LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beltegoed geblokkeerd door Hi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
primus
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2013 22:32

Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door primus »

Hallo,

Ik heb een klacht over, in mijn geval, Hi. Ik ben in het bezit van een prepaid toestel van KPN met een Hi simkaart erin. Ik heb bewust voor prepaid gekozen, omdat ik het toestel alleen gebruik wanneer ik deze nodig heb.
De klacht gaat over het beltegoed, deze is een half jaar geldig en moet binnen die periode opgewaardeerd worden. Dat is in het verleden nooit een probleem geweest, echter ik heb een tijd in de ziektewet gezeten waardoor ik mijn toestel niet nodig heb gehad. Toen ik een tijdje geleden een sms wilde versturen kreeg ik een bericht van Hi;

“Hi, je sms kan niet verstuurd worden omdat je nummer is geblokkeerd. Waardeer nu op om je nummer weer te activeren.”

Een paar dagen later kreeg ik nog een sms van Hi;

“Je tegoed EUR 6.60 is geblokkeerd. Wil je je tegoed en nummer behouden waardeer dan op voor 13-05-2013.”

Dat betekend dus dat ik niet meer over mijn geld kan beschikken, cq dat Hi niet doet waarvoor ik hun reeds betaald heb. Ik vind dit niet kunnen, dit is mijn inziens diefstal.

Wat mij dan tevens ergert, is dat Hi voor elke aanbieding (of wat dan ook) een sms stuurt, echter een waarschuwing sturen zoiets als; “Geachte klant, let op dat u voor <datum> opwaardeerd, anders wordt uw nummer geblokkeerd”, dat doen ze dan niet.

Tevens is het ergelijk dat je Hi niet via email kunt benaderen. Je bent verplicht alle velden in te vullen, waaronder ook mijn banknummer. Ik ben een prepaid klant, dus dat hoeven ze niet te weten.

Wordt toch eens tijd dat er iets aan deze "graaipraktijken" gedaan wordt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door sjohie »

primus schreef:Hallo,

Ik heb een klacht over, in mijn geval, Hi. Ik ben in het bezit van een prepaid toestel van KPN met een Hi simkaart erin. Ik heb bewust voor prepaid gekozen, omdat ik het toestel alleen gebruik wanneer ik deze nodig heb.
De klacht gaat over het beltegoed, deze is een half jaar geldig en moet binnen die periode opgewaardeerd worden. Dat is in het verleden nooit een probleem geweest, echter ik heb een tijd in de ziektewet gezeten waardoor ik mijn toestel niet nodig heb gehad. Toen ik een tijdje geleden een sms wilde versturen kreeg ik een bericht van Hi;

“Hi, je sms kan niet verstuurd worden omdat je nummer is geblokkeerd. Waardeer nu op om je nummer weer te activeren.”

Een paar dagen later kreeg ik nog een sms van Hi;

“Je tegoed EUR 6.60 is geblokkeerd. Wil je je tegoed en nummer behouden waardeer dan op voor 13-05-2013.”

Dat betekend dus dat ik niet meer over mijn geld kan beschikken, cq dat Hi niet doet waarvoor ik hun reeds betaald heb. Ik vind dit niet kunnen, dit is mijn inziens diefstal.

Wat mij dan tevens ergert, is dat Hi voor elke aanbieding (of wat dan ook) een sms stuurt, echter een waarschuwing sturen zoiets als; “Geachte klant, let op dat u voor <datum> opwaardeerd, anders wordt uw nummer geblokkeerd”, dat doen ze dan niet.

Tevens is het ergelijk dat je Hi niet via email kunt benaderen. Je bent verplicht alle velden in te vullen, waaronder ook mijn banknummer. Ik ben een prepaid klant, dus dat hoeven ze niet te weten.

Wordt toch eens tijd dat er iets aan deze "graaipraktijken" gedaan wordt.
Tsja, hoe kunnen zij er precies wat aan doen dat jij niet binnen 6 maanden je beltegoed hebt aangesproken? Of hadden ze tussen hun miljoenen klanten moeten zien dat jij door ziekte er niet aan dacht?

Zet dan even een reminder in de telefoon om elke 5 maanden een smsje naar iemand te sturen, die basale kalender functionaliteit had mijn 7 jaar oude Nokia al.

