LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abbonement Simpel niet juist

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dyjanna
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mar 2011 07:21

abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door dyjanna »

ik heb een abonnement bij simpel afgesloten, ik blij, want het is lekker goedkoop, maar wat denk je... een enorme rekening, waarom???
ik had, volgens hun een alleen 200 min. bellen abonnement..
nou ,ik weet het niet maar ik ben een echte sms-er en bel bijna nooit, dus wat moet ik met die 200 belminuten, ik weet zeker dat ik 100 sms-jes en 100 belminuten had... nu moet ik dus die 100 sms-jes per stuk betalen, ja hallo!!! <25 cent per stuk>Hun maken een fout ,ik niet, en je kunt geen kant op, want ik had het na moeten kijken.... gggrrr dus toen wilde ik het via de klantenservice veranderen, en nu kom ik niet meer van die belminuten af, want je kunt bij simpel niet verlagen wel verhogen...
Kijk het gaat me echt niet om het geld, die 2,50 per maand meer... maar om het principe, ik voel me echt voor het blok gezet en vind dit niet kunnen..... ik betaal dus voor iets wat ik niet wil, en daar kan ik heel slecht tegen!!1
wie heeft deze ervaring ook???

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Heb je dan geen enkele bevestiging van Simpel ontvangen toen je je abonnement aangevraagd had??
Je krijgt toch wel een soort welkomstmail met daarin je gegevens en wat je afgesloten hebt?

sigrid88ss
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2011 15:29

Re: abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door sigrid88ss »

simpel is echt om simpel van te worden

Geachte heer mevrouw,
Hier een klachtenbrief wat betreft de service en bereikbaarheid. Na enthousiast aanmelden bij simpel.nl kom ik daar toch wel van terug.
Simpel is goedkoop en makkelijk werd er gezegd! Eerlijk ..... Ik word er echt simpel van.!!!

Ik heb 2 simkaarten aangevraagd. 1 voor mij en 1 voor mijn vriend. Dat is gebeurd in december. Zodra er betaald was zou de simkaart opgestuurd worden en een paar dagen later een code om te activeren. Geen probleem bij die van mij. Maar bij min vriend bleken ze de factuur niet hebben kunnen afschrijven van zijn rekening. (45 euro ging het om). Omdat naar hun zeggen geen saldo op de rekening stond. Wat niet waar was want er staat altijd genoeg op. Daar bericht van gehad van simpel. Toen betaald. Kreeg toen wel de simkaart opgestuurd.
Het contract is toen pas op 22-2-11 ingegaan.
Op 26-2-11 heeft hij geprobeerd Simpel te bereiken. In totaal 6x gebeld en niemand aan de lijn gehad.2 Dagen later nog eens.
Op 28-2-11 heeft hij gebeld naar simpel met een vraag over de factuur.
is om 11:35 uur begonnen met bellen, heeft toen welgeteld 2 uur in de wacht gestaan, is er na 2 uur de verbinding verbroken. Hij heeft nog geprobeerd terug te bellen direct ( 13:41 uur. te zien op specificatie) maar na 8 minuten zelf opgehangen omdat de wachttijd toch echt dus danig lang begon te worden na bijna 2,5 uur. Later die middag heeft hij nog gebeld om 14:29 tijd van 4 minuten. Toen iemand gesproken. Gevraagd hoe het kwam dat de factuur niet betaald was. Terwijl er geld op de rekening stond. Zijn eigen probleem zij Simpel.
Nou afijn geen zin in verder gedoe. dus weer opgehangen.
Toen kwamern we er achter dat er voor het bellen naar simpel alleen al voor die 2 uur in de wacht staan al 30.35 euro word gerekend.
Dat terwijl je 35 cent per gesprek zou moeten betalen.
Nou goed en wel 2 weken later. Hij krijg een mailtje van simpel. Dat er een tussentijdse betaling moest worden voldaan anders werd hij afgesloten. Zie bijlage. Het ging om 50 euro. Zonder aanleiding werd hij binnen een paar uur afgesloten voor uitgaande gesprekken en inkomende berichten. Op 18-3-11 Heeft hij die 50 euro betaald . 3 dagen later nog niet aangesloten.
Mijn vriendin weer bellen. Werd er gezegd dat na 5 werkdagen het allemaal geregeld gaat worden. Dus wel direct zonder enige aanleiding af kunnen sluiten en niet weer direct aan kunnen sluiten!
Heb haar ook nog gevraagd hoe het kan dat simpel 2 contact nummers heeft. 09001418 35 ct p gesprek. en 09002221114 35 ct p gesprek.
Ze kon me niet vertellen dat er 2 nummers waren.. terwijl ik haar belde met dat nummer wat mevrouw niet kende. Kon ze geen antwoord op geven. Toen ik haar vroeg waarom er dan voor het ene nummer 35 cent per gesprek betaald werd en de andere zo goed als per minuut. ontkende ze dat eerst en daarna gaf ze het wel toe maar wel met de toevoeging dat dat de normaalste zaak van de wereld was om zoveel voor een gesprek te vragen. Dat al niet eens normaal gesprek was maar 2 uur wachten om daarna zonder pardon weer eropgegooid word.
Toen heb ik haar mede gedeeld dat dit niet het laatste is wat ze van mij hoort.

