LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h »

ik krijg elke maand een SMS van KPN mob dat ik mijn factuur nog open heb staan. mensen de factuur is dan net 10 dagen oud.
het schrijnt zo slecht te gaan met KPN dat ze op mijn rekening verlegen zitten.

Ik heb onder mijn contract 3 nummers een voor mijn vriendin een voor mijn vader van 72 en mij zelf wij krijgen telkens rond de 7 a 8 van de maand een sms met diverse privé gegevens dat ik nog een bedrag heb openstaan.
deze krijgen tussen 00:00 en 10:00 in de ochtend.

De gegevens gaan over de rekening die ik net de afgelopen maand rond de 28 van die maand binnen heb gekregen.
deze herinnering krijg ik gelijk ook per e-mail. dus en later ook nog eens per post maar dan is deze meestal al betaald.
ik betaal al jaren altijd rond de 20 van de maand als mijn salaris binnen is, ik denk dat het meer mensen doen.

ik wil geen sms meer ontvangen van KPN over deze iets te laat betalen van mijn factuur
A. Omdat ik het lastig vind
B. Omdat deze ook al per e-mail naar mij word gestuurd dus kunnen ze de sms weg laten

maar KPN denkt er niet aan om te stoppen mij lastig te vallen ook al hebben ze toegezegd bij het klachtenkompas dat er een blokkade op zou komen en kpn mob me niet meer zou sms.

maar nee hoor ze gaan door me lastig tevallen misschien vinden dat nog meer mensen lastig en hoe kan ik KPN stoppen dat te doen vooral mijn vader schrikt telkens zo. en denkt dan dat ik de rekening niet kan betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid / leesbaarheid

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja simpele oplossing voor dit probleem. Betaal gewoon op tijd. Probleem opgelost.

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h »

als je gelezen hebt de sms en email komen binnen ter wel ik nog tijd heb om te betalen ze geven je net 10 dagen

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je factuur is van de 28e en je geeft aan altijd rond de 20e te betalen (bijna een maand later dus).
Geen wonder dus dat ze je lastig (blijven) vallen met herinneringen, je betaalt gewoon te laat. Je bent gewoon klant van KPN en mag dus ook gewoon herinneringen van ze ontvangen, daar kan/mag klachtenkompas echt niets aan doen.
ik betaal al jaren altijd rond de 20 van de maand als mijn salaris binnen is, ik denk dat het meer mensen doen.
De meeste mensen redeneren dat hun salaris op de 20e is binnengekomen en dat dus de rekening van de 28 gewoon betaalt kan/moet worden.
De reden waarom dit bij jou anders gaat is dat je de rekening van die maand wil doorschuiven naar je salaris van de maand erop en zo werkt het vaak niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door berndv »

anton h schreef:ik krijg elke maand een SMS van KPN mob dat ik mijn factuur nog open heb staan. mensen de factuur is dan net 10 dagen oud.
het schrijnt zo slecht te gaan met KPN dat ze op mijn rekening verlegen zitten.
wat is de betaaltermijn van deze factuur? Als dit 10 dagen is en na 10 dagen is het geld nog niet binnen dan bent u in verzuim. Om te voldoen aan zowel de regels voor incasso als voor de zorgplicht van mobiele providers moeten ze u op de hoogte brengen, dus dat is op zich niet heel vreemd.
anton h schreef:Ik heb onder mijn contract 3 nummers een voor mijn vriendin een voor mijn vader van 72 en mij zelf wij krijgen telkens rond de 7 a 8 van de maand een sms met diverse privé gegevens dat ik nog een bedrag heb openstaan.
dat u mobiele aansluiting in beheer heeft voor familie betekent niet dat ze geen gegevens in de sms mogen zetten. In feite sturen ze de sms naar hun eigen klant, dat u de telefoon afgeeft aan een ander is hen op zich niet erg aan te rekenen. Daarnaast zou dit ook makkelijk te voorkomen zijn door gewoon de factuur te voldoen binnen de betalingstermijn en niet als de termijn al verstreken is.
anton h schreef:maar KPN denkt er niet aan om te stoppen mij lastig te vallen ook al hebben ze toegezegd bij het klachtenkompas dat er een blokkade op zou komen en kpn mob me niet meer zou sms.
kan het issue niet vinden, maar goed, er staan ook wel heel veel klachten over kpn. Feit is natuurlijk dat als ze beloven om die sms niet meer te sturen, ze dit ook niet zouden moeten doen. Ben dus wel benieuwd naar het topic op klachtenkompas. Hoop dan ook dat het niet gaat om bijvoorbeeld een blokkade op sms-diensten, aangezien dat wat anders is.

