LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DUO: terugbetaling in geval van schulden

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door D34M0N »

AlmaPereboom schreef:
03 nov 2020 18:35
Is het nu wachten op de deurwaarder waardoor de kosten steeds verder oplopen of zijn er nog wegen die hij kan bewandelen?
Allicht kunnen welgemeende excuses, vergezeld van een uitleg over de plotselinge financiële problemen vanwege de scheiding, helpen om toch nog in gesprek te komen met DUO.

Een mogelijke andere optie is schuldhulpverlening. Gezien de omstandigheden (schulden bij meerdere partijen en financiële gevolgen van scheiding) is dit wellicht sowieso handig, om wat ademruimte te krijgen op de korte termijn.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Shivers »

Allicht kunnen welgemeende excuses, vergezeld van een uitleg over de plotselinge financiële problemen vanwege de scheiding, helpen om toch nog in gesprek te komen met DUO.

Een mogelijke andere optie is schuldhulpverlening. Gezien de omstandigheden (schulden bij meerdere partijen en financiële gevolgen van scheiding) is dit wellicht sowieso handig, om wat ademruimte te krijgen op de korte termijn.
Ik verwacht niet dat DUO begrip heeft voor zijn scheiding immers de zoon is zelf gestopt met betalen en laat andere schuldeisers gewoon voorgaan.
Als ie netjes vooraf contact had opgenomen had ie het bedrag zo kunnen verlagen.

Alleen het rare is meneer was getrouwd en kon dan gemak 400 euro pm betalen nu heeft ie minder kosten en kan het niet, denk eerder dat meneer ff flink boven zijn stand is gaan leven en nu de problemen tegenkomt.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Shivers schreef:
05 nov 2020 15:55
Ik verwacht niet dat DUO begrip heeft voor zijn scheiding...
DUO is nu juist bij uitstek een schuldeiser die best flexibel is. Mits de juiste toon wordt gekozen en de juiste keuzes alsnog worden gemaakt.
Shivers schreef:
05 nov 2020 15:55
Alleen het rare is meneer was getrouwd en kon dan gemak 400 euro pm betalen nu heeft ie minder kosten en kan het niet, denk eerder dat meneer ff flink boven zijn stand is gaan leven en nu de problemen tegenkomt.
En hop, gewoon door met de vooroordelen :roll: In de echte wereld zorgen (v)echtscheidingen helaas voor enorme financiële problemen. Ik kan je uit zeer veel ervaring vertellen dat die heel wat groter zijn dan zeer veel mensen zich kunnen voorstellen. Je neem taan (!) dat TS nu minder kosten heeft. De realiteit is uiteraard vaak andersom.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Shivers »

Ik weet dat er veel vechtscheidingen zijn, 2 vechten 2 schuld, feit blijft men kent elkaar een week en gaat trouwen en samenwonen en binnen een jaar zijn ze ineens op elkaar uitgekeken dat is het grote probleem.
Het is tegenwoordig een trend praten doen we niet we scheiden gewoon, of nog erger we pakken er een kind bij misschien komt het dan wel goed.
I.p.v de problemen oplossen en uitpraten is dit een makkelijkere weg schijnbaar.

En DUO kan best flexibel zijn maar in mijn ogen heeft die zoon gewoon zijn kruit verschoten, dus anderen wel betalen en DUO niet zonder contact op te nemen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door kuklos »

