LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] At Home Klachten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Harry ter Huerne
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:54

At Home Klachten

Ongelezen bericht door Harry ter Huerne »

Sinds 28 december 2005 ben ik aangesloten op AtHome telefonie. Het is goed gegaan tot (inmiddels) 2 weken geleden. Diverse keren gebeld met mijn (mobiele) telefoon, helaas NOG STEEDS ZONDER RESULTAAT. Beloftes dat de helpdesk terug belt kun je vergeten. Nu na 2 weken ben ik eigenlijk ren einde raad. Wat te doen?? Terug naar de KPN (aansluitkosten) of gewoon wachten op betere tijden. Net zoals een andere reactie in dit forum worden overigens de registratienummers volledig door elkaar gehaald. Vooralsnog is mijn mening dat AtHome voor wat betreft telefonie nog in de kinderschoenen staat. U bent gewaarschuwd !!!

flatron
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 00:31

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door flatron »

Inmiddels bijna 7 dagen geen @home telefoon ik kan wel bellen maar niemand kan mij bellen !!!
Na 7 dagen 9 keer de helpdesk gebeld intussen bijna 2.5 uur aan de telefoon gehangen is het probleem nog niet opgelost !!!
Ik mag wel stellen dat op dag 7 mijn klacht eindelijk door de technische afdeling is opgepakt (in de wacht voor bijna 50 minuten)maar na twee keer deze dag nogmaals contact te hebben gehad met de helpdesk bleek dat de technische afdeling het probleem niet kon oplossen en dat e.a door is gegeven aan de netwerkbeheerder !!! Wie is dit???
Op de vraag hoelang die zou kunnen duren kreeg ik het antwoord
nog zeker 2 dagen !!
Voor nieuwe abbo van @home telefonie een grote TIP WACHT nog zeker een half jaar , want @home in totaal niet in staat om op een goede correcte en snelle manier een klacht af te handelen.
Flatron :(

Harry ter Huerne
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:54

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Harry ter Huerne »

Beste Flatron,

ik wens je succes met het verkrijgen van een kiestoon. Ik zit hier nu al 5 weken op te wachten, ZONDER ENIG RESULTAAT!!!! Het laatste antwoord van het klachtenemailadres: "Uw call is bij ons niet bekend, daarom ontvangt u geen schadevergoeding".

Ik heb maar 1 advies, ga terug naar de KPN of je vorige provider. Ook als je verder praat met de helpdeskmedewerkers van AtHome geven zij zelf ook te kennen er geen gat meer in te zien. Zij adviseren zelf om over te stappen naar een andere provider, omdat ze het technisch niet kunnen oplossen. Met ons zijn er nog honderden andere gedupeerden, dus bereid je maar voor op het ergste.

wimott
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:18

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door wimott »

Begin januari meldde ik me aan voor @Home telefonie. Ik kreeg keurig op tijd bericht dat op 21 maart de grote dag van de obergang zou zijn. Een nieuw modem werd bijgeleverd. Alles leek goed.
Na installatie van het modem geen kiestoon en geen internettoegang!!
Na ongeveer een uur aan de telfoon hangen werd me verteld dat mijn gegevens van het nieuwe modem etc. nog ingevoerd moesten worden (radiusserver?). Dit zou gebeuren en ik moest het 5 dagen later maar eens weer proberen. Na 5 dagen geen kiestoon en geen internet. Weer 1 uur aan de telfoon gehangen en er bleek dat mijn gegevens van het nieuwe modem etc. nog ingevoerd moesten worden. Zou de volgende dag meteen gebeuren. Dag later weer geprobeerd, geen kiestoen, geen internet. Weer aan de telefoon gehangen en zelfs de technische dienst niet te pakken kunnen kijgen. Wat nu?

