LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de studietoelage van je kind als je gescheiden bent

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
geluksvogel65
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:20

de studietoelage van je kind als je gescheiden bent

Ongelezen bericht door geluksvogel65 »

ik ben sinds 3 jaar gescheiden. mijn zoon gaat na de vakantie naar het hbo. nu heb ik begrepen dat dan toch het inkomen van mijn exman en mijzelf bij elkaar opgeteld word om te hoogte van zijn studietoelage te bepalen, terwijl we dus gescheiden zijn en dus allebei een huishouden hebben en dus dubbele kosten. kan iemand mij hier antwoord opgeven?mvg corina

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: de studietoelage van je kind als je gescheiden bent

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

dat klopt. Het is zo dat het inkomen van beide ouders van het kind beschouwd worden, en dat op basis daarvan besloten wordt of het kind recht heeft op een aanvullende beurs.

Als uw situatie 3 jaar geleden anders was (of die van uw ex) kunt u wel een herberekening aanvragen, waarbij de gegevens van 3 jaar geleden tellen.

Ook is er een procedure als ouders niet willen mee betalen, maar die is ingewikkeld en lukt bijna nooit in mijn ervaring (ik werk aan een universiteit).

Trudy

Philo
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2010 23:02

Re: de studietoelage van je kind als je gescheiden bent

Ongelezen bericht door Philo »

natuurlijk telt het inkomen van beide ouders mee. Je kunt wel scheiden van je voormalige partner, maar ouders kunnen niet scheiden van hun kinderen. Dus jullie zullen samen in overleg moeten hoe je de studiekosten gaat verdelen en dat elk jaar opnieuw de komende jaren.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: de studietoelage van je kind als je gescheiden bent

Ongelezen bericht door manondoris »

heel logisch toch! het is een kind van jullie samen. :wink:

Gesloten