Ik was al begonnen met een brief te schijven over simpel. Met dat ik 22-3-11 verder aan het schrijven ben over het laatste telefoongesprek krijg ik zelf een smsje. Zie bijlage. Of ik even 50 euro over wil maken om niet afgesloten te worden.
Ook word er weer in de mail aangegeven dat je voor 09001418 35 cent per GESPREK betaald.

Allereerst heb ik nog nooit buiten mijn aanvraag een factuur gezien of laat staan betaald. Gewoon weg omdat simpel die niet heeft.
Ten tweede omdat simpel zo hun zaakjes niet op op orde heeft moet ik overal naar toe bellen om maar wel gewoon te kunnen blijven bellen en smsen en internetten. Dan ik niet alleen maar mijn vriend ook. Beide hebben de zelfde problemen met simpel.

Ik weer bellen naar Simpel op 09002221114. Na 20 min in de wacht gestaan te hebben word er opgenomen, Althans ik hoor stemmen op de achtergrond van dat kantoor daar. Maar verder niets. zo'n 10 min lang naar geluisterd, toen werd ik weer in de wacht gegooid voor een aantal minuten. Kreeg toen wel iemand aan de lijn. Heb de vraag gesteld hoe het kan dat er een rekening van precies 50 euro verwacht word van mij en mijn vriend? wij zaten allebei niet heel ver boven ons gemiddelde. ( normaal gesproken horen ze tog dat in 1 factuur te berekenen ?) Ik zelf op dat moment 14.55 euro en volgens haar 25 euro nog wat..
Haar antwoord was : Het bedrag 50 euro is een vast bedrag. Zodra je rond 45 euro boven je limiet komt word je afgesloten voor uitgaande gesprekken, sms en internet. Zodra dat betaald is word je met 5 werkdagen weer aangesloten.
Maar als ik naar hun berekening 25 euro boven t limiet zit waarom dan 50 euro betalen???
Hun antwoord was: dat overige bedrag wat dan over blijft word de volgende maand verrekend met de factuur van die maand.
Dit is nogal een zeer omslachtige wijze van factureren. Denk ook niet dat er iets van klopt.
Heb ook bij dit gesprek weer gevraagd over de 2 ''service'' nummers. kon ze niets op antwoorden. En ook deze mevrouw vond dat 30 euro heel normaal was.
Ik heb deze mevrouw de specificaties bij elkaar laten zoeken en laten zien wat ik bedoelde. Ze zei dat ze dat had gedaan en nog ontkende ze de 2 nummers en vond het ook normaal van die 30 euro. Ik was inmiddels alweer zo pia op simpel dat ik opgehangen had.
Helaas vergeten de naam van iedereen te vragen die ik gesproken heb.