En je kan er prima over beschikken, door je beltegoed op te waarderen. Voorwaarden werken 2 kanten op... :wink:

primus
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2013 22:32

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door primus »

Anders proberen.
Het gaat om het feit dat ze op deze manier miljoenen extra opstrijken op jaarbasis, en dan bedoel ik niet alleen Hi. Het gaat om het feit dat hun de regels bepalen, en wij betalen. Het is toch niet normaal dat jou nummer zo maar geblokkeerd wordt,zonder te informeren, terwijl er nog een bedrag opstaat. Eerst opwaarderen, dan mag je weer over jou beltegoed beschikken. Complete waanzin.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door Barman »

primus schreef:Anders proberen.
Het gaat om het feit dat ze op deze manier miljoenen extra opstrijken op jaarbasis, en dan bedoel ik niet alleen Hi. Het gaat om het feit dat hun de regels bepalen, en wij betalen. Het is toch niet normaal dat jou nummer zo maar geblokkeerd wordt,zonder te informeren, terwijl er nog een bedrag opstaat. Eerst opwaarderen, dan mag je weer over jou beltegoed beschikken. Complete waanzin.
Complete waanzin deze klacht. Als je nu nog niet weet hoe prepaid werkt moet je gewoon je simkaart inleveren! Alleen al dat "ik heb een tijd in de ziektewet gezeten". Prima excuus om je eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. Jij bent te beroerd om op te waarderen, dus dan ligt het aan Hi!

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door kss »

met die 6 maanden regel is op zich niks mis, het rechtvaardigd dat je gebruik maakt van verdere diensten.

wat echter niet mag is het tegoed inhouden. na ontbinden mogen er geen kosten meer voor diensten in rekening worden gebracht die niet geleverd kunnen worden. en het onteigenen van saldo met (anders) een onbeperkte geldigheid valt aan te merken als zo'n dienst. je kan dus ook een prepaid overeenkomst kosteloos ontbinden via telecommunicatiewet art. 7.2. ook als een provider de voorwaarden nadelig aanpast, kun je kosteloos ontbinden.
Laatst gewijzigd door kss op 14 mei 2013 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Primus,

Het is goed begrijpen dat het vervelend is dat jouw Hi Telefoonnummer is komen te vervallen. Helaas is het zo dat het Hi PrePay-tegoed 6 maanden geldig is. In deze 6 maanden moet er minimaal 1 keer opgewaardeerd worden om te voorkomen dat je telefoonnummer vervalt.

In de huidige tijd maken steeds meer mensen gebruik van een mobiele telefoon. Hier hoort natuurlijk een 06 nummer bij. Deze nummers worden schaars doordat meer mensen een 06 nummer nodig hebben. We willen voorkomen dat er nummers onnodig actief worden gehouden. Daarom hebben wij deze regel in het leven geroepen. In de voorwaarden staat beschreven dat er ieder halfjaar opgewaardeerd moet worden om het nummer actief te houden.

Dat dit door omstandigheden niet is gelukt is natuurlijk erg vervelend. Het spijt me dat we je hier niet bij kunnen helpen.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

primus
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2013 22:32

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door primus »

@barman,
bedankt voor jou reactie, maar daar heb ik natuurlijk niets aan. Daarbij slaat het nergens op dat jij vind, dat ik verantwoordelijk ben over de door hun opgestelde regels. Zij hebben ook hun verantwoordelijkheid. En natuurlijk had ik kunnen opwaarderen. ik had daarvoor zelfs nog 2 weken de tijd.
Het gaat erom dat ze mijn nummer/beltegoed eerst gaan blokkeren zodat ik wel MOET opwaarderen.
En dat vind ik niet kunnen. Ze hadden mij eerst moeten waarschuwen voordat ze mij gingen blokkeren.

@hi-webcare,
staat er inderdaad in, maar geef op een fatsoenlijke manier de mogelijk om op te waarderen, niet dwingen.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

primus schreef:@barman,
bedankt voor jou reactie, maar daar heb ik natuurlijk niets aan. Daarbij slaat het nergens op dat jij vind, dat ik verantwoordelijk ben over de door hun opgestelde regels. Zij hebben ook hun verantwoordelijkheid. En natuurlijk had ik kunnen opwaarderen. ik had daarvoor zelfs nog 2 weken de tijd.
Het gaat erom dat ze mijn nummer/beltegoed eerst gaan blokkeren zodat ik wel MOET opwaarderen.
En dat vind ik niet kunnen. Ze hadden mij eerst moeten waarschuwen voordat ze mij gingen blokkeren.

