Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
23 sep 2022 19:59
Met een uitgebreide beschrijving + een screenshot +desnoods een telefoontje plegen naar de financiële afdeling komt het vlg mij heus wel goed.
Alsjeblieft, nee, niet doen. Bij dit soort grote bedrijven gaat dat heel veel ellende opleveren. Die zijn niet ingericht op dergelijke zaken.
(ik spreek vanuit ervaring aan de bedrijfskant)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik weet dat grote bedrijven hier nu niet bepaald adequaat mee om kunnen gaan.
Het geeft idd bijna altijd gedoe op.
Toch ben ik van mening dat zo.n betaling met de correcte relevante info uiteindelijk op de juiste plek kan worden afgeboekt.

Bij de Zorgverzekeraar heb ik zelf ooit iets dergelijks bij de hand gehad.
Door veel ad telefoon te zitten , goed te luisteren aan beide kanten is dit gewoon goed gekomen.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Hophophop »

moederslink schreef:
23 sep 2022 20:33
Ik weet dat grote bedrijven hier nu niet bepaald adequaat mee om kunnen gaan.
Het geeft idd bijna altijd gedoe op.
Toch ben ik van mening dat zo.n betaling met de correcte relevante info uiteindelijk op de juiste plek kan worden afgeboekt.

Bij de Zorgverzekeraar heb ik zelf ooit iets dergelijks bij de hand gehad.
Door veel ad telefoon te zitten , goed te luisteren aan beide kanten is dit gewoon goed gekomen.
Alles kan. Het kan ook dat ze niet goed luisteren. Die kans lijkt me groter. Bij dit soort gigantische organisaties proberen buiten de bestaande processen om iets te bereiken is gewoon heel onverstandig.

In het beste geval wordt het geld dan teruggeboekt, in het slechtste geval verdwijnt het ergens.

Overigens neemt dit het bezwaar van Jozjan niet weg. De kans is groot dat de partij waar TS zijn abonnementsgelden aan betaalt niet de partij is die de telefoon gefinancierd heeft.

Cro
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Cro »

moederslink schreef:
23 sep 2022 20:33

Door veel ad telefoon te zitten , goed te luisteren aan beide kanten is dit gewoon goed gekomen.
Maar dat zijn toch zaken die je wil vermijden, ik zou echt geen zin hebben om uren aan te telefoon te moeten hangen omdat ik iets op verkeerde wijze overboek.

Daarnaast zou ik ook het bedrijf daarmee niet op willen zadelen, die medewerkers hebben toch ook wel wat beters te doen dan mijn fouten oplossen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door moederslink »

Het duurde geen uren hoor! Eén half uurtje met een mannetje vd financiële afdeling.
Is helemaal goed gekomen.
Het is niet de geijkte weg , geeft gedoe en is op z'n zachts gezegd buitengewoon onhandig.
Maar via een ander vanaf zijn of haar rekening vind ik zelf sowieso een slecht plan.

Cro
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Cro »

moederslink schreef:
23 sep 2022 21:30
Het duurde geen uren hoor! Eén half uurtje met een mannetje vd financiële afdeling.
Is helemaal goed gekomen.
Het is niet de geijkte weg , geeft gedoe en is op z'n zachts gezegd buitengewoon onhandig.
Maar via een ander vanaf zijn of haar rekening vind ik zelf sowieso een slecht plan.
Dat ben ik ook zeker met je eens, ik zou simpelweg via Ideaal betalen, of contact opnemen en vooraf een andere manier bespreken.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Waar betaal je maandelijks je abonnement dan mee?"
Alsof er niets anders meer bestaat dan ideal en dat iedereen maar aan internet bankieren doet.
Ik doe niet aan internet bankieren, ik bestel nooit. op MP zit ik niet en mijn afschriften komen
via de post iedere twee weken. Alles wat ik moet betalen wordt gewoon automatisch ingehouden.
En mocht ik iets perse moeten overboeken dan vul ik een overschrijf formulier in en stuur dat gratis op.
Gelukkig kan dat nog steeds bij de Rabobank.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
24 sep 2022 07:47
"Waar betaal je maandelijks je abonnement dan mee?"
Alsof er niets anders meer bestaat dan ideal en dat iedereen maar aan internet bankieren doet.
Ik doe niet aan internet bankieren, ik bestel nooit. op MP zit ik niet en mijn afschriften komen
via de post iedere twee weken. Alles wat ik moet betalen wordt gewoon automatisch ingehouden.
En mocht ik iets perse moeten overboeken dan vul ik een overschrijf formulier in en stuur dat gratis op.
Gelukkig kan dat nog steeds bij de Rabobank.
Da's natuurlijk prima, als jij dat wilt, zolang het kan én je de bijbehorende kosten betaalt. Maar deze fossiele werkwijze is natuurlijk wél een grote uitzondering geworden. En degenen die nog zo werken, zijn voor het overgrote deel ook niet degenen die wel een mobiel telefoonabonnement hebben inclusief een toestelkrediet.

Je uitzonderlijke keuze is dus niet bepaald een sterk argument in dit topic.