23-3-11 een dag later dus, word mijn vriend weer aangesloten. Best snel. Maar nu het probleem. Hij kan niet op internet!
fijn!! Hij zelf bellen. Heeft gevraagd waarom hij nu hij weer aangesloten is niet kan internetten. Simpel zei dat hij gewoon kon internetten want dat stond wel op geactiveerd bij hem. werd gezegt dat hij de instellingen opgestuurd kreeg en daar was het klaar mee voor hun.
Afijn, dat gekeken en opnieuw ingesteld. Stond nog precies zo. Ligt dus niet aan de instellingen. Simpel maar weer bellen want bij mij is dit ook al eens gebeurd dat ik niet kon internetten. Dat ik na 6 x simpel bellen, 2 x nokia bellen, 3 telecom winkels bezocht, door 3 verschillende personen de instellingen laten doen en 4 verschillende telefoons heb geprobeerd, Nog niet kon internetten. Ik toen gebeld en gevraagd of die mevrouw toen mij opnieuw wou activeren voor internet. (dus even resetten). Met succes. uur later kon ik op internet. Dit is ook de enige keer dat er goede en vriendelijke service is verleent door simpel.
Ook dat heeft hij gezegt tegen haar en zij zei dat zij dat niet kon doen. En dat hij maar een klachtenbrief moest sturen als het hem niet beviel.
24-3-11, mijn vriend weer bellen naar simpel. Internet doet het nog niet wat ik ook probeer. Dit is wat ze zeiden:
Het internet is geactiveerd. Het zal wel aan je telefoon liggen dat je daar uberhaupt niet mee op internet kan!
Dit kan niet waar zijn.......... dat kon een week ervoor nog wel voor hij afgesloten was.
Dus hij nogmaals gevraagd of ze het niet konden resetten. Toen heeft hij boos opgehangen weer.

Nog geen paar uur later krijgt hij een sms en email van simpel. Zie bijlage. Weer te hoog verbruik. Dit maal 100 euro.
Dat terwijl er nog geen week geleden 50 euro is betaald. En hij die week een paar dagen afgesloten is ook nog.
Het is net of hun hun bankzaken niet regelen en wel ons er voor op willen laten draaien.

Deze brief is zeer zeker nog niet ten einde gekomen maar wel voor nu even. Ik moet contact hebben met iemand die ons hier vanaf kan helpen. Danwel ons geld terug te geven en te zorgen dat we nooit meer wat met simpel te maken hebben. Want als het zo blijft gaan als in de 2 maanden dat wij deze simkaarten gebruiken word dat nog wat! En niet alleen ons, maar ook andere mensen die in deze rare praktijken van simpel trapt.
Heb er aardig wat bijlagen bij gedaan voor een duidelijker overzicht.
Graag zou ik iemand mondeling willen spreken hier over.

Met vriendelijke Groet,
..........
CC : Tros radar / simpel.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Toen kwamern we er achter dat er voor het bellen naar simpel alleen al voor die 2 uur in de wacht staan al 30.35 euro word gerekend.
Dat terwijl je 35 cent per gesprek zou moeten betalen.
Heb je via de vaste lijn gebeld of via mobiel?
Ik heb een paar weken geleden een paar keer (met de vaste lijn) Simpel gebeld en ook lang moeten wachten, mijn telefoniefactuur met de kosten van maart komt pas over een week of twee, als ik dit zo lees zie ik de bui al hangen. :x
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 28 mar 2011 10:52, 2 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door ronald g »