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h »

[Tekst verwijderd]

maar leggen jullie mij dan maar uit hoe het zit als je een normaal mens de factuur de 28 krijgt waarom er dan binnen 10 dagen een sms komt. de factuur hoeft pas binnen 14 dagen betaald te worden en de verwerking bij kpn duurt dan nog eens 5 dagen.

en leg mij maar uit waarom ik deze zou moeten accepteren via sms ter wel ik deze ook per e-mail ontvang.

kijk ik snap als ik de sms krijg en de factuur is inmiddels 20 dagen oud maar dan nog wil ik niet lastig worden gevallen door mijn profader op mijn telefoon, dit was vroeger een service. en ik kan er niets aan doen dat KPN miljoenen te kort komt elke maand.

maar jullie hebben gelijk misschien word het tijd samen met mijn luisteraars te vertrekken bij KPN en dat ik trouw al meer dan 10 jaar altijd de 20 van de maand heb betaald en pas de laatste 5 maanden sinds het nieuwe computer systeem word ik lastig gevallen wand zo zie ik dat stalken door je eigen profader. wand als ik van iemand telkens sms krijg kun je deze blokkeren behalve de sms die je van je profader krijgt.

wat ik nog wel ff kwijt wil olaf79 en angel1978 ben blij dat jullie al een halve eeuw achter jullie rug hebben en dat jullie altijd alles op tijd betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering / zwartmakerij

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h »

berndv
de factuur is pas verstreken na 14 dagen, dus hoor je ook pas na 14 dagen een sms te ontvangen. en je schrijft dat ze me op de hoogte moeten stellen via sms dat doen ze al via e-mail. en dat vindt ik genoeg.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 »

[Tekst verwijderd]
en leg mij maar uit waarom ik deze zou moeten accepteren via sms ter wel ik deze ook per e-mail ontvang.
Waarom niet? Een bedrijf mag herinneringen sturen hoe ze willen. Of ze dat per post, e-mail, telefoon of een persoonlijk bezoek aan de deur willen doen doet niet ter zake.
wat ik nog wel ff kwijt wil olaf79 en angel1978 ben blij dat jullie al een halve eeuw achter jullie rug hebben en dat jullie altijd alles op tijd betalen.
Als je baas je gewoon een maand te laat betaalt, ben je dan net zo coulant?
Ook bij mij wordt wel eens een factuur vergeten (iets anders dat structureel te laat betalen). Maar dan zeur ik ook niet over een herinnering.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op verwijderde passage

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:TS betaalt rond de 28ste een factuur. Daar heb ik een vraag over. Betaalt hij/zij de factuur van afgelopen of van komende maand?
Nee, je leest niet. TS zegt dat hij de factuur KRIJGT op de 28e, maar betaalt op de 20e.. Welke factuur zou dat dan zijn?

