LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h » 07 nov 2016 11:26

ik krijg elke maand een SMS van KPN mob dat ik mijn factuur nog open heb staan. mensen de factuur is dan net 10 dagen oud.
het schrijnt zo slecht te gaan met KPN dat ze op mijn rekening verlegen zitten.

Ik heb onder mijn contract 3 nummers een voor mijn vriendin een voor mijn vader van 72 en mij zelf wij krijgen telkens rond de 7 a 8 van de maand een sms met diverse privé gegevens dat ik nog een bedrag heb openstaan.
deze krijgen tussen 00:00 en 10:00 in de ochtend.

De gegevens gaan over de rekening die ik net de afgelopen maand rond de 28 van die maand binnen heb gekregen.
deze herinnering krijg ik gelijk ook per e-mail. dus en later ook nog eens per post maar dan is deze meestal al betaald.
ik betaal al jaren altijd rond de 20 van de maand als mijn salaris binnen is, ik denk dat het meer mensen doen.

ik wil geen sms meer ontvangen van KPN over deze iets te laat betalen van mijn factuur
A. Omdat ik het lastig vind
B. Omdat deze ook al per e-mail naar mij word gestuurd dus kunnen ze de sms weg laten

maar KPN denkt er niet aan om te stoppen mij lastig te vallen ook al hebben ze toegezegd bij het klachtenkompas dat er een blokkade op zou komen en kpn mob me niet meer zou sms.

maar nee hoor ze gaan door me lastig tevallen misschien vinden dat nog meer mensen lastig en hoe kan ik KPN stoppen dat te doen vooral mijn vader schrikt telkens zo. en denkt dan dat ik de rekening niet kan betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid / leesbaarheid

olaf79
Berichten: 8275
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door olaf79 » 07 nov 2016 11:34

Tsja simpele oplossing voor dit probleem. Betaal gewoon op tijd. Probleem opgelost.

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h » 07 nov 2016 11:40

als je gelezen hebt de sms en email komen binnen ter wel ik nog tijd heb om te betalen ze geven je net 10 dagen

angel1978
Berichten: 7132
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 nov 2016 11:51

Je factuur is van de 28e en je geeft aan altijd rond de 20e te betalen (bijna een maand later dus).
Geen wonder dus dat ze je lastig (blijven) vallen met herinneringen, je betaalt gewoon te laat. Je bent gewoon klant van KPN en mag dus ook gewoon herinneringen van ze ontvangen, daar kan/mag klachtenkompas echt niets aan doen.
ik betaal al jaren altijd rond de 20 van de maand als mijn salaris binnen is, ik denk dat het meer mensen doen.
De meeste mensen redeneren dat hun salaris op de 20e is binnengekomen en dat dus de rekening van de 28 gewoon betaalt kan/moet worden.
De reden waarom dit bij jou anders gaat is dat je de rekening van die maand wil doorschuiven naar je salaris van de maand erop en zo werkt het vaak niet.

berndv
Berichten: 8281
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door berndv » 07 nov 2016 12:06

anton h schreef:ik krijg elke maand een SMS van KPN mob dat ik mijn factuur nog open heb staan. mensen de factuur is dan net 10 dagen oud.
het schrijnt zo slecht te gaan met KPN dat ze op mijn rekening verlegen zitten.
wat is de betaaltermijn van deze factuur? Als dit 10 dagen is en na 10 dagen is het geld nog niet binnen dan bent u in verzuim. Om te voldoen aan zowel de regels voor incasso als voor de zorgplicht van mobiele providers moeten ze u op de hoogte brengen, dus dat is op zich niet heel vreemd.
anton h schreef:Ik heb onder mijn contract 3 nummers een voor mijn vriendin een voor mijn vader van 72 en mij zelf wij krijgen telkens rond de 7 a 8 van de maand een sms met diverse privé gegevens dat ik nog een bedrag heb openstaan.
dat u mobiele aansluiting in beheer heeft voor familie betekent niet dat ze geen gegevens in de sms mogen zetten. In feite sturen ze de sms naar hun eigen klant, dat u de telefoon afgeeft aan een ander is hen op zich niet erg aan te rekenen. Daarnaast zou dit ook makkelijk te voorkomen zijn door gewoon de factuur te voldoen binnen de betalingstermijn en niet als de termijn al verstreken is.
anton h schreef:maar KPN denkt er niet aan om te stoppen mij lastig te vallen ook al hebben ze toegezegd bij het klachtenkompas dat er een blokkade op zou komen en kpn mob me niet meer zou sms.
kan het issue niet vinden, maar goed, er staan ook wel heel veel klachten over kpn. Feit is natuurlijk dat als ze beloven om die sms niet meer te sturen, ze dit ook niet zouden moeten doen. Ben dus wel benieuwd naar het topic op klachtenkompas. Hoop dan ook dat het niet gaat om bijvoorbeeld een blokkade op sms-diensten, aangezien dat wat anders is.

