LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fearlessfemale
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2010 06:30

Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door fearlessfemale »

Tijdens mijn huidige verblijf in de VS en Canada heeft Aldi Talk, zonder enige aankondiging, de tarieven voor het versturen van sms-berichten verhoogd van € 0,09 per bericht naar € 0,75 per bericht. Ik kwam er per ongeluk achter omdat mijn beltegoed wel erg snel slonk. Terwijl ik speciaal vanwege het gunstige sms-tarief voor Aldi Talk heb gekozen, kwam ik dus mooi bedrogen uit. Ik voel me behoorlijk misleid door Aldi. ..... Let dus goed op: goedkoop is vaak duurkoop.... Ik maakt mn beltegoed op, vernietig de simkaart en wens niets meer met deze club van doen te hebben......Stelletje omgekeerde prijzenstunters

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door tampie74 »

Het versturen van een sms vanuit de verenigde staten is altijd 0,75 geweest, je had het pdf bestand eens moeten lezen op de aldi-talk site daar staat het duidelijk op, dus aldi talk is niet in gebreke geweest.

Zie overzicht zoals het op de site staat:

SMS versturen in het buitenland
In EU / 0,09
IN rest EUR /0,75
In de rest van de wereld / 0,75

Daaronder staat een lijst met wat er bij de EU landen hoort, en de VS hoort bij het 2e (IN REST EU) dus 0,75 en geen 0,09 zoals u beweert.

U heeft de tarieven dan niet goed gelezen.

Hierbij het pdf bestand

http://www.medionmobile.nl/content2009/ ... oaming.pdf

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door Ulbe »

Nooit geen ellende met Aldi Talk gehad,

Werkt perfect ( KPN netwerk ) en is lekker goedkoop,

Beter de Algemene Voorwaarden en de Tarieven lezen, dan weet je waar je op letten moet bij de aanschaf van een spotgoedkoop PrePaid Pakket,

€ 10,- kopen € 13,- beltegoed gebruiken, wat is het probleem?. :mrgreen:

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door tampie74 »

ik heb ook nooit problemen gehad met aldi-talk, degene die dit gestart heeft, heeft de tarieven niet goed gelezen het staat er duidelijk.
Ik ben idd niet voor niets overgestapt op aldi-talk lekker goedkoop, als je gaat vergelijken met andere providers.

stofzuigertje

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tarieven aanpassen zonder melding is toegestaan bij vrijwel alle aanbieders dus hier ook.

Maar ik lees in de in mei uitgeprinte vrijwel hetzelfde als nu, behalve de goedkopere NL tarieven.

Dus netjes lager in NL en in buitenland kun je beter een plaatselijke kaart gebruiken en slechts korte tijd per dag SMSjes ontvangen via de Aldi kaart.
Dus beantwoord ik SMSjes met plaatselijk voordelig gekochte kaart!

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door tampie74 »

Maar stofzuiger het gaat helemaal niet om een prijswijziging, de toppic starter heeft de voorwaarden en tarieven niet goed doorgelezen voordat ze naar Amerika ging. De tarieven zijn helemaal niet gewijzigd, ze heeft gewoon naar de verkeerde roaming gekeken.

fearlessfemale
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2010 06:30

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door fearlessfemale »

Maar stofzuiger het gaat helemaal niet om een prijswijziging, de toppic starter heeft de voorwaarden en tarieven niet goed doorgelezen voordat ze naar Amerika ging. De tarieven zijn helemaal niet gewijzigd, ze heeft gewoon naar de verkeerde roaming gekeken.
Even ter correctie: Topicstarter heeft de prijzen wél goed gelezen en zelfs de klantenservice gebeld om te verifiëren of het veronderstelde sms-bedrag van E 0,09 klopte. De klantenservice bevestigde dat het bedrag juist was. De eerste dagen van mijn verblijf werd er E 0,09 van het beltegoed afgeschreven, later is het verhoogd tot E 0,75 per bericht.
Laatst gewijzigd door fearlessfemale op 19 aug 2010 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door tampie74 »

Dan heeft de klantenservice verkeerde info verstrekt. En is degene die je bij de klantenservice hebt gesproken niet goed op de hoogte. Het staat duidelijk op de site.

fearlessfemale
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2010 06:30

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door fearlessfemale »

@Tampie Heb ik gedaan. Ik heb het document voor mijn vakantie gedownload en daarop staat:

SMS versturen in het buitenland
In EU E 0,09
In EUR E 0,09
In de rest van de wereld E 0,09

Omdat ik vanwege het lage tarief inderdaad een misverstand vermoedde, heb ik op basis van deze info de klantenservice gebeld, waar men bovenstaande tarieven bevestigde.

Ik had het bewuste documentje graag bij dit bericht geplaatst, maar op de één of ander manier lukt t me niet om het bij het bericht te voegen.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door tampie74 »

Dan vraag ik me af waar je de info van de site vandaan hebt ik zie alleen maar sms vanuit buitenland

in eu 0,09
rest eu (vs) 0,75
buiten eu 0,75

Dit staat al tijden zo op de site.
Waar haal jij die rest eu 0,09 vandaan, laat het eens zien.