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h »

[Tekst verwijderd]

en natuurlijk mag KPN mij berichten dat er een factuur openstaat maar niet via sms en niet binnen de tijd dat ik nog mag betalen en mij opjagen en stress veroorzaken. mijn profader dient mijn privé niet lastig te vallen en daar gaat het mij om
ik heb een mob niet voor kpn genomen. en als ik nu een slechte betaler zou zijn ok. maar het is het een of het ander.

het gaat er om dat ik geen sms van mij profader wil ontvangen en dat ze wat ze een maand geleden beloofd hebben na komen
ze hebben bij klachten kompas beloofd dat de blokkade er op zou komen en dat komen ze nu niet na.

dus kpn geeft als eerste zelf toe dat he mogelijk is en dan niet netjes na komen
en het maakt mij niet uit welke sms ik van KPN krijg ik wil helemaal geen een krijgen van deze club.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic / geruzie

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door berndv »

[Tekst verwijderd]

als ik kijk bij kpn bij de informatie omtrent betalingen kom ik op de volgende pagina uit:
https://www.kpn.com/prive/mobiel/factuu ... etalen.htm
wellicht zit er tussen het moment van ontvangen van de factuur en de daadwerkelijke factuurdatum een kleine periode, de termijn die kpn volgens hun eigen informatie hanteert is 14 dagen. Daarna volgt inderdaad een sms. ik lees nergens dat de sms uit te schakelen is. Maar als ze dat specifiek beloven, moeten ze het wel doen.
anton h schreef:wat ik nog wel ff kwijt wil olaf79 en angel1978 ben blij dat jullie al een halve eeuw achter jullie rug hebben en dat jullie altijd alles op tijd betalen.
dat heeft er natuurlijk niets mee te maken. Kijk, als kpn de sms stuurt, nog voordat de betalingstermijn verstreken is, is dat natuurlijk onterecht en onnodig. Maar ze versturen die sms als 14 dagen na de factuurdatum verstreken zijn. En ja, ook al is het 1 dag, dan ben je wel te laat. Hoe moralistisch de reacties ook zijn, ik zie er wel een kern van waarheid in.
"wat ik me nu afvraag ik weet dat er inmiddels diverse personen zijn ingehuurd door diverse bedrijven o.a. KPN om op zulke forum tegen gas te geven over de klachten die elk normaal mens begrijpt. en daar ga ik nu dan ook van uit
die mensen heten webcare en reageren alleen op kpn topics.

Maar heb je al de link op klachtenkompas? Ben wel benieuwd wat kpn daar geantwoord en beloofd heeft.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op verwijderde passage

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h »

REACTIE KPN
Geplaatst op: 14-10-2016, 3 weken 2 dagen geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING
Geachte heer Hobbelink,

Er is een blokkering in het systeem gezet betreffende de sms diensten.

Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie. U kunt haar rechtstreeks telefonisch benaderen via [Tekst verwijderd].

Met vriendelijke groet,

KPN Klantenreacties CMT
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 »

en als ik nu een slechte betaler zou zijn ok.
Je bent een slechte betaler.. Je betaalt structureel een maand te laat.
en het maakt mij niet uit welke sms ik van KPN krijg ik wil helemaal geen een krijgen van deze club.
Dan moet je er weggaan, je bent klant en dus mogen ze je smsen.

Het is overigens provider, als je het over profader blijft hebben zal niemand snappen waar je het over hebt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door berndv »

anton h schreef:REACTIE KPN
Geplaatst op: 14-10-2016, 3 weken 2 dagen geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING
Geachte heer Hobbelink,

Er is een blokkering in het systeem gezet betreffende de sms diensten.

Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie. U kunt haar rechtstreeks telefonisch benaderen via ***-*** ** **.

Met vriendelijke groet,

KPN Klantenreacties CMT
daar was ik dus al bang voor. sms diensten. Dat is dus heel wat anders dan een herinnerings-sms. Sms diensten zijn die fijne 4-cijferige diensten die mensen veel geld kosten. Dat weten veel mensen hier ook omdat die ook op andere topics reageren :wink:

Je hebt dus niet een blokkade op die betalingsherinnering.
Laatst gewijzigd door berndv op 07 nov 2016 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door angel1978 »

anton h schreef:REACTIE KPN
Geplaatst op: 14-10-2016, 3 weken 2 dagen geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING
Geachte heer Hobbelink,

Er is een blokkering in het systeem gezet betreffende de sms diensten.

Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie. U kunt haar rechtstreeks telefonisch benaderen via 070-343 20 09.

