LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
pennenbakje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2009 21:04

Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door pennenbakje »

Ook ik heb problemen met het stopzetten van mijn lidmaatschap bij Basic-Fit. Ik heb nu al 4 brieven gestuurd om op te zeggen. Krijg nooit en te nimmer een reactie. En Hoek en Partners blijven brieven sturen en ook wordt ik door hun dagelijks gebeld en wordt er dreigend medegedeeld dat ik per direct voor een heel jaar moet betalen!!!!! Hoe kom ik van deze rot sportschool af?

[Bericht aangepast door Moderator (lettergrootte aangepast)]

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is moeilijk hier een antwoord op te geven omdat je helemaal geen informatie geeft, behalve dan dat je ervan af wilt.

Hoe lang is de looptijd van het abonnement? Is er een minimumlooptijd terwijl je er eerder vanaf wilt? Is het abonnement stilzwijgend verlengd? Heb je op tijd aangegeven dat je ervan afwilt maar zijn ze zo druk met sporten dat ze geen tijd hebben voor jouw afmelding?

Wat is eigenlijk de reden dat je ervan af wil?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door jor »

Edit=reactie aangepast.

bleekie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2009 19:32

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door bleekie »

hallo
ik ben 31-12-08 lid geworden van basic fit, men had een aktie als je tm 31-12-08 lid werd kreeg je de eerste twee maanden gratis(zie ook hun folder) in hun voorwaarden staat dat een contract altijd 1 jaar is met in achtneming een opzeg termijn van 2 maanden.
ik heb per 10-10-09 opgezegt en men beweert nu dat het contract afloopt op 8-3-2010 zie bericht van basic fit

uw abonnement eindigd in maart omdat u jarig bent geworden met het verjaardagsabonnement. U kreeg twee maanden gratis. U betaalt dus 12 maanden voor 14 maanden. het is erg jammer dat u onze verjaardasactie niet kunt waarderen gelukkig zijn vele andere er wel blij mee.
We hebben u netjes uitgelegd waarom u tot maart betaald. We kunnen u dan nu alvast inlichten dat u incassobrieven zult gaan ontvangen wanneer u de bedragen storneert.

Met sportieve groet,

Klantenservice Basic-Fit

men is totaal niet sportief en men kent blijkbaar hun eigen voorwaarden en acties niet. ik hoop dat tros radar wat met deze malafide sportschool doet en ter verantwoording roept, er zijn zo te zien te lezen en te horen genoeg klachten over basic-fit

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door quantas01 »

Van 1 kant hebt u gelijk zoals ik het lees u krijgt 12 maanden sport maar betaald er 10.

Of is het inderdaad zo u betaald er 12 en krijgt er 2 gratis bij.

Indien ja dan klopt het van de zijde van de sportschool.

U krijgt dan nl eerst 2 maanden gratis en daarna gaat uw jaar abbo in.

Dan loopt uw abbo van rechtswege af eind februari 2010.

Als uw verhaal klopt bent u zelf alsnog te laat daar het abbo dan in zou gaan op 31-12 en u zegt af op 10-10 dus 1,5 maand ipv 2.
In dat geval zou het dan 31-01 worden.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door witte angora »

@ quantas?
Als uw verhaal klopt bent u zelf alsnog te laat daar het abbo dan in zou gaan op 31-12 en u zegt af op 10-10 dus 1,5 maand ipv 2.
In dat geval zou het dan 31-01 worden
Oktober 1/2 maand + november + december is samen 2 1/2 maand, dus ervan uitgaande dat het abonnement 12 maanden, dus tot 31 december zou lopen, dan heeft TS het ruim op tijd opgezegd. :idea:

En ja, wat is precies de actie, eerst twee maanden gratis en daarna gaat het 12 maandenabonnement in, of is er een jaarabonnement waarvan de eerste 2 maanden gratis zijn en er 10 betaald moeten worden.

De oorspronkelijke folder heb je natuurlijk niet meer.

