LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tegemoetkoming scholieren / studiefinanciering

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
GbE
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2012 20:01

tegemoetkoming scholieren / studiefinanciering

Ongelezen bericht door GbE »

mijn dochter is in december 2011 18 geworden. 2012 is haar examenjaar en in september begint ze met een HBO opleiding. Wat ik begrijp heeft ze vanaf januari recht op tegemoetkoming scholieren maar wat ik niet begrijp is de relatie tussen de tegemoetkoming en de studiefinanciering (als die relatie er is)

1. Loopt de tegemoetkoming totdat ze de HBO opleiding start?
2. Heeft de uitbetaling van de tegemoetkoming ook nog consequenties voor de studiefinanciering?
bedrag?
maar ook de totale duur van de studiefinanciering?

Ik heb op de site DUO - IB Groep gekeken maar kom daar niet uit. Misschien kan iemand mij helpen.

groet

gBe

Assie65
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2012 19:05

Re: tegemoetkoming scholieren / studiefinanciering

Ongelezen bericht door Assie65 »

Er is geen relatie tussen beide. De tegemoetkoming scholieren kun je aanvragen over de maanden dat je geen kinderbijslag meer voor je kind ontvangt, maar je kind ook nog geen recht heeft op studiefinanciering. Ik kreeg vorig jaar voor mijn zoon ca.€ 100.00 per maand. Dit heeft geen invloed op de duur van de studiefinanciering. Ook niet op de hoogte van het bedrag.

GbE
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2012 20:01

Re: tegemoetkoming scholieren / studiefinanciering

Ongelezen bericht door GbE »

Assie

Dank voor je reactie

Gesloten