Harry ter Huerne
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:54

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Harry ter Huerne »

Beste wimott,

Je zou kunnen wachten tot .........
Na mijn ervaring met AtHome vrees ik het ergste. Zorg er in ieder geval wel voor dat je een call-nummer hebt waaronder jouw probleem is vastgelegd. AtHome vergoedt €1,-- per dag voor het niet hebben van een verbinding voor wat bereft de telefonie.
De melding van de helpdesk dat ze iets aan jouw probleem gaan doen is zeer klein te noemen, je bent namelijk 1 van de zovelen. Let wel: AtHome heeft het servicenummer van de heldesk aangepast, voorheen kon je gratis bellen, thans betaal je het lokale tarief.
Zoals gezegd, ik heb inmiddels brieven gestuurd, emails verzonden, gebeld met de helpdesk, vanuit AtHome tot nu toe geen reactie.
Gisteren heb ik AtHome formeel in gebreke gesteld, maar of dit veel helpt betwijfel ik.
Veel succes.....

inky
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2005 20:43

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door inky »

Hallo,
Ik wil graag ook wel wat positiefs vermelden over @home.
Ik heb sinds een jaar nu de internet via @home en sinds 2 maand telefonie van @home maar tot zo ver verloopt alles prima. Geen klachten. Ik heb me begin jan 2006 aangemeld en binnen 1 week was het pakket binnen en heb direct alles aangesloten. Ik kon pas per 30 jan bellen maar men kon ons al wel bereiken.
Ik wil dit ook graag vermelden want je leest niets anders dan negatieve berichten en nooit eens iets positiefs..................... :D :D :D

Groetjes een zeer tevreden @home klant

wimott
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:18

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door wimott »

Inmiddels is bij mij het probleem ook verholpen en heeft eindelijk iemand de correcte gegevens in de radiusserver gezet. Ik kan bellen.
Voor internettoegang moest ik nog een keer bellen. Ik constateerde dat mijn router geen IP-adres kreeg toegegewezen. Telefonisch heb ik nu een vast IP-adres gekregen en het loopt allemaal weer.
Twee dagen zonder telefoon, 1 dag geen internet en ongeveer 4 uur aan de telefoon hangen. Misschien mag ik nog niet eens mopperen, alhoewel...

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door fj »

ik heb ook telefoon van @home en totaal geen problemen gehad
tegenwoordig kun je al 2 maanden vantevoren checken of het gaat werken, dus moet het geen probleem meer zijn. ( vroeger kon het maar 3 dagen van tevoren en daar lag het grote probleem )

het enige nadeel vindt ik dat je moet betalen voor hun servicenr. terwijl de fout ook bij hun kan liggen. :D

BG
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2006 21:25

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door BG »

Ik heb per 1 maart AtHome Telefonie. Althans dat is de datum die in het contract staat. Vandaag is het de 23e, en ik heb nog steeds geen verbinding!
Ik heb 5 keer gebeld (praat me niet van de ellenlange wachtijden op het 0900-nummer, want ik word gek als ik daar aan denk!) en telkens word ik met een kluitje het riet in gestuurd. Loze beloftes etc.
Inmiddels wilde ik van het contract af en heb hiertoe een email gestuurd, maar in hun antwoord (6 dagen later!) word ik gewezen op het feit dat ik een jaarcontract ben aangegaan en dat ik AtHome een 'best effort' product levert (!!) met de telefonie en dat nergens in het contract staat vermeld dat ik ook daadwerkelijk verbinding heb per de afgesproken datum!! Dat geloof je toch niet?
Excuses voor mijn taalgebruik maar ik ben werkelijk schijtziek van de manier waarop ik bejegend wordt door AtHome. Ik heb erg veel mensen aan de telefoon gehad, maar er is geen ziel te bekennen die verantwoordelijkheid wenst te nemen voor het probleem waardoor de oplossing na 23 dagen nog immer op zich laat wachten.

Betaal je rekening eens een paar weken te laat, en je hebt gelijk een fikse boete te pakken. Maar mag een bedrijf als AtHome nu op deze manier omspringen met zijn klanten??? Dit is toch van den gekke!

flatron
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 00:31

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door flatron »

Dit staat op de @home pagina; Als u als abonnee van internet van @Home nu ook telefonie van @Home neemt, dan loopt uw abonnement voor internet van @Home minimaal één jaar door vanaf de ingangsdatum van het @Home BasisBellen-abonnement. In de praktijk zit je dus zeker nog een jaar vast aan @home internet!!
Welke rechten heb je als klant van @home als een van hun diensten niet werkt voor langere tijd ??
Wie helpt !!!
Flatron , inmiddels dag 9 zonder @home telefonie.

