LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abel Voip Adapter: treurig.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dutch77
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2006 16:37

Abel Voip Adapter: treurig.

Ongelezen bericht door dutch77 »

Ik heb een Abel Voip adapter gekocht bij Office Center (70 Euro, nu gratis via internet). Ik had in eerste instantie ADSL met telefoon van Abel besteld, maar dat schijnt niet mogelijk te zijn vanwege glasvezel in het netwerk in onze vrij nieuwe wijk in Amersfoort. ADSL werkt alleen met koper. Dus maar kabelinternet van Casema en zo'n Voip adapter.

In eerste instantie verliep de installatie bepaald niet soepel. Uiteindelijk toch geïnstalleerd gekregen valt regelmatig de verbinding weg. Het langste dat ik zonder problemen ben geweest is 6 dagen. Ik merk natuurlijk pas dat ik geen verbinding heb als ik zelf wil bellen, dus dat kan ook dagen doorgaan zonder dat ik 't merk. (Ik bel wel eens dagen achter elkaar niet.) Als ik de telefoon dan oppak krijg ik vaak een ingesprektoon nog voordat ik een nummer bel, of ik krijg een ingesprektoon terwijl ik weet dat het toestel vrij is. Zoals mijn eigen mobiel voor me op tafel...

In het begin had Abel een gratis terugbelservice. Die is er niet meer. In het begin was tarief van de helpdesk 10cpm. Nu is het 50cpm. Zou nog niet zo erg zijn als men meteen zou op nemen. Vorig week 20 minuten in de wacht en dan moest ik nog met mijn verhaal beginnen. Zo wordt dat goedkope abonnement wel erg duur. Om niet te beginnen over de mobiele kost omdat de gewone telefoon het weer eens niet doet...

In eerste instantie gaf men mijn router de schuld dat het niet werkte. Toen hielp het nog als de telefoon rechtstreeks in de kabelmodem plug en de router dus ertussen uit haalde. Nu werkt zelfs dat niet meer...
Ik ben op dit moment alweer 5 dagen niet meer bereikbaar en ik weet niet meer wat ik er mee moet.
Zojuist een nieuw voipkastje ontvangen, maar daar kan ik niks mee. Hij werkt niet direct, opnieuw aanmelden wil niet want dat moet via internet, het kastje moet dan zijn serienummer naar Abel's server sturen en dat doet die natuurlijk niet.
Nu kan ik dus met mijn mobiel de helpdesk gaan bellen tegen 50 ct + 17 ct per minuut...

berttalens
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:42

Re: Abel Voip Adapter: treurig.

Ongelezen bericht door berttalens »

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met Abel telecom, om gezamenlijk een nette, eerlijke en degelijke behandeling te verkrijgen. Alleen lukt het me niet, zie onderstaande ervaringen. Waarbij ik verder (nog) niet inga op de telefonische behandeling door zowel klantenservice als technische dienst.

08/12 internet+bellen besteld bij abel telecom
10/12 borg modem (€ 30,-) wordt afgeschreven
27/12 bevestigingmail dat aanvraag in behandeling is
18/01 bericht dat aanvraag akkoord is en modempakket wordt verstuurt
19/01 modem ontvangen, blijkt verkeerde (want analoge) modem te zijn

20/01 tot 10/02 dagelijks gebeld over status modem, steeds antwoord dat deze in behandeling is, maar niemand weet door wie de afdeling kan namelijk niet gebeld of gemaild worden.
op 03/02 wordt toegezegd dat modem uiterlijk zaterdag 10/2 verstuurd zal worden en dat ik een wireless isdn krijg toegezonden

13/02/07 nog steeds niets binnen, staat nog in behandeling.

racekees
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:42

Re: Abel Voip Adapter: treurig.

Ongelezen bericht door racekees »

Ik zag dat je via www.telefonievergelijker.nl een euro kon krijgen om je ervaring met de verschillende internet providers te geven. Heb nog niet gezien of Abel hier nou ook bij zat, maar wel grappig.

Hoorde dat hun product om onafhankelijk van plaats via internet telefonie te bellen wel erg goed was.

Gesloten