LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anita Lauren verkoop GSM

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door genux »

Ik heb mijn telefoon te koop aangeboden op Inet.
Binnen 10 minuten kreeg ik onderstaande mail:

Hello xxxx,I really appreciate your response,I'll pay €380 and i have verified shipping from TNT / T PG it is €30 through Registered Airmail, I'm buying this item for my friend in Nigeria as Birthday present gift ..I'm presently in Austria for official assignment so i will like to have your PayPal account or bank details to transfer your payment of €410 into your account so you will ship the item immediately to my friend in Nigeria after i made the payment into your account.

Am waiting for your reply immediately because i want this item to be ship as soon as possible.

Regards
Anita


Ik heb indruk dat dit "stinkt"maar kan uit de mail geen verkeerde zaken opmaken.
Iemand die hier ervaring mee heeft?

janneman22
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:20

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door janneman22 »

Niet intrappen zijn nigeriaanse oplichters, bekend probleem.

pamungkasboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2010 20:47

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door pamungkasboy »

Anita Lauren heeft ook op mijn telefoon advertentie gereageerd;

Eerste mail:
Hello,I have interest in your item and i will like to know the condition and the price you want to sell it to me,so that we can continue the transaction.
I will be waiting for your response immediately.Thanks

Anita

Tweede mail:
I really appreciate your response,I'll pay €250 and i have verified shipping from TNT / T PG it is €30 through Registered Airmail, I'm buying this item for my friend in Nigeria as Birthday present gift ..I'm presently in Austria for official assignment so i will like to have your PayPal account or bank details to transfer your payment of €280 into your account so you will ship the item immediately to my friend in Nigeria after i made the payment into your account.

Am waiting for your reply immediately because i want this item to be ship as soon as possible.

Regards
Anita

Derde mail:
I got your PayPal Payment Request,I will make your payment to your PayPal Account tomorrow morning and will let you know when i have made your payment
but i want you to remove the Item from marktplaats now

Here is the shipping address:

Name : Adebayo Adetunji Adepeju
Address : No 11 okeola/road off adeke road
City : Iwo
State : Osun State
Zip code : 232001
Country : Nigeria
Am waiting to hear from you
I will let you know immediately i make your payment tomorrow morning
Regards
Anita

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door SirPeter »

Ontiegelijk duidelijk dat het om oplichting gaat. Duidelijker kan niet. Ten eerste is het engels en ten tweede een vaag verhaal en ten derde nigeriaan.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door genux »

Sir Peter, ik betwijfel niet dat het naar oplichting ruikt. Maar wat is er verkeerd aan, om het geld te laten overmaken en het onmiddelijk van de rekekening te halen. Daarna pas de telefoon opsturen.
Dus geen (ongedekte) check, maar direct over laten maken op je rekening .

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Sir-Peter leest niet goed.

Het geld wordt over gemaakt op de paypal account van de ontvanger en daarna kan het toestel verstuurd worden.
Wel wordt er gevraagd om de advertentie meteen van MP af te halen.

Daar is niets mis mee, op MP kun je ook gereserveerd activeren i.p.v. verwijderen.

Kijk dat we overstelpt worden met allerlei oplichters is duidelijk, maar deze mail is niets verkeerd mee.
Het geld wordt eerst op je paypal account gestort waar je het eerst vanaf kunt halen en daarna de telefoon opsturen.
Mooie deal zou ik zeggen.

Ik verkoop regelmatig artikelen via MP en krijg ook van die leuke gebrekkig engelse mailtjes, maar die zijn dus wel fake en reageer ik niet eens op.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door tsja.. »

Powergummetje schreef:
Kijk dat we overstelpt worden met allerlei oplichters is duidelijk, maar deze mail is niets verkeerd mee.
Het geld wordt eerst op je paypal account gestort waar je het eerst vanaf kunt halen en daarna de telefoon opsturen.
Mooie deal zou ik zeggen.
totdat je een zogenaamde bevestiging van paypal krijgt dat het geld gestort is..en deze blijkt vals..later..weg telefoon en geen geld..

als iets te mooi klinkt om waar te zijn is het dat ook!

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door Remster »

Het woord Nigeria doet bij mij alle alarmbellen rinkelen, en het is natuurlijk behoorlijk ongeloofwaardig dat iemand z'n Nigeriaanse vriend een 2e hands mobiel van 400,- uit Nederland wil geven terwijl hij zelf in Oostenrijk verblijft. (Alsof daar geen 2e hands mobieltjes te koop zijn)

Persoonlijk zou ik er niet over piekeren om hiermee in zee te gaan, maar het is inderdaad interessant om te ontdekken hoe je precies bedonderd wordt.

Edit: Tsja was me voor. Opgelost!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door jor »

tsja.. schreef: totdat je een zogenaamde bevestiging van paypal krijgt dat het geld gestort is..en deze blijkt vals..later..weg telefoon en geen geld..
als iets te mooi klinkt om waar te zijn is het dat ook!
Of soms blijkt ineens paypal niet te werken en vraagt de oplichter ( want dat zijn/is het ) het op een andere manier te betalen.Ook het via een check storten kan achteraf nog fout gaan, zelfs als het geld wel is uitbetaald en veel later blijkt het toch niet oké te zijn boekt de bank het geld alsnog terug en heb je het niet sta je gewoon rood voor het bedrag van de check. Nigeria en het opsturen van gebruiksgoederen is "
not done" of je moet daar bv een kennis hebben zodat je weet met wie je zaken doet. Doe je de zaak ondanks alle goede raad toch, kom dan niet achteraf uithuilen maar neem je verlies. :wink:

janneman22
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:20

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door janneman22 »

Powergummetje schreef:Sir-Peter leest niet goed.