@hi-webcare,
staat er inderdaad in, maar geef op een fatsoenlijke manier de mogelijk om op te waarderen, niet dwingen.

Tsja, ook ik vindt dat je nu eenmaal zelf hieraan dient te denken. Je wist waaraan je begon door prepaid te nemen. Dat zijn nu eenmaal de spelregels.

Niet mee eens, neem een simonly abo en betaal meer maar heb je dit niet.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door Barman »

primus schreef:@barman,
bedankt voor jou reactie, maar daar heb ik natuurlijk niets aan. Daarbij slaat het nergens op dat jij vind, dat ik verantwoordelijk ben over de door hun opgestelde regels. Zij hebben ook hun verantwoordelijkheid. En natuurlijk had ik kunnen opwaarderen. ik had daarvoor zelfs nog 2 weken de tijd.
Jij bent toen je prepaid kocht akkoord gegaan met hun voorwaarden. Moet je nu niet gaan miepen dat het je even niet uitkomt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door sjohie »

Barman schreef:
primus schreef:@barman,
bedankt voor jou reactie, maar daar heb ik natuurlijk niets aan. Daarbij slaat het nergens op dat jij vind, dat ik verantwoordelijk ben over de door hun opgestelde regels. Zij hebben ook hun verantwoordelijkheid. En natuurlijk had ik kunnen opwaarderen. ik had daarvoor zelfs nog 2 weken de tijd.
Jij bent toen je prepaid kocht akkoord gegaan met hun voorwaarden. Moet je nu niet gaan miepen dat het je even niet uitkomt.
Eigenlijk zou KPN gewoon dat nummer even een maandje uit de lucht moeten halen omdat hún dat beter uitkomt voor onderhoud ofzo, es kijken wat dan de reactie is. :wink:

CindyH-B
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2013 17:32

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door CindyH-B »

En toch verdient Hi bigtime aan prepaid. Want je krijgt een maand van te voren bij elk telefoontje dat je pleegt een dame die je verteld dat je nog zoveel tegoed hebt en dat je voor die en die datum opgewaardeerd moet hebben. Dat betekent 45 seconden wachten voordat je telefoon eindelijk het nummer gaat bellen. Dit is 1x handig om te weten, een 2e keer oke, maar de 3e keer of als je een keer een spoed telefoontje moet plegen ben je het echt wel zat.
Ik heb gebeld met de klantenservice. Die melding kan niet uitgezet worden. De oplossing? Alvast opwaarderen. Maar als je een maand van te voren opwaardeert dan is je beltegoed eigenlijk dus een maand korter geldig.
Mijn beltegoed is al aardig opgelopen, bijna 30 Euro, omdat ik mijn mobiele telefoon gewoon te weinig gebruik. Ik zou wel van dit prepaid abonnement af willen, maar ja dan ben je 30 Euro kwijt. Oplossing voor mij? Toch maar weer opwaarderen en een maand lang luisteren naar diezelfde dame met die waarschuwing die ik allang in mijn agenda heb gezet. Want Hi gaat echt niet meer aan mij verdienen dan nodig is. Dit toch gewoon weer een listige truc van Hi om meer geld in het laatje te krijgen?
Of heeft iemand anders misschien toch nog een tip voor mij?

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi CindyH-B,

Het is natuurlijk niet de bedoeling om jou met deze meldingen tot last te zijn. Sorry hiervoor. Het klopt dat we deze meldingen niet uit kunnen zetten. We doen dit zodat je niet op het laatste moment zonder beltegoed zit wanneer je jouw telefoon wilt gebruiken.

Je kunt de melding wel een beetje ontlopen als het ware. Als je belt en de dame begint haar verhaal te doen kun je op een toets drukken, bijvoorbeeld 2 of 5, en dan zal hij verder gaan met bellen. Helaas kan ik je geen andere oplossing bieden.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door devious »

Nou ja..binnenkort piepen ze weer anders gelukkig. Er is weer een mooie wet in de maak omdat die providers zich gewoon niet kunnen inhouden en iedereen maar geld aftroggelen door onduidelijke regels die alleen maar voordelig voor de provider zijn. En zo verdwijnt er elke maand meer dan 60 miljoen euro aan beltegoed...Veel he? Na de nieuwe wet niet meer. Bovendien wordt een "tegoed" langer houdbaar.

