LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ockels
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2006 16:02

Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door ockels »

Op 16 december kreeg ik een brief met een antwoordkaart van KPN. Mijn abonnement wordt per 1 februari 2007 automatisch omgezet van een standaard aansluiting (belbasis á 18,16 p/m) naar een belvrij weekend abonnement á 19 euro per maand.

's Weekends geld nu al een tarief van 0,0104 c p/minuut.
Voor die 84 cent extra maandlasten gaat KPN er dus vanuit dat ik in het weekend dus meer dan 20 minuten ga verbellen.

KPN drukt mij dus duurdere maandlasten met een ander abonnement door de strot terwijl er op de antwoordkaart de mogelijkheid bestaat om geen gebruik te maken van onbeperkt bellen in het weekend, en mijn standaard aansluiting voor 18,16 euro p/m te behouden.

Ik moet dus zelf actie ondernemen om mijn abonnementsvorm hetzelfde te laten.

Dit lijkt mij omgekeerde wereld.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door AnnePanne »

nou.. je hebt anderhalve maand de tijd om bij een brievenbus te komen..

niet zo moeilijk toch of wel??

ockels
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2006 16:02

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door ockels »

Als ik een ander product wil, dan verzoek ik daarzelf om.

Ik koop al jaren product A naar mijn tevredenheid.
Als ik product A heb en ik wil product B dan is dan aan mij om aan te geven.
Het moet niet zo zijn dan de aanbieder mij plotseling een duurder product B geeft (terwijl product A nog gewoon verkocht wordt) en ik vervolgens moet aangeven dat ik toch liever product A heb.

Het gaat mij om de niet noodzakelijke structurele vaste verhoging van het abonnementsgeld van 4,6%. En die brief zit al op de bus voor je gemoedsrust.

broun013
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:24

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door broun013 »

Sinds juni 2006 probeer ik een compleet abonnement Internetplusbellen te krijgen. Dit alles onder de slogan: "KPN, sluit je aan!" Nou dat heb ik geweten. In juli zou ik het hele paket ontvangen.
Na vele telefoontjes en een nieuw aanvrage ontving ik eind augustus het pakket. Het aansluiten ging goed zonder hulp.
Maar ik had gevraagd voor een draadloze aansluiting en die zat er niet bij. Daar heb ik nog 4 weken op moeten wachten.
Na de eerste rekening bemerkte ik echter, dat mijn abonnement niet volledig was. Omdat ik maar +/- 35 Euro per maand betaalde ipv de gevraagde 45 euro diende ik de gesprekken binnen Nederland zelf te betalen. Dus inmiddels betaal ik 3 maanden deze gesprekken het geen ongeveer 60 euro meer is dan bij het door mij gevraagde abonnement.
Het lukt mij niet om dit abonnement weer om te zetten naar het door mij gevraagde ondanks het feit, dat ik reeds 4 maanden geleden op hun site "Mijn gegevens" heb aangepast! Dit kunnen ze los van mijn bestelling zelf zien.
Indien enig ander bedrijf zijn klanten zo zou behandelen, dan had menig bedrijf geen klanten meer, maar ik zit nog tot augustus 2007 aan dit contract vast!!!!!!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door AnnePanne »

uhm... het gaat hier niet over IPB hoor...

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door agro »

broun013 als op de site van kpn na het inloggen niet werkt dat je je abo kan veranderen bel dan 0800-0407 met volgende opties particulier - internetplusbellen en laat je abo dan veranderen.

Harley33
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2006 08:17

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Harley33 »

KPN verhoogt het abonnement met 20 PROCENT! Van 15,26 naar 18,16. Wie weet waar je een goedkoper abonnement kunt nemen. Ik bel bijna nooit.

Brin2202
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2006 20:51

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Brin2202 »

Harley33

"KPN verhoogt het abonnement met 20 PROCENT! Van 15,26 naar 18,16. Wie weet waar je een goedkoper abonnement kunt nemen. Ik bel bijna nooit"
Ik neem aan dat u een rekemachine heeft. Dan kunt u uitrekenen dat € 15,26 + 19% BTW € 18,16 is. Dus een prijs verhoging van € 0.86. Meer het is ook zo moeilijk om te lezen.