Shivers schreef:
05 nov 2020 16:37
Ik weet dat er veel vechtscheidingen zijn, 2 vechten 2 schuld, feit blijft men kent elkaar een week en gaat trouwen en samenwonen en binnen een jaar zijn ze ineens op elkaar uitgekeken dat is het grote probleem.
Het is tegenwoordig een trend praten doen we niet we scheiden gewoon, of nog erger we pakken er een kind bij misschien komt het dan wel goed.
I.p.v de problemen oplossen en uitpraten is dit een makkelijkere weg schijnbaar.
Ongeacht of dit waar is, niets uit het bericht van TS wijst erop dat dit bij hun ook het geval is. Dus onthou je dan ook aangaande uitspraken hoe het bij de zoon van TS zou zijn gegaan.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Shivers schreef:
05 nov 2020 16:37
.. maar in mijn ogen heeft die zoon gewoon zijn kruit verschoten, dus anderen wel betalen en DUO niet zonder contact op te nemen.
Precies dat. Lekker uitgebreid je nieuwe huisje luxe inrichten en flink nieuwe schulden maken en dan is DUO de terreurorganisatie.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lowieze schreef:
04 nov 2020 11:44
breien schreef:
04 nov 2020 11:39
Uw zoon heeft schijnbaar het huis een beetje te mooi ingericht. Hij had al een schuld bij DUO.
Om het terreur van DUO te noemen vind ik niet op zijn plaats. Dan had uw zoon maar het huis karige moeten inrichten.
Wat een akelig vooroordeel. Wat heeft TS hier aan?
Er zijn forumleden die daar een sport aan hebben om andere forumleden af te katten. Zij bepalen even vanachter de computer wat anderen moeten doen of dat zij een te luxe levensstijl hebben zonder de situatie te kennen.
Zij komen niet eens op de gedachte dat de andere woning is ingericht met meubels uit een kringloopwinkel. Mogelijk is de zoon gescheiden omdat de ex teveel schulden maakt. Er zijn talloze situaties denkbaar waardoor schulden kunnen ontstaan.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Shivers »

Er zijn forumleden die daar een sport aan hebben om andere forumleden af te katten. Zij bepalen even vanachter de computer wat anderen moeten doen of dat zij een te luxe levensstijl hebben zonder de situatie te kennen.
Zij komen niet eens op de gedachte dat de andere woning is ingericht met meubels uit een kringloopwinkel. Mogelijk is de zoon gescheiden omdat de ex teveel schulden maakt. Er zijn talloze situaties denkbaar waardoor schulden kunnen ontstaan.
Zoon had ook bij moeder kunnen gaan wonen simpel zat.
Feit blijft dat men tegenwoordig al trouwt als men elkaar net kent en als er dan wat aan de hand is gaan we maar scheiden praten doen we niet meer.

En natuurlijk zijn er situaties waardoor schulden kunnen ontstaan dat ontkent niemand, maar als je dan zelf beslist dat je DUO maar niet meer betaald en anderen wel die naderhand zijn gekomen, zonder enig contact met DUO mag je van mij heel hard op de blaren gaan zitten.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
05 nov 2020 16:54
Shivers schreef:
05 nov 2020 16:37
.. maar in mijn ogen heeft die zoon gewoon zijn kruit verschoten, dus anderen wel betalen en DUO niet zonder contact op te nemen.
Precies dat. Lekker uitgebreid je nieuwe huisje luxe inrichten en flink nieuwe schulden maken en dan is DUO de terreurorganisatie.
Het tegen beter weten in blijven hangen in aannames jouwerzijds is net zo onzinnig als de kretologie van TS.
Shivers schreef:
05 nov 2020 17:17
Zoon had ook bij moeder kunnen gaan wonen simpel zat.
Feit blijft dat men tegenwoordig al trouwt als men elkaar net kent en als er dan wat aan de hand is gaan we maar scheiden praten doen we niet meer.
Alweer: niets meer dan aannames en vooroordelen. Kap daar eens mee.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Shivers »

Niks aannames.

De moeder zegt zelf HIJ MOEST gaan huren NEE dat is een KEUS.
Net zoals het niet betalen van DUO een KEUS is.

Dat zijn geen aannames maar feiten.

Evenals als scheiden i.p.v. problemen oplossen das ook een KEUS.

Dat de waarheid soms hard is voor sommige is eenmaal een feit.

HansdenVB

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door HansdenVB »

AlmaPereboom schreef:
03 nov 2020 18:35
Mijn zoon is net gescheiden, heeft een ander huis moeten huren en inrichten, zodoende zijn er schulden ontstaan. Die is hij aan het aflossen; echter bij DUO staat er ook nog een groot bedrag open. Hij heeft het financieel tot nu toe kunnen redden door de verplichte betalingen aan DUO even stop te zetten. Het gaat om € 400 per maand - een veel te hoog bedrag voor nu gezien het bedrag wat hij maandelijks al betaalt aan andere schuldeisers. Maar DUO kijkt alleen naar wat hij verdient en niet naar de financiele lasten van andere schuldeisers. Hij heeft al overlegd met DUO maar die beroepen zich alleen op de regels, stellen zich keihard op en denken niet mee. Is het nu wachten op de deurwaarder waardoor de kosten steeds verder oplopen of zijn er nog wegen die hij kan bewandelen? Zelf begint hij behoorlijk depressief te raken van dit vooruitzicht...
Een goede moeder had zoon lief verteld dat hij geen nieuwe schulden zou moeten maken en al helemaal niet als je daardoor andere schulden niet meer kan aflossen sorry maar ik zie dit toch echt ook als falen van de moeder.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Shivers schreef:
05 nov 2020 15:55
Alleen het rare is meneer was getrouwd en kon dan gemak 400 euro pm betalen nu heeft ie minder kosten en kan het niet, denk eerder dat meneer ff flink boven zijn stand is gaan leven en nu de problemen tegenkomt.
Niet gek toch? Een huurhuis kost al gauw 6-700 euro per maand. Als je dat met 2 inkomens of met 1 inkomen moet betalen, dat scheelt veel.