Tot die tijd...ademhalen en volhouden

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door langste adem »

Het is mij ook weleens gebeurd dat ik een half jaar niet opgewaardeerd had, en mijn beltegoed kwijt was. Nog irritanter was het dat ik ook telefoonnummer kwijt was. Maarja het staat duidelijk in de voorwaarden.
CindyH-B schreef:Mijn beltegoed is al aardig opgelopen, bijna 30 Euro, omdat ik mijn mobiele telefoon gewoon te weinig gebruik. Ik zou wel van dit prepaid abonnement af willen, maar ja dan ben je 30 Euro kwijt.
Misschien is het een tip om je tegoed ergens anders voor te gebruiken dan bellen/sms-en. Bij sommige parkeerplaatsen kun je betalen per smsje. Je kunt je per dag abonneren op een newsreader van de nieuwsgroepen (bijv. eweka). Of kijk eens op www.condoomfabriek.nl : daar kun je ook betalen per sms :mrgreen: Verder kun je op bepaalde sites, tegen betaling, je beltegoed cashen zodat je in ieder geval niet alles kwijt bent ....

leon0303
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2013 09:50

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door leon0303 »

hallo,ik geef primus gelijk ik zit met hetzelfde probleem dat ik mijn prepaid voor mijn werk naast mijn T-Mobile abbo graag van elkaar gescheiden wil houden en alleen maar GEBELD WORDT op mijn prepaid op het werk.ik vind het belachelijk dat waar je voor betaald hebt dat dat geblokkeerd wordt na een half jaar,1jaar was nog wel te doen! Ik kreeg van de week een melding dat mijn beltegoed opgewaardeerd diende te worden,ik ben vervolgens naar de benzinepomp gereden en heb daar voor 10 euro beltegoed gehaald en daar stuitte ik op een probleem en dat probleem had ik een half jaar terug ook al...mijn beltegoedkaart zou al eens gebruikt zijn want ik weet zeker dat ik na tien keer te hebben geprobeerd er vast wel 1 goed was.ik heb het deze keer IN de pomp gedaan omdat ze me de eertse keer niet geloofden en die zegt je moet met hi bellen..ten eertse moet je dan in de gelegenheid zijn om überhaupt te kunnen bellen want de beltegoed is immers geblokkerd en als je een extra telefoon bij je hebt moet je vervolgens buiten je bundel gaan bellen omdat het geen gratis nummer maar een servicenr wat ik heel raar vind want het probleem ligt immers bij hi zelf. de eertse keer dat het me overkwam was de opwaardeerkaart al gebruikt aan de andere kant van t land en heeft hi op afstand beltegoed op mijn telefoonnr gestort wat een correcte afhandeling was door shell en hi in tegenstelling tot de pomp waar ik deze keer was die zeiden dat ik het zelf maar moet opknappen.
Ik vind het een rare gang van zaken doen!!

groeten leon

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door GJvdZ »

devious schreef:Nou ja..binnenkort piepen ze weer anders gelukkig. Er is weer een mooie wet in de maak omdat die providers zich gewoon niet kunnen inhouden en iedereen maar geld aftroggelen door onduidelijke regels die alleen maar voordelig voor de provider zijn. En zo verdwijnt er elke maand meer dan 60 miljoen euro aan beltegoed...Veel he? Na de nieuwe wet niet meer. Bovendien wordt een "tegoed" langer houdbaar.

Tot die tijd...ademhalen en volhouden
Dan wordt gewoon het tarief wat hoger. Je kunt wetten verzinnen wat je wilt maar de kosten voor een provider blijven gewoon bestaan. Tenzij ze natuurlijk massaal personeel gaan ontslaan en outsourcen naar lage lonen landen. Kan ook natuurlijk. Of gewoon stoppen in Nederland. Is ook nog een optie. Zoveel geld valt hier nu ook weer niet te verdienen.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Beltegoed geblokkeerd door Hi

Ongelezen bericht door Prolix »

neen, en ik ga het niet volledig uitleggen hier. Dat is niet te doen. Feit is dat de providers inmiddels rekenen op winst-zonder-investering. Gewoon ongebruikt beltarief, en dat mag dus niet meer.

Gesloten