LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachtwoord KPN afgegeven.

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door scontra »

Mijn nichtje heeft het wachtwoord van haar KPN alles-in-een aansluiting aan een vriendin gegeven zodat die kon (even) internetten.
Wij hoorden dit afgelopen weekend op een verjaardagsfeestje.
Niemand van de aanwezigen reageerde hierop en ik (wijselijk) ook maar niet omdat ik niets weet van de mogelijke risico's die zij hiermee kan lopen. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig geworden van daar dat ik het hier maar vraag.

Mijn vraag: loopt zij door het afgeven van haar wachtwoord enig risico en zo ja, welke ?

Op voorhand bedankt voor uw reactie.

Vr.gr. Scontra

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Uiteraard loopt zij gevaar. Maar welk wachtwoord heeft zij gegeven, van de wifi? van het gast netwerk? van mijn KPN?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door scontra »

olaf79 schreef:Uiteraard loopt zij gevaar. Maar welk wachtwoord heeft zij gegeven, van de wifi? van het gast netwerk? van mijn KPN?
Naar naar ik begreep gaat het om het wachtwoord welke je moet invoeren om toegang te krijgen tot je aansluiting, het schijnt om een nogal groot wachtwoord bestaande uit cijfers en letters te gaan.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gewoon het wachtwoord van de wifi denk ik dan. Kan over het algemeen geen kwaad, zolang je het aan een bekende geeft, die je vertrouwt.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door lijfrente »

scontra schreef:Mijn nichtje heeft het wachtwoord van haar KPN alles-in-een aansluiting aan een vriendin gegeven zodat die kon (even) internetten.
Wij hoorden dit afgelopen weekend op een verjaardagsfeestje.
Niemand van de aanwezigen reageerde hierop en ik (wijselijk) ook maar niet omdat ik niets weet van de mogelijke risico's die zij hiermee kan lopen. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig geworden van daar dat ik het hier maar vraag.

Mijn vraag: loopt zij door het afgeven van haar wachtwoord enig risico en zo ja, welke ?

Op voorhand bedankt voor uw reactie.

Vr.gr. Scontra
Als die vriendin niet bij jouw nichtje is, is het WW ook waardeloos, want je moet bereik met het modem hebben en dat is alleen mogelijk in de omgeving van jouw nichtje.
Kan geen kwaad.
Alle gasten bij mij hebben toegang op mijn router met een gastaansluiting.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat zal het wachtwoord zijn waarmee je toegang krijgt tot het WiFi netwerk, en daarmee vergaat de wereld niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door bprosman »

Alle gasten bij mij hebben toegang op mijn router met een gastaansluiting
Mijn dochter heeft het als een QR code in een schilderijlijstje aan de muur hangen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het is toch vrij gebruikelijk om je WIFI wachtwoord aan je gasten te geven?

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door lijfrente »

GJvdZ schreef:Het is toch vrij gebruikelijk om je WIFI wachtwoord aan je gasten te geven?

Maar dat was niet de vraag van TS! :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wachtwoord KPN afgegeven.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij (on)terechte zorgen kun je het wachtwoord wijzigen.

Gesloten