LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enige mogelijkheid tot stufi, 10 jr na eerste stufi?

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
studieInDK
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2012 15:44

Enige mogelijkheid tot stufi, 10 jr na eerste stufi?

Ongelezen bericht door studieInDK »

Ik heb van 2002 tot 2006 een WO bacheloropleiding gedaan en daarvoor stufi ontvangen. Ik heb 3 jaar prestatiebeurs gekregen, plus heb nog een bedrag als lening openstaan. Na 2006 heb ik 6 jaar een eigen bedrijf gehad en niet meer gestudeerd. Nu wil ik graag alsnog mijn masterstudie gaan doen in het buitenland, beginnend in januari 2013. Ik ben nog jonger dan 30, maar heb wel in september 2002 voor het eerst stufi ontvangen. Volgens de DUO website heb je na 10 jaar sinds je eerste stufi-uitkering, geen recht meer op stufi. (http://duo.nl/particulieren/studiefinan ... aarden.asp)

Deze regel heeft mij altijd een beetje verbaasd, omdat in mijn ervaring werkervaring tussen je bachelor en master erg nuttig kan zijn. Door mijn werk heb ik nu heel bewust voor de juiste master kunnen kiezen, in plaats van "op de automatische piloot" van bachelor naar master doorschuiven bij dezelfde faculteit.

Mijn vraag is deze:
Is er op een of andere manier een mogelijkheid om toch aanspraak te maken op stufi, 10 jaar nadat je voor het eerst stufi ontvangen hebt? Zijn er uitzonderingsregels of gerechtelijke uitspraken die hiermee te maken hebben?

Gesloten