LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54

06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb vandaag een reactie gekregen van iemand die ook een hoge rekening heeft gekregen ,1400 euro voor het inbellen naar internet ik zelf 1700 euro.
Wij hebben allebei het zelfde probleem,we zijn erachter gekomen dat onze telefoon (sony ericsson t230) constant naar het internet heeft gebeld, mijn 3 weken.
Mijn telefoon ligt nu bij de politie voor onderzoek,ik hoor morgen wat er gaat gebeuren.
Wie heeft het zelfde probleem!!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Een telefoon belt niet naar het internet, een telefoon wordt gebruikt om te kunnen bellen. Waarnaar gebeld wordt bepaalt de gebruiker van het toestel.

Hoe is het nummer in uw toestel terecht gekomen? Hoe kan een telefoon spontaan uit zichzelf gaan bellen? Wat heeft het voor zin om je toestel bij de politie neer te leggen? Zij constateren dat je gebeld hebt, meer niet.

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

gelukkig denkt de politie daar anders over!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat geloof ik meteen, maar ik stel een paar vragen die in mijn ogen terecht zijn. Het verhaal zoals je het verteld is voor mij niet voldoende om een oordeel te geven.

Kortom, kun je mijn vragen beantwoorden?

Ook zie ik dat je al eerder melding hebt gemaakt van dit feit. Zie hiervoor http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47494

het is blijkbaar een inbelnummer voor GPRS. Hoe is dit nummer uberhaupt in je telefoon terecht gekomen?

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Dit wordt nu uitgezocht.
De telefoon is al een keer helemaal op non-actief gezet door medewerker winkel maar hij blijft bellen, er is ook geen beveiliging van T- mobile (het is hun nummer) dat de telefoon eventueel automatisch wordt geblokkeerd.
Hoe het nummer in mijn telefoon is gekomen is mij ook een vraag.

iconic
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:22

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door iconic »

Even controleren of er een dialer op jouw PC is geinstalleerd. Dat kan je doen m.b.v. dit programma

ikbenik

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

De telefoon is al een keer helemaal op non-actief gezet door medewerker winkel maar hij blijft bellen, er is ook geen beveiliging van T- mobile (het is hun nummer) dat de telefoon eventueel automatisch wordt geblokkeerd.
Hoe het nummer in mijn telefoon is gekomen is mij ook een vraag.
Klinkt alsof je een virus in de telefoo hebt zitten die steeds naar een telefoonnummer belt.


Was eigenlijk wel te voorzien dat dit zou gebeuren.
De mobiele telefoons gaan bijna massaal op internet zonder beveiliging.

Tja, dan is het een kwestie van tijd dat je als je met je telefoon op internet wilt surfen, dat je dan ook een virusscanner op de telefoon nodig hebt.

Klinkt idioot, en dat is het ook.
Maar zolang er hufters op deze aardkloot los rondlopen en virussen schrijven, is het niet anders.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door Marssjo »

Dit nummer (via Google gevonden) is het toenmalige Ben, nu T-mobile inbelnummer om te kunnen WAP-pen ofwel Internetten met je GSM. Je moet de instelling veranderen in WAP via GPRS ipv WAP via GSM. Dat 06 nummer zit standaard altijd in je GSM (feitelijk zit het in je T-Mobile SIM, zonder SIM is een GSM toestel nml. een nutteloos ding) en is bij iedere provider een ander nummer. Het zit bij die van mij er ook in, is in mijn geval een Telfort 06 nummer alleen gebruik ik die niet omdat ik WAP via GPRS omdat dat veel goedkoper is. Dan is er verder nog een programma'tje op je GSM dat dus steeds contact met Internet wil maken. Enig idee welk programma'tje dat kan zijn ?? MSN bijv?
Laatst gewijzigd door Marssjo op 09 feb 2007 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door ?? »

Marssjo: BINGO!

Of de telefoon is verkeerd ingesteld (waardoor hij iedere x minuten iets op internet probeert te doen), of er draait ergens een foute applicatie op de telefoon. Let wel: de T230 is geen smartphone en kan volgens mij alleen Java-apps aan. De meest logische verklaring is dus dat de eigenaar van de telefoon instellingen heeft gewijzigd. Een totale reset van het toestel naar fabrieksinstellingen zou het probleem dan moeten verhelpen.

TimesX
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mei 2006 13:38

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door TimesX »

Als het een Sony Ericsson W300i is, is het een bekend softwareprobleem dat het toestel een voortdurende internetverbinding via inbellen maakt. Updaten naar de nieuwste software en het probleem verdwijnt.

Edit: maar het is dus geen w300i... read better I must...

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

De telefoon is in beslag genomen door het forensisch instituut,die willen een onderzoek doen.
Ondertussen heeft debitel mijn nummer geblokkeerd,ik kan nu zakelijk niet bereikt worden.

Koen3
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:42

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door Koen3 »

heb dezelfde ervaring..kreeg nota van ruim 600 euro, navraag bij telfort leert dat er gedurende 24 uur om de minuut (1700 keer) naar internet is gebeld...hoe dat kan? ook bij Telfort hebben ze geen afdoende verklaring..ga de nota nietn betalen voor ik een bevredigende verklaring van ze heb..op de website van Telfort staat dat ze het nummer om verbinding te leggen er gratis en voor niets (en zonder dat je het merkt of er om gevraagd hebt) bij je op je telefoon zetten als je voor het eerst de telefoon gebruikt.

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Beste Koen, neem even contact op via [email protected]
Wij zijn nu 3 gedupeerde.
Groet, Sacha

-KJ-
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 apr 2007 12:10

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door -KJ- »

Offtopic @[email protected] :

Het is niet heel verstandig om je mailadres als nickname te gebruiken en open en bloot in forums te vermelden. Dit levert bergen spam op !

Koen3
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:42

Re: 06 24000927 bellen naar internet zonder dat je het weet!!!!!

Ongelezen bericht door Koen3 »

Nog meer van dit soort verhalen over telefoons die 'uit zichzelf' aan het bellen slaan naar voor jou onbekende nummers, met als resultaat een belachelijk hoge rekening? We zijn ze aan het inventariseren om er samen iets tegen te kunnen doen. Zet je verhaal dus graag ook even hier: www.systemaffairs.net/forum

Gesloten