LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belspellen op TV

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
luvboy18
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2006 15:12

Belspellen op TV

Ongelezen bericht door luvboy18 »

Ik keek op dit moment naar sbs6, belspel.
en ze gaven 25.000 euro + geld koffer "gegarandeerd" weg.

het antwoord was "men" moest dan voor een paar woorden staan.

maar goed, ik bleef kijken of ze het echt weggaven, want deden ze vorige week ook niet.

wat bleek. mevrouw had het goed, kreeg doorzichtige geldkoffer (zal zown 250 euro zijn, denk ik)

en dan zegt dat mens, "nu gaan we spelen voor de 25.000 euro"

en dan kan ik zo boos worden, want niemand doet er wat aan, ze heeft wel 10x beloofd gegarandeerd, geldkoffer EN 25 duizend euro.

nou mooi niet dus, kluis in beeld, 4 cijfers raden, natuurlijk allemaal fout (kunnen ze zo aanpassen op de computers)

dus alleen die +- 250 euro (wat ze meestal wegegevn)



ik geloof niet dat dit mag -> misleiding
en ik geloof ook niet dat er een unnanieme onafhankelijke advocaat is die de cijfers trekt.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door elwintje »

ER MOET WAT AAN GEDAAN WORDEN
WAAR IK OOK BOOS OM BEN IS DIE 60 CENT PER GESPREK
ER KOMT 19% BTW BIJ

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Gewoon niet meer kijken, als we dit allemaal doen is het niet meer interessant voor de adverteerders. :idea:

agter
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:16

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door agter »

Goed punt.
Heb zelf ook wel eens zo'n spelletje bekeken. Inderaad hoor je ze soms zeggen "25.000 euro GEGARANDEERD.".
Als een persoon dan in de uitzending komt en het goede antwoord geeft, dan lijkt me dat die persoon 25.000 euro gewonnen heeft.
Maar dat geven ze dan niet.
Dit is niet zo netjes.
Maar is dit strafbaar?

Stel dat zo'n persoon de uitzending opneemt en alsnog die 25.000 euro wil hebben...maakt hij/zij een kans?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door Kika29 »

Ik krijg er al jeuk van als ik die mensne het zie presenteren en zap vrolijk verder laat staan dat ik er heen bel. Misschien een tip??? NIET KIJKEN je bent niet verplicht er naar te kijken 8)

agter
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:16

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door agter »

Gaat er niet om of ik dat wil zien of niet of dat ik het leuk vind, dat mag iedereen zelf weten.
Maar als ze beloven 25.000 gegarandeerd weg te geven dan moeten ze dat ook doen!
Toch?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door Bailey »

Die 25.000 euro is gegarandeerd....................mits je de juiste code geeft. Het is maar hoe je het opvat.

En als ze zeggen 25.000 + geldkoffer gegarandeerd, dan kan je lezen dat alleen de geldkoffer gegarandeerd is.

Het is dus maar net hoe hun het zeggen en hoe jij het opvat.

Maar inderdaad, niet kijken en zeker niet meedoen is de beste optie.

Tiesties
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 sep 2006 23:10

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door Tiesties »

Heb dit ook eens gevolgt. Ze roepen echt keer op keer dat die hoofdprijs er gegarandeerd uit gaat. Op het moment dat ze die zin één keer uitspreken, zijn ze in mij ogen verplicht om die hoofdprijs ook daadwerkelijk uit te keren. Dat je vervolgens een viercijferige code moet geven om te winnen is gewoon complete misleiding. Of ze moeten mij kunnen duidelijk maken dat gegarandeerd het zelfde is als een kans van 1 op 10.000!!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door Bailey »

In hun ogen misschien wel, want zo slim zijn ze daar niet!

Pascal-Meulenhoff
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2007 16:59

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door Pascal-Meulenhoff »

Werd vandaag een keer wakker om 13u of zo en dacht ga eens tv kijken en kwam ineens op sbs6 terecht en zag zo een opgave staan waar ik nooit uit zou komen !!! let op heb hem met opzet bewaard

1 winterpeen
10 a 15 appels
560 gr andijvie
250 gr salade

p.s: kies z elf nog
wat lekkers uit

-x- xavier

had riet deze memo maar
gevonden. riet weet nu niet
wat ze moet kopen....


mijn antwoord was: 1856


TEL ALLES OP STOND ER OOK NOG BIJ !!!! ja ik ff bezig geweest en kwam dus op 1856 terecht leek mij een goed antwoord en dacht probeer eens een keer en kwam er niet doorheen dus maar de moed opgegeven

Heb zeker 3 a 4 uur naar de uitzending gekeken want ik wilde gewoon het antwoord weten en dat domme blondje kan ik niet zeggen want ze had bruin zwart haar maar ze was niet de slimste !!! maar goed ze wist ook niet het antwoord zei ze !!! Maar er was dus niemand die het goede antwoord kon geven van wat ze later in beeld hadden gezet EN LET OP HET ANTWOORD WAS DUS 2822 !!!! en de prijs was ineens ook 2822 euro whoehahah ik moest lachen ermee want ik vraag me af hoe ze aan dat antwoord komen !!!! ik dacht nog ff afzien tot er een iemand is met het antwoord en dan zal ze zeker ook bekend maken hoe ze aan het antwoord is gekomen !!! Maar nee hoor ze sloot direct af en hoe ze eraan zijn gekomen zullen we ook nooit weten of zou iemand het me hier kunnen uitleggen !!!!

Ik vind het gewoon belachelijk was ook de eerste en laatste keer dat ik 2 keer gebeld heb

Groetjes,
Pascal

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door caruso »

Gelukkig, je bent meteen genezen!
Begrijp je nu dat dit soort onzin kan blijven bestaan als er nog steeds mensen op blijven reageren?
En nee, het antwoord weet ik ook niet, lekker belangrijk!

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door Anastasia »

Zij verdienen inderdaat meer dan E25.000,- aan die domme spelletjes, en zolang er mensen zijn die daar naartoe bellen.....

Meestal weet 90% van alle kijkers binnen 5 minuten het antwoord, dus als hiervan de helft de telefoon pakte, want de rest zapte verder....

Als je de resultaten van dit soort programma's ziet, het leverd meer op als een voetbalwedstrijd, wel veel reclame inkomsten, maar die hebben dure zendrechten en veel camera's en andere techniek nodig!

Zo makkelijk en niemand die belde, wie gelooft dat?
Iedere dominee of pastoor zou jaloers worden op zulke goed gelovige mensen die zo royaal geld geven, kan het ook niet op zondag ochtend tijdens die kerkdiensten?

Een Ateïst die de dominee ook een normaal salaris gunde!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Belspellen op TV

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb deze opgave ook gezien en heb even gekeken. Ik kwam zelf op 852. Pascal hoe kwam jij dan aan 1856?

Gesloten