MichielFRL
Berichten: 2414
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door MichielFRL » 07 nov 2016 12:16

Je betaalt dus structureel te laat, namelijk pas na de herinnering.
Automatische incasso machtiging afgeven en je betaalt altijd op tijd.

Betalingstermijn is 7 dagen :wink:

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h » 07 nov 2016 12:19

[Tekst verwijderd]

maar leggen jullie mij dan maar uit hoe het zit als je een normaal mens de factuur de 28 krijgt waarom er dan binnen 10 dagen een sms komt. de factuur hoeft pas binnen 14 dagen betaald te worden en de verwerking bij kpn duurt dan nog eens 5 dagen.

en leg mij maar uit waarom ik deze zou moeten accepteren via sms ter wel ik deze ook per e-mail ontvang.

kijk ik snap als ik de sms krijg en de factuur is inmiddels 20 dagen oud maar dan nog wil ik niet lastig worden gevallen door mijn profader op mijn telefoon, dit was vroeger een service. en ik kan er niets aan doen dat KPN miljoenen te kort komt elke maand.

maar jullie hebben gelijk misschien word het tijd samen met mijn luisteraars te vertrekken bij KPN en dat ik trouw al meer dan 10 jaar altijd de 20 van de maand heb betaald en pas de laatste 5 maanden sinds het nieuwe computer systeem word ik lastig gevallen wand zo zie ik dat stalken door je eigen profader. wand als ik van iemand telkens sms krijg kun je deze blokkeren behalve de sms die je van je profader krijgt.

wat ik nog wel ff kwijt wil olaf79 en angel1978 ben blij dat jullie al een halve eeuw achter jullie rug hebben en dat jullie altijd alles op tijd betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering / zwartmakerij

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h » 07 nov 2016 12:30

berndv
de factuur is pas verstreken na 14 dagen, dus hoor je ook pas na 14 dagen een sms te ontvangen. en je schrijft dat ze me op de hoogte moeten stellen via sms dat doen ze al via e-mail. en dat vindt ik genoeg.

angel1978
Berichten: 7132
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 nov 2016 12:32

[Tekst verwijderd]
en leg mij maar uit waarom ik deze zou moeten accepteren via sms ter wel ik deze ook per e-mail ontvang.
Waarom niet? Een bedrijf mag herinneringen sturen hoe ze willen. Of ze dat per post, e-mail, telefoon of een persoonlijk bezoek aan de deur willen doen doet niet ter zake.
wat ik nog wel ff kwijt wil olaf79 en angel1978 ben blij dat jullie al een halve eeuw achter jullie rug hebben en dat jullie altijd alles op tijd betalen.
Als je baas je gewoon een maand te laat betaalt, ben je dan net zo coulant?
Ook bij mij wordt wel eens een factuur vergeten (iets anders dat structureel te laat betalen). Maar dan zeur ik ook niet over een herinnering.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op verwijderde passage

MichielFRL
Berichten: 2414
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door MichielFRL » 07 nov 2016 12:37

anton h schreef:MichielFRL de factuur was toen ik lid werd bij KPN 30 dagen nu is dat 14 dagen en nog iets nergens in hun overeenkomst staat dat ik sms hoor te krijgen ook niet in de algemene voorwaarden
dus ff als iets wil doen voor het bedrijf waarom je hier zit moet je wel ff nadenken
Op mijn KPN mobiel factuur staat 7 dagen betalingstermijn.

Een sms is trouwens de meest logische manier van het versturen van een Betalingsherinnering bij mobiel.
Laatst gewijzigd door MichielFRL op 07 nov 2016 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

breien
Berichten: 3597
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door breien » 07 nov 2016 12:40

TS betaalt rond de 28ste een factuur. Daar heb ik een vraag over. Betaalt hij/zij de factuur van afgelopen of van komende maand?

angel1978
Berichten: 7132
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 nov 2016 12:42

breien schreef:TS betaalt rond de 28ste een factuur. Daar heb ik een vraag over. Betaalt hij/zij de factuur van afgelopen of van komende maand?
Nee, je leest niet. TS zegt dat hij de factuur KRIJGT op de 28e, maar betaalt op de 20e.. Welke factuur zou dat dan zijn?