Ik heb het namelijk van de website
http://www.medionmobile.nl/

Onder tarieven, helemaal onderaan pdf file met de roaming.
Daar staat dat op

fearlessfemale
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2010 06:30

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door fearlessfemale »

@Tampie Ik heb het tarievenoverzicht van dezelfde site gedownload als jij. Kennelijk heeft men de info aangepast.

Ik zou het tarievenoverzicht dat ik heb graag willen posten, maar dat lukt me helaas niet. Ik krijg steeds de melding dat de bijlagequota is bereikt. Ik heb document verkleind, maar dat hielp helaas niet. Plaatsen als afbeelding lukt ook niet, maar ik blijf het proberen.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ik heb het ook eens geprobeerd, het schijnt dat je geen pdf file kan neerplaatsen, ik zal vanavond nog eens kijken, kom er nu even niet aan toe.
Maar zal het voor elkaar krijgen om er wat leuks van te maken om het alsnog te plaatsen

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door tampie74 »

Nou hier is de lijst van de roaming tarieven aldi-talk
Even goed gezet en gekopieerd.

ALDI TALK Overzicht tarieven

Prijslijst roaming en internationaal
Alle prijzen die vermeld worden in dit tarievenoverzicht, zijn opgegeven in euro‘s en zijn inclusief de
momenteel geldende BTW.
Bellen in het buitenland €/min.

Vanuit EU naar EU 0,39
Vanuit rest EUR / Verenigde Staten naar EU 0,69
Vanuit de rest van de wereld naar EU 1,59

Vanuit EU naar rest EUR / Verenigde Staten 0,69
Vanuit rest EUR / Verenigde Staten naar rest EUR / Verenigde Staten 0,69
Vanuit de rest van de wereld naar rest EUR / Verenigde Staten 1,59

Vanuit EU naar de rest van de wereld 1,59
Vanuit rest EUR / Verenigde Staten naar de rest van de wereld 1,59
Vanuit de rest van de wereld naar de rest van de wereld 1,59

30/1, De eerste 30 seconden van de verbinding worden ongeacht de werkelijke duur altijd volledig in
rekening gebracht. Daarna betaalt u per seconde.


Oproepen ontvangen in het buitenland €/min.

In EU 0,15
In rest EUR 0,69
In de rest van de wereld 1,59


1/1, u betaalt per seconde

SMS versturen in het buitenland €/SMS

In EU 0,09
In rest EUR 0,75
In de rest van de wereld 0,75

Het ontvangen van SMS is kosteloos.


EU landen:
Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië
(incl. San Marino), Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal incl. Azoren en Madeira,
Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl. Canarische Eilanden), Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (incl. Jersey,
Guernsey en Isle of Man), Zwede, België, Duitsland, Faroër Eilanden, Gibraltar, Ijsland, Liechtenstein, Noorwegen


EUR / Verenigde Staten:
Andorra, Kroatië, Zwitzerland, USA, Canada


Rest van de wereld:
Australië, Curacao, Singapore, Taiwan, Thailand, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Zuid-Afrika, Jordanië,
Israël, Egypte, Marokko, Syrië, Tunesië, Noord-Cyprus, Palestijnse Autoriteit, Nederlandse Antillen, Rusland,
Gabon, Kenia, Zimbabwe, Argentinië, Cuba, Mexico, Peru, Sri Lanka, Malediven, Kenia, Trinidad and Tobago,
El Salvador, Guyana, Benin, Panama, Thuraya

fearlessfemale
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2010 06:30

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door fearlessfemale »

Bedankt Tampie74. Ik heb de beheerder om nadere uitleg/toelichting gevraagd mbt het plaatsen van bijlagen. Ik hoop, zodra ik uitleg heb gekregen, mijn document te kunnen uploaden. Wordt vervolgd...

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door tampie74 »

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik kon geen .doc of .pdf bestanden plaatsen, dan vraag ik me af wat je dan wel mag plaatsen, ik denk alleen maar jpg(afbeeldingen)

stofzuigertje

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een draft print (extra goedkoop, minder inkt) maakt van dit soort opgaves na kijken weet je wat het kost en heb je bewijs.

Dus print even dit uit als je wilt weten wat het koste, en dan zie je wel of het aangepast is.
April 2010 had ik de huidige prijzen, alleen Nederland is goedkoper geworden!
Dus beter lezen en goed kijken naar de voorwaarden voor je gaat klagen!

fearlessfemale
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2010 06:30

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door fearlessfemale »

@stofzuigertje Nogmaals: dat heb ik gedaan...Eerst goed de berichten lezen voordat je conclusies trekt!

fearlessfemale
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2010 06:30

Re: Aldi Talk, onaangekondigde prijsverhoging roamingtarieven

Ongelezen bericht door fearlessfemale »

@Tampie74 Ik heb zojuist nogmaals geprobeerd een jpg te plaatsen, maar dat lukt nog niet. Helaas nog geen antwoord gehad van de beheerder.

Gesloten