LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studie financiering/OV schuld

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
jeroenwes
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2017 11:21

Studie financiering/OV schuld

Ongelezen bericht door jeroenwes »

Hallo iedereen,

In juli van dit jaar heb ik mijn diploma MBO 3 gehaald, Ik heb me hierna meteen weer aangemeld voor een opleiding.
Helaas kreeg ik een bericht dat de opleiding vol zit, vervolgens heb ik meteen mijn OV chipkaart stopgezet en gekeken of mijn studiefinanciering nog liep. Dit stond niet meer aan en heeft school dus stopgezet.
Nu heb ik 15 september een brief gekregen van DUO Hierin staat:

Vanaf augustus 2017 heb je geen recht meer op studiefinanciering, omdat je niet (meer) voltijd studeert.
Je hebt € 82,30 teveel ontvangen.

Je recht op een studentenreisproduct is (deels) vervallen. Hierdoor is een ov-schuld ontstaan van € 194,00


Omdat ik in januari weer begin met een opleiding, kan ik hiervoor dan bezwaar indienen?

Met vriendelijke groet,
Jeroen Wes

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Studie financiering/OV schuld

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jeroenwes schreef:Hallo iedereen,

In juli van dit jaar heb ik mijn diploma MBO 3 gehaald, Ik heb me hierna meteen weer aangemeld voor een opleiding.
Helaas kreeg ik een bericht dat de opleiding vol zit, vervolgens heb ik meteen mijn OV chipkaart stopgezet en gekeken of mijn studiefinanciering nog liep. Dit stond niet meer aan en heeft school dus stopgezet.
Nu heb ik 15 september een brief gekregen van DUO Hierin staat:

Vanaf augustus 2017 heb je geen recht meer op studiefinanciering, omdat je niet (meer) voltijd studeert.
Je hebt € 82,30 teveel ontvangen.

Je recht op een studentenreisproduct is (deels) vervallen. Hierdoor is een ov-schuld ontstaan van € 194,00


Omdat ik in januari weer begin met een opleiding, kan ik hiervoor dan bezwaar indienen?

Met vriendelijke groet,
Jeroen Wes
Op welke grond wil je dan bezwaar maken? Je hebt studiefinanciering over augustus onterecht ontvangen en je gaat in janauri pas weer studeren.

Gesloten