Ben je veel kwijt per maand? Als het bedrag niet te hoog is kun je het mischien beter accepteren en betalen, mocht je, als je niet betaald, in het ongelijk worden gesteld dan krijg je nog een partij incassokosten en alles er over heen.

En daar zit je ook niet op te wachten denk ik. :roll:

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ik vergistte me inderdaad in de tijd hij was wel op tijd.

Heb het net nagekeken en het kost 15,95 pm dus omdat er geen folder meer te zien is waar het gevraagde instaat zou ik gewoon betalen.

koos1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2010 20:01

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door koos1984 »

Hallo,
Ook wij hebben problemen met Basic-Fit, wij (mijn vriendin en ik) hebben allebei tegelijk ons abonnement opgezegd in aug 2009. Nu wordt nog steeds het abonnementsgeld afgeschreven. Ben vandaag bij Basic-fit in Uden geweest en de medewerkster vertelde me dat ons abonnement nog tot en met mei 2010 door loopt en dat er geen enkele opzegging binnen is gekomen. Als ik al in aug 2009 heb opgerzegd, mogen ze het abonnement toch stilzwijgend verlengen. Ik dacht namelijk dat dit inmiddels verboden is.

Heeft iemand een idee hoe ik van Basic fit af kom.

Alvast bedankt.

Koos Hendrikx

Mike van Estes
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2010 15:33

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Mike van Estes »

Hallo,

Vier maanden geleden heb ik per mail mijn lidmaatschap opgezegd. Hier heb ik nooit een reactie op gekregen. Ik ben in deze gehele periode ook niet wezen sporten. Toch krijg ik tot mijn grote verbasing een incasso door de brievenbus. Ik heb Basic-Fit twee mails gestuurd, maar ik moet telkens een week op een eractie wachten. Bovendien is die reactie erg kort en komt er op neer dat ik niet moet zeuren en het bedrag maar moet betalen. Basic-Fit is erg slecht bereikbaar.
De sportschool zegt dat zij daar bewust voor gekozen hebben, omdat de aanwezige begeleiders zich zo kunnen richten op de sporters. Dit is in mijn ogen onzin, omdat ik in mijn periode bij Basic-Fit nooit een begeleider heb gezien. De begeleiders zaten enkel achter de informatiebalie de zaal in de gaten te houden. Ik ben dan ook nooit aangesproken door zo'n medewerker. Bovendien kon ik me bij deze balie wel aanmelden, dus ik begrijp niet waarom ik me er niet ook kan afmelden.
Ondertussen is het bedrag verhoogd naar 254 euro, terwijl ik dacht dat het beeindigd was (als het goed is is het ook in het systeem van Basic-Fit te zien dat ik deze epriode niet gesport heb). Ik weiger dit bedrag te betalen en wil niets meer met Basic-Fit te maken hebben. Het kan dan wel goedkoop zijn, de service is dramatisch.
Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden.

Groeten

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik heb moeten opzeggen op de volgende manier:
Brief schrijven naar hoofdkantoor van basic fit en dan moet je een sms (!)
krijgen met de bevestiging van hun kant uit.
Vind het een belachelijk iets.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door pbarendse »

Chocomelk schreef:Ik heb moeten opzeggen op de volgende manier:
Brief schrijven naar hoofdkantoor van basic fit en dan moet je een sms (!)
krijgen met de bevestiging van hun kant uit.
Vind het een belachelijk iets.
Gewoon in de brief stellen dat je een schriftelijke bvevestiging van de opzegging eist, en geen genoegen neemt met een SMS in verband met bewijslast.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

pbarendse schreef:
Chocomelk schreef:Ik heb moeten opzeggen op de volgende manier:
Brief schrijven naar hoofdkantoor van basic fit en dan moet je een sms (!)
krijgen met de bevestiging van hun kant uit.
Vind het een belachelijk iets.
Gewoon in de brief stellen dat je een schriftelijke bvevestiging van de opzegging eist, en geen genoegen neemt met een SMS in verband met bewijslast.
Moet zeggen dat mijn lidmaatschap beeindigd is.
Maar inderdaad met die sms is een raar iets, maar dat is hun werkwijze.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door pbarendse »