Simpel is niet zo simpel in het basis abbo is smsén niet opgenomen. 5 euro voor het bellen en wil je ook smsén moet je het juiste contract afsluiten staat helder op de site. Voorwaarden lezen voor je een contract afsluit is wel simpel.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

ronald g schreef:Simpel is niet zo simpel in het basis abbo is smsén niet opgenomen. 5 euro voor het bellen en wil je ook smsén moet je het juiste contract afsluiten staat helder op de site. Voorwaarden lezen voor je een contract afsluit is wel simpel.
Als ik het bericht van TS lees begrijp ik dat hij/zij dit heel goed gelezen had en er van overtuigd is een 100/100 abonnement aangevraagd te hebben.
Misschien is dit in eerste instantie ook aangevinkt, maar fout gegaan in het vervolgproces, misschien is TS een keer teruggegaan naar een vorige pagina of zo waardoor de pagina zich ververst heeft naar de standaard aangevinkte 200 belminuten. Die optie voor 5 euro staat standaard aangevinkt, maar kun je wijzigen naar 100 minuten bellen en 100 sms wat elk 2,50 kost.
Ik geloof niet dat Simpel dit tijdens de aanvraag aanpast, het hele proces is geautomatiseerd, daar komt geen medewerker aan te pas die een invoer fout kan maken.
TS zal het dus in eerste instantie wel aangevinkt hebben, maar niet gemerkt hebben dat dit op het moment van verzenden niet meer zo stond.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

CaptainSlow schreef:
Toen kwamern we er achter dat er voor het bellen naar simpel alleen al voor die 2 uur in de wacht staan al 30.35 euro word gerekend.
Dat terwijl je 35 cent per gesprek zou moeten betalen.
Heb je via de vaste lijn gebeld of via mobiel?
Ik heb een paar weken geleden een paar keer (met de vaste lijn) Simpel gebeld en ook lang moeten wachten, mijn telefoniefactuur met de kosten van maart komt pas over een week of twee, als ik dit zo lees zie ik de bui al hangen. :x
Aanvulling 28-3:
Ik heb de belgegevens van maart opgevraagd (mijn provider heeft helaas nog steeds niet voor elkaar dat ik het online kan inzien) en de gesprekken zijn allemaal gewoon voor 35ct. per gesprek berekend.
Als er gebeld is met een gsm waarop een belbundel zit, dan worden deze minuten als buiten de bundel berekend, dat is vaak 25 ct per minuut en dat klopt precies met het bedrag wat je noemt 120minuten x 0,25 is 30 euro, tel daar de 35 ct van Simpel bij op en je hebt je 30,35 euro.
Als Simpel je 35ct per minuut zou berekenen was het voor 120 minuten 42 euro geweest.
De andere keer dat je netjes 35ct voor het hele gesprek hebt betaald heb je misschien met een ander toestel of via de vaste lijn gebeld????

Vermoedelijk zal er aan het begin van het gesprek ook wel gezegd zijn:
"dit gesprek kost eenmalig 35 cent, exclusief de eventuele kosten van uw mobiele nummer".
Dit kun je even testen door Simpel nog een keer te bellen op en alleen de welkomstboodschap even te luisteren, kost je wel weer een paar dubbeltjes maar als ze je niet waarschuwen voor extra kosten zou je kunnen proberen in een brief die kosten terug te eisen.

Het zijn maar gissingen wat ik doe maar het lijkt me niet onlogisch dat het zo iets is.

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Graag sta ik je namens Simpel te woord voor eventuele vragen of klachten. Soms kan het gebeuren dat een product niet optimaal werkt. Dat los ik graag snel en persoonlijk voor je op, zodat je zorgeloos van je mobiel gebruik kunt maken.

Mail me een duidelijke omschrijving van je klacht, vraag of suggestie, dan ga ik direct voor je aan de slag. Met je naam, klant- en telefoonnummer kan ik je het snelste helpen.

Met vriendelijke groeten,

Michiel Overvecht
[email protected]

n. vd Berg
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2006 23:54

Re: abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door n. vd Berg »

Simpel jaagt de cliënt doelbewust op kosten door hoge administratiekosten + rente te incasseren.

