LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen via Telfort, een groot drama

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Souraia
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 nov 2006 12:27

Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door Souraia »

Mensen,

Ik heb al een tijdje een abonnement van toen nog Tiscali bellen en surfen. Nooit problemen mee gehad totdat ik ging verhuizen.
We zijn nu 3 maanden verhuisd naar een andere gemeente en nog steeds geen aansluiting voor de telefoon.
Tientallen keren gebeld en gemaild maar helaas niemand die wat zinnigs kan melden. Nu heb ik een brief geschreven, maar dat is niet echt mijn sterkste kant, kunnen jullie even een blik werpen en zonodig kijken of ik deze kan aanpassen ergens?

Dank alvast.


Beste,

Medio juni heb ik Telfort per brief op de hoogte gesteld van mijn naderende verhuizing buiten de gemeente. Ik heb in die brief aangegeven dat ik een nieuw nummer nodig heb en de datum per wanneer. Wij zijn 13 juni jl verhuisd van Amsterdam naar Almere.

Ik heb in die tussentijd meerdere malen gebeld en gemaild met Telfort klantenservice om te vragen hoe lang het nog zou duren, aangezien ze mij in eerste instantie vertelde dat het niet langer dan 4 weken in beslag zou nemen.
Ik probeer al weken telefonisch en per mail antwoord hierop te krijgen, maar het lijkt wel alsof iedereen zich in stilzwijgen verhult en het enige wat er gebeurt is je van de ene afdeling naar de andere afdeling sturen a 0,30 cent per minuut.

We zijn nu 3 maanden verder en nog steeds kan ik niet bellen, terwijl de abonnementkosten wel elke maand geïncasseerd worden, tel daarbij de hoge mobiele kosten die ik heb gemaakt om elke keer te bellen en ik kom al op meer dan honderd euro uit die ik voor dit akkefietje heb moeten maken. Met helaas nog steeds geen zicht op een vaste telefoonlijn.

Ook ben ik 2 keer in de Telfort Shop geweest in Amsterdam Buikslotermeerplein. De eerste keer vertelde de medewerker mij dat er uiterlijk op 3 september een nummer geactiveerd zou worden, wat dus niet het geval is en de andere medewerker die kon mij helemaal niet helpen.

Ik wil u nog 1 week de tijd geven (tot 29 september as) om alles in orde te maken, zo niet dan wens ik mijn gehele abonnement op te zeggen (inclusief internet) zodat ik naar een andere aanbieder kan gaan die wel binnen normale termijn een telefoonlijn kan aansluiten. Ook wens ik een schadevergoeding van al mijn gemaakte belkosten en mijn abonnementskosten waar ik geen gebruik van heb kunnen maken. Deze kunt u overmaken op rekening 597 tav S. ...te Almere.

Deze brief gaat als kopie mee naar mijn rechtsbijstand.

Ik hoop snel van u te horen.

NienkeJoe
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:07

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Hoi,
Een goede brief, lekker duidelijk.
Ik zou alleen de dingen die tussen haakjes staan veranderen, namelijk het tussen komma's zetten. Ook zou ik de aanhef veranderen in Geachte, niet beste. Ze zijn immers geen vrienden van je en ik neem ook niet aan dat je ze erg aardig vindt.
Heb je al geprobeerd om een klachtenbrief te sturen via de winkel?

Mijn persoonlijke ervaring met Telfort is dat er helemaal niet gereageerd wordt op brieven en e-mails.

Veel succes met Telfort! Ik hoop dat je je zin krijgt!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik adviseer u deze brief te wijzigen in een:

Betreft: In gebreke stelling.

Aanhef: Geachte heer, mevrouw

Geeft aan dat u sinds .... verstoken bent van Internet, telefoon.
Geeft aan dat u hen nog 10 werkdagen de tijd geeft om er zorg voor te dragen om alsnog een werkende verbinding tot stand te brengen.
Mocht Telfort hier niet in slagen, schrijft u 10 werkdagen na ontvangst van deze brief een brief waarin u de overeenkomst ontbindt, u trekt dan meteen uw toestemming tot automatische incasso in. Verzoek tevens om schriftelijke bevestiging einde contract met daarin vermeld de einddatum binnen 14 dagen na verzenden van uw aangetekende brief.

BTW Vraag restitutie abonnementsgelden over de periode dat u geen verbinding heeft in de brief waarin u in gebreke stelt en herhaal dit in de brief waarin u eventueel opzegt. Dit op grond van:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Stuur brieven aangetekend met ontvangstbevestiging, maakt kopie van brieven en bewaar bewijzen van verzenden en ontvangst door goed, omdat u waarschijnlijk naar de Geschillencommissie moet om de overeenkomst te ontbinden.