Het geld wordt over gemaakt op de paypal account van de ontvanger en daarna kan het toestel verstuurd worden.
Wel wordt er gevraagd om de advertentie meteen van MP af te halen.

Daar is niets mis mee, op MP kun je ook gereserveerd activeren i.p.v. verwijderen.

Kijk dat we overstelpt worden met allerlei oplichters is duidelijk, maar deze mail is niets verkeerd mee.
Het geld wordt eerst op je paypal account gestort waar je het eerst vanaf kunt halen en daarna de telefoon opsturen.
Mooie deal zou ik zeggen.

Ik verkoop regelmatig artikelen via MP en krijg ook van die leuke gebrekkig engelse mailtjes, maar die zijn dus wel fake en reageer ik niet eens op.
Ze sturen je een nepmail met een zogenaamde bevestiging van paypal, en kijk je op je account staat er niets op. Je zou dit soort praktijken toch echt moeten kennen als ervaren marktplaatsverkoper.

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Ja oké, als er niets op staat wordt er ook niets verstuurd.

Enneh eerst het geld er af halen en dan pas op sturen toch.,..?

Ik ben niet heel erg bekend met Paypal, dus net even op hun site gekeken en je loopt dus wel risico op terugboeking. hmm.

ff verder uitzoeken dus.

Misschien toch te snel geantwoord, ik handel via MP rechtstreeks over maken op mijn eigen rekening, dan wordt een terugboeking al veel lastiger.
Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaringen mee met terugboekingsverzoeken.

Ik was tot op vandaag dus een beetje naief.
Zal er dus eerst beter op gaan letten.

Thanks.

lizette35
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 16:04

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door lizette35 »

hallo

ik ben er dus ook bijna ingetrapt maar door een kijkje hier op de site ben ik er gelukkig op tijd achter gekomen
wel stuurde ze me nog het bericht

[email protected] zegt:
GO AND DIE....YOU ARE DISTURBING THE WHOLE WORLD...YOU ARE A DISEASE


maar goed wie is hier nu de zieke????

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Tja, lekker belangrijk dat ze zulke mailtjes terugsturen.

Gewoon een stelletje mislukte apen zijn het.

Ben ook al een keer bedreigd dat ze me op zouden komen zoeken, bla, bla, bla.,...
Gewoon niet meer reageren.

Relinquish85
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2010 03:40

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door Relinquish85 »

Was het bij Paypall ook niet zo dat de "ontvanger/betaler" een klacht in kon dienen en dat je account wordt bevroren? Zoiets meen ik me te herinneren van een vriend die op die manier handelde met zijn eigen webshop (Ideal had wat addertjes en hij was net begonnen). Hij kon een jaar niet bij zijn accountsgelden omdat er een vage klacht in was gediend, wel vervelend als je zo een webshop hebt en daar nog behoorlijk wat geld op hebt staan en intussen beperkt investeringen kan doen omdat je niet bij je geld kan komen.

angeljoyce
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2010 15:56

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door angeljoyce »

ook ik kreeg een mail van deze mevrouw.

ik bied een telefoon aan voor 140 euro.
Deze kost nieuw in de winkel 319 nu.
Anita bood 480 euro!!!
ze wilde het via paypal overmaken.

Ik heb geen paypal maar heb wel gekeken om dit te nemen. Ik zag dat kopers idd geld terug kunnen laten storten dus ik heb anita een email gestuurd dat ik geen paypal heb maar dat ze het wel gewoon naar me bank mag overmaken met een bic en een iban nummer.
Ik had haar nog geen gegevens gegeven en ze mailde al terug dat dat goed was.

Toen kwam ik op dit forum terecht.
Het is oplicht en ik verstuur ook niks, maar wat zou zij met mijn iban en bic nummer kunnen als ik haar dat zou geven???

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door Muskusrat »

angeljoyce schreef:Het is oplicht en ik verstuur ook niks, maar wat zou zij met mijn iban en bic nummer kunnen als ik haar dat zou geven???
Geld overmaken van jouw rekening naar een andere rekening :lol:

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door Remster »

Geld overmaken van jouw rekening naar een andere rekening
Huh??

angeljoyce
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2010 15:56

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door angeljoyce »

Dat kan toch niet zomaar?

Ennuh er valt niks af te halen ;)

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Anita Lauren verkoop GSM

Ongelezen bericht door dusus »

die mailtjes zijn standaard oplichterswerk. bekend bij marktplaats; toets die naam maar eens in bij Google. dan zie je vaker die namen en Nigeriaanse adressen.

de truc is inderdaad dat ze een nep paypal boeking sturen, dat ze lastminute geen paypal kunnen gebruiken, en vragen of je het onder rembours of zo kunt versturen naar Nigeria (die zien we nooit meer terug), of andere truc is dat ze schrijven dat je met je TNT-barcode-strookje moet laten zien dat je het verstuurd hebt, en dat ze dan meteen per bank op jouw rekening betalen.



maar pas ook op met het geven van je naam, adres, bic en iban nummer... voor je het weet gebruiken ze dat om namens jou met automatische incasso's je account te hacken en je saldo te plunderen.

Gesloten