LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenen bij Duo tijdens schuldsaneringstraject

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
pari88
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2012 17:28

Lenen bij Duo tijdens schuldsaneringstraject

Ongelezen bericht door pari88 »

Mijn situatie:
ik heb geen recht meer op studiefinanciering, maar ik moet nog een aantal jaren studeren voordat ik mijn diploma heb. Ook ben ik een langstudeerder. ik moet nu dus gaan lenen om mijn studie te kunnen betalen.
Doordat ik een hele hoge hypotheekschuld heb, heb ik mij aangemeld bij de schulhulpverlening.

De vraag:
Volgens mijn hulpverlener moet ik stoppen met mijn studie, maar mogen ze dat wel van mij vragen? is er er geen andere optie om mijn studie toch af te maken?

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door pari88 op 18 aug 2012 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Lenen bij Duo tijdens schuldsaneringstraject

Ongelezen bericht door Emmy75 »

pari88 schreef:Mijn situatie:
ik heb geen recht meer op studiefinanciering, maar ik moet nog een aantal jaren studeren voordat ik mijn diploma heb. Ook ben ik een langstudeerder. ik moet nu dus gaan lenen om mijn studie te kunnen betalen.
Doordat ik een hele hoge hypotheekschuld heb, heb ik mij aangemeld bij de schulhulpverlening.

De vraag:
Volgens mijn hulpverlener moet ik stoppen met mijn studie, maar mogen ze dat wel van mij vragen? is er er geen andere optie om mijn studie toch af te maken?
schulden van de DUO worden niet meegenomen in de schuldsanering, dan waarom doen ze zo moeilijk als ik nog wat leen?

alvast bedankt
Misschien omdat u geen nieuwe schulden mag maken. Dat staat doorgaans in de regels van een dergelijk traject.

Gesloten