Het is gebruikelijk dat Telfort niet schriftelijk reageert op uw brieven. U heeft bewijzen nodig van ontvangst door Telfort van uw brieven bij uw gang naar de geschillencommissie telecommunicatie.

Sterkte want een probleem met Telfort is een oefening van geduld, zie
Telfort maakt fout op fout

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door kuiffie »

Was Tiscali maar nooit overgenomen door Telfort .
Dan hadden wij weer lekker snel internet en waren wij iedere dag van de week telefonisch te bereiken voor iedereen .
Dan zou meneer de Hond van Telfort wat meer rust hebben en zou hij niet meer alle forums af hoeven te struinen op zoek naar negatieve berichtgeving over Telfort .
Telfort is hopeloos , in snelheid en service , in kwaliteit en klantvriendelijkheid .
Gelukkig hoef ik nog maar 4 maanden te gaan en dan zit mijn contract erop !!!
Ik blijf het zeggen , : Telfort is een dievenbende , bij Telfort wordt je bestolen !
Telfort is een dief !!!
Ik ben thans enkele dagen per week telefonisch niet bereikbaar , Telfort gebeld , en wat was de diagnose : mijn modem is kapot .
Antwoord van Telfort : U mag een nieuw modem kopen van ons !!
IK zei : die koop ik dan wel bij een ander , bv , het net of zoiets .
Heb je ooit zo'n *** meegemaakt ?

NienkeJoe
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:07

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Hoi,
Ja, zo zijn ze inderdaad: koop maar een nieuwe van ons! Gaat lekker hè?
Ze hebben zelfs tegen mij gezegd dat het modem kapot zou zijn omdat ik hem zou hebben laten vallen. Heb ze toen maar eens gevraagd of de mogelijkheid bij hun is opgekomen dat het misschien ook zou kunnen komen doordat er een doos is gevallen tijdens het transport, in de winkel of zelfs misschien wel in de fabriek!
Nee, Telfort is niet echt sociaal ingesteld. Helaas, want het idee voor goedkoop internet met bellen is best ok!
Als ze nou eens echt hun best zouden doen met de rest en geen achterlijke zwamverhalen zouden ophangen en de bekwaamheid en het fatsoen van hun medewerkers zouden opkrikken en controleren, dan krijgen ze heel erg veel klanten!
Maar ja, waar vind je ergens anders gratis bellen en snel internet voor een fatsoenlijke prijs? En dan zonder starttarief?
Ik heb weet het niet!

Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door Truus24 »

Telfort is inderdaad een groot drama. Ik betwijfel of dat modem kapot is. Gewoon de zoveelste storing bij Telfort.
Wat heb ik er spijt van. Ze halen maar de helft van de snelheid van hun test. Bijna dagelijks telefonisch slecht bereikbaar door storingen. Een niet deskundige helpdesk en vooral niet reageren op emailtjes.

Was ik maar niet overgestapt naar hun. :cry:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

De oplossing is tijdig met in achtneming van de opzegtermijn zowel telefonisch als schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging ( om rechtsgeldig bewijs van opzeggen te hebben) uw abonnement op te zeggen.

Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door Truus24 »

Ik heb net voor 3 weken Telfort, ik moet nog ruim 11 maanden dit drama voortzetten,
Dus maar beltegoed op mijn Skype gezet zodat ik tenminste nog kan bellen voor een redelijk bedrag. Mobiel is onbetaalbaar zo.

bennie14
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2005 17:56

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door bennie14 »

Hallo. Sinds overname van Tiscali naar telfort hebben we dagelijks uitval telefonie van telfort. Dit is dan een landelijke storing. (zie forums op www.tiscali.nl of www.tweakers.net) Het lijkt dat KPN opnieuw, na drama met IPB, opnieuw zwaar in de fout gaat. Ik hoop dat Radar hier snel aandacht aan geeft want mensen moeten door de vele storingen bellen met hun GSM naar de helpdesk. IPB heeft toen de helpdesk kosten verlaagd door de vele storingen en we willen dat Telfort dit ook doet zolang de telefonie dagelijks eruit ligt. over internet geen klachten maar telefonie van Telfort is echt een drama!! en nogmaals dit is telkens landelijk dat de telefoon van Telfort eruit ligt. Die vervelend KPN moet het ook telkens verzieken want Tiscali was een top bedrijf!