Op de site van Simpel staat nergens dat bij het aanvragen v/e abonnement je over een computer moet beschikken om je facturen te kunnen bekijken want Simpel stuurt NIMMER een factuur wel aanmaningbetalingen van DirectPay Services; deze aanmaningbetalingen zijn dan inmiddels verhoogd met extreem hoge administratiekosten + rente.
Dit kan toch niet?
Om maar niet eens over blokkering v/d nummers, de frustraties, tijd en energie te hebben, door niet het fatsoen te hebben om tijdig op faxberichten, mailtjes, etc. te reageren; dit leidt telkens tot zeer hoge kosten.
Geen rekening houdende in wat voor situatie iemand verkeert, zoals ziekte, overlijden, you name it, is inhumaan.

De consument is de slinkse handelwijze van Simpel zat.

Het is trouwens niet altijd mogelijk om op de site van Simpel het belgedrag, de lopende kosten/facturen te controleren, aangezien er regelmatig onderstaande berichten verschijnen:

VOORBEELD


"Er is momenteel een achterstand in de lopende kosten. We begrijpen dat je hier mogelijk hinder van ondervindt en werken daarom ook hard aan een oplossing zodat al jouw lopende kosten snel weer inzichtelijk zijn. Onze excuses voor het ongemak".

"Wegens een vertraging in de facturatie ontvang je deze maand 2 facturen van Simpel.
De eerste rekening die je in maart ontvangt is de factuur over januari.
Op deze factuur staan de bundelkosten voor de maand februari en de verbruikskosten over de maand januari.
De tweede rekening die je in maart ontvangt is de factuur over februari.
Op deze factuur staan de bundelkosten voor de maand maart en de verbruikskosten over de maand februari.
Nadat de rekening op je persoonlijke pagina is gezet wordt deze binnen een aantal dagen automatisch geïncasseerd".

Moet ik mijn hersenen pijnigen om het bovenstaande te willen begrijpen?

U begrijpt dat op deze manier de lopende kosten/facturen onmogelijk controleerbaar zijn.
DirectPay Services verwijst naar factuurnummers welke nimmer worden verstuurd, laatstaan dat men deze tijdig kan betalen.

Diezelfde aanmaningen geven geen enkel overicht inzake het onderscheid tussen belkosten, administratiekosten en/of rente.

DirectPay Services stuurt dus aanmaningen over en verwijst naar facturen die nooit verzonden worden.
Op die manier creëert DirectPay altijd te late betalingen, simpel omdat er geen factuurbetaling geboden wordt maar alleen een "aanmaningbetaling".

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: abbonement Simpel niet juist

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Simpel incasseert toch automatisch, je hebt toch geen papieren factuur nodig om op tijd te betalen?
Dit staat als vraag 1 bij de faq over betalen:
Hoe kan ik bij Simpel betalen?
Je kunt bij Simpel alleen via automatische incasso betalen. Je kunt dus niet kiezen voor een andere manier van betalen.


Een incassobureau komt pas om de hoek kijken als de incasso niet gelukt is, b.v. door te laag saldo, niet omdat jij niet wist dat je een (volgens jou niet ontvangen, maar wel online staande) factuur niet op tijd zelf betaald hebt.
Ik krijg van Simpel telkens een sms als er een nieuwe factuur klaarstaat, dan kijk ik even of er geen idioot bedrag op die factuur staat en een paar dagen later wordt hij geïncasseerd.
Bij een bedrijf waar je je alleen online aan kunt melden kun je ook verwachten dat ze geen facturen sturen, maar dat deze ook per internet gaan.

De info op de site is soms waardeloos waardoor je niet altijd inzicht hebt in de lopende kosten, dat ben ik met je eens.
Ook het factureren is de laatste tijd onregelmatig, maar als er geen factuur is incasseren ze ook niets.

Gesloten