Knut
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2006 21:50

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Knut »

Wat mij tegenvalt is dat je in een nieuw pakket wordt gezet ipv de keuze hierin. Verder was de KPN in het verleden erg goed met adviezen in welk pakket je moest zitten. Dat zouden ze nu volgens mij ook op basis van afgelopen jaar zo kunnen doen. (Hoeveel minuten ik per maand overdag, 's avonds in het weekend bel). Dat laat men nu over aan de gebruiker om uit te zoeken. Ik ben eigenlijk opzoek naar iemand die een excel filet kan maken waarbij de kosten op de rij worden gezet. Uitgaand van de 2,5 cent en 5 cent start tarief. Afijn ik wacht nog even de discussie af op dit forum vooralsnog ik de keuze ga maken.

Han_B
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2006 14:18

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Han_B »

Ook bij mij is een brief van KPN in de bus gevallen waaruit blijkt dat de KPN al voor mij beslist heeft dat mijn abonnement gewijzigd wordt. Ik MOET actie ondernemen als ik mijn abonnement niet wil veranderen.

Ik ben geïnteresseerd in de juridische vraag of het überhaupt mag wat KPN hier doet?

Als dit niet mag, dan moet er weer eens op de grote trom geslagen worden.

Als het (juridisch) wel mag blijft het, naar mijn indruk, moreel onjuist.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Jan9 »

Klopt het dat de voordeelnummers verdwijnen?
Als ik de brief goed heb gelezen kan je alleen als je BelBasis hebt met Tele2 (e.a.) bellen....

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door antonia77 »

Voordeelnummers vervallen inderdaad.Ik ben met geen van de mogelijke abonnementen blij,omdat ik vrijwel nooit binnen Nederland bel.Als ik al een enkele keer binnen Nederland bel,is het overdag.Verder bel ik bijna alleen maar naar het buitenland.Met voordeelnummers was ik dus goedkoper uit,want er is nu geen echt passend abonnement voor mij.Het meest voordelige abonnement is die waar je 's avonds goedkoop kan bellen,maar dat is alleen voor binnen Nederland.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Jan9 »

Toen ik voor het eerst hoorde over de nieuwe abonnementen hoopte ik dat er goedkopere abonnementen bijkwamen.
Helaas is dit niet het geval.
Bellen naar mobiel kost 17 cent per minuut, dus ook nog steeds duur.
Helaas zit er geen abonnementsadvies bij, het is moelijk in te schatten waarmee je het beste uitbent.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door osseworst »

In eerste instantie dacht ik dat het een mooi aanbod was: voor slechts € 0,84 gratis (ook het starttarief) bellen in het weekend. Maar daarna zag ik in de folder dat de voordeelnummers vervallen. De specificatie van mijn laatste rekening erbij gepakt om te zien wat dit voor mij betekent:
- gratis bellen in het weekend (voordeel)
- geen korting voordeelnummers (nadeel)
- hogere abonnementskosten (nadeel)

Totaal is het nadeel groter is als het voordeel, ik moet meer gaan betalen.
Wat de KPN doet voorkomen als een geweldige aanbieding is dus in mijn geval een ordinaire prijsverhoging.
Ook met het standaard abonnement van € 18,16 ben ik een stuk duurder uit, omdat de voordeelnummers vervallen zijn.

Lees ik verder in de folder, dan zie ik dat buiten de gratis periode het tarief naar vast 2,75 cent per minuut wordt. Wat zijn hiervan de gevolgen:

's avonds:
Binnen regio: oud 1,55, nieuw 2,75, verhoging 77%
Buiten regio: oud 2,08, nieuw 2,75, verhoging 32%

's nachts:
Binnen regio: oud 1,04, nieuw 2,75, verhoging 164%
Buiten regio: oud 2,08, nieuw 2,75, verhoging 32%

Overdag:
Binnen regio: oud 2,89, nieuw 2,75, verlaging 5%
Buiten regio: oud 4,39, nieuw 2,75, verlaging 37%

Een flinke prijsverhoging als je meestal 's avonds belt.