NienkeJoe
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:07

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Ik denk dat Telfort teveel hooi op zijn vork heeft genomen door al die klanten aan te nemen. Ook Athome heeft met storingen te kampen gehad toen ze net begonnen met telefonie via internet. Zij hebben toen klanten geweigerd, omdat het netwerk het niet aankon. Misschien is dat ook een idee voor Telfort, eerst een de boel klaar maken en dan weer klanten aannemen. Het is in elk geval een eerlijkere manier van benaderen als wat ze nu doen. En de kosten voor de helpdesk verlagen? Wat een onzin!!! Ze moeten het gratis maken! Ze hebben er inmiddels al genoeg aan verdiend!!!

Woeno
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 sep 2008 22:42

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door Woeno »

Zelfde probleem met Telfort bellen via adsl. Het schiet niet op. Internet loopt eigenlijk prima, maar bellen is vaak onmogelijk. Wil eigenlijk wel terug naar een vaste lijnverbinding. De klantenservice van Telfort heb je niks aan (mail, brieven) en als je gaat bellen kost het je handenvol geld. Waarom gaan dit soort bedrijven toch niet gewoon op de fles als ze zo met hun klanten omgaan? We blijven maar als makke schapen hangen, massaal je contract opzeggen zou ik zeggen. :!:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

massaal je contract opzeggen zou ik zeggen.
Doe dit dan ook naast telefonisch schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging + kopie van brief maken.

Ik denk dat als massaal opgezegd wordt de provider ontwaakt en kans is op een verbetering van de hulp aan klanten met een probleem. Dat lijkt mij hard nodig bij Telfort.

NienkeJoe
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:07

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Nou, mijn eerste aangetekende brief voor de in gebreke stelling is onderweg. Ze hebben 14 dagen (2x 5 werkdagen) de tijd om hun probleem permanent te herstellen. Zo niet, gaat de aangetekende brief er heen dat ik per direct mijn abonnement opzeg en ook een schadevergoeding wil voor de dagen (weken of maanden is misschien beter gezegd) dat ik niet bereikbaar was.
Telfort hanteert gelukkig zelf ook deze korte termijn.

Hopelijk volgen vele mensen deze weg.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bewaar kopieën van brieven en verzend- bewijzen e.d. goed. Vaak reageert Telfort niet op brieven. De kans is dan ook groot dat u naar de Geschillencommissie moet. Maar hopelijk zit het mee en wordt uw probleem opgelost.

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door kuiffie »

Het maakt Telfort helemaal niets uit wat je zegt , mij is teruggaaf belooft van teveel betaalde abonnementsgelden , verhuiskosten en de vele dagen dat ik zonder telefoon en internet zat ( en zo'n twee dagen in de week nog steeds storing= geen telefoon zit )
Meneer de Hondt heeft weer vele oplossingen zie ik .
Ik vraag aan Telfort ( en meneer de Hondt ) :
Waarom had ik vroeger bij Tiscali een snelle en storingsvrije internet- en telefoonverbinding , 20 Mb , en waarom heb ik sinds de overname van Tiscali door Telfort alleen maar problemen ??????
Gemiddeld twee dagen in de week zijn wij telefonisch niet bereikbaar , internet is zo snel als dikke poep , helpdesk is niet vakkundig en slecht bereikbaar .
Telfort heeft mij belooft dat ik niet zou hoeven te betalen voor mijn verhuizing , dat de kwaliteit gelijk zou blijven en dat er niets zou gaan veranderen .
NIETS VAN DIT ALLES , GELD HEB IK NOOIT TERUGGEKREGEN , KWALITEIT IS VEEL SLECHTER GEWORDEN , VEEL STORINGEN ZOWEL OP DE TELEFOONLIJN ALS OP INTERNET , EN EEN HELPDESK DIE DUUR EN ONBEREIKBAAR IS .
TELFORT , blijf er ver vandaan !!!!! , gooi je geld liever in het water !

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

Omdat u er bij de overgang van Tiscali naar Telfort niet voor gekozen heeft om per migratiedatum uw abonnement te beëindigen.
Goed, het was 9 maanden narigheid erna, maar ik ben erin geslaagd niet tegen mijn wil ingelijfd te worden door Telfort.

