LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studiefinanciering geminderd

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
ProudMommy
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2018 10:51

Studiefinanciering geminderd

Ongelezen bericht door ProudMommy »

ik zou jullie even gerust stellen over het probleem van jullie. Ik ben begonnen met Mn rijbewijs omdat dat kon met mijn studiefinanciering. Ook ben ik net 2 maanden geleden moeder geworden van een klein wondertje❤️ Daar ben ik super blij mee. Nu even over mijn probleem. Ik ben 20 jaar. Ik kreeg €419,98 studiefinanciering. Door een fout van de bewindvoerder van mijn moeder, bij mijn moeders loon enzo is mijn studiefinanciering gezakt naar €82,56. Hiervan moet ik voor mijn zoontje zorgen, verzekeringen betalen en proberen om mijn rijbewijs af te betalen. Gelukkig kon ik bij mijn moeder even intrekken tijdelijk, wel op zolder met een kleine en Mn vriend. Volgens mij is jullie probleem dan nog niet zo erg ? Mijn moeder leeft voor €60 in de week dus die kan ook niet financieel bijspringen.
Liefs,
Van mij

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Studiefinanciering geminderd

Ongelezen bericht door yan »

En je vriend; die kan toch ook best wat bijbetalen?
Wellicht eerst eens nadenken en rekenen voordat je aan kinders begint.
Studiefinanciering is voor je studie, en niet voor de kleine: Dus die zou daar ook geen rekening mee hoeven te houden.

Wellicht kun je zorgen dat de bewindvoerder de fout hersteld / geef dit aan bij duo, zodat je weer het oude bedrag krijg.
Of leen wat extra bij bij duo zodat je wel kan rondkomen.

Daarnaast hebben we ook nog kindertoeslag, zorgtoeslag, huurtoeslag en weet ik wat voor toeslagen: met een middagje toeslagen zoeken kom je al weer flink wat euro's per maand verder.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Studiefinanciering geminderd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Over welk probleem van “jullie” hebt u het dan?

mh73

Re: Studiefinanciering geminderd

Ongelezen bericht door mh73 »

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat studiefinanciering bedoeld is om je studie te financieren. Dom van mij.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Studiefinanciering geminderd

Ongelezen bericht door witte angora »

ProudMommy schreef:ik zou jullie even gerust stellen over het probleem van jullie. Ik ben begonnen met Mn rijbewijs omdat dat kon met mijn studiefinanciering. Ook ben ik net 2 maanden geleden moeder geworden van een klein wondertje❤️ Daar ben ik super blij mee. Nu even over mijn probleem. Ik ben 20 jaar. Ik kreeg €419,98 studiefinanciering. Door een fout van de bewindvoerder van mijn moeder, bij mijn moeders loon enzo is mijn studiefinanciering gezakt naar €82,56. Hiervan moet ik voor mijn zoontje zorgen, verzekeringen betalen en proberen om mijn rijbewijs af te betalen. Gelukkig kon ik bij mijn moeder even intrekken tijdelijk, wel op zolder met een kleine en Mn vriend. Volgens mij is jullie probleem dan nog niet zo erg ? Mijn moeder leeft voor €60 in de week dus die kan ook niet financieel bijspringen.
Liefs,
Van mij
Toch wat vraagjes en gedachten aan jou, van mij. Of aan 'van mij', van mij. Geen idee eigenlijk.
- Waarom zou je ons gerust stellen?
- Leuk dat je je rijbewijs gehaald hebt, heb je nu ook een auto?
- Gaaf dat je moeder bent geworden!
- Wat vervelend, van die studiefinanciering.
- Heeft je vriend ook een inkomen?
- Lief dat je met je vriend en de kleine op zolder bij je moeder kunt wonen. Doet me denken aan 60 jaar geleden, toen ging het ook zo.
- Welk probleem zouden wij hebben dat dan niet zo erg is?
- Heb je ook nog een vraag waar het forum je mee kan helpen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Studiefinanciering geminderd

Ongelezen bericht door moederslink »

