LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen op campings niet mogelijk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door sjohie »

iloveyoujoof schreef:Mijn ouders en grootouders gaan met mij mee. Ze hebben vodafone en kpn. Dus dit is wel erg vreemd dat dan helemaal niemand bereik heeft.
Ikzelf vind het ook erg vreemd dat ook al die andere campings geen tot nauwelijks mobiele netwerken hebben.
Die campings hebben zelf natuurlijk geen netwerken. :wink: Maar goed, vergelijk de dekkingskaarten van de diverse providers maar eens, er zijn ook een paar gebieden waar geen enkele provider bereik biedt. Hier op de Veluwe weet ik er sowieso een paar uit eigen ervaring, en het dorp waar mijn schoonouders wonen is ook voor alle providers een witte vlek.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door olaf79 »

iloveyoujoof schreef:Mijn ouders en grootouders gaan met mij mee. Ze hebben vodafone en kpn. Dus dit is wel erg vreemd dat dan helemaal niemand bereik heeft.
Ikzelf vind het ook erg vreemd dat ook al die andere campings geen tot nauwelijks mobiele netwerken hebben.
Als ik heel eerlijk ben. Ik geloof er geen snars van wat je hier allemaal beweert. Het kan dat op een plek slechter bereik is dan op een andere plek, maar zodra je een stap buiten de camping zet is het opeens prima. DAT kan gewoon niet. En dan ook nog eens op 10 plekken in NL.
Broodje aap.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Uiteraard is dit allemaal opzet, dat weet iedereen. Al die campingbazen zijn oplichters en boeven, dus die doen alles om de gasten tot in den treuren te treiteren....

stofzuigertje

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heb je op die Campings ook geklaagd?

Plaats een lijst met deze en welke Netwerken niet werkte!
Zowel KPN, Vodafone als T mobile en vooral die laatste heeft vele gaten.

Als wij deze niet meer nemen wegens onbereikbaarheid krijgen we korting of deze gaan klagen bij de aanbieders om toch nog een dekking verbeterd te krijgen.

Meld wel alle Campings vooraf dat je hier reageerde want ook zij hebben zelf belang van goede bereikbaarheid.
Je zal maar 112 willen bellen en geen bereik hebben...
Met zoveel mensen op 1 plek is dat risico erg groot dus moeten zij dat ook aangeven dat je voor spoedgevallen een vaste telefoon op het park moet gebruiken.

Als ik een Ambulance nodig heb moet ik dat vooraf weten en niet achteraf als elke seconde telde....

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door Har06 »

stofzuigertje schreef:Heb je op die Campings ook geklaagd?

Plaats een lijst met deze en welke Netwerken niet werkte!
Zowel KPN, Vodafone als T mobile en vooral die laatste heeft vele gaten.

Als wij deze niet meer nemen wegens onbereikbaarheid krijgen we korting of deze gaan klagen bij de aanbieders om toch nog een dekking verbeterd te krijgen.

Meld wel alle Campings vooraf dat je hier reageerde want ook zij hebben zelf belang van goede bereikbaarheid.
Je zal maar 112 willen bellen en geen bereik hebben...
Met zoveel mensen op 1 plek is dat risico erg groot dus moeten zij dat ook aangeven dat je voor spoedgevallen een vaste telefoon op het park moet gebruiken. Als ik een Ambulance nodig heb moet ik dat vooraf weten en niet achteraf als elke seconde telde....
75 % van de campings heeft WiFi
Wij zijn redelijk bekend met campings, NOOIT een belprobleem gehad

stofzuigertje

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wifi meestal tegen betaling....

Maar de vraag gaat hier over mobiel bereikbaar zijn dus niet kunnen bellen dus ook het 3G of 4G niet hebben is bijzaak...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef: Je zal maar 112 willen bellen en geen bereik hebben...
Met zoveel mensen op 1 plek is dat risico erg groot dus moeten zij dat ook aangeven dat je voor spoedgevallen een vaste telefoon op het park moet gebruiken.

Als ik een Ambulance nodig heb moet ik dat vooraf weten en niet achteraf als elke seconde telde....
Dit is op veel campings ook al geregeld, hoe zou anders de ambu op de plaats van bestemming moeten komen? Alleen de camping heeft vaak een adres, de kampeerplaatsen niet. Daarnaast is een gemiddelde camping afgesloten met een poort, dat soort zaken krijg je meestal in de vorm van een infopakket. Wat de gemiddelde Nederlander toch direct in een hoek smijt en niet meer naar om kijkt, tenzij er kortingsbonnen in zitten.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door eleven »

Har06 schreef:
stofzuigertje schreef:Heb je op die Campings ook geklaagd?

Plaats een lijst met deze en welke Netwerken niet werkte!
Zowel KPN, Vodafone als T mobile en vooral die laatste heeft vele gaten.

Als wij deze niet meer nemen wegens onbereikbaarheid krijgen we korting of deze gaan klagen bij de aanbieders om toch nog een dekking verbeterd te krijgen.

Meld wel alle Campings vooraf dat je hier reageerde want ook zij hebben zelf belang van goede bereikbaarheid.
Je zal maar 112 willen bellen en geen bereik hebben...
Met zoveel mensen op 1 plek is dat risico erg groot dus moeten zij dat ook aangeven dat je voor spoedgevallen een vaste telefoon op het park moet gebruiken. Als ik een Ambulance nodig heb moet ik dat vooraf weten en niet achteraf als elke seconde telde....
75 % van de campings heeft WiFi
Wij zijn redelijk bekend met campings, NOOIT een belprobleem gehad

Je belt dus via een WiFi verbinding? :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Wifi meestal tegen betaling....

Maar de vraag gaat hier over mobiel bereikbaar zijn dus niet kunnen bellen dus ook het 3G of 4G niet hebben is bijzaak...
Hangt van de instellingen af, een modern 4G toestel switcht voor spraak terug naar 3G, en afhankelijk van de instellingen en kwaliteit van beide (4G en 3G) netwerken van de provider, kan er na die switch een poosje geen bereik zijn.

Mijn vriendin heeft wel KPN 4G data bereik op haar werk (rand van een dorp op de noordelijke Veluwe met rondom campings), maar als ze wil bellen, en de telefoon dus switcht naar 3G, is het bereik ineens weg. Als dat ambulance bellen zo belangrijk is op een camping, zou ik de telefoon in kwestie hard op 2G/3G zetten, en desnoods maar geen (of minder snel) mobiel internet gebruiken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Bellen op campings niet mogelijk

Ongelezen bericht door Har06 »

stofzuigertje schreef:Wifi meestal tegen betaling....

Maar de vraag gaat hier over mobiel bereikbaar zijn dus niet kunnen bellen dus ook het 3G of 4G niet hebben is bijzaak...

Met upc of ziggo alsm provider bel je gratis via een hotspt punt wifi, ook op campings zijn de telefonie providers bereikbaar, klets dat het niet zou zijn muv in een of andere negorij,midden in de bossen heb je ook geen bereik :lol:

Gesloten