Ik denk dat je samenwonend goedkoper uit bent. 2 inkomens, 1 woning. Bij een scheiding zijn het 2 inkomens en 2 woningen. De vaste lasten zijn dus flink gestegen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
05 nov 2020 17:20
(...)
Alweer: niets meer dan aannames en vooroordelen. Kap daar eens mee.
Nou inderdaad :roll: wat een gepraat over iets waar we verder geen fluit van weten .
Da.s gewoon niet fair t/o moeder en zoon. :x

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door juliomariner »

HansdenVB schreef:
05 nov 2020 17:47
AlmaPereboom schreef:
03 nov 2020 18:35


Een goede moeder had zoon lief verteld dat hij geen nieuwe schulden zou moeten maken en al helemaal niet als je daardoor andere schulden niet meer kan aflossen sorry maar ik zie dit toch echt ook als falen van de moeder.
Hou toch op, we hebben het over een volwassen persoon

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door juliomariner »

Shivers schreef:
05 nov 2020 16:37
Ik weet dat er veel vechtscheidingen zijn, 2 vechten 2 schuld, feit blijft men kent elkaar een week en gaat trouwen en samenwonen en binnen een jaar zijn ze ineens op elkaar uitgekeken dat is het grote probleem.
Het is tegenwoordig een trend praten doen we niet we scheiden gewoon, of nog erger we pakken er een kind bij misschien komt het dan wel goed.
I.p.v de problemen oplossen en uitpraten is dit een makkelijkere weg schijnbaar.

En DUO kan best flexibel zijn maar in mijn ogen heeft die zoon gewoon zijn kruit verschoten, dus anderen wel betalen en DUO niet zonder contact op te nemen.
Waarom blijft u maar doorgaan met uw totaal off topic stokpaardje?

HansdenVB

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door HansdenVB »

juliomariner schreef:
05 nov 2020 18:36
HansdenVB schreef:
05 nov 2020 17:47
AlmaPereboom schreef:
03 nov 2020 18:35


Een goede moeder had zoon lief verteld dat hij geen nieuwe schulden zou moeten maken en al helemaal niet als je daardoor andere schulden niet meer kan aflossen sorry maar ik zie dit toch echt ook als falen van de moeder.
Hou toch op, we hebben het over een volwassen persoon
En toch loopt moeder hier te janken over de terreur van DUO terwijl alles gewoon eigen schuld is van de zoon en zijn slechte keuzes.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Shivers »

@Hans,

Maar dat mag je tegen de gevestigde orde hier niet zeggen die denken dat ze het alleenrecht hier hebben en dat ze altijd gelijk hebben.

Denk je anders dan is het niet waar, als hun het zeggen dan wel.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door Erthanax »

HansdenVB schreef:
05 nov 2020 19:15
En toch loopt moeder hier te janken over de terreur van DUO terwijl alles gewoon eigen schuld is van de zoon en zijn slechte keuzes.
Shivers schreef:
05 nov 2020 19:22
@ Hans

Maar dat mag je tegen de gevestigde orde hier niet zeggen die denken dat ze het alleenrecht hier hebben en dat ze altijd gelijk hebben.

Denk je anders dan is het niet waar, als hun het zeggen dan wel.
Shivers, uw bewering is onjuist. Als u de reacties vanaf het begin leest, kunt u zien dat veel vaste forumleden vinden dat zoon deze situatie zelf veroorzaakt heeft.

HansdenVB

Re: DUO: terugbetaling in geval van schulden

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Shivers wilt u mij en mijn reacties niet in uw gestook hier betrekken daar heb ik geen behoefte aan.

Gesloten