ProudMommy schreef: ik zou jullie even gerust stellen over het probleem van jullie Ik ben begonnen met Mn rijbewijs omdat dat kon met mijn studiefinanciering. Ook ben ik net 2 maanden geleden moeder geworden van een klein wondertje❤️ Daar ben ik super blij mee. Nu even over mijn probleem. Ik ben 20 jaar. Ik kreeg €419,98 studiefinanciering. Door een fout van de bewindvoerder van mijn moeder, bij mijn moeders loon enzo is mijn studiefinanciering gezakt naar €82,56. Hiervan moet ik voor mijn zoontje zorgen, verzekeringen betalen en proberen om mijn rijbewijs af te betalen. Gelukkig kon ik bij mijn moeder even intrekken tijdelijk, wel op zolder met een kleine en Mn vriend. Volgens mij is jullie probleem dan nog niet zo erg ? Mijn moeder leeft voor €60 in de week dus die kan ook niet financieel bijspringen.
Liefs,
Van mij
Wie moet je geruststellen en over welk probleem? :roll:

Als jullie met 3 personen inwonen bij jouw moeder verandert uiteraard de financiële situatie zowel van moeder als van jouzelf.
En vriendlief ....heeft hij inkomen?
Al met al is het nu zaak om de financiën , ook de stufi dus , samen met de bewindvoerder eerlijk en goed in kaart te brengen en te zorgen dat er geld gegenereerd gaat worden om de kosten van het huishouden, de baby, de studie en het rijbewijs etc etc te kunnen gaan betalen.
Bij moeder op zolder blijven wonen lijkt mij ook niet iets voor de lange termijn , dus jullie , je vriend en jij, moeten flink aan de bak om het financiëel op de rit te krijgen.
De baby was misschien niet gepland , maar hij/ zij is er nu eenmaal en bij deze van harte gefeliciteerd met jullie kindje.
En wat is je vraag ?

stofzuigertje

Re: Studiefinanciering geminderd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zonder geld en rijervaring is de WA verzekering voor een auto erg duur, dus dat word af en toe huren.....

En de studie zal wel stoppen met kind dus geen inkomsten... of laat je oma oppassen?

Een zolder is geen woonruimte dus kijk even of er wel woningen leverbaar zijn en zelfstandig wonende kun je wel eens bijstand krijgen, maar of dit voor het kind goed is.... en niet afgemaakte studie en geld uitgeven en denken dat het kan.... dan loop je vast in deze problemen tijdens deze Natuurkunde studie met als resultaat een baby!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Studiefinanciering geminderd

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Zonder geld en rijervaring is de WA verzekering voor een auto erg duur, dus dat word af en toe huren.....

En de studie zal wel stoppen met kind dus geen inkomsten... of laat je oma oppassen?

Een zolder is geen woonruimte dus kijk even of er wel woningen leverbaar zijn en zelfstandig wonende kun je wel eens bijstand krijgen, maar of dit voor het kind goed is.... en niet afgemaakte studie en geld uitgeven en denken dat het kan.... dan loop je vast in deze problemen tijdens deze Natuurkunde studie met als resultaat een baby!
TS komt niet in aanmerking voor volledige bijstand. Het is al met al een heel erg onhandige situatie.

Vriend moet maar gaan werken dan en zorgen dat hij huur kan betalen. Misschien kan de topicstarter dan wel haar studie afmaken terwijl moeder (oma van kind) dan oppast ofzo. Als er een bewindvoerder is zal er wel schuldenproblematiek zijn. Als moeder niet werkt kan ze dus voor het kleinkind zorgen terwijl TS naar colleges gaat en gaat werken aan haar toekomst zodat ze uiteindelijk wel voor haar eigen kind kan zorgen.

stofzuigertje

Re: Studiefinanciering geminderd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welke opleiding en zijn er kansen op de arbeidsmarkt.... naast de opgebouwde je zou moeten terug betalen is ook de kans op werk van belang om
later beter inkomen te krijgen.

Kunst of Geschiedenis, dat leverde vrijwel niets op, zorg of techniek juist wel.....

Gesloten