Waarom geen 20 mb
1. Telfort komt weg omdat ze "tot" 20 mb beloven en alles daaronder beschouwen ze dus als conform wat ze beloofd hebben.
2. snelheid schijnt afhankelijk te zijn van hoever u van de centrale zit
3. hun modem schijnt veel gebreken te vertonen, zeker ook bij telefonie.
4. Telfort komt nog niet tot het wijze besluit om alle modems te vervangen door een modem wat wel goed samenwerkt met hun centrale.
5. Telfort lijkt niet te communiceren met klagende klanten met als doel de problemen op te lossen.
6. Ook als u schriftelijk aangetekend probeert te communiceren hult Telfort zich in stilzwijgen.
7. Dit alles bij elkaar geeft aan dat het bijzonder problematisch wordt om bij Telfort een probleem opgelost te krijgen.

Ik zou er niet voor kiezen om bij Telfort te blijven op grond van suggestieve reclame van hoge snelheid tegen lage prijs als meestal nog niet de helft gehaald lijkt te worden. Tip: naast telefonisch ook schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn. Kopie van brief. Dan heeft u rechtsgeldig bewijs mocht, net als bij mij, ook de opzegging een 9 maanden durend probleem worden omdat een medewerker "REMOVED" dollartekens en cijfers gezet heeft op de plaats van waar uw gebruikersnaam stond. U gaat dan n.l. een nieuw leven leiden onder REMOVED etc want niemand lijkt daar te willen begrijpen dat u verwijderd bent.

Het neGEren en NEgeren door Telfort heeft mij geïnspireerd om zoveel mogelijk te weten te komen over de rechten van de klant. Maar als u het wiel opnieuw wilt uitvinden, be my guest.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

O ja, ik was vergeten te melden dat in de laatste brief, d.d 26-8-08 die Telfort mij moest zenden van KPN stond: "Daarnaast zal er nog een bedrag van 2,03 euro op uw rekening worden terug gestort".
Ook ik ben nog in blijde afwachting of dit bedrag ooit terug gestort gaat worden. Ik vermoed dat dit niet het geval zal zijn!

NienkeJoe
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:07

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Hoi Kuiffie!
Je bent net zo kwaad als ik geloof ik. Ik heb ergens hier nog een forum geopend over mijn probleem met Telfort.
Als je de overeenskomts (die op de website staat van Telfort) goed leest, zie je daar meerdere malen staan dat zij een termijn hanteren van 2 x 5 werkdagen (dus 14 dagen in totaal). Dit hanteren ze bijvoorbeeld bij het terug sturen van het modem als daar gebreken aan zijn.
Denk dat het hoognodig tijd wordt om zelf ook maar eens die termijn te gaan hanteren. Blijkbaar vinden zij die termijn prima.
Gewoon een aangetekende brief sturen en je geld terug eisen, binnen de termijn van 10 werkdagen. Storten ze het niet terug, hebben ze een probleem. Je hebt je op die manier namelijk aan hun eigen regels gehouden en aan de wet. Dus zijn zij in overtreding.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Misschien kun je die eens bellen en kijken waar je terecht kan met deze kwestie.

Ik hoop echt dat iedereen met problemen bij Telfort uiteindelijk zijn gelijk krijgt!

Sterkte!

helmam
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 10:53

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door helmam »

Hallo

Wij hebben sinds 16 juni telfortvastbellen bij ons is het ook huilen met de pet op. Heel vaak ben ik telefonisch niet bereikbaar!!!! Ik snap ook niet waarom ze er niets aandoen. Via klantenservice kun je reageren op email, maar deze wordt dus niet beantwoord. Je moet dus zelf naar de dure klantenservice bellen 0,30 eurocent per minuut en dan nog eens de kosten voor het gebruik van je mobiel. Ik vind het schandalig hoe ze klanten behandellen. Als dit zo door blijft gaan ga ik dus mijn contract weer opzeggen. Onze internet is wel 2 x zo snel geworden, maar het bellen waardeloos. Ik heb zelfs ook nog 9,95 betaald voor onbeperkt bellen. Ik kan zelf niet met mijn vriendin bellen als zij opneemt hoort ze mij wel maar we kunnen niet praten en andersom is het hetzelfde. In een woord waardeloos!!!!!! Ik weet dus ook niet of we alsnog onder dit contract uit kunnnen komen en dan op zoek gaan naar een andere provider. Onze aller eerste provider was tiscali dit was echt super toen is het later overgenomen door kpn en later door planet dit was dus ook niet super maar wel beter dan wat we nu hebben.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bellen via Telfort, een groot drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
--------------------------------------------------

Understatement: Telfort blijft vaak in gebreke schriftelijke klachten te beantwoorden. Bereidt u dus voor op een gang naar de Geschillencommissie.

BTW u kunt overwegen alleen telefonie te beëindigen, omdat u tevreden bent over internet.

Gesloten