LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde eind datum school

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Katherine Ausma
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2018 11:32

verkeerde eind datum school

Ongelezen bericht door Katherine Ausma »

Mijn opleidingsinstituut heeft zonder mijn medeweten de einddatum van mijn opleiding een maand vervroegd terwijl mijn opleiding/stage nog niet was voltooid. De einddatum was 31-7-2017 en de is vervroegd naar 30-6-2017 terwijl mijn stage nog gaande was tot 7-7-2017 en de diplomering 11-7-2017.Waardoor ik nu studiefinanciering moet terugbetalen en een OV schuld heb van 291 euro. Hoe kan ik de einddatum aanpassen zonder dat ik daar bericht van heb gehad en mijn opleiding nog niet ten einde is. Ik heb dan ook per1-8-2017 mijn OV stopgezet volgens berichten die DUO mij heeft gestuurd zou dat ruim op tijd moeten zijn. Ik heb dan ook naar eer en geweten gehandeld en deze schuld zou mijn dan ook moeten worden kwijt gescholden.

ik heb contact opgenomen met DUO en die zeggen dat de school moet de datum van mijn diploma aanpassen, school heeft de fout gemaakt. De datum op mijn diploma is 30-06-2017 maar moest nog mij stage lopen tot 7-7-2017 dus dan zou ik onverzekerd mijn stage hebben gedaan.

Ik vind dit een hele vervelende situatie omdat ik het met hart en ziel de opleiding heb gedaan. De rechtbank heeft besloten dat ik moet betalen omdat dit mijn schuld zou zijn.En word nu gestraft met hun fout.

Ik hoop dat u mij kan helpen dit op te lossen, de opleidingsinstituut Noorderpoort College kan of wil mij niet helpen. Heb altijd mij werk/stage gedaan zonder een dag te verzuimen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: verkeerde eind datum school

Ongelezen bericht door grun »

Katherine Ausma schreef:De rechtbank heeft besloten dat ik moet betalen omdat dit mijn schuld zou zijn.
Heeft de rechter ook een reden gegeven waarom hij dat vindt?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: verkeerde eind datum school

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de rechtbank al een uitspraak heeft gedaan, hoe zouden wij hier u dan nog kunnen helpen?

Maar neem eens contact op met de Ombudsman, niet geschoten is altijd mis.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: verkeerde eind datum school

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

De ombudsman mag niet reageren op rechterlijke uitspraken.

stofzuigertje

Re: verkeerde eind datum school

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft 1 maand uitbetaald gekregen voor maar 7 laatste dagen... op 30 juni was ook mogelijk geweest en je bent iets te laat met protest....

Na examen had daar juiste datum op moeten staan.... en die klacht is nu over tijd helaas.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verkeerde eind datum school

Ongelezen bericht door witte angora »

Katherine Ausma schreef:Mijn opleidingsinstituut heeft zonder mijn medeweten de einddatum van mijn opleiding een maand vervroegd terwijl mijn opleiding/stage nog niet was voltooid. De einddatum was 31-7-2017 en de is vervroegd naar 30-6-2017 terwijl mijn stage nog gaande was tot 7-7-2017 en de diplomering 11-7-2017.Waardoor ik nu studiefinanciering moet terugbetalen en een OV schuld heb van 291 euro. Hoe kan ik de einddatum aanpassen zonder dat ik daar bericht van heb gehad en mijn opleiding nog niet ten einde is. Ik heb dan ook per1-8-2017 mijn OV stopgezet volgens berichten die DUO mij heeft gestuurd zou dat ruim op tijd moeten zijn. Ik heb dan ook naar eer en geweten gehandeld en deze schuld zou mijn dan ook moeten worden kwijt gescholden.

ik heb contact opgenomen met DUO en die zeggen dat de school moet de datum van mijn diploma aanpassen, school heeft de fout gemaakt. De datum op mijn diploma is 30-06-2017 maar moest nog mij stage lopen tot 7-7-2017 dus dan zou ik onverzekerd mijn stage hebben gedaan.

Ik vind dit een hele vervelende situatie omdat ik het met hart en ziel de opleiding heb gedaan. De rechtbank heeft besloten dat ik moet betalen omdat dit mijn schuld zou zijn.En word nu gestraft met hun fout.

Ik hoop dat u mij kan helpen dit op te lossen, de opleidingsinstituut Noorderpoort College kan of wil mij niet helpen. Heb altijd mij werk/stage gedaan zonder een dag te verzuimen.
Heeft de school aangegeven waarom ze de datum vervroegd hebben, en zo ja, waarom ze dit hebben gedaan? Wanneer is deze datum trouwens vervroegd?

Gesloten