opzeggen na de overeengekomen abonnementsduur waarbij een opzegtermijn van 1 maand geldt. Hierdoor wordt het abonnement verlengt met een maand waardoor ik niet 6 maar 7 maanden aan het contract vastzit. Mag een bedrijf dit zomaar in hun voorwaarden stellen? Met opzeggen hoef ik toch niet te wachten tot na de contractperiode waardoor het bedrijf nog eens een extra maand aan lidmaatschap kan incasseren?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sportschool verlengt abonnement met een maand

Ongelezen bericht door 16again »

Gewoon ruim een maand van tevoren duidelijk maken dat je wil opzeggen per einde overeengekomen abonnementsduur.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Sportschool verlengt abonnement met een maand

Ongelezen bericht door Harm.calc »

De algemene voorwaarden lijken in strijd met het abonnement dat je hebt afgesloten. Misschien wel een reden direct van dit abonnement af te kunnen.
Zoals je vertelt zou je nu niet 1 maand langer aan dit abonnement vastzitten maar 1 maand + de opzegtermijn.
Advies: abonnement direct opzeggen. Indien ze geld blijven afboeken na die 6 maand dan storneren.

Dit soort ellende bij vooral sportscholen is niet nieuw.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Sportschool verlengt abonnement met een maand

Ongelezen bericht door Shine »

Zie artikel B, 2d van hun algemene voorwaarden:
De Overeenkomst kan na de oorspronkelijke contractduur
altijd worden beëindigd met een opzegtermijn van één kalendermaand.
http://www.myhealthclub.nl/upload/file/ ... %202_2.pdf

Er staat opzeggen NA de oorspronkelijke contractduur. Dit betekent dus inderdaad dat je niet 6 maar 7 maanden lid zult zijn.
Health Club geeft aan dat de Algemene voorwaarden in overleg met de Consumentenbond zijn vastgelegd.
Clubreglement
My HealthClub levert volgens de Algemene leveringsvoorwaarden Fit!vak. Hierin is, in overleg met De Consumentenbond, vastgelegd wat de algemene leveringsvoorwaarden voor de fitnessbranche zijn. In deze voorwaarden worden de rechten van de consument beschermt. Het clubreglement van My HealthClub kun je nalezen middels deze link.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool verlengt abonnement met een maand

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sporty69 schreef:Echter volgens de voorwaarden kan ik pas opzeggen na de overeengekomen abonnementsduur waarbij een opzegtermijn van 1 maand geldt. Hierdoor wordt het abonnement verlengt met een maand waardoor ik niet 6 maar 7 maanden aan het contract vastzit. Mag een bedrijf dit zomaar in hun voorwaarden stellen? Met opzeggen hoef ik toch niet te wachten tot na de contractperiode waardoor het bedrijf nog eens een extra maand aan lidmaatschap kan incasseren?
Nee, je mag nu al op zeggen per einde van de contractperiode. Dit is vast geen kwade opzet. Ik ga er daarom vanuit dat dit kan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Sportschool verlengt abonnement met een maand

Ongelezen bericht door olaf79 »

Shine schreef:Zie artikel B, 2d van hun algemene voorwaarden:
De Overeenkomst kan na de oorspronkelijke contractduur
altijd worden beëindigd met een opzegtermijn van één kalendermaand.
http://www.myhealthclub.nl/upload/file/ ... %202_2.pdf

Er staat opzeggen NA de oorspronkelijke contractduur. Dit betekent dus inderdaad dat je niet 6 maar 7 maanden lid zult zijn.
Health Club geeft aan dat de Algemene voorwaarden in overleg met de Consumentenbond zijn vastgelegd.
Zo lees ik het niet. Ik lees dat dat na de oorspronkelijke duur per maand kan. Uiteraard kun je gewoon ook per contractsdatum opzeggen en dan heb je geen maand opzeg termijn. Bij een half jaar contract is je opzegtermijn dus einddatum contract, tenzij je niet opzegt voor die datum, dan is het 1 maand gerekend vanaf de dag dat de opzegging is binnen gekomen

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Sportschool verlengt abonnement met een maand

Ongelezen bericht door k2p »

Shine schreef:Zie artikel B, 2d van hun algemene voorwaarden:
De Overeenkomst kan na de oorspronkelijke contractduur altijd worden beëindigd met een opzegtermijn van één kalendermaand.
Ik lees toch echt wat anders in die zin. Ik zie in die zin geen beperking over wanneer je mag opzeggen. Wel dat je dus kunt beëindigen na oorspronkelijke contractduur. Dus zoals anderen al zeggen. Nu gewoon opzeggen per einde oorspronkelijke contractsduur. (Liefst schriftelijk)

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Sportschool verlengt abonnement met een maand

Ongelezen bericht door kokka »

zoals ik het lees: je hebt altijd een opzegtermijn van een maand, alleen kan het contract niet beëindigen voor de eerste contractduur voorbij is.
ik lees hier niet dat je pas op mag zeggen na de contractduur, en er dus nog een maand aan vast zit. je moet dus voor het eind van de vijfde maand opzeggen.
ik begrijp alleen niet waarom je niet gewoon even contact legt met de sportschool, in plaats van hier een topic openen.

Gesloten