LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stufi

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
I. Leemeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:58

stufi

Ongelezen bericht door I. Leemeijer »

Over klachten betreffende de IB-Groep
Laatst gewijzigd door I. Leemeijer op 12 feb 2007 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: stufi

Ongelezen bericht door antonh »

Ik plaats hier de ervaring van mijn dochter met het IBG in de periode 2005-2006 betreffende de betaling van het studie geld.

vandaag ontving ik een brief als antwoordt op mijn schrijven van 17 december 2005 waarin ik vraag voor een regeling voor betaling van de studie kosten.
Ik heb meteen gebeld met 050-5997755, waarbij ik de heer Barents aan de lijn kreeg.
Ik heb hem uitgelegd hoe de situatie is hier thuis, mijn ouder krijgen een uitkering door werkloosheid en daar door hebben we het niet royaal, minimum uitkering.
Van mijn studie financiering gaat dus een groot gedeelte naar ziektekosten verzekeringen en bijkomende dingen.
Ik heb ook nog een bijbaantje.
Maar dat is te weinig om die 949,-- in eens te betalen. En ook om in 4 termijnen te betalen.
Rond 11 oktober heb ik al eens telefonisch contact gehad met uw kantoor en de juffrouw vertelde dat ik maar moest afwachten.
Begin december ontving ik weer een brief over de betaling en daarop heb ik een brief op 17 december 2005 naar uw kantoor gestuurd,
Op deze brief heb ik nu geen antwoordt gekregen.
Op 17 januari had ik weer een brief gestuurd waarop ik nog geen antwoordt heb gekregen.
Nu komt mijnheer Barents wel met een heel rare optie als ik niet kan betalen,
“STOPPEN MET MIJN STUDIE!!”.
Dit vindt ik wel een vreemde optie, de telefoon stond op meeluisteren en mijn ouders hebben dit dus ook gehoord.
Hij ontkende het meteen toen mijn vader aan de telefoon kwam.
Een oplossing had hij niet want ik had te laat gereageerd?
Ik heb 11 oktober gebeld, 17 december en 17 januari een brief gestuurd.
De termijn van beantwoording van brieven bij het IBG was 4 tot 8 weken zij Barents.
Wat kan ik nu doen?
Ik betaalde mijn studie al iederemaand met 125,-- .
Stoppen met de studie is natuurlijk geen optie zoals Barents zei aan de telefoon.
In heel het land zijn ze alles aan het doen om de mensen op school te houden en te zorgen dat ze diploma’s krijgen, de gemeente’s en regering doet dat.
En nu verteld Barents, “STOP DAN MAAR MET DE STUDIE!!”
Een oplossing wist hij ook niet dan alleen die onzinnige, en betalen moest ik, anders komt er een deurwaarder.
En gaan werken is momenteel geen optie met de hoge werkloosheid onder de jongeren en zeker niet als je nog geen diploma’s hebt doordat je de studie afgebroken hebt.
Maar ik weet niet hoe ik dat dan betalen moet en waarvan zoveel studiebeurs heb ik ook niet.
Wat moet ik nu doen?
Er is ook met de deurwaarder gedreigt.
En ik heb ook een dwangbevel gehad via de deurwaarder.


En zoals te verwachten is het dit jaar weer hetzelfde.
Ik betaal van af oktober maar dat is niet voldoende volgen IBG.
Ineens betalen of in de termijnen die zij voorschrijven.
Nu is weer met de deurwaarder gedreigt.
Ik moet nog 300 betalen maar de deurwaarder komt er alweer aan.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: stufi

Ongelezen bericht door Anastasia »

Helaas kun je beter deze vraag bij de Vara stellen, op Kassa.vara.nl kun je een expert vinden wiens vrouw bij IBG werkt, en hij is jurist!

Daar vind je wel gelijke problemen en de oplossingen..

Helaas is hier weinig te vinden, dus ik moet je doorsturen, ik weet er zelf niets van een geef liever dit doorstuur advies als foute antwoorden,

ik ben tenslotte geen IBG medewerkster....

Ladydive
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:03

Re: stufi

Ongelezen bericht door Ladydive »

dit is een niet terechte opmerking van de ibg je mag best je lesgeld in meerder termijnen betalen. zorg dat je elke maand op tijd een stuk betaald dan is er niets aan de hand! maar let op! sla ook geen maand over want dan is het hommeles..

succes

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: stufi

Ongelezen bericht door lucrecia »

Voor de duidelijkheid kan je bij de IBG max in 6 termijnen lesgeld betalen.

Gesloten