LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belachelijke extra kosten YOUFONE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vooreenkeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2007 23:31

Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door vooreenkeer »

Op zondag 8 maart werd ik wakker en zag ik dat mijn internet afgesloten was. Nadat ik via WIFI inlogde op YOUFONE zag ik dat ik uit het niets 100 euro aan kosten had zonder dat ik iets gedaan had. Volgens hun had ik ’s nachts in 10 minuten tijd ineens heel mijn data + 1 GB extra verbruikt. Ze kunnen mij niet vertellen waarom want ze verschuilen zich achter de privacywet.

Opsomming wat voor oplichters ze bij YOUFONE zijn:
- Sim only 6 GB kost 12 euro. 1 GB buiten bundel 100 euro. Absurde verhouding.
- Geen waarschuwings sms op 80% belbundel.
- Data plafond pas op 100 euro aan extra kosten en niet standaard op 0 euro.
- Geen informatie over plotselinge torenhoge rekening, kortom betalen en zoek het maar uit.
- Geen mogelijkheid tot aankoop extra data dus van 8 maart tot 31 maart geen internet meer mogelijk. Niet te doen in deze tijd.

Coulance doet Youfone niet aan.

Een crimineel doet vaak nog meer moeite om geld te stelen.

-----------------------------------------

Tuurlijk kan je alles nalezen. Maar de consument zou beter beschermt moeten zijn. Standaard het dataplafond op 0 euro en niet op 100. Op een incident na zal niemand zonder het te weten extra kosten willen maken. Veel providers hebben gelukkig zelf het gezonde verstand gebruikt om dit gelijk op 0 te doen.

Daarnaast zou er wettelijk echt iets gedaan mogen worden aan de kosten buiten bundel. Hoe kan je 12 euro voor 6 GB betalen en 100 euro voor 1 GB. Het verschil in tarief is zo belachelijk dat je kan concluderen dat dit gewoon oplichting is.

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt volgen mij zelf een plafond instellen. Wellicht waren er updates van van alles en nog wat en is de wifi uitgevallen, waardoor mobiele data is gebruikt. Kunt u ook door instellingen zelf voorkomen.

De conclusie is dus dat u zelf niet voorzichtig genoeg geweest bent.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door berndv »

Zucht...
vooreenkeer schreef:
28 apr 2020 13:36
Tuurlijk kan je alles nalezen. Maar de consument zou beter beschermt moeten zijn.
Ja, want je zou toch als consument toch ook maar eigen verantwoordelijkheid hebben.
vooreenkeer schreef:
28 apr 2020 13:36
Ze kunnen mij niet vertellen waarom want ze verschuilen zich achter de privacywet.
Ik vind ook dat ze die privacy gauw moeten afschaffen. Het geeft de burger veel te veel macht. Weg met de privacy, nergens goed voor. Die commerciële partij moet gewoon kunnen zien wat ik op internet doe en wat ze met die info doen, interesseert me niet.
vooreenkeer schreef:
28 apr 2020 13:36
Opsomming wat voor oplichters ze bij YOUFONE zijn:
- Sim only 6 GB kost 12 euro. 1 GB buiten bundel 100 euro. Absurde verhouding.
- Geen waarschuwings sms op 80% belbundel.
- Data plafond pas op 100 euro aan extra kosten en niet standaard op 0 euro.
- Geen informatie over plotselinge torenhoge rekening, kortom betalen en zoek het maar uit.
- Geen mogelijkheid tot aankoop extra data dus van 8 maart tot 31 maart geen internet meer mogelijk. Niet te doen in deze tijd.
Dus omdat u een overeenkomst bent aangegaan met een bedrijf, die alle info die u hier nu neerzet vooraf keurig aan u heeft gemeld, maar waarvan u schijnbaar vond dat het niet interessant genoeg was om te lezen, is dat bedrijf opeens een oplichter? :roll:

En die waarschuwings-sms, wat had u er aan gehad? Of die nu wel of niet verstuurd is.
vooreenkeer schreef:
28 apr 2020 13:36
Volgens hun had ik ’s nachts in 10 minuten tijd ineens heel mijn data + 1 GB extra verbruikt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door sjohie »