Met vriendelijke groet,

KPN Klantenreacties CMT
Een blokkade op smsdiensten dus. Niet op een herinneringssms.

Mucha

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door absent »

Als ik het gebezigde Nederlands icm het topic lees.... nee, dit is niet serieus en derhalve vind ik het moeilijk om te reageren.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door john18 »

angel1978 schreef:Je factuur is van de 28e en je geeft aan altijd rond de 20e te betalen (bijna een maand later dus).
Geen wonder dus dat ze je lastig (blijven) vallen met herinneringen, je betaalt gewoon te laat. Je bent gewoon klant van KPN en mag dus ook gewoon herinneringen van ze ontvangen, daar kan/mag klachtenkompas echt niets aan doen.
ik betaal al jaren altijd rond de 20 van de maand als mijn salaris binnen is, ik denk dat het meer mensen doen.
De meeste mensen redeneren dat hun salaris op de 20e is binnengekomen en dat dus de rekening van de 28 gewoon betaalt kan/moet worden.
De reden waarom dit bij jou anders gaat is dat je de rekening van die maand wil doorschuiven naar je salaris van de maand erop en zo werkt het vaak niet.
Perfect gemeld hoe het kan zijn of is. +1

Het is niet om ts lastig te maken of als betaalde medewerker op deze forum want dat ben ik niet.

anton h
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013 00:24

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door anton h »

ik heb het gevoel dat het niet word gesnapt, dat het niet gaat waarom ik een sms krijg ik vindt het gewoon vervelend dat ik zo wie zo een sms krijg van KPN. dit moet en mag je als klant zelf beslissen vindt ik. ik krijg ook in de nacht sms over aanbiedingen via sms. en nogmaals kpn kan mij ook bereiken via mijn e-mail.

ik vindt als je geen sms wil ontvangen waar dan ook voor is het mijn verantwoording of ik risico wil lopen of ik afgesloten of wat dan ook en zolang ik mijn reken die op de 28 van de maand binnen komt per post. en ik deze dan betaal in de nieuwe maand en dit ook al de laatste 12 jaar doe en nog nooit gezeur heb gehad en dit ooit ook was geduld snap ik nu opeens de ophef niet.

maar ik vindt het wel goed [Tekst verwijderd]
waar het mij omging wat mij ook het bewijs heeft geleverd, dat de mensen die hier vooral zitten geen wereld mensen zijn en zelf niets hebben meegemaakt en hier vooral zitten andere ongelijk te geven maar niet ingaan op waar het echt om gaat.

misschien zijn er mensen zoals ik die al jaren leven van hard werken en weinig verdienen en gewoon domweg maar 1 x maal per maand geld ontvangen van hun baas en dat als alles is betaald er zo weinig over blijft dat er net genoeg is om te eten. maar verder geen schulden maken maar wel zorgen dat hun rekening van die maand word betaald. die toch door zijn lage inkomen er toch voor zijn ouders zorgt dat die bereikbaar zijn
zo hadden jullie het ook kunnen zien maar daar zijn jullie niet wereld wijs genoeg voor.
dus ik word elke keer herinnerd door dat sms wat voor een loser ik ben dat ik die ene rekening van kpn net niet op tijd betaal.
want ook mijn vader van 72 krijgt deze sms. en daar schaam ik me vaak voor.

en ja jullie hebben gelijk ik zal mijn abonnement bij kpn opzeggen en weg gaan en ergens anders mijn telefoon nr onder brengen waar dit niet gebeurd of waar ze wel blij zijn dat ik jaren lang altijd me rekening heb betaald
al was dat maar 5 dagen later.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic / geruzie

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: 10 dagen na factuur al sms van KPN met betalingsherinnering

Ongelezen bericht door john18 »

ik heb het gevoel dat het niet word gesnapt, dat het niet gaat waarom ik een sms krijg ik vindt het gewoon vervelend dat ik zo wie zo een sms krijg van KPN. dit moet en mag je als klant zelf beslissen vindt ik. ik krijg ook in de nacht sms over aanbiedingen via sms. en nogmaals kpn kan mij ook bereiken via mijn e-mail.

