LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studentreisproduct niet meer inzetbaar na gebruik lening

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
tijmen1993
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2020 22:49

Studentreisproduct niet meer inzetbaar na gebruik lening

Ongelezen bericht door tijmen1993 »

Ik zal eerst even mijn situatie schetsen.

Ik deed 5 jaar over mijn bachelor op het HBO. Hier heb ik 5 jaar studiefinanciering voor gebruikt en 5 jaar Studenten-reisproduct.

Ik ben met een master begonnen, die bestaat uit een pre-master + 2 jaar master. https://duo.nl/particulier/opleiding-st ... n-doen.jsp

Halverwege de pre-master heb ik mijn lening aangezet en bewust niet mijn studenten-reisproduct. Dus nu in totaal 5 jaar en 7 maanden studiefinanciering(lening) en nog steeds 5 jaar Studenten-reisproduct.

In mijn 2 jarige master direct vanaf augustus mijn studiefinanciering en Studenten-reisproduct aangezet. Nu dus het bericht gehad dat ik geen recht meer heb vanaf Februari op mijn Studenten-reisproduct. Ik heb hierover gebeld en het blijkt dat de maanden van het Studenten-reisproduct ook naar beneden, ondanks niet aanzetten, gaat. Ik heb hier verder niets over op internet/duo kunnen vinden.

Ik vind dit vreemd en vraag mij af of mensen hier eerder last van gehad hebben. Voor mijn gevoel heb ik gewoon nog recht op het studentenreis-product tot het einde van het jaar. Wat zouden jullie hieraan doen, heeft het zin om een bezwaarbrief te schrijven?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Studentreisproduct niet meer inzetbaar na gebruik lening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bezwaar maken mag en kan altijd, maar Duo moet u zo kunnen zeggen waar dat in de regels staat.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Studentreisproduct niet meer inzetbaar na gebruik lening

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is niet zo dat je de OV kaart zomaar uit of aan kunt zetten en dat je daarmee het recht op de OV kaart zou kunnen uitstellen. Het recht op die kaart blijft gewoon bestaan (en de maanden recht op de kaart nemen dus ook af), ook als je bewust de kaart niet aanvraagt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Studentreisproduct niet meer inzetbaar na gebruik lening

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een studente die na 2 jaren op nieuwe huidige regels maximaal leende had 3e jaar gestopt, en haar OV verviel toen ook gelijk!
In 4e jaar weer gestart en ging prima, nu met Master bezig en inderdaad is de OV naast een studie plicht ook gekoppeld aan de lening.

In 3e jaar veel op fiets gedaan, maar haar maximaal lenen en sparen en dan een jaar zonder is dus voor de maximale leen tijd wel rendabel.
Wel had ze een Extra accu nodig in de fietstas voor haar E bike omdat ze meer dan 70 Km van haar ouders woonde.

Duo heeft inderdaad onduidelijke regels, en het mag helaas!

Gesloten