Het bellen naar mobiel gaat 17 cent kosten. Het is hier wat lastiger om een vergelijking te maken, omdat voor de verschillende aanbieders verschillende tarieven gelden, sommige goedkoper als 17 cent, andere duurder.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door roro25 »

@ osseworst.

Je hebt het mooi uitgezocht. Je vergeet alleen de starttarieven. Die gaan ook omhoog. Binnen de regio nu 0,04 en wordt 0,05. Dus ook 25% erbij.....

Maar zij de genoemde beltarieven nu inclusief btw of niet. Wordt daar niet wijs uit in de folder of website. Ik ga uit van exclusief zoals gewoonlijk bij kpn.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door osseworst »

Volgens mij zijn het de tarieven op de website en in de folder inclusief BTW. Alleen op je afrekening/specificatie staan de tarieven (zeer irritant) exclusief BTW.
Voor de starttarieven (in centen, inclusief BTW) geldt:

Binnen regio: oud 4,27, nieuw 5,00, verhoging 17%
Buiten regio: oud 5,18, nieuw 5,00, verlaging 4%
Naar mobiel: oud 5,18, nieuw 5,00, verlaging 4%
Internationaal: oud 10,75, nieuw 10,00, verlaging 7%

Wat betekent dit nu allemaal?
Mensen die relatief veel overdag buiten de regio bellen gaan er op vooruit, zelfs als het voordeelnummers waren (gesprek 37% voordeliger, voordeelnummer was 20% korting).
Voorbeeld: overdag 30 minuten buiten de regio:
Oud: 30 * 0,0439 + 0,0518 = € 1,37 (bij voordeelnummer: € 1,10)
Nieuw: 30 * * 0,0275 + 0,05 = € 0,88
Een verlaging van 36% (bij voordeelnummer: 20%)

Echter, mensen die kostenbewust pas 's avonds belden naar vooral voordeelnummers gaan er zwaar op achteruit.
Binnen regio: verhoging 77% en voordeelkorting van 10% vervalt.
Voorbeeld: 's avonds 30 minuten binnen de regio:
Oud: 30 * 0,0155 + 0,0427 - 10% = € 0,46
Nieuw: 30 * 0,0275 + 0,05 = € 0,88
Een verhoging van maar liefst 91%.

Buiten regio: verhoging 32% en voordeelkorting van 20% vervalt.
Voorbeeld: 's avonds 30 minuten buiten de regio:
Oud: 30 * 0,0208 + 0,0518 - 20% = € 0,54
Nieuw: 30 * 0,0275 + 0,05 = € 0,88
Een verhoging van 63%.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door roro25 »

thanks voor de moeite.

denk dat ik maar goauw concurrent van kpn ga worden.........

zo gau w mogelijk kpn de deur uit..

RSt
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005 19:33

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door RSt »

@Roro25

de prijzen in de folder zijn inclusief BTW, als je tenminste een particulier abonnement hebt bij de KPN!

ametis
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2007 16:38

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door ametis »

Weet iemand hoe het zit als je al een BelBudget abonnement hebt?

Ik zie op de antwoordkaart nergens dat je BelBudget kunt behouden, wil dit zeggen dat ik nu of automatisch naar BelVrij Weekend ga of dat ik maar weer de 'standaard aansluiting van KPN' van 18,16 moet nemen???

Beide opties betekend voor BelBudget abonnees een verdubbeling in de abonnements kosten..

Iemand een idee of dit juridisch gezien door de beugel kan?

sjaakzwart
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2007 19:00

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door sjaakzwart »

en nog een ander puntje waar KPN geen melding van maakt. Sluit je door het verzenden (ongeacht welke mogelijkheid je kiest) niet gewoon een nieuw abonnement af met een eerste contractperiode van 1 jr? je tekend er namelijk wel voor.

Dat zou erg jammer zijn als je zoals mij in het voorjaar wilt overstappen naar Casema.

Gesloten