Als je router thuis even de hik had, waardoor er geen wifi was, kan het bij een niet goed ingerichte smartphone gebeuren dat die dan vrolijk doorgaat met updaten via 4G, dus 2 GB in een nacht is zeker niet onmogelijk. Ik downloadde laatst een spel op de tablet van 250MB, dus 1 app. Als je net pech hebt dat er een rits van zulke dingen op je telefoon staan, en er nog even een security update overheen komt, dan kán dit wel voorkomen. idem trouwens mail-apps die elke 5m syncen met zeg een exchange server, wat kan gebeuren als je je zakelijke email op je privé telefoon leest.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, uw telefoon heeft niets te maken met Youfone. Dus als uw telefoon allerlei zaken gaat doen in de nacht, waarom moet Youfone daar op ingrijpen? U had zelf de instellingen goed kunnen zetten dat B.V. updates enkel met WiFi kan. Ook had u zelf een plafond in kunnen stellen. U had ook vooraf alle kosten kunnen lezen.
U wilt een budget provider, maar verwacht de hoogste service. Dat gaat niet samen.

vooreenkeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2007 23:31

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door vooreenkeer »

Ik ben verbaast over de reacties hier.

Ik had even alle details van de overeenkomst moeten lezen. Net als alle honderden overeenkomsten die je per dag aan gaat. Ik weet niet in wat voor wereld jullie leven, maar ik heb geen tijd om alle details van alles na te lezen. Tuurlijk heb je ook eigen verantwoordelijkheid, maar je mag er toch (schijnbaar niet) vanuit gaan dat het wel een beetje billijk is wat je aan gaat.

Hoe kan er hier gerechtvaardigd worden dat ze 12 euro voor 6 GB rekenen en dan 100 euro voor 1 GB extra. Dat is gewoon pure oplichterij.

Ook het standaard hebben van een data/bel plafond op 100 euro is gewoon zo ingesteld om de consument een oor aan te naaien. Dit heeft niks met een dure service te maken. Dit is gewoon een instelling om op te lichten.
Ze kunnen het ook gewoon op 0 euro zetten en dat je het zelf eventueel op 100 euro kan zetten. Niks service dus, gewoon een instelling.

Tuurlijk mag iedereen er zijn mening over hebben, maar ik ben verbaast dat jullie het raar vinden dat als ik een jaar lang netjes in mijn bundel blijf en ineens een uber rekening krijg voor 1 GB data dat ik verwacht dat YOUFONE uit enigsinds billijkheid deze belachelijke kosten schrap.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Net als alle honderden overeenkomsten die je per dag aan gaat.

Honderden per dag??? Overdrijven is ook een vak. Het 1e dat ik doe als ik overstap naar een andere provider is alle instellingen in mijn account checken en zo nodig aanpassen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

U accepteerde de €100,- bundel en dat het verdien model van deze budget aanbieder!

Dat jou telefoon door 't plafond ging, helaas moest ik weg bij Youfone als Belg nu!
Dat emigreren betekende alle voorwaarden doorlezen, en ja hoor, mijn plafond was standaard €250,-
dus valt Youfone eigenlijk nog mee.

Na veel lezen alles goed ingesteld, tenminste dat hoop ik nu!

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door cherokee »

Dat plafond van 100 euro is normaal, dat doet niet alleen Youfone. Dat het verbruikt is kunnen zij niet helpen. Het is balen ja, maar er is kennelijk iets gebeurd waardoor die data verbruikt is. Wees blij dat dit plafond er is, vroeger was dat niet zo.
Met oplichting heeft dit niets maar dan ook niets te maken. Het staat gewoon bij elke provider in de voorwaarden, voor iedereen leesbaar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door berndv »

