LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is mijn ov-schuld bij DUO de schuld van mij school?

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
laurarietberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2018 16:34

Is mijn ov-schuld bij DUO de schuld van mij school?

Ongelezen bericht door laurarietberg »

Ik heb twee jaar geleden een bezwaarschrift ingediend bij DUO betreft het stopzetten van mijn studentenreisproduct, omdat ik te laat was met stopzetten heb ik een ov schuld opgelopen. Echter liep mijn onderwijsovereenkomst tot en met 31 juli 2016 en ging ik er al die tijd vanuit dat ik per die datum uitgeschreven zou worden en dat ik zelf een uitschrijfformulier met met mijn diploma uitreiking moest ondertekenen. De rechter heeft uitgesproken dat mijn school verantwoordelijk was en niet DUO. Na heel wat correspondentie over en weer eerst met DUO en later met school. Ben ik nog steeds van mening dat school mij verkeerd heeft geïnformeerd en dat ik daardoor een ov schuld heb opgelopen bij DUO.

In het artikel van studenten krijgen meer tijd om ov-chipkaart stop te zetten wat op 17 april 2018 op de website van radar is gepubliceerd merk ik op dat veel studenten gedupeerd zijn met het probleem dat er veel onduidelijkheid is over de daadwerkelijke afstudeerdatum.

Ik wil graag dat er een oplossing wordt gevonden voor dit probleem, zodat gedupeerde oud-studenten, waarvan ik er zelf een ben de geleden schade terugkrijgen. Ik hoop dat er meerdere gedupeerde oud-studenten het met mij eens zijn en er wat aan gedaan kan worden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Is mijn ov-schuld bij DUO de schuld van mij school?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik begrijp dat uw zaak voor de rechter geweest is. Wat is dan precies de uitspraak geweest in uw zaak?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is mijn ov-schuld bij DUO de schuld van mij school?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wanneer was u afgestudeerd?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Is mijn ov-schuld bij DUO de schuld van mij school?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Over deze problematiek heeft de Nationale Ombudsman vorig jaar een uitgebreid rapport uitgebracht onder nummer 2017/040. Op de gelijknamige website van de Nationale Ombudsman onder de kop Publicaties/Rapporten en onderzoeken, kunt u dat rapport terugvinden, downloaden en bestuderen. Daar heeft u wel even tijd voor nodig om het goed te doorgronden. U weet daarna precies waar u aan toe bent.

Gesloten