Harry ter Huerne
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:54

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Harry ter Huerne »

Aan de klachtenafdeling van AtHome





Geachte heer/mevrouw,


Hierdoor deel ik u mede dat ik zelden zo teleurgesteld ben geweest in een organisatie als AtHome.

De feiten zet ik voor u op een rij:

- Sinds 14 februari 2006 ben ik niet meer telefonisch bereikbaar, en heb ik zelf ook niet de mogelijkheid om te bellen. Een en ander is bij uw helpdesk geregistreerd onder referentienummer 47668;

- Ondanks vele beloften van de helpdesk, zijn zij tot op heden niet in staat geweest de verbinding te herstellen. Dit duurt inmiddels dus 5 weken;

- Tot mijn grote verbazing ontving ik van uw klachtenemailadres een antwoord op mijn probleem inhoudende dat de klacht bij u onbekend zou zijn;

- Ik heb een tweetal brieven verzonden aan uw hoofdvestiging te Amsterdam en uw vestiging te Groningen. Hierop heb ik geen enkel response ontvangen;

- Heden heb ik contact gehad met uw afdeling fakturering, waarbij uw medewerker mij meedeelde dat van teruggave van de abonnementsgelden geen sprake kan zijn, omdat dit eerst berekend kan worden zodra de kiestoon is hersteld. Ook de schadevergoeding AtHome dient te betalen, zijnde € 1,00 per dag wordt eerst uitgekeerd nadat de verbinding is hersteld;

Waar bent u in hemelsnaam mee bezig. Het kan toch niet zo zijn dat u uw klanten op deze wijze behandelt. Ik ben van mening dat ik na 5 weken toch van uw organisatie kan verwachten dat zij alles in het werk stellen om de verbinding te herstellen. Hoe durft u van mij nog te verwachten dat ik continu eeuwig moet wachten voordat ik een helpdeskmedewerker aan de lijn krijg, en vervolgens al 5 weken lang van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Thans heb ik besloten deze brief openlijk op het forum van de site van Trosradar te plaatsen. De maat is voor mij vol. U KUNT UW KLANTEN NIET OP DEZE WIJZE BEHANDELEN!!!

Conny Elisabeth
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:51

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Conny Elisabeth »

:(
Ook wij zouden per 23 maart jl. telefonie via at home krijgen.
Dik tevreden waren we over de wijze waarop at home het aanpakte, pakket op tijd, brief kpn, reminderkaartje.
Na probleemloze installatie was het wachten tot 23 maart.
Maar helaas we kregen geen kiestoon.
Ook na vele malen overloos heen en weer bellen, zelfs een servicemonteur op bezoek, hebben we tot op vandaag nog steeds geen telefoon.

De helpdesk bellen is een kastje naar de muur systeem. Als je na enige tijd al iemand te pakken krijgt, moet je weer doorverbonden worden naar de technische dienst. Maar voordat je die te pakken krijgt ben je alweer een uur verder. Inmiddels heb ik twee referentienummers gekregen van at home. Maar telkens als ik bel moet ik weer het hele verhaal vertellen en de moed is me inmiddels in de schoenen gezakt.

Het probleem ligt nu bij netwerkbeheer. Maar gezien eerdere reacties ben ik bang dat het nog wel enige tijd zal duren voordat we weer telefonisch bereikbaar zijn.

Een tip voor mensen die erover denken om at home telefonie te gaan gebruiken. DOE HET VOORLOPIG NIET.
En alle anderen die net als ik wachten, heel veel sterkte.
Zoals het spreekwoord zegt: Gedeelde smart is halve smart.

blackbirdy
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:27

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door blackbirdy »

Begin februari 2006 heb ik mij aangemeld bij @home voor Telefonie via de kabel. Kreeg binnen enkele dagen al het installatiepakket toegezonden, alsmede de bevestiging dat per 3 april de aansluiting tot stand zou worden gebracht. Heb toen bij KPN de telefoonlijn per 3 april opgezegd, hiervan kreeg ik enkele dagen later de bevestiging. (Mijn tikken gaan via Scarlet, de opzegging hiervan moet ik nog doorgeven).