Chocomelk schreef: Moet zeggen dat mijn lidmaatschap beeindigd is.
Maar inderdaad met die sms is een raar iets, maar dat is hun werkwijze.
Of het hun werkwijze nou is of niet, daar hoef je geen genoegen mee te nemen...

bleekie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2009 19:32

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door bleekie »

hallo allemaal dinsdag 23-3-2010

hier het laatste nieuws omtrent mijn opzegging van basic fit

ik had 3 keer een intrekkingskaart naar basic fit toe gestuurd om de machtiging te beeindigen, maar uiteraard trok basic fit zich daar niks van aan, ik heb iedere keer de machtigen terug geboekt en uiteindelijk mijn bank basic fit laten blokkeren zodat men niks meer kon afschrijven van mijn rekening.

vandaag heb ik een brief van incasso bureau van hoe en partners uit s'hertogenbosch gekregen met een bedrag van 21,95 die ik niet kan plaatsen en staat geen specificatie niet om welke maand of maanden het gaat, ik het incasso bureau opgebeld en kreeg daar een dame aan de lijn die zacht uitgedrukt erg kort door de bocht was en mij zeer asociaal te woord stond, ik vroeg naar het bedrag van 21,95 en om welke maand het ging. om een lang verhaal kort te houden er werd opgehangen. ik was perplex en verbaasd, ik denk wat is dit nu, ik denk ik bel terug ik wil haar naam weten zodat ik een klachten brief kan sturen. na 10 minuten gewacht te hebben kreeg ik uiteraard een andere dame aan de lijn, of zij mij kon helpen, ja zeg ik dat ik graag de naam van de medewerkster wou hebben die mij te woord had gestaan, men verstrekt geen namen van andere medewerkers, of ze me kon doorverbinden met de desbetreffende medewerker, dat kon dan vraag ik zelf haar naam toch.

maar jullie raden het vast al, de dame in kwestie was zo gezegd telefonisch in gesprek, ik blijf wel hangen zeg ik, nee dat kon niet dat ging te lang duren zo hield ik alle lijnen bezet!!! en dame 2 hing gewoon op. ik weer terug gebeld en gevraagd naar de afdelingshoofd of directeur deze waren zogezegd niet aanwezig vandaag, uiteraard vroeg ik hun naar de naam van de twee zodat ik een klachten brief kan schrijven maar helaas gaven ze geen namen.

Malafide bedrijf Basic-fit heeft een malafide incasso Van Hoek & Partners bedrijf gevonden die net zon handelwijze erop na houdt als basic fit.

uiteraard betaal ik niet en schreef ik nogmaals basic-fit aan en het incasso bureau, uiteraard heb ik de flyer nog van de actie van hun 2 jarig bestaan waarin staat ik citeer letterlijk : basic fit bestaat 2 jaar! nu 2 maanden gratis, betalen doe je pas in 2009 wie tussen 15 november en 31 december lid wordt krijgt de eerste twee maanden sporten gratis*. *vraag naar de voorwaarden. hier de voorwaarden artikel 2: lidmaatschap, termijn en betalingsvoorwaarden.
a. een lidmaatschap bij basic fit kan op elk gewenst moment ingaan en is altijd voor de duur van een jaar met stilzwijgende verlening van telkens een jaar.

volgens mij heeft een jaar 12 maanden en geen 14 maanden zoals basic-fit beweert

kunnen we niet met zijn allen met tros radar of kassa of breekijzer of iets dergelijks ter verantwoording roepen!!

ik betaal niet ik sta in mijn recht men maakt er een zooitje van

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door gerland »

