LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anoniem bellen advies

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ceeskooij
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2021 14:23

Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door Ceeskooij »

Fout antw bij anoniemebellers. Zieken huizen of dokter bellen altijd anoniem. Blokker je anoniem ben je vanuit ziekenhuizen niet meer bereikbaar.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door scontra »

Waarom zou je anonieme bellers blokkeren ?

Ziekenhuizen en huisartsen, maar ook bedrijven, bellen vaak anoniem om de gebruikte nummers geheim te houden zodat patiënten/klanten die nummers niet gaan bellen en om de telefoonnummers welke wel voor patiënten/klanten beschikbaar zijn vrij te houden.
Laatst gewijzigd door scontra op 21 mar 2021 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ceeskooij schreef:
21 mar 2021 11:16
Fout antw bij anoniemebellers. Zieken huizen of dokter bellen altijd anoniem. Blokker je anoniem ben je vanuit ziekenhuizen niet meer bereikbaar.
Onzin! De laatste keren dat ik ben gebeld door ziekenhuis en dokter was dat gewoon vanaf een vast nummer.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door angel1978 »

scontra schreef:
21 mar 2021 11:21
Waarom zou je anonieme bellers blokkeren ?

Ziekenhuizen en huisartsen, maar ook bedrijven, bellen anoniem om de gebruikte nummers geheim te houden zodat patiënten/klanten die nummers niet gaan bellen en om de telefoonnummers welke wel voor patiënten/klanten beschikbaar zijn vrij te houden.
Bedrijven en ook ziekenhuizen kunnen ook gewoon bellen vanaf een centraal nummer ( receptie ) en hoeven hun interne nummer helemaal niet vrij te geven. Geen argument hiervoor.

Ceeskooij
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2021 14:23

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door Ceeskooij »

Ik kreeg een reactie op mijn bericht over anoniem bellen door ziekenhuizen. Het ziekenhuis en artsen in mijn woonplaats bellen altijd anoniem. Heb het per ongeluk een keer uitgezet kreek ik geen telefoontjes van het ziekenhuis meer wel een brief U bent telefonisch niet bereikbaar.


Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zal wel over dit onderwerp van Radar gaan.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... A+WhatsApp

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door D34M0N »

angel1978 schreef:
21 mar 2021 11:23
Bedrijven en ook ziekenhuizen kunnen ook gewoon bellen vanaf een centraal nummer ( receptie ) en hoeven hun interne nummer helemaal niet vrij te geven. Geen argument hiervoor.
Ik denk dat het vooral komt door krenterigheid of onwetendheid bij organisaties die niet gewoon vanaf een centraal nummer bellen.

Heb zelf het blokkeren van anonieme nummers al jarenlang aan staan, bevalt me goed. Alleen als ik een telefoontje van een instantie verwacht zet ik het blokkeren van anonieme telefoontjes tijdelijk uit.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Het is sowieso onzin om nummers (of het ontbreken daarvan) te blokkeren. Telefonie is bedacht om contact met elkaar te kunnen hebben. Als iemand belt en je hebt geen behoefte aan dat gesprek dan verbreek je gewoon de verbinding. Het is ook weer niet zo dramatisch dat je eerst 100 meter moet lopen om de telefoon op te nemen, dus het is geen zware belasting als je een keer ten onrechte wordt gebeld.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door angel1978 »

PeterPeters1966 schreef:
21 mar 2021 18:05
Het is sowieso onzin om nummers (of het ontbreken daarvan) te blokkeren. Telefonie is bedacht om contact met elkaar te kunnen hebben. Als iemand belt en je hebt geen behoefte aan dat gesprek dan verbreek je gewoon de verbinding. Het is ook weer niet zo dramatisch dat je eerst 100 meter moet lopen om de telefoon op te nemen, dus het is geen zware belasting als je een keer ten onrechte wordt gebeld.
Dat bepaalt iedereen wel voor zichzelf.
Als ik niet door anonieme bellers gebeld wil worden, dan blokkeer ik dat gewoon.
Onzin dat ik dat niet zelf zou mogen bepalen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door Jablan »

Ceeskooij schreef:
21 mar 2021 11:16
Fout antw bij anoniemebellers. Zieken huizen of dokter bellen altijd anoniem. Blokker je anoniem ben je vanuit ziekenhuizen niet meer bereikbaar.
Misschien bij jou. Bij ons bellen ze met het algemene nummer zichtbaar.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Anoniem bellen advies

Ongelezen bericht door D34M0N »

PeterPeters1966 schreef:
21 mar 2021 18:05
Het is sowieso onzin om nummers (of het ontbreken daarvan) te blokkeren. Telefonie is bedacht om contact met elkaar te kunnen hebben. Als iemand belt en je hebt geen behoefte aan dat gesprek dan verbreek je gewoon de verbinding. Het is ook weer niet zo dramatisch dat je eerst 100 meter moet lopen om de telefoon op te nemen, dus het is geen zware belasting als je een keer ten onrechte wordt gebeld.
Ik heb een telefoon om spelletjes te spelen of te internetten als ik me even verveel. Ik vind het maar vervelend als de telefoon plotseling overgaat, mensen sturen maar een berichtje als ze mij willen bereiken.

Gesloten