Op 1 en 2 april lag de server van Essent er uit (bij ons in Raalte). Geen internet, geen kiestoon via de kabel, dus ik hield mijn hart vast. Gelukkig deed de televisie het probleemloos.

Hedenmorgen, kregen we weer verbinding en we hebben gewacht tot 11:30 uur, zoals afgesproken met @home. Tot mijn grote vreugde doet de kabeltelefoon het, duidelijk en zonder problemen.

Een goed bericht van @home c.q. Essent. Hopelijk blijft het zo !

kirchjunger
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2006 03:49

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door kirchjunger »

Vanaf 1999 heb ik al kabel internet via @home en sinds vorig jaar september ook telefonie via hetzelfde bedrijf. Na kleine problemen, zoals het wegvallen van de verbinding had ik tot 2 weken geleden verder weinig problemen met telefonie. Maar sinds 2 weken geleden kan ik via @home niet meer bellen en gebeld worden.

Op mijn telefoon is wel een kiestoon te horen. Maar als ik bel en gebeld wordt krijg ik een ingesprek toon. Ik heb gelijk gebeld met @home. En kreeg te horen dat er een storing zou zijn. Binnen 48 uur zou het probleem opgelost zijn. Na 60 uur is er helaas nog steeds geen telefoonverbinding mogelijk, en bel ik wederom met @home.
Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat er geen storing was, maar dat mijn betaling van Maart nog niet binnen zou zijn. Die had in Maart betaald, maar zij beweren van niet. Ze zouden het nakijken en als de betaling binnen zou zijn werd ik binnen 48 uur weer aangesloten.

Wederom heb ik weer 48 uur gewacht, en nog steeds geen telefoonverbinding. Weer heb ik gebeld met @home en gevraagd waarom ik nog niet kon bellen. Weer kreeg ik te horen dat er mischien problemen waren met de betaling. De @home medewerker heeft toen de betalinggeschiedenis nagekeken, en kwam tot de conclusie dat de betalingen wel op tijd binnen waren gekomen. Dus toch een storing?

Het probleem zou bij de technische dienst neergelegd worden. Maar die kunnen geen storing ontdekken. Volgens de medewerker van de technische dienst is er waarschijnlijk een fout gemaakt bij de financieleadministratie. Ze zouden een e-mail naar die afdeling sturen, en dan zou binnen 48 uur het probleem opgelost zijn. Na 48 uur nog niet te kunnen bellen het ik terug gebeld, en kreeg te horen dat ik maar geduld moest hebben. Het probleem zou opgelost worden, maar nu ben ik inmiddels weer 5 dagen verder, en heb nog steeds geen telefoonverbinding.

Mijn geduld is inmiddels meer dan opgeraakt, en overweeg andere stappen.

emmen23
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2006 17:04

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door emmen23 »

ik heb me eind januari aangemeld voor telefonie, kreeg te horen dat 3 maart de dag zijn, dat ik mijn aansluiting krijg. niet dus, het wordt bellen. "ow ja, ik zie het er ging iets fout, 1 moment". dat was niet het enige moment, maar verschillende. ik heb 3 a 4 keer naar toe gebeld en nog geen reactie, alleen een hoge rekening op mijn mobiel. dit omdat ik geen vaste aansluiting heb! vanmiddag heb ik weer gebeld en moest ik maar weer 45 minuten wachten, nee dus daar pas ik voor.
Voor de toekomstige klanten van Athome telefonie, Begin er niet aan het kost je een rib uit je lijf

inge013
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:42

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door inge013 »

