LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ouders gescheiden, vader samenwonend inkomen

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
notcyf
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2018 15:44

Ouders gescheiden, vader samenwonend inkomen

Ongelezen bericht door notcyf »

Ik heb een probleem bij het aanvragen van het DUO. Namelijk:

Ik moet het verzamelinkomen invullen van mijn biologisch ouders. Mijn moeder kan ik buiten beschouwing houden door ontzegging van gezag toen ik 12 was(Hier heb ik een beschikking van de rechtbank voor klaarliggen), maar mijn vader moet ik wel invullen, ook als ik amper met hem contact heb gehad, maar toch wel enigszins contact door Jeugdzorg, dus hem kan ik niet buiten beschouwing houden.

Nou hier is het probleem dat ik heb: Mijn vader is samenwonend met iemand en het verzamelinkomen van de belastingdienst wordt gedeeld met wie hij samenwoont(een persoon die ik helemaal niet ken).

Moet ik nu het hele verzamelinkomen van mijn vader en zijn partner invullen?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ouders gescheiden, vader samenwonend inkomen

Ongelezen bericht door Lowieze »

notcyf schreef:Ik heb een probleem bij het aanvragen van het DUO. Namelijk:

Ik moet het verzamelinkomen invullen van mijn biologisch ouders. Mijn moeder kan ik buiten beschouwing houden door ontzegging van gezag toen ik 12 was(Hier heb ik een beschikking van de rechtbank voor klaarliggen), maar mijn vader moet ik wel invullen, ook als ik amper met hem contact heb gehad, maar toch wel enigszins contact door Jeugdzorg, dus hem kan ik niet buiten beschouwing houden.

Nou hier is het probleem dat ik heb: Mijn vader is samenwonend met iemand en het verzamelinkomen van de belastingdienst wordt gedeeld met wie hij samenwoont(een persoon die ik helemaal niet ken).

Moet ik nu het hele verzamelinkomen van mijn vader en zijn partner invullen?
Nee, het gaat DUO om het inkomen van 2 jaar geleden van je biologische ouders. Mocht e.e.a. niet duidelijk zijn bij DUO, dan vragen zij zelf de gegevens op bij de belastingdienst. Overigens krijgen je ouders hierover bericht van DUO.

notcyf
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2018 15:44

Re: Ouders gescheiden, vader samenwonend inkomen

Ongelezen bericht door notcyf »

Ik vind het niet echt duidelijk omdat het verzamelinkomen van mijn vader bij de belastingdienst INCLUSIEF zijn partner is. Op de site van DUO staat hier helemaal niks over als een van je ouders een fiscale partner heeft waar je niks mee te maken hebt(altijd bij mijn moedee geleefd en nooit contact gehad met de familie van mjn vader naast hemzelf).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ouders gescheiden, vader samenwonend inkomen

Ongelezen bericht door kweenie »

notcyf schreef:Ik vind het niet echt duidelijk omdat het verzamelinkomen van mijn vader bij de belastingdienst INCLUSIEF zijn partner is.
Ook als ze fiscaal partners zijn en misschien ook gezamenlijk aangifte doen, blijft het inkomen van je vader nog steeds het inkomen van je vader. En het inkomen van zijn nieuwe partner blijft apart op de aangifte het inkomen van zijn partner. Het is dus niet zo dat die inkomens ineens op één hoop gegooid zouden worden.

Gesloten