LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Later pas realiseren dat je recht heb dat je geld ontvangt?

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
moshi
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2008 09:29

Later pas realiseren dat je recht heb dat je geld ontvangt?

Ongelezen bericht door moshi »

Mijn ouders hebben allebei ongeneeslijke ziekte. Op mijn 18e wist ik niet zoveel hoe de vork aan de steel zit. Dus heb een klein leninkje via de IB genomen met een bijbaan.

Drie jaar gestudeerd met 1 diploma en 1 jaar verprutst ging ik werken, ik raakte meerdere keren werkloos omdat ik niet zoveel werkervaring had. Het is gewoon wederom pech.

Ik kreeg verkering met een jongen (inmiddels mijn man) en zijn ouders hadden me geholpen met m'n administratie. Het bleek: ik had recht op een uitkering die tijden en kreeg naast mijn baan bij de supermarkt, veel geld opeens.

De jaren dat ik heb gestudeerd had ik ook geen geld ontvangen. Met wie ik gesproken van de ib zei tegen mij dat ik recht heb op een studiebeurs al die jaren. Ik snap er niet veel van.

Dus al die tijden heb ik enorm hard gewerkt voor m'n geld en zat dagen ook krap. Maar het is wel fijn om te horen.

Ik denk dat ik met het geld iets leuks ga doen met mijn ouders. Geld is noodzakelijk maar niet het allerbelangrijkst. Gezondheid is het allerbelangrijkst, ik hoop dat mensen dat een keer realiseren. En je moet van de kleine dingen genieten.

Heeft iemand 'dat ook gehad, later gerealiseerd dat je geld krijgt?

Marcella_2008
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2008 13:00

Re: Later pas realiseren dat je recht heb dat je geld ontvangt?

Ongelezen bericht door Marcella_2008 »

Ik denk niet dat veel studerenden hetzelfde hebben als jij omdat (bijna) iedereen weet dat je recht hebt op, in ieder geval een thuiswonende, beurs en ov-jaarkaart als je studeert.

Wel komt het eens voor dat mensen de prestatiebeurs in eerste instantie op 0,00 euro zetten en deze in zijn geheel laten uitbetalen wanneer ze hun diploma hebben behaald en dus weten dat het een gift zal zijn.

Ben blij voor je dat je nog zoveel geld krijgt van de IBG maar als je wél onder de prestatiebeurs valt/viel en je hebt geen diploma gehaald voor de studieduur van je studie dan zul je dit terug moeten gaan betalen.

Gesloten