Sinds vandaag, wat ook de voorziene dag is, werkt mijn telefoon uitstekend via de kabel. Echter als ik dit lees ben ik bang dat er me nog wat te wachten staat.
Maar momenteel werkt de telefoon zoals afgesproken op de juiste datum dus kan ik niets slechts vermelden over de @home telefonie. Echter mijn beste vriendin die een paar straten verder woont moest normaal al eind maart verbinding hebben maar na uren reeds aan de telefoon te hebben gewacht en gewacht en gewacht heeft ze momenteel nog steeds geen telefoon. Toch raar dat het bij de ene wel lukt (terwijl ik het later heb aangevraagd) en bij de andere niet.
@home wakker worden en problemen oplossen. Ik hoop voor iedereen dat de problemen zo snel mogelijk verdwenen zijn.

kluk-kluk
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mar 2006 10:41

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door kluk-kluk »

ik was eerst ook goed te spreken over @home maar dat veranderd snel als je om de 14 dagen,een dag zonder internet en telefoon zit :( .
als je dan belt met de klantenservice ligt het aan een wegvallende verbinding, en ze sturen dan een monteur om de verbinding te verbeteren,maar ja na 8 dagen nog steeds geen monteur. :( .
ik hoop dat je dan nog zo goed te spreken bent,zoals je nu bent :lol: .

PetHome
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door PetHome »

Ik begin er toch wel van overtuigd te raken dat de problemen met telefonie bij athome steeds groter en structureler worden.

Bij mij deed 10 dagen de telefoon het... [ik geef toe naar tevredenheid] Maar inmiddels doet de telefoon het al 7 dagen niet.

De mail over de storing werd na 6 dagen geopend. met de mededeling erbij dat de tech dienst er naar zou kijken. Komen er dan zoveel storingsmeldingen binnen bij de klantenservice dat het zo lang moet duren voor er iest mee wordt gedaan? Als de klantencervice er 6 dagen over doet om de mail te behandelen dan verwacht ik ook wel dat de tech dienst dito tijd nodig zal hebben.

Nu is er een reclame campange bezig om athome te promoten, maar de bertouwbaarheid die essent met at home erg lang met moeite heeft opgebouwd gaat door de slecht telefonie activiteit toch wel erg snel achteruit. Dan heb ik het even al helemaal niet over de ceo van essent die een bonus heeft gekregen voor het goed presteren van zijn bedrijf. Waarschijnlijk is de prestietie voor de aandeelhouders alleen gerelateerd aan het divident wat ze ontvangen.

De telecom wet schrijft voor dat een telecom bedrijf zich moet inspannen voor een universele dienstverlening, tot nu toe ben ik al dagen niet bereikbaar en kan ik niet bellen. Daarnaast heb ik niet het idee dat athome zich enorm inspant om mijn aansluiting te repareren... tenzij er heeeel veel problemen zijn bij athome.

flatron
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 00:31

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door flatron »

Ja inmiddels kan iemand me weer bellen maar e.a niet via de helpdesk verlopen maar een goede vriend die bij @home werkt wist de juiste persoon aan de lijn te krijgen en binnen nog geen 15 minuten was het probleem opgelost .
(na 2/5 week probleem eindelijk opgelost)
Duidelijk moge zijn dat @home telefonie goed werkt maar krijg er geen problemen mee niemand kan het oplossen , ook een klachtenmail kan @home na drie weken niet beantwoorden .
Laten we hopen dat @home via deze site eens het onderwerp van een uitzending van tros RADAR mag worden .
Want deze gasten beloven veel maar kunnen niets waar maken.
blijf posten!!!

kirchjunger
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2006 03:49

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door kirchjunger »

Op 4 april plaatste ik het bericht dat ik ook niet kon bellen. Het probleem is inmiddels opgelost. Na vele malen te hebben gebeld met @home kwamen ze uiteindelijk achter het probleem. Ze hoefden alleen maar even de telefoonlijn (modem) te updaten. Toen was alles weer in orde. Maar waarom ze daar na 2 weken pas achter kwamen is mij onduidelijk.

Wel kreeg ik van de medewerker te horen dat ik een mailtje naar @home moest sturen voor een schadevergoeding. Ik ben benieuwd of men daar bij @home op reageerd.

Wordt vervolgt...........

Gesloten