vooreenkeer schreef:
07 mei 2020 10:11
Ik had even alle details van de overeenkomst moeten lezen. Net als alle honderden overeenkomsten die je per dag aan gaat. Ik weet niet in wat voor wereld jullie leven, maar ik heb geen tijd om alle details van alles na te lezen. Tuurlijk heb je ook eigen verantwoordelijkheid, maar je mag er toch (schijnbaar niet) vanuit gaan dat het wel een beetje billijk is wat je aan gaat.
Als u inderdaad honderden overeenkomsten per dag aan gaat, dan snap ik volledig dat u geen tijd heeft om van al die overeenkomsten de voorwaarden na te lezen. Maar goed, u geeft al aan dat u ook eigen verantwoordelijkheid heeft. En dat is wat er aangesproken wordt als er opeens nare gevolgen zijn van het niet weten wat u overeen komt. Billijk is het als 2 partijen een overeenkomst aan gaan en ook beide partijen die overeenkomst nakomen. U mag vragen om coulance, helemaal als dit de eerste keer is, maar dat mogen ze weigeren, ze hoeven u niet tegemoet te komen.
vooreenkeer schreef:
07 mei 2020 10:11
Hoe kan er hier gerechtvaardigd worden dat ze 12 euro voor 6 GB rekenen en dan 100 euro voor 1 GB extra. Dat is gewoon pure oplichterij.
nee, het is geen oplichterij, het is een overeenkomst. Ja, de kosten staan niet in verhouding tot datgene wat u binnen uw bundel betaalt, daar heeft u volledig gelijk in, maar om het nu oplichterij te noemen vind ik van u wel wat flauw.
vooreenkeer schreef:
07 mei 2020 10:11
Ook het standaard hebben van een data/bel plafond op 100 euro is gewoon zo ingesteld om de consument een oor aan te naaien. Dit heeft niks met een dure service te maken. Dit is gewoon een instelling om op te lichten.
Ze kunnen het ook gewoon op 0 euro zetten en dat je het zelf eventueel op 100 euro kan zetten. Niks service dus, gewoon een instelling.
Ze kunnen het inderdaad op 0 zetten, klopt. Maar dan zullen we straks andere klachten gaan krijgen van mensen die opeens geen internet meer hebben. En het vervelende is dan dat, indien de mensen tegen dat plafond van 0 aan komen, ze geen internet meer hebben, ook geen internet meer kunnen toevoegen, want ze kunnen niet inloggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door sjohie »

vooreenkeer schreef:
07 mei 2020 10:11
Ik ben verbaast over de reacties hier.

Ik had even alle details van de overeenkomst moeten lezen. Net als alle honderden overeenkomsten die je per dag aan gaat. Ik weet niet in wat voor wereld jullie leven, maar ik heb geen tijd om alle details van alles na te lezen. Tuurlijk heb je ook eigen verantwoordelijkheid, maar je mag er toch (schijnbaar niet) vanuit gaan dat het wel een beetje billijk is wat je aan gaat.

Hoe kan er hier gerechtvaardigd worden dat ze 12 euro voor 6 GB rekenen en dan 100 euro voor 1 GB extra. Dat is gewoon pure oplichterij.

Ook het standaard hebben van een data/bel plafond op 100 euro is gewoon zo ingesteld om de consument een oor aan te naaien. Dit heeft niks met een dure service te maken. Dit is gewoon een instelling om op te lichten.
Ze kunnen het ook gewoon op 0 euro zetten en dat je het zelf eventueel op 100 euro kan zetten. Niks service dus, gewoon een instelling.

Tuurlijk mag iedereen er zijn mening over hebben, maar ik ben verbaast dat jullie het raar vinden dat als ik een jaar lang netjes in mijn bundel blijf en ineens een uber rekening krijg voor 1 GB data dat ik verwacht dat YOUFONE uit enigsinds billijkheid deze belachelijke kosten schrap.
Ik ken mensen die 1GB per dag doen met mobiele data, en er zijn voorbeelden bekend van 200Gb/maand, dus een "uber" rekening is het misschien voor jou dan wel, maar voor een provider zeker niet. Ze zullen dus echt niet opkijken als een telefoon van een van de tien- of wel honderdduizenden klanten, ineens wat meer data dan normaal verstookt. Verder hóeven ze helemaal geen plafond in te stellen in Nederland, als het echt zulke geldwolven waren als jij je ze aanwrijft, hadden ze je ook wel een paar gieg extra in de maag kunnen splitsen zonder melding, en je vervolgens met een veel hogere bedrag op de nek kunnen springen. Welk plafond ze ook kiezen, dit soort dingen zullen blijven gebeuren, en mensen zullen boos naar Youfone wijzen.

Overigens zijn die "honderden overeenkomsten" natuurlijk niks meer dan begrijpelijke frustratie, als je even in de spiegel kijkt, en de verantwoordelijke persoon voor die telefoon ziet.

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door 666jack666 »

gewoon aanleren om voor je naar bed gaat de gegevensverbinding van de provider uit te zetten zodat er niet automatisch naar overgeschakeld word bij uitval wifi

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door Revoked »

vooreenkeer schreef: Ik ben verbaast over de reacties hier.
...Dat is gewoon pure oplichterij...
Dat komt omdat iedereen hier voor Youfone werkt.
Oplichterij? Definieer je antwoord. En probeer daarbij correct Nederlands te hanteren.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Belachelijke extra kosten YOUFONE

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Sommige overeenkomsten moet je je simpelweg wel even in verdiepen, je weet dat telecomaanbieders boeven zijn.

Gesloten