ik vindt als je geen sms wil ontvangen waar dan ook voor is het mijn verantwoording of ik risico wil lopen of ik afgesloten of wat dan ook en zolang ik mijn reken die op de 28 van de maand binnen komt per post. en ik deze dan betaal in de nieuwe maand en dit ook al de laatste 12 jaar doe en nog nooit gezeur heb gehad en dit ooit ook was geduld snap ik nu opeens de ophef niet.
Ik begrijp dat u het niet gepast vind dat u een sms krijgt vooral s'nachts. En omdat het hierbij ook uw vader betreft. Wat u daar tegen kan doen weet ik niet. Maar als u probeert 1 maand uw rekening extra apart te zetten en de volgende maand een automatische incasso te doen. Dan heb je 1 keer een dubbele rekening en krijgt u geen sms meer.
Het gaat niet om dat u het risico wilt lopen maar dat kpn wel betaalt wilt worden. En ik begrijp ook dat u het ophef vindt. Maar u moet ook begrijpen dat het een groot bedrijf is met veel automatische processen. Het wordt steeds meer geautomatiseerd om kosten te besparen. Dat haalt niet weg dat ze de sms dienst kunnen wijzigen als u erom vraagt. Maar of dat kan weet ik niet.
maar ik vindt het wel goed de antwoorden die ik krijg dat bewijst maar weer dat hier personen zitten die de hele dag niets anders te doen hebben om andere op hun fouten te wijzen maar het eigenlijk niet snappen, of beter niet willen snappen dat het in het echte leven nou eenmaal niet altijd zo gaat als iemand dat zou willen.
waar het mij omging wat mij ook het bewijs heeft geleverd, dat de mensen die hier vooral zitten geen wereld mensen zijn en zelf niets hebben meegemaakt en hier vooral zitten andere ongelijk te geven maar niet ingaan op waar het echt om gaat.
Ik moet u helaas daar wel in gelijk geven in sommige gevallen. Maar in dit geval kan ik de beide kanten van de medaille zien.
Je hebt aan de ene kant dat er te laat wordt betaalt {reden maakt niks uit} en aan de andere kant een verzoek om afmelden van de sms van herinnering kpn.
misschien zijn er mensen zoals ik die al jaren leven van hard werken en weinig verdienen en gewoon domweg maar 1 x maal per maand geld ontvangen van hun baas en dat als alles is betaald er zo weinig over blijft dat er net genoeg is om te eten. maar verder geen schulden maken maar wel zorgen dat hun rekening van die maand word betaald. die toch door zijn lage inkomen er toch voor zijn ouders zorgt dat die bereikbaar zijn
zo hadden jullie het ook kunnen zien maar daar zijn jullie niet wereld wijs genoeg voor.
Nee ik heb niet in die situatie gezeten. Wel in een situatie dat je 3 maanden achterstand hebt op maandlasten wegens omstandigheden.
dus ik word elke keer herinnerd door dat sms wat voor een loser ik ben dat ik die ene rekening van kpn net niet op tijd betaal.
want ook mijn vader van 72 krijgt deze sms. en daar schaam ik me vaak voor.

en ja jullie hebben gelijk ik zal mijn abonnement bij kpn opzeggen en weg gaan en ergens anders mijn telefoon nr onder brengen waar dit niet gebeurd of waar ze wel blij zijn dat ik jaren lang altijd me rekening heb betaald
al was dat maar 5 dagen later.
Nee je bent daardoor geen loser! Wel iemand die er is voor anderen zoals je vader ongeacht eigen situatie. En begrijp zeker dat je de sms dienst niet fijn vindt. Misschien een oplossing is b.v. 1 hoofd rekening van abonnementen i.p.v. 3 verschillende. Ik weet niet of u ook tv hebt van kpn. Zo kun je b.v. een alles in 1 met meerdere mobile abonnementen.

Gesloten