LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankgegevens zichtbaar in winkel bij afsluiten mobiel abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Bankgegevens zichtbaar in winkel bij afsluiten mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Heeft uw moeder een code in moeten toetsen op de e-dentifier?
Moest zij daarna nog 1 ct pinnen, geen idee wat voor apparaatje de winkelbediende dan had.
Ik zou eens naar de bank gaan om te vragen of wat BCC doet geoorloofd is.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Bankgegevens zichtbaar in winkel bij afsluiten mobiel abonnement

Ongelezen bericht door JozJan »

grun schreef:
13 aug 2019 09:29

Ik lig er niet wakker van, maar het gaat gewoon niemand iets aan of je duizend euro rood staat of een positief saldo van 10,000 euro hebt. De verkoper hoeft alleen maar te controleren of je bankrekening klopt en eventueel of je een BKR notering hebt. Daar heeft hij je saldo niet voor nodig.
Dat is ook precies wat hij zal doen. Die medewerker vraagt niet om dat saldo.

Barbarasc
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 sep 2012 11:35

Re: Bankgegevens zichtbaar in winkel bij afsluiten mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Barbarasc »

JozJan schreef:
13 aug 2019 09:22
Met iDin kun je jezelf identificeren. Maar daarmee kun je geen 1 cent overboeken. Daar is bv iDeal (of de pinautomaat inderdaad voor).

Verder: de medewerker zal het saldo hebben gezien (zal hem verder weinig interesseren ), verder vooral veel 'als' zaken naar mijn mening: 'als er iemand langsloopt' kan die het saldo zien. Is dat nou echt iets waar je je druk om moet maken?
Nee... maar andere winkels kunnen nog meer zien dan alleen een saldo? Bovendien zit er een vakje in je scherm waarin je aan zou kunnen vinken dat het je inloggegevens onthoudt !
Mensen die hier niet op letten lopen dus groot risico !

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bankgegevens zichtbaar in winkel bij afsluiten mobiel abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

Barbarasc schreef:
15 aug 2019 11:59
Bovendien zit er een vakje in je scherm waarin je aan zou kunnen vinken dat het je inloggegevens onthoudt !
Maar daar heb je geen hol aan, want zonder bankpas, reader en pincode kom je er niet in.
Barbarasc schreef:
15 aug 2019 11:59
Mensen die hier niet op letten lopen dus groot risico !
Wat is het risico dan?
Barbarasc schreef:
15 aug 2019 11:59
Nee... maar andere winkels kunnen nog meer zien dan alleen een saldo?
Wat dan?

corset
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mei 2019 12:28

Re: Bankgegevens zichtbaar in winkel bij afsluiten mobiel abonnement

Ongelezen bericht door corset »

Barbarasc schreef:
12 aug 2019 09:28

Toen ik aangaf hier van te schrikken werd er gezegd dat bij bv Vodafone en KPN nog meer gegevens zichtbaar zijn.. zoals recente afschrijvingen.
Is dit normaal?
Onzin, KPN kan dit niet inzien. Maar goed, dit soort spookverhalen worden door meer mensen bedacht. En bewijzen? "Ja een kennis van m'n moeder haar vriend z'n schoonmaker had dit ooit!"

Toen ik bij KPN werkte kon ik zelfs na een betaling 0,0 inzien. Waarom? Omdat zelfs een 0,01 euro betaling niets meer is dan dat, een betaling. Het laat zien dat het rekening nummer actief is, en niet geblokkeerd e.d. Puur om fraude tegen te gaan.

Gesloten