Overigens geeft TS nergens antwoord op en blijft de reden van het niet willen gebruiken van Ideal in nevelen gehuld. Een meer concreet advies wordt dus lastig.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hophophop schreef:
23 sep 2022 10:06
moederslink schreef:
23 sep 2022 10:03
Maak het handmatig over met vermelding van :
- naam
-geb datum
-adresgegevens
-tel nr
-contractnr
-aanvangsdatum contract
- eventueel pukcode
- type telefoon

Maak er een screenshot van en stuur dat naar T Mobile en geef ook een copie af in een fysieke winkel.
Succes!
De kans dat je in een administratieve nachtmerrie terechtkomt als je dit op deze manier doet is gigantisch. Ik zou dit ten zeerste afraden.
Ik doe periodieke betalingen met enkel het klantnummer en een generieke aanwijzing van de verbintenis in de omschrijving.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Hophophop »

Dit is geen periodieke betaling. Los daarvan snap ik je punt eigenlijk ook niet echt.

Mo Goedhart
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2011 21:29

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Mo Goedhart »

Wanneer een handicap het probleem is waardoor Ideal betaling onmogelijk is (ja mensen, dat had niemand nog bedacht): maak het bedrag telefonisch over via de bank en gebruik het factuurnummer als kenmerk. Wanneer al deze digitale mogelijkheden te ingewikkeld zijn: neem uw factuur, Identificatie en bankpas mee naar een fysieke vestiging van uw bank en vraag daar om assistentie.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een handicap hebben waardoor je niet met iDeal kunt betalen, maar wel een telefonische overboeking kunnen doen? En ook hier kunnen posten? Bijzondere handicap.

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

En als je de restschuld nu afbetaald, kan de maandelijkse abo kosten ook omlaag?

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bemoei-Al schreef:
25 sep 2022 16:14
En als je de restschuld nu afbetaald, kan de maandelijkse abo kosten ook omlaag?
Natuurlijk niet.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je betaalt abonnementskosten en, indien van toepassing, betaal je daarnaast een aflossing op je toestelkrediet.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
26 sep 2022 08:02
Je betaalt abonnementskosten en, indien van toepassing, betaal je daarnaast een aflossing op je toestelkrediet.
Maar dat wordt in 1 bedrag afgeschreven. Als TS € 25,-- abonnementskosten betaalt en € 15,-- voor aflossing toestel dan wordt er € 40,-- in 1 betaling afgeschreven.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door JozJan »

snuffel1 schreef:
24 sep 2022 09:24
De Ideal betaling is pas na inloggen op de eigen account mogelijk en bij betalen kom je op de inlogpagina van je eigen bank en is het dus niet mogelijk om een andere bank te kiezen.
Volgens mij krijg je eerst de keuze voor welke bank jouw bank is. En dan kun je dus wel degelijk via een andere bankrekening betalen. Mooie van ideal is dat de betaling het juiste kenmerk heeft, dus makkelijk verwerkt kan worden door de aanbieder.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door sjohie »

Ricardo.R schreef:
22 sep 2022 13:30
Ik heb een abonnement bij T-Mobile. Daarbij heb ik een telefoon als afbetaling. Nu wil ik de restschuld van circa 380,00 euro in één keer afbetalen. Alleen blijkt dat de enige mogelijkheid om het te kunnen betalen via IDeal is. Ik heb bij de klantenservice gevraagd of er nog een andere mogelihjheid is tot betalen. Dit is er, tot zijn eigen verbazing, niet. Kan iemand mij vertellen of ik mij telefoon ook op een andere manier kan afbetalen behalve met Ideal?
De klantenservice van het bedrijf in kwestie zegt dat iDeal de enige manier is. Het zou wel erg wonderlijk zijn als iemand alhier, zou zeggen dat er wél een alternatief is.

Bij het doen van een iDeal betaling is er de keuze om een bank op te geven, en dan gaat u naar de omgeving daarvan. Dat zou u dus samen met iemand die wel iDeal gebruikt kunnen doen, mits die persoon blij wordt van 380 euro aan cash. Kwestie van 5m samen achter een pc/tablet/smartphone duiken.

Zelf maar wat gaan overmaken en verwachten dat het goed gaat, is een probaat middel om hier nog wat leuke topics te kunnen maken, want zulke processen op eigen houtje kort gaan sluiten, is een recept voor veel ellende.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door PGros »

Het maandelijkse bedrag is iets anders dan de maandelijkse abo kosten.
En als je de restschuld nu afbetaald, kan de maandelijkse abo kosten ook omlaag?

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afbetalen kredietschuld mobiel, zonder iDEAL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Raadsel68 schreef:
26 sep 2022 10:05
Moneyman schreef:
26 sep 2022 08:02
Je betaalt abonnementskosten en, indien van toepassing, betaal je daarnaast een aflossing op je toestelkrediet.
Klopt, zit in 1 bedrag. Het maandelijkse bedrag gaat dus omlaag omdat je toestel niet meer af lost.
Het maandelijkse bedrag wel, je abonnementskosten dus niet. Laten we het proberen zuiver te houden

Plaats reactie