LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlegging peiljaar kleine zelfstandigen

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Aandacht
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2009 13:03

verlegging peiljaar kleine zelfstandigen

Ongelezen bericht door Aandacht »

Door de krediet crisis is mijn inkomen als kleine zelfstandige terug gevallen naar nul!. Om deze reden heb ik een verlegging van het peiljaar aangevraagd bij de IBG. Helaas gingen zij hier niet mee akkoord omdat ze de inkomen schommelingen als een normaal gevolg zien van de wijze van inkomensverwerving. Hiertegen heb ik bezwaar aangetekend omdat ik de krediet crisis, die hier als oorzaak aan ten grond ligt, geen normaal bedrijfsrisico vindt. Banken en spaarders die slachtoffer zijn van de krediet crisis worden geholpen maar kleine zelfstandigen moeten het maar uitzoeken.
Wie kent dit probleem nog meer? Graag zou ik met meer mensen in deze situatie in verweer gaan bij de IBG. Wie wil hier aan mee doen?
Sandra

leerhuys
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2010 14:38

Re: verlegging peiljaar kleine zelfstandigen

Ongelezen bericht door leerhuys »

Hai sandra,

ik ken het. Heb in 2005 een burnout gehad. Kelderde mijn inkomsten. Ik krabbelde beetje bij beetje overeind. Echter, ze wilde maar steeds 168 euro per maand hebben om de lening af te betalen terwijl ik onder het bijstandnivo leefde.

Als zelfstandige heb ik ook last gehad van verkeerde trots. Heb nooit een uitkering aangevraagd maar heb mijn spaargeld opgegeten. Bij een burnout denk je natuurlijk ook niet helder, maar niemand die je helpt.

Steeds bleef ik ze schijven en steeds kreeg ik een incasso. Ik heb nu veel regelingen lopen bij een incasso. Het slaat nergens op!! Ze zorgen alleen maar dat ik meer kosten krijg. MAAR WIE LUISTERT ER NOG IN NEDERLAND?????

VAndaag kreeg ik een incasso van 1500 euro. Ze snappen nog steeds mijn brieven niet die smeken om een aanpassing.
Ben alleenstaande moeder met kind. Zit nu overspannen thuis. Heb nu wel een ziekeuitekering omdat ik vorig jaar in loondienst was. Het is zo minimaal dat ik nauwelijks uitkom. But Who gives a ****?

HEB JARENLANG BELASTING BETAALD. Nu het even slecht met mij gaat bedolven ze mij met incasso's.

DAT IS NEDERLAND> NIETS OM TROTS OP TE ZIJN!!!!!!!!

Gesloten