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h » 07 nov 2016 12:45

[Tekst verwijderd]

en natuurlijk mag KPN mij berichten dat er een factuur openstaat maar niet via sms en niet binnen de tijd dat ik nog mag betalen en mij opjagen en stress veroorzaken. mijn profader dient mijn privé niet lastig te vallen en daar gaat het mij om
ik heb een mob niet voor kpn genomen. en als ik nu een slechte betaler zou zijn ok. maar het is het een of het ander.

het gaat er om dat ik geen sms van mij profader wil ontvangen en dat ze wat ze een maand geleden beloofd hebben na komen
ze hebben bij klachten kompas beloofd dat de blokkade er op zou komen en dat komen ze nu niet na.

dus kpn geeft als eerste zelf toe dat he mogelijk is en dan niet netjes na komen
en het maakt mij niet uit welke sms ik van KPN krijg ik wil helemaal geen een krijgen van deze club.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic / geruzie

berndv
Berichten: 8281
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door berndv » 07 nov 2016 12:46

[Tekst verwijderd]

als ik kijk bij kpn bij de informatie omtrent betalingen kom ik op de volgende pagina uit:
https://www.kpn.com/prive/mobiel/factuu ... etalen.htm
wellicht zit er tussen het moment van ontvangen van de factuur en de daadwerkelijke factuurdatum een kleine periode, de termijn die kpn volgens hun eigen informatie hanteert is 14 dagen. Daarna volgt inderdaad een sms. ik lees nergens dat de sms uit te schakelen is. Maar als ze dat specifiek beloven, moeten ze het wel doen.
anton h schreef:wat ik nog wel ff kwijt wil olaf79 en angel1978 ben blij dat jullie al een halve eeuw achter jullie rug hebben en dat jullie altijd alles op tijd betalen.
dat heeft er natuurlijk niets mee te maken. Kijk, als kpn de sms stuurt, nog voordat de betalingstermijn verstreken is, is dat natuurlijk onterecht en onnodig. Maar ze versturen die sms als 14 dagen na de factuurdatum verstreken zijn. En ja, ook al is het 1 dag, dan ben je wel te laat. Hoe moralistisch de reacties ook zijn, ik zie er wel een kern van waarheid in.
"wat ik me nu afvraag ik weet dat er inmiddels diverse personen zijn ingehuurd door diverse bedrijven o.a. KPN om op zulke forum tegen gas te geven over de klachten die elk normaal mens begrijpt. en daar ga ik nu dan ook van uit
die mensen heten webcare en reageren alleen op kpn topics.

Maar heb je al de link op klachtenkompas? Ben wel benieuwd wat kpn daar geantwoord en beloofd heeft.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op verwijderde passage

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h » 07 nov 2016 12:49

REACTIE KPN
Geplaatst op: 14-10-2016, 3 weken 2 dagen geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING
Geachte heer Hobbelink,

Er is een blokkering in het systeem gezet betreffende de sms diensten.

Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie. U kunt haar rechtstreeks telefonisch benaderen via [Tekst verwijderd].

Met vriendelijke groet,

KPN Klantenreacties CMT
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens

angel1978
Berichten: 7132
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 nov 2016 12:50

en als ik nu een slechte betaler zou zijn ok.
Je bent een slechte betaler.. Je betaalt structureel een maand te laat.
en het maakt mij niet uit welke sms ik van KPN krijg ik wil helemaal geen een krijgen van deze club.
Dan moet je er weggaan, je bent klant en dus mogen ze je smsen.

Het is overigens provider, als je het over profader blijft hebben zal niemand snappen waar je het over hebt.

berndv
Berichten: 8281
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door berndv » 07 nov 2016 12:51

anton h schreef:REACTIE KPN
Geplaatst op: 14-10-2016, 3 weken 2 dagen geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING
Geachte heer Hobbelink,

Er is een blokkering in het systeem gezet betreffende de sms diensten.

Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie. U kunt haar rechtstreeks telefonisch benaderen via ***-*** ** **.

Met vriendelijke groet,

KPN Klantenreacties CMT
daar was ik dus al bang voor. sms diensten. Dat is dus heel wat anders dan een herinnerings-sms. Sms diensten zijn die fijne 4-cijferige diensten die mensen veel geld kosten. Dat weten veel mensen hier ook omdat die ook op andere topics reageren :wink:

Je hebt dus niet een blokkade op die betalingsherinnering.
Laatst gewijzigd door berndv op 07 nov 2016 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 7132
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 nov 2016 12:52

anton h schreef:REACTIE KPN
Geplaatst op: 14-10-2016, 3 weken 2 dagen geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING
Geachte heer Hobbelink,

Er is een blokkering in het systeem gezet betreffende de sms diensten.

Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie. U kunt haar rechtstreeks telefonisch benaderen via 070-343 20 09.

Met vriendelijke groet,

KPN Klantenreacties CMT
Een blokkade op smsdiensten dus. Niet op een herinneringssms.

Mucha

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door Mucha » 07 nov 2016 13:05

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

absent
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door absent » 07 nov 2016 13:41

Als ik het gebezigde Nederlands icm het topic lees.... nee, dit is niet serieus en derhalve vind ik het moeilijk om te reageren.

Gesloten