@bleekie

Het zou mij niet verbazen als dit u veel geld zou gaan kosten.
basic fit bestaat 2 jaar! nu 2 maanden gratis, betalen doe je pas in 2009 wie tussen 15 november en 31 december lid wordt krijgt de eerste twee maanden sporten gratis*. *vraag naar de voorwaarden. hier de voorwaarden artikel 2: lidmaatschap, termijn en betalingsvoorwaarden.
De uitleg van Basic Fit lijkt mij heel plausibel: nu twee maanden gratis, daarna een abonnement.
Evident is dat hier bedoeld wordt de actievoorwaarden van deze actie. Hebt u destijds gevraagd naar de actievoorwaarden zoals u aangeboden wordt?
Wat u er vervolgens "achterplakt" is een selectief stukje uit (waarschijnlijk de algemene) voorwaarden van Basic Fit.
Ik kan met geen mogelijkheid inzien dat het door u geciteerde stukje van de voorwaarden in strijd is met de handelwijze Basis Fit (wat je ook verder van deze club denkt):
Gratis zijn de eerste twee maanden nadat u het besloten bij hen te gaan sporten. Uw abonnement gaat in na die twee maanden.

Wees wijs en betaal uw schuld voordat het u een veelvoud kost.

bleekie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2009 19:32

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door bleekie »

in de voorwaarden die bij het verjaardags abbonement hoort staat het lidmaatschap is altijd 1 jaar=12maanden
er staat duidelijk de EERSTE 2 MAANDEN GRATIS

Hunt
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 19:35

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Hunt »

Hallo,

In Doetinchem ook problemen met Basic Fit! Zij hadden een openingsactie: Eén jaar lang €15,95, eerste 2 maanden gratis. Abonnement is ingegaan op 1-5-2009. Van de week naar het fitnesscentrum gegaan om af te zeggen. Medewerkster zegt dat het abonnement inmiddels al met een jaar is verlengd! Ik moest het nog maar proberen middels een brief naar het hoofdkantoor. Zo gezegd zo gedaan. Vanwege de verhalen op internet (men zegt dat basiq fit geen gehoor geeft of zegt geen brief te hebben ontvangen) heb ik de brief aangetekend verstuurd, mét daarbij een verwijzing naar de nieuwe wetgeving die 1 januari jl. is ingegaan. In deze wet wordt stilzwijgend verlengen verboden. De klant zit met 1 maand opzegtermijn na afloop van het jaarcontract. Ik ben nu ruim een maand van tevoren...in de voorwaarden stond wel 2mnd van tevoren opzeggen, maar nogmaals...de nieuwe wetgeving zegt van niet. Dit wetartikel heb ik hen ook gestuurd.

Enfin, vandaag een mailtje terug:

Uw abonnement is per 1-5-2011 opgezegd.

Met sportieve groet,

Basiq Fit


Ik zag de bui al hangen...dus maar bellen met het 0900-nummer van hun website. Na een bandje van 1 minuut, kreeg ik te horen dat je alleen op maandag een medewerker aan lijn kunt krijgen. Tevens verwijzen ze je naar de receptie van het plaatselijke fitnesscentrum.

Wat nu!? Iemand tips???

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Hunt: De wetgeving waar je nu naar verwijst geldt alleen voor telecom-abonnementen. Als je niet voor 1 maart hebt opgezegd staat Basic-Fit dus volledig in zijn recht.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door witte angora »

in de voorwaarden stond wel 2mnd van tevoren opzeggen,
Wanneer wist je voor het eerst dat dit in de voorwaarden stond?

Hunt
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 19:35

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Hunt »

http://www.nd.nl/artikelen/2009/augustu ... an-de-baan

In dit krantenartikel worden ook sportscholen genoemd...

In de voorwaarden staat wel 2 maanden van tevoren, echter de medewerker bij het fitnesscentrum zei (dus mondeling) dat het in april 2010 moest worden opgezegd. Vandaar dat ik vorige